![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jos autolla on oikeesti ajettu 320tkm, niin ei pitäis olla männänrengasurissa mitään vikaa. Ite purkanut yhden oikeesti ~350tkm ajetun ja toisen ~480tkm, niin kummassakaan ei ollut mitään välystä. Jotenkin tuntuu, että ne koneet missä menee kaks rengasta yhteen uraan, ois oikeesti miljoonan veivattuja tai 500tkm traileri perässä ajettuja, oli sitten mittarissa mitä vaan.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo ei sitä kyllä tiedä mitä noilla vehkeillä oikeesti on rullattu, ite purkanu 480tkm ja 525tkm veivatut kummassakin liikaa välystä että olis viittiny niillä kasata. Vaikka olis varmasti menny vielä muutaman satatonnia. Hyvin mahdollista että kumpikin sen puoltoista milliä rullanneita. Kk laakerien takia purkasin ekan toisen vaan tarkistin varuiksi.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Omassa meni kannentiiviste 282tkm kohdalla.(kilometrit pitävät paikkansa) Otin männät pois samalla ja mittasin urat. Jokaisessa ylimmäiset urat pakosarjan puolelta 0,30mm yli maksimi ohjearvon.(maksimi ohjearvo 0.20mm) Vaihdoin vahvistetulla rengasuralla varustetut uudet tilalle,ettei ainakaan minun aikana tarvitse enää uudelleen aukaista ja uutta kallista kansipahvia jälleen laittaa.(toivottavasti). Urien väljistyminen tulee jossain vaiheessa joskus eteen suht vähilläkin kilometreillä. Tuossa muutamia kuvia kuuluisista urista maailmalta. https://www.google.fi/search?q=12h-t...w=1024&bih=432
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Onko tuo männän irroitus paha homma? Alhaalta vissiin irti ja yläkautta nousee pois? Riittääkö että ottaa pois öljypohjan ja laakerikannen pelkästään? Tarviiko muuta purkaa? Lähteekö suuttimet kannesta ihan vaan vetämällä pois?
Edit: Niin ja auto tosiaan on 320tkm ajettu. Hankittu käytettynä noin 40tkm ajettuna. Viimeksi muokannut juzzi77 : 07.07.2014 16:42 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Öljypohjan ja lohkon välissä on sellainen peltilevy, että pitää olla tarkkana mistä välistä pohjaa alkaa irrottaa, ettei sitä peltiä kovin huonoksi murjo. Sitten vaan öljypumpun putket ja se peltilevy pois ja sitten pääset ne kk-laakerin pultit aukomaan. Ja muista varoa niitä öljysuuttimia siellä sylinterin alapäässä, kun mäntiä ylöspäin työnnät. Suuttimet lähtee irti ihan nykäisemällä/kevyesti kolauttamalla, kun ne kiinnitys mutterit on poistettu. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Terve
Kiitoksia neuvoista. Kaippa sieltä yhen männän vois napata pois, niin näkee että missä kunnossa ne urat on. Mites sitten jos ne urat on yli sallitun? Onko siinä vaiheessa uudet männät vaihtoehtona? Muutaman kuvan nappasin projektista. Mielipiteitä tosta kansipahvista? Mun mielestä ei näytä kovin pahalta, mutta en osaa varmasti sanoa kun en ole ennen purkanut. Mielestäni sylinteriputket näyttävät vielä ihan kohtalaisilta. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Onhan tuo ihan tikissä oleva kone kun hoonausjälet on vielä näkyvissä ja muutenki ihan siisti.
Jos käytät kannen koneistamossa niin irrotelkoon ja kiinnitelköön siellä nuo suuttimet ja ne voisi huollattaa kun ny pinnassa ovat. Ja jos huollatat pumpunkin samalla niin pitkässä juoksussa se maksaa hintansa takaisin jos huollon tarvetta oli. Vedot paranee ja kulutus tippuu vaikkei sitä muuyen tuunaisi kuin että säätää sen kohilleen ja ehkä ihan pikkasen ylärajalle.. ![]() En ehkä ite jaksaisi nyppiä mäntiä pois mutta tämä on meitsin mielipide. Ja ota kasaukseen joku osaava kaveri niin onnistuu homma kerrasta.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Varmaan tarkotti niillä öljysuihkulla siellä mäntien alla ettet vahingossa riko niitä.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Terve,
Nyt on osat haalittu ja sais alkaa konetta laittaa nippuun. Voiko noi vanhat kansipultit käyttää uudestaan ja mihin momenttiin ne kiristetään? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rekka ajoi rajusti kaiteeseen – kuljettaja masturboi | VonLeka | Chit-Chat | 14 | 04.02.2011 17:48 |
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä | _kekkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2009 18:41 |
rengas vuotaa | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2009 06:03 |
Rover 2,5 Tdi huohottaa rajusti | Aki74 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.03.2008 05:25 |
4runnerin kulutus nousi rajusti | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 13.12.2005 12:09 |