Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.07.2014, 20:03
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Jos autolla on oikeesti ajettu 320tkm, niin ei pitäis olla männänrengasurissa mitään vikaa. Ite purkanut yhden oikeesti ~350tkm ajetun ja toisen ~480tkm, niin kummassakaan ei ollut mitään välystä. Jotenkin tuntuu, että ne koneet missä menee kaks rengasta yhteen uraan, ois oikeesti miljoonan veivattuja tai 500tkm traileri perässä ajettuja, oli sitten mittarissa mitä vaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.07.2014, 20:22
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Jos autolla on oikeesti ajettu 320tkm, niin ei pitäis olla männänrengasurissa mitään vikaa. Ite purkanut yhden oikeesti ~350tkm ajetun ja toisen ~480tkm, niin kummassakaan ei ollut mitään välystä. Jotenkin tuntuu, että ne koneet missä menee kaks rengasta yhteen uraan, ois oikeesti miljoonan veivattuja tai 500tkm traileri perässä ajettuja, oli sitten mittarissa mitä vaan.
Niin, tuolla männän mittailulla se vaan olisi helppo todeta. Kun luulen ja epäilen ettei ole uutena ostettu aloittajalle tuo auto...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.07.2014, 20:28
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Joo ei sitä kyllä tiedä mitä noilla vehkeillä oikeesti on rullattu, ite purkanu 480tkm ja 525tkm veivatut kummassakin liikaa välystä että olis viittiny niillä kasata. Vaikka olis varmasti menny vielä muutaman satatonnia. Hyvin mahdollista että kumpikin sen puoltoista milliä rullanneita. Kk laakerien takia purkasin ekan toisen vaan tarkistin varuiksi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.07.2014, 20:40
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Omassa meni kannentiiviste 282tkm kohdalla.(kilometrit pitävät paikkansa) Otin männät pois samalla ja mittasin urat. Jokaisessa ylimmäiset urat pakosarjan puolelta 0,30mm yli maksimi ohjearvon.(maksimi ohjearvo 0.20mm) Vaihdoin vahvistetulla rengasuralla varustetut uudet tilalle,ettei ainakaan minun aikana tarvitse enää uudelleen aukaista ja uutta kallista kansipahvia jälleen laittaa.(toivottavasti). Urien väljistyminen tulee jossain vaiheessa joskus eteen suht vähilläkin kilometreillä. Tuossa muutamia kuvia kuuluisista urista maailmalta. https://www.google.fi/search?q=12h-t...w=1024&bih=432
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.07.2014, 16:40
juzzi77 juzzi77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.11
Sijainti: Turku
Viestit: 43
Perusasetus

Onko tuo männän irroitus paha homma? Alhaalta vissiin irti ja yläkautta nousee pois? Riittääkö että ottaa pois öljypohjan ja laakerikannen pelkästään? Tarviiko muuta purkaa? Lähteekö suuttimet kannesta ihan vaan vetämällä pois?

Edit: Niin ja auto tosiaan on 320tkm ajettu. Hankittu käytettynä noin 40tkm ajettuna.

Viimeksi muokannut juzzi77 : 07.07.2014 16:42
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.07.2014, 17:26
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juzzi77 Näytä viesti
Onko tuo männän irroitus paha homma? Alhaalta vissiin irti ja yläkautta nousee pois? Riittääkö että ottaa pois öljypohjan ja laakerikannen pelkästään? Tarviiko muuta purkaa? Lähteekö suuttimet kannesta ihan vaan vetämällä pois?

Edit: Niin ja auto tosiaan on 320tkm ajettu. Hankittu käytettynä noin 40tkm ajettuna.
Muutamat tukiraudat ja "panssarit" sieltä auton alta purat, niin pääset käsiksi öljypohjan pultteihin. Öljypohjan irrotus on oikeastaan remontin hankalin osa (auton alla kömpiessä), kun on liimattu aika tiukkan kiinni tehtaalla.
Öljypohjan ja lohkon välissä on sellainen peltilevy, että pitää olla tarkkana mistä välistä pohjaa alkaa irrottaa, ettei sitä peltiä kovin huonoksi murjo. Sitten vaan öljypumpun putket ja se peltilevy pois ja sitten pääset ne kk-laakerin pultit aukomaan.
Ja muista varoa niitä öljysuuttimia siellä sylinterin alapäässä, kun mäntiä ylöspäin työnnät. Suuttimet lähtee irti ihan nykäisemällä/kevyesti kolauttamalla, kun ne kiinnitys mutterit on poistettu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.07.2014, 17:51
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juzzi77 Näytä viesti
Onko tuo männän irroitus paha homma? Alhaalta vissiin irti ja yläkautta nousee pois? Riittääkö että ottaa pois öljypohjan ja laakerikannen pelkästään? Tarviiko muuta purkaa? Lähteekö suuttimet kannesta ihan vaan vetämällä pois?

