![]() |
|
|
|||||||
| Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Vähän ikävästi muksahti kallelleen kannon päälle, osui juuri tuohon etukaaren etupuolelle niin eihän se eteenpäin mennyt Mittailin että 13cm painui tuo pinta-alumiini sisään, sen takana alkuperäinen tulipelti painui 7cm kulmasta sisään. Molempien piirien jarruputket jäi peltien väliin jumiin, mutta ei menny lyttyyn tai poikki. Sama pätkä ekalla kierroksella painui tuo numeroalumiinipelli pelkääjän penkkiin saakka kakkosportille kantoa vasten kääntäessä.Lisäksi jo lauantaina jo haisteltiin että paisarissa haisee bensa ja haisee edelleen. Vedet on ihan harmaat, pakokaasu ei voi haista makealle kun ei ole montaa tippaa glykolia järjestelmässä Oliskohan kansipahvi menny..Sitte vielä pari juttu mitä arvuuteltiin kisan aikana että saako HS:ssä olla: 3.7.5.3 Ohjausjarru Ohjausjarru on kielletty. (kuin myös yhteen pyörään vaikuttavat jarrut).3.7.6.1 Renkaat Ilmakumirenkaat Kuormittamaton maksimi halkaisija 1250mm. Maatalousrenkaat, nastat, ketjut sekä paripyörät eivät ole sallittuja.3.7.8.4 Akseleiden poiskytkentä/vetojärjestelmä Vetävien akseleiden irtikytkentä ei ole sallittu, ellei järjestelmä ole tehtaan määrityksissä. Jälkiasennetun matalan 2WD:n käyttö kilpailun aikana ei ole sallittu. Se on lukittava mekaanisesti ennen katsastusta.
__________________
Harbor Cruisers |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Mulla lauantain pisteet hieman väärin, en kerennyt käydä nelosella ollenkaan niin ei kai se nollille mennyt.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ok, tulokset korjattu tuonne cup-pisteisiin. Kiitos!
|
|
#4
|
|||
|
|||
Kyllä se jaksonkierto tuli merkattua neloselleLainaus:
hakemassa jaksonkierron, mutta eivät varmaankaan tuloslaskennassa ole tuota huomioineet
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tarkoitin että näitä kohtia useampi kilpailija muisteli viikonlopun aikana että saako olla vai ei. Vieläkin on sen verran epätietoutta liikenteessä, että liitetään tähän väliin Promodifiedin säännöistä: Lainaus:
Mihinköhän tehtaaseen 3.7.8.4 viittaa, jos auto on omavalmiste kuten HS:n säännöt sallii? ![]() Meiltäkin muuten puuttuu sunnuntain kolmospätkältä 5 pistettä kosketuksesta, Saijan hento kynänjälki ei ole välittynyt kisatoimistoon Sijoituksiin ei ole vaikutusta..
__________________
Harbor Cruisers |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Joo näinhän se on. Taustaa: eli joskus aikoinaan HS:n syntyessä ja sääntöjä miettiessä pohdittiin tilannetta: Harrastaja ostaa protoluokan auton, mutta ei ole ikuna-koskaan-evö-nevö ajanu trialia missään luokassa, mutta haluais lähtee hieman tutustuun touhuun ja sääntöihin livenä, niin pääsis myös sillä proto-luokan autolla HS kisaan ilman renkaiden vaihtamista.
Tosin tuo HS:n maatalousrenkaat kielletty pykälä on tainnu tulla sit myöhemmin?? Enkä kyllä henkilökohtaisesti tajua, että miks ne pitää olla kielletyt?? Jos joku haluaa ajaa esim. traktorin fillareilla tai jollain peräkärryn renkailla, niin miks ei??? |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Harrasteluokka tehtiin aikoinaan sitä varten,että siinä luokassa voi kokeilla trialia millä autolla tahansa.
