Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.06.2014, 06:48
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.288
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Sitte vielä pari juttu mitä arvuuteltiin kisan aikana että saako HS:ssä olla:
3.7.5.3 Ohjausjarru
Ohjausjarru on kielletty. (kuin myös yhteen pyörään vaikuttavat
jarrut).
3.7.6.1 Renkaat
Ilmakumirenkaat Kuormittamaton maksimi halkaisija
1250mm. Maatalousrenkaat, nastat, ketjut sekä paripyörät
eivät ole sallittuja.
3.7.8.4 Akseleiden poiskytkentä/vetojärjestelmä
Vetävien akseleiden irtikytkentä ei ole sallittu, ellei järjestelmä
ole tehtaan määrityksissä.
Jälkiasennetun matalan 2WD:n käyttö kilpailun aikana
ei ole sallittu. Se on lukittava mekaanisesti ennen katsastusta.
Ilmeisesti kirjoitin edelläolevaan että sääntökohdat koskevat jotain tiettyä autoa, vaikka en itse viittausta löydä.
Tarkoitin että näitä kohtia useampi kilpailija muisteli viikonlopun aikana että saako olla vai ei.
Vieläkin on sen verran epätietoutta liikenteessä, että liitetään tähän väliin Promodifiedin säännöistä:
Lainaus:
3.5.6.1 Renkaat
Ilmakumirenkaat. Nastat ja ketjut sekä paripyörät ovat
kielletty. Kuormittamaton maksimi halkaisija 1000mm.
Eli HS:n rengas saa olla suurempi kuin PM:n.

Mihinköhän tehtaaseen 3.7.8.4 viittaa, jos auto on omavalmiste kuten HS:n säännöt sallii?

Meiltäkin muuten puuttuu sunnuntain kolmospätkältä 5 pistettä kosketuksesta, Saijan hento kynänjälki ei ole välittynyt kisatoimistoon Sijoituksiin ei ole vaikutusta..

__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.06.2014, 08:04
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Eli HS:n rengas saa olla suurempi kuin PM:n.
Joo näinhän se on. Taustaa: eli joskus aikoinaan HS:n syntyessä ja sääntöjä miettiessä pohdittiin tilannetta: Harrastaja ostaa protoluokan auton, mutta ei ole ikuna-koskaan-evö-nevö ajanu trialia missään luokassa, mutta haluais lähtee hieman tutustuun touhuun ja sääntöihin livenä, niin pääsis myös sillä proto-luokan autolla HS kisaan ilman renkaiden vaihtamista.

Tosin tuo HS:n maatalousrenkaat kielletty pykälä on tainnu tulla sit myöhemmin?? Enkä kyllä henkilökohtaisesti tajua, että miks ne pitää olla kielletyt?? Jos joku haluaa ajaa esim. traktorin fillareilla tai jollain peräkärryn renkailla, niin miks ei???
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.06.2014, 13:31
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Harrasteluokka tehtiin aikoinaan sitä varten,että siinä luokassa voi kokeilla trialia millä autolla tahansa.
Sääntönikkarit on vuosien saatossa tehneet luokasta ns. "kilpailuluokan",joka ei alunperin ollut tarkoitus.

Oma mielipiteeni harrasteluokasta on se että unohdettaisiin autojen keskinäinen vertailu ja keskityttäisiin oman ajon ja auton kehittämiseen oikeita kilpailuluokkia ajatellen.
Voisinhan minäkin alkaa rakentamaan harrasteluokkaan uutta "voittaja-autoa",joka ei jostain syystä soveltuisi olemassa oleviin kilpailuluokkiin.

Tai onhan mulla tuo vanha ProModi Suzuki,jolla ei oikein suora-akselisena voi pärjätä omassa luokassaan,mutta harraste luokassa siinä olisi potentiaalia päästä joka kisassa palkintopallille tuulettamaan...

Viimeksi muokannut Racingrabbit : 18.06.2014 13:40
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.06.2014, 15:20
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.288
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Harrasteluokka tehtiin aikoinaan sitä varten,että siinä luokassa voi kokeilla trialia millä autolla tahansa.
Sääntönikkarit on vuosien saatossa tehneet luokasta ns. "kilpailuluokan",joka ei alunperin ollut tarkoitus.

Oma mielipiteeni harrasteluokasta on se että unohdettaisiin autojen keskinäinen vertailu ja keskityttäisiin oman ajon ja auton kehittämiseen oikeita kilpailuluokkia ajatellen.
Voisinhan minäkin alkaa rakentamaan harrasteluokkaan uutta "voittaja-autoa",joka ei jostain syystä soveltuisi olemassa oleviin kilpailuluokkiin.

Tai onhan mulla tuo vanha ProModi Suzuki,jolla ei oikein suora-akselisena voi pärjätä omassa luokassaan,mutta harraste luokassa siinä olisi potentiaalia päästä joka kisassa palkintopallille tuulettamaan...
Vuosien saatossa on vaan tullu tärkeäksi saada kilpailijoita. Vaikka harrasteluokasta onkin tullut kilpailuluokka, ei ilman harrasteautoja olisi kilpailuja välttämättä ollenkaan..
Joillekkin puhuin jo ideasta harraste-standard luokan rinnalle harraste-modified luokalle, johon pääsisi turvallisuussäännöt täyttävällä modified-autolla. Yhteensä jo olemassaolevan modiauton, sekä kenties muutaman suora-akselisen promodin kanssa voisi saada riittävästi osallistujia? Muutama auto harrastestandardistakin olisi kelvollisia harrastemodiin ja ehkä siihen (Jarekin) saisi osallistua ilman hamekangasta?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.06.2014, 16:04
jykä jykä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.01.10
Sijainti: raisio
Viestit: 245
Perusasetus

