![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Muutama kyselly yv:llä näitä kuvia, niin laitan ny tännekkin linkin jos joku niitä sattuu tarvimaan.
Näkyy ainakin tuo öljynpaluun reikä lohkoon tehtäessä. http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Muutamia+konekuvia/Hilux/ Meil oli U-palkissa pakosarjan laippa kii mihin ruvettii mutkia heppaa kiinni, sitten ympäriinsä hitsaus sieltätäältä, sen jälkeen lasinpäällä hiottii laippaa niin että hionta jäljet näky jokapuolella, sen jälkeen nuotioon jossa KUUMAKSI sen jälkeen hiekkakasaan jäähtymään hitaasti, koskaan ei havainnu vuotoja.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Varmaan virtaa aivan hyvin, jos laittaa turbon siihen, mistä alunperin pakoputki lähtee, alaviistoon taaksepäin. Se vain ei hiacessa sovi siihen mitenkään, pyörittelin sitä kyllä pitkään, mutta ei vain käy. Eikä mahdu alkuperäisen turbonkaan pakosarja. Sovitus on niin tarkka, että tuollakin pakosarjalla joutui moottorinkoppaan tekemään vähän lisää tilaa kompurapesän kohdalle, jos olisi sentinkin edempänä, niin olisi joutunut vänkärin penkin kiinnityksen tekemään uusiksi. Taaksepäin ei mahdu, pakoputken lähtö koskee jo takakopan eristevillaan. Alaspäinkään ei ole tilaa, ahtoputken lähtö osuu jo alipainepumpun öljynpaluuletkuun. Oikeallakaan ei ole tilaa, siellä tulee vaihdevivut ja auton runko vastaan. Lisäksi yläkoppaa olisi pitänyt muokata vielä enemmän. Lähempänä moottoria mahtuisi olemaan, mutta ei juuri tuon kapeampaa pakosarjaa voi tehdä.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mistäs 2L koneesta kannattaa ottaa öljyntulo ahtimelle ja mitä kaikkea tarvitsen? Kaikki muu onkin suunnilleen tiedossa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kuva sivusto maissa jostain syystä, mutta voin ottaa omasta 2L kuvan illallalla jos tarvit.
Muistelen että on banjoliittimellä haarotettu ehkä samasta letkusta kun mistä lähtee alipaine pumpullekkin öljy tms. Tarvit siis ainakin pitemmän panjopultin ja kupari rikat väliin.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Pakosarjan alta lohkosta löytyy tulpattuja reikiä. Itse otin öljyn takimmaisesta. Hyvin on garretti suhissu muutaman 10tkm. Muistaakseni löytyi suoraan joku hydrauli-nippa, joka kävi tuohon jenkaan ja toinen pää letkuun.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
jos en ihan väärin muista ni 1/8
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Katoin ni mul o otettu banjolla juuri tosta samasta mistä menee laturin päätyy alipaine pumpullekki.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Asia selvä, tämä selvensi paljon. Kiitokset teille.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
HJ-60 turbotus | Nerd-O | Maasturiprojektit | 64 | 17.03.2009 18:14 |
l-200:sen turbotus | maasteri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.11.2006 22:09 |
3B turbotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.09.2006 10:28 | |
Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |