![]() |
|
|
|||||||
| Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tarkoitin että näitä kohtia useampi kilpailija muisteli viikonlopun aikana että saako olla vai ei. Vieläkin on sen verran epätietoutta liikenteessä, että liitetään tähän väliin Promodifiedin säännöistä: Lainaus:
Mihinköhän tehtaaseen 3.7.8.4 viittaa, jos auto on omavalmiste kuten HS:n säännöt sallii? ![]() Meiltäkin muuten puuttuu sunnuntain kolmospätkältä 5 pistettä kosketuksesta, Saijan hento kynänjälki ei ole välittynyt kisatoimistoon Sijoituksiin ei ole vaikutusta..
__________________
Harbor Cruisers |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Joo näinhän se on. Taustaa: eli joskus aikoinaan HS:n syntyessä ja sääntöjä miettiessä pohdittiin tilannetta: Harrastaja ostaa protoluokan auton, mutta ei ole ikuna-koskaan-evö-nevö ajanu trialia missään luokassa, mutta haluais lähtee hieman tutustuun touhuun ja sääntöihin livenä, niin pääsis myös sillä proto-luokan autolla HS kisaan ilman renkaiden vaihtamista.
Tosin tuo HS:n maatalousrenkaat kielletty pykälä on tainnu tulla sit myöhemmin?? Enkä kyllä henkilökohtaisesti tajua, että miks ne pitää olla kielletyt?? Jos joku haluaa ajaa esim. traktorin fillareilla tai jollain peräkärryn renkailla, niin miks ei??? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Harrasteluokka tehtiin aikoinaan sitä varten,että siinä luokassa voi kokeilla trialia millä autolla tahansa.
Sääntönikkarit on vuosien saatossa tehneet luokasta ns. "kilpailuluokan",joka ei alunperin ollut tarkoitus. Oma mielipiteeni harrasteluokasta on se että unohdettaisiin autojen keskinäinen vertailu ja keskityttäisiin oman ajon ja auton kehittämiseen oikeita kilpailuluokkia ajatellen. Voisinhan minäkin alkaa rakentamaan harrasteluokkaan uutta "voittaja-autoa",joka ei jostain syystä soveltuisi olemassa oleviin kilpailuluokkiin. ![]() Tai onhan mulla tuo vanha ProModi Suzuki,jolla ei oikein suora-akselisena voi pärjätä omassa luokassaan,mutta harraste luokassa siinä olisi potentiaalia päästä joka kisassa palkintopallille tuulettamaan... ![]()
Viimeksi muokannut Racingrabbit : 18.06.2014 13:40 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Joillekkin puhuin jo ideasta harraste-standard luokan rinnalle harraste-modified luokalle, johon pääsisi turvallisuussäännöt täyttävällä modified-autolla. Yhteensä jo olemassaolevan modiauton, sekä kenties muutaman suora-akselisen promodin kanssa voisi saada riittävästi osallistujia? Muutama auto harrastestandardistakin olisi kelvollisia harrastemodiin ja ehkä siihen (Jarekin) saisi osallistua ilman hamekangasta?
__________________
Harbor Cruisers |
|
#5
|
|||
|
|||
|
lisää kuvia katteltavaksi tahtoisin
![]() ![]() kun en joka pätkäl kerenny olemaan saman aikaisesti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
eipä se ennekään ole onnistunut
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Miten olis jos harraste-stanussa sais ajaa vaikka yhden kauden. Sit on varmaan harrasteltu tarpeeks ja voi muokata sen auton johonkin kilpaluokkaan ja se harraste-stanu pysyis sellaisena harjoitus/kokeiluluokkana johon se alunperin on käsittääkseni tarkoitettu. Sillä onhan tuo hiukka huvittavaa katsella osallistuja-luetteloa, vähän sama kuin jossain rallin junnu luokassa ajais joku Hirvonen, Latvala, Mäkinen, Kankkunen jne... Ei voi ymmärtää, onko se vika säännöissä vai missä?? |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Eikä sitä Hamekangasta kannata parrakkaiden pelätä, voittihan sillä euroviisuissakin Viimeksi muokannut trouble : 18.06.2014 16:50 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Tottakai harrasteluokka on erittäin tärkeä trialin lajina säilymiselle,mutta kyllä minusta on tarpeetonta "tuulettaa" sitä kuka hs-luokan "voittaa". Se voi harmittaa uusia kilpailua kokeilevia,kun eivät omasta mielestään pärjää vaikka kaikkensa yrittäisivätkin.
Tuo Baxxterin mainitsema HPM-luokka olisi hyvä välimuoto ja edesauttaisi ehkä myös Modified luokan kasvamista takaisin kilpailuluokaksi Suomessa. Omalla kohdalla on vahvistunut tunne kun on seurannut millaiseksi ProModifiedin taso ja autot on kehittyneet,että alkaa olla aika epätodennäköistä että tuolla vanhalla suora-akselisella autolla enää siihen luokkaan tullaan osallistumaan.Vanhaa autoa on kohtuu toivoton enää saada muutettua luokkaan sopivaksi ja kokonaan uuden auton rakentamiseen ei vaan motivaatio/rahat tällä hetkellä riitä. Edittiä: Jatketaas vielä tähän samaan...miksikäs ei voisi olla harraste proto luokkakin,joka ajaisi nykyisiä ProModin ratoja? Tiedän ainakin 2-3 vanhaa (isoa) protoautoa jotka on kisakunnossa,mutta eivät sovellu nykyisille Proton pieniä autoja suosiville reiteille. Viimeksi muokannut Racingrabbit : 18.06.2014 17:29 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Raision Juhannus Trial | sirP | Tapahtumat | 83 | 10.09.2013 05:37 |
| Myyty Hilux YN110L. Leimaa 1.9.2014 saakka. | Proli | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 07.07.2013 10:52 |
| Myydään [VARATTU] 10kg hiilaripullo, noin puolillaan. leima 2014 | Smuli | O/M/V Muut | 3 | 11.03.2013 20:11 |
| Raisio Juhannus Trial 16.6.2012 | sirP | Tapahtumat | 91 | 17.11.2012 21:12 |
| EETS ja Jorma Ollila = Orwellin EU 2014 | Tallitonttu | Chit-Chat | 35 | 29.03.2012 17:27 |