Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.06.2014, 21:00
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mela-Antero Näytä viesti
Kuinka herkästi 61 horasee ilmaa ? Ku yli puolitankkia ainetta ja tuntuu että ei tarvi kummosta rinnettä rymistellä ylös niin saa ilmata ? Tosin huohotin vissii jo tukossa ku edellisen omistajanki ajalta sanonu ajelleensa korkki puoliks auki... Tosin jos annetaan mopon hieman keulia niin teen uuden tankin konttii...
HJ 61 (ja 60) ei ole erityisen herkkä ilmalle, minusta jopa lähes tunteeton, jos tarkoitetaan sitä, että pitää alkaa käsin ilmaamaan.
Esim. itse en ole ilmannut/täyttänyt suodatinta vaihdon yhteydessä; siis käyntilämpöiseen koneeseen uusi suodadin paikoilleen, ja startista käyntiin, ja paikallaan ilman kuormaa, siis ilman valoja tms. nopeutettua tyhjäkäyntiä, n. 1000 rpm niin lähes aina on ilmannut itse itsensä.

Jos tankkiin kertyy ALIPAINETTA, että sihahtaa, kun on ajanut jonkin aikaa, niin se on hyvä merkki: siis siellä takalokasuojassa on muovinen "makkarapaketti" siitä lähtevä huohotusletkun suodatin on tukossa: siis motonetistä tms tilalle mahdollisimman tiheä MUOVI verkolla oleva mopon/ruohonleikkurin tms. bensan suodatin. (halpis mallin paperisuodattimet turpoaa kosteudessa, siis ei läpäise bensaa, ilmasta ei omakohtaista testausta)
Siis jos kertyy alipainetta, niin se tarkoittaa sitä, että tankista tulevat putket eivät ole ruostuneet puhki. (eikä muutkaan polttoaineputket vuoda)
Mutta se, ettei nosta polttoainetta keula ylöspäin, tarkoittaa että siirtopumppu on viallinen, ja jos moottoriöljyt ja dsl pysyy erillään, niin vika on siirtopumpun venttiileissä (taikka sihti tukossa: siirtopumpussa on sihti siinä bajoneettipultissa, millä putki tulee kiinni). Taikka tankissa oleva sihti on tukossa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.06.2014, 21:33
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Kiitos neuvoista ! pitää tuonne takalonkkaan tutkia vielä tarkemmin, ja banjopultti tutkia, Nyt vika on pahentunu, mutta vähän nukkuneen tajusin nyt kun koitin sillä lutku käsipumpulla ilmata niin sieltä jostain tatin välistä tursuaa polttoainetta ja alkaa tiputtaan, Sieltä tuskin löytyy mitään "helikopteri tiedettä" jos sen rassaa irti tilkkeiden tutkiskelua varten ? Voin tunnustaa ihan rehellisesti että ikinä en oo pakosarjojen tekoo enempää diiselien kanssa peuhannu niin aika uskomattoman kädetön olo

Edittinä, siirtopumppu vaihettu sähkösee ja jokunen pätkä polttoainelinjoja, nyt pellaa

Viimeksi muokannut Mela-Antero : 15.06.2014 17:37
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 22:48 (GMT +2).