Sääntönikkarit on vuosien saatossa tehneet luokasta ns. "kilpailuluokan",joka ei alunperin ollut tarkoitus. Oma mielipiteeni harrasteluokasta on se että unohdettaisiin autojen keskinäinen vertailu ja keskityttäisiin oman ajon ja auton kehittämiseen oikeita kilpailuluokkia ajatellen. Voisinhan minäkin alkaa rakentamaan harrasteluokkaan uutta "voittaja-autoa",joka ei jostain syystä soveltuisi olemassa oleviin kilpailuluokkiin. ![]() Tai onhan mulla tuo vanha ProModi Suzuki,jolla ei oikein suora-akselisena voi pärjätä omassa luokassaan,mutta harraste luokassa siinä olisi potentiaalia päästä joka kisassa palkintopallille tuulettamaan... ![]()
Viimeksi muokannut Racingrabbit : 18.06.2014 13:40 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Joillekkin puhuin jo ideasta harraste-standard luokan rinnalle harraste-modified luokalle, johon pääsisi turvallisuussäännöt täyttävällä modified-autolla. Yhteensä jo olemassaolevan modiauton, sekä kenties muutaman suora-akselisen promodin kanssa voisi saada riittävästi osallistujia? Muutama auto harrastestandardistakin olisi kelvollisia harrastemodiin ja ehkä siihen (Jarekin) saisi osallistua ilman hamekangasta?
__________________
Harbor Cruisers |
|
#9
|
|||
|
|||
|
lisää kuvia katteltavaksi tahtoisin
![]() ![]() kun en joka pätkäl kerenny olemaan saman aikaisesti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
eipä se ennekään ole onnistunut
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Miten olis jos harraste-stanussa sais ajaa vaikka yhden kauden. Sit on varmaan harrasteltu tarpeeks ja voi muokata sen auton johonkin kilpaluokkaan ja se harraste-stanu pysyis sellaisena harjoitus/kokeiluluokkana johon se alunperin on käsittääkseni tarkoitettu. Sillä onhan tuo hiukka huvittavaa katsella osallistuja-luetteloa, vähän sama kuin jossain rallin junnu luokassa ajais joku Hirvonen, Latvala, Mäkinen, Kankkunen jne... Ei voi ymmärtää, onko se vika säännöissä vai missä?? |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Eikä sitä Hamekangasta kannata parrakkaiden pelätä, voittihan sillä euroviisuissakin Viimeksi muokannut trouble : 18.06.2014 16:50 |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ohjausjarru = kääntöjarru Kielletty, jos autossa on ja käyttö havaitaan, loppuu kisat siihen. Poistaminen kisan ajaksi voi olla aika haasteellista, mutta PM ja P autot on saatava myös ajaa tässä luokassa, joten saa olla asennettuna, mutta käytöstä rangaistaan. Lainaus:
Siis "normaali" offirengas, mutta jos murromurskaa halutaan traktorirenkailla, niin sehän on vain sovittelu kysymys. Toisaalta raktorin näköisiä vehkeitäkin on välillä ollut, mutta (omasta mielestä!) ne kuuluisivat pellolle omiin tarkoituksiinsa. Korkeuden tekee taas tuo luokka Proto... Lainaus:
Ja muille lukijoille: HS:n suosio tällä hetkellä näyttäisi perustuvan suureen Modi kaluston määärään, joka ei ihan Modiin mahdu, mutta sinne kuitenkin menisi jos säännöt sen sallisi. EPÄVIRALLISESTI tulevassa sääntökirjassa asiaa tullaan lajiryhmässä käymään läpi ja ehdotuksia vastaanotetaan (mikki70älive.fi), jotka kanssa vakavasti otetaan!!! Syy Modin luokan rukkaukseen on olemassa, koska ero Stanuilla ja Modeilla on todella pieni, mutta Modilla ja Pro Modilla taas melko suuri. Suosittelen keskustelun avaamista toiseen osioon, ei kuulu tänne Raision kisaan. Mutta EDELLEEN SUURI KIITOS KAIKILLE kisaan osallistuneille tahoille ja varsinkin PM:n kaksikolle, joka todellakin taisteli kisan loppuun asti ajattelemalla ja ajamalla!!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#13
|
||||
|
||||
Järkevää keskustelua?
Tämä kääntöjarrukeskustelu koskee mitä ilmeisemmin meidän Joonan ajoa? Voin käsi sydämmellä vannoa ettei harrasteradoilla ole missään vaiheessa käytetty kääntöjarrua, eikä edes kaksvetoa, kun autossamme on kiinteä neliveto. Jos joku muuta väittää, niin autossamme kyllä huomaa kun kääntöjarru on päällä, silloin rengas on lukossa EIKÄ PYÖRI?
Kyllähän se käy miehuuden päälle kun aloitteleva 17v offari ajaa paremmin? ÄLKÄÄ pelätkö Joona ei aja enää ens vuonna harrasteessa, Kun on mahdollista ajaa oikeissakin kisaluokissa? modi tai promodi, riippuen nyt kalustosta. Itselle oli valtavan positiivinen yllätys että poika veti niin hyvin kisan läpi puhtaasti suunnittelemalla hyvät ajolinjat ja maltillisella ajolla ILMAN MITÄÄN KÄÄNTÖJARRUJA T: PM/HS Marjoniemen kaksikko |
|
#14
|
||||
|
||||
Kiitos kisajärjestäjille
Vielä iso kiitos kisajärjestäjille, jaksotuomareille, talkooväelle ja ennen kaikea kilpakumppaneille...
Lauantai meni itseltä penkin alle ja ajanpuutteen vuoksi jätin toiselta kierrokselta ajamatta neljä pätkää, jotta saatiin Joonalle kaikki pätkät suoritetuksi. Sunnuntain keli sopikin meidän loppuun kuluneille renkaille paremmin ja kerkesimme molemmat ajamaan kaikki pätkät. Kiitos myös kilpakumppaneille jotka päästitte meidät jonossa ohitse, jotta kerkesimme suorittaa kaikki pätkät. Radat olivat erittäin hyvät... Kiitos vielä kerran.... |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Parempi olla ihan hiljaa, ettei vaan kukaan ymmärrä väärin.
__________________
Harbor Cruisers |
|
#16
|
|||
|
|||
Asioista voi "keskustella" niin monella tapaaLainaus:
Jaksotuomarina tuli noita ajosuorituksia katsottua lauantaina ja sunnuntaina useammallakin jaksolla ja kyllä nuoren kuskin menestys perustui oikeisiin harkittuihin ajolinjoihin ja maltilliseen (melkein aina) ajoon kun taas toiset reuhasivat itselleen turhia virhepisteitä heikosti suunnitelluilla reittivalinnoilla
Viimeksi muokannut Byrocrat : 20.06.2014 10:31 |
|
#17
|
|||
|
|||
|
Otetaas nyt pikku aikalisä kukaan ei ole väittänyt että olisi kääntö jarua käytetty hs luokassa ja kaikki ovat nostaneet hattua joonalle se syy miksi säännöt oli tänne liitetty oli se kun siitä oli yleisesti kisoissa juttua ja kukaan ei muistanut mitense meni ja sitten on vielä sekin että seurojen välisissä kisoissa noudatetaan akkn sääntö kirjaa soveltuvin osin eli kukaan ei ole tehnyt mitään väärää vaan päin vastoin joten eiköhän koiteta kisoja järkätä ja ajaa jatkossakin
__________________
eipä se ennekään ole onnistunut
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Raision Juhannus Trial | sirP | Tapahtumat | 83 | 10.09.2013 05:37 |
| Myyty Hilux YN110L. Leimaa 1.9.2014 saakka. | Proli | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 07.07.2013 10:52 |
| Myydään [VARATTU] 10kg hiilaripullo, noin puolillaan. leima 2014 | Smuli | O/M/V Muut | 3 | 11.03.2013 20:11 |
| Raisio Juhannus Trial 16.6.2012 | sirP | Tapahtumat | 91 | 17.11.2012 21:12 |
| EETS ja Jorma Ollila = Orwellin EU 2014 | Tallitonttu | Chit-Chat | 35 | 29.03.2012 17:27 |