lisää kuvia katteltavaksi tahtoisin kun en joka pätkäl kerenny olemaan saman aikaisesti
__________________
eipä se ennekään ole onnistunut
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.06.2014, 16:18
JPK JPK ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 07.07.03
Sijainti: Haarajoki, Tuusula
Viestit: 157
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Vuosien saatossa on vaan tullu tärkeäksi saada kilpailijoita. Vaikka harrasteluokasta onkin tullut kilpailuluokka, ei ilman harrasteautoja olisi kilpailuja välttämättä ollenkaan..
Joillekkin puhuin jo ideasta harraste-standard luokan rinnalle harraste-modified luokalle, johon pääsisi turvallisuussäännöt täyttävällä modified-autolla. Yhteensä jo olemassaolevan modiauton, sekä kenties muutaman suora-akselisen promodin kanssa voisi saada riittävästi osallistujia? Muutama auto harrastestandardistakin olisi kelvollisia harrastemodiin ja ehkä siihen (Jarekin) saisi osallistua ilman hamekangasta?
Vaikka en tuota trialia ajelekaan (vielä, ehkä joskus), niin sekaannun nyt kuiteskin hiukan tähän.
Miten olis jos harraste-stanussa sais ajaa vaikka yhden kauden. Sit on varmaan harrasteltu tarpeeks ja voi muokata sen auton johonkin kilpaluokkaan ja se harraste-stanu pysyis sellaisena harjoitus/kokeiluluokkana johon se alunperin on käsittääkseni tarkoitettu.
Sillä onhan tuo hiukka huvittavaa katsella osallistuja-luetteloa, vähän sama kuin jossain rallin junnu luokassa ajais joku Hirvonen, Latvala, Mäkinen, Kankkunen jne...
Ei voi ymmärtää, onko se vika säännöissä vai missä??
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.06.2014, 16:46
trouble trouble ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.11.05
Sijainti: turku, Finland.
Viestit: 352
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JPK Näytä viesti
Vaikka en tuota trialia ajelekaan (vielä, ehkä joskus), niin sekaannun nyt kuiteskin hiukan tähän.
Miten olis jos harraste-stanussa sais ajaa vaikka yhden kauden. Sit on varmaan harrasteltu tarpeeks ja voi muokata sen auton johonkin kilpaluokkaan ja se harraste-stanu pysyis sellaisena harjoitus/kokeiluluokkana johon se alunperin on käsittääkseni tarkoitettu.
Sillä onhan tuo hiukka huvittavaa katsella osallistuja-luetteloa, vähän sama kuin jossain rallin junnu luokassa ajais joku Hirvonen, Latvala, Mäkinen, Kankkunen jne...
Ei voi ymmärtää, onko se vika säännöissä vai missä??
Voisikohan olla kustannus/aika kysymys tehdä oma auto pelkästään trialiin. Jos alla on suunnistus-/safariauto joka ei akk sääntöjen sisään mahdu muuten kuin harraste-ryhmään. Nämä h-s ajajat ovat kuitenkin tähän asti mahdollistaneet kilpailuiden järjestämisen meille oikeiden ryhmien kuskeille.
Eikä sitä Hamekangasta kannata parrakkaiden pelätä, voittihan sillä euroviisuissakin

Viimeksi muokannut trouble : 18.06.2014 16:50
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.06.2014, 17:04
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Tottakai harrasteluokka on erittäin tärkeä trialin lajina säilymiselle,mutta kyllä minusta on tarpeetonta "tuulettaa" sitä kuka hs-luokan "voittaa". Se voi harmittaa uusia kilpailua kokeilevia,kun eivät omasta mielestään pärjää vaikka kaikkensa yrittäisivätkin.

Tuo Baxxterin mainitsema HPM-luokka olisi hyvä välimuoto ja edesauttaisi ehkä myös Modified luokan kasvamista takaisin kilpailuluokaksi Suomessa.

Omalla kohdalla on vahvistunut tunne kun on seurannut millaiseksi ProModifiedin taso ja autot on kehittyneet,että alkaa olla aika epätodennäköistä että tuolla vanhalla suora-akselisella autolla enää siihen luokkaan tullaan osallistumaan.Vanhaa autoa on kohtuu toivoton enää saada muutettua luokkaan sopivaksi ja kokonaan uuden auton rakentamiseen ei vaan motivaatio/rahat tällä hetkellä riitä.

Edittiä: Jatketaas vielä tähän samaan...miksikäs ei voisi olla harraste proto luokkakin,joka ajaisi nykyisiä ProModin ratoja? Tiedän ainakin 2-3 vanhaa (isoa) protoautoa jotka on kisakunnossa,mutta eivät sovellu nykyisille Proton pieniä autoja suosiville reiteille.

Viimeksi muokannut Racingrabbit : 18.06.2014 17:29
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Raision Juhannus Trial sirP Tapahtumat 83 10.09.2013 05:37
Myyty Hilux YN110L. Leimaa 1.9.2014 saakka. Proli O/M/V Ajoneuvot 8 07.07.2013 10:52
Myydään [VARATTU] 10kg hiilaripullo, noin puolillaan. leima 2014 Smuli O/M/V Muut 3 11.03.2013 20:11
Raisio Juhannus Trial 16.6.2012 sirP Tapahtumat 91 17.11.2012 21:12
EETS ja Jorma Ollila = Orwellin EU 2014 Tallitonttu Chit-Chat 35 29.03.2012 17:27


Sivu luotu: 23:28 (GMT +2).