Edit: Niin ja auto tosiaan on 320tkm ajettu. Hankittu käytettynä noin 40tkm ajettuna.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Muutamat tukiraudat ja "panssarit" sieltä auton alta purat, niin pääset käsiksi öljypohjan pultteihin. Öljypohjan irrotus on oikeastaan remontin hankalin osa (auton alla kömpiessä), kun on liimattu aika tiukkan kiinni tehtaalla.
Öljypohjan ja lohkon välissä on sellainen peltilevy, että pitää olla tarkkana mistä välistä pohjaa alkaa irrottaa, ettei sitä peltiä kovin huonoksi murjo. Sitten vaan öljypumpun putket ja se peltilevy pois ja sitten pääset ne kk-laakerin pultit aukomaan.
Ja muista varoa niitä öljysuuttimia siellä sylinterin alapäässä, kun mäntiä ylöspäin työnnät. Suuttimet lähtee irti ihan nykäisemällä/kevyesti kolauttamalla, kun ne kiinnitys mutterit on poistettu.
Siis öljysuuttimia ei tarvitse poistaa mäntiä pois otettaessa, vaan ihan kannessa olevia ruiskusuuttimia tuossa edellä tarkoitin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.07.2014, 21:29
juzzi77 juzzi77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.11
Sijainti: Turku
Viestit: 43
Perusasetus

Terve

Kiitoksia neuvoista. Kaippa sieltä yhen männän vois napata pois, niin näkee että missä kunnossa ne urat on. Mites sitten jos ne urat on yli sallitun? Onko siinä vaiheessa uudet männät vaihtoehtona? Muutaman kuvan nappasin projektista. Mielipiteitä tosta kansipahvista? Mun mielestä ei näytä kovin pahalta, mutta en osaa varmasti sanoa kun en ole ennen purkanut. Mielestäni sylinteriputket näyttävät vielä ihan kohtalaisilta.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_0514.JPG‎
Views:	433
Size:	336,9 Kt
ID:	50685   Click image for larger version

Name:	IMG_0515.JPG‎
Views:	415
Size:	333,5 Kt
ID:	50686   Click image for larger version

Name:	IMG_0516.jpg‎
Views:	503
Size:	117,9 Kt
ID:	50687   Click image for larger version

Name:	IMG_0517.JPG‎
Views:	619
Size:	245,2 Kt
ID:	50688  
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.07.2014, 04:04
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Onhan tuo ihan tikissä oleva kone kun hoonausjälet on vielä näkyvissä ja muutenki ihan siisti.

Jos käytät kannen koneistamossa niin irrotelkoon ja kiinnitelköön siellä nuo suuttimet ja ne voisi huollattaa kun ny pinnassa ovat. Ja jos huollatat pumpunkin samalla niin pitkässä juoksussa se maksaa hintansa takaisin jos huollon tarvetta oli. Vedot paranee ja kulutus tippuu vaikkei sitä muuyen tuunaisi kuin että säätää sen kohilleen ja ehkä ihan pikkasen ylärajalle..

En ehkä ite jaksaisi nyppiä mäntiä pois mutta tämä on meitsin mielipide.

Ja ota kasaukseen joku osaava kaveri niin onnistuu homma kerrasta.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.07.2014, 21:47
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Siis öljysuuttimia ei tarvitse poistaa mäntiä pois otettaessa, vaan ihan kannessa olevia ruiskusuuttimia tuossa edellä tarkoitin.
Varmaan tarkotti niillä öljysuihkulla siellä mäntien alla ettet vahingossa riko niitä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.08.2014, 14:19
juzzi77 juzzi77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.11
Sijainti: Turku
Viestit: 43
Perusasetus

Terve,

Nyt on osat haalittu ja sais alkaa konetta laittaa nippuun. Voiko noi vanhat kansipultit käyttää uudestaan ja mihin momenttiin ne kiristetään?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rekka ajoi rajusti kaiteeseen – kuljettaja masturboi VonLeka Chit-Chat 14 04.02.2011 17:48
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä _kekkula_ Tekniikka & Jutustelu 1 13.07.2009 18:41
rengas vuotaa ahku Tekniikka & Jutustelu 3 18.02.2009 06:03
Rover 2,5 Tdi huohottaa rajusti Aki74 Tekniikka & Jutustelu 6 17.03.2008 05:25
4runnerin kulutus nousi rajusti Tekniikka & Jutustelu 9 13.12.2005 12:09


Sivu luotu: 09:41 (GMT +2).