Tekniikka on tosiaan Mitsulta apinoitua gen1/2 Pajeroa mutta korealaisten lisenssillä valmistamaa ja 99% käy ristiin Pajerosta. Esim tuulilasi gen1 alusta pitkälti gen2 mutta takana rumpujarrut ja etukardaani muuten sama mitä Mitsun mutta ristikot aivan erit ja mistään ei suomesta saa tiskilta netistä tilattuna kylläkin. Muoviosat on huomattavasti halvemman oloset mitä Mitsusa ja osa pelleistä tuntuu olevan aika korroosion herkkää. Ilmastointi ilmeisesti Korealaisten omaa tuotantoa ainakin kompuran osalta.
Itellä on kokemusta Mussosta niin osasi jo odottaa pahinta mutta kaikenkaikkiaan Galloper oli positiivinen yllätys. Osat on ollu erittäin halapoja kun vaan hieman käyttää aikaa ja vaivaa niitten löytämiseen netistä ja ei ihan seuraavaksi päiväksi tarvi. Esimerkkina tehdas uusi kansi "kalustettuna" tiivisteitten kans oli vain ~600€ mihin hintaan ei vanhaa saa koneistettua ja muuten kunnostettua.
Hieman tuo on askeettisen olonen sisältä mutta sopii mulle kun en itekkään kovin monimutkainen ole. Toi Terracan oli itelläki vaihtoehtona mutta vierestä yhden maanantaikappaleen ehjäämistä seurasin niin kallistuin Galloperiin kun siihen saa osia halvemmalla ja Pajeroita makaa melekeen joka ladon takana.
|