Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.06.2014, 10:38
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mela-Antero Näytä viesti
kaasupolin pirun herkkä että meinaa tulla kenguru efektiä ja ohta ratissa paskat jouset vaan pedaalissa ja alun outoutta vai onko pumpussa jotain häröö? Muuten kyllä pelaa ku unelma että oisko vaa jäykempää jousta ja vähemmän hermoilua...
Aina uusille HJ-61 omistajille suosittelen, että laittaa jonku sopivan tarvikejousen sinne pumpun nurkalla olevaan kaasuvipuun, siis siihen mihin se kaasuvaijeri päättyy. Siinä on ihan lovet kahdelle jouselle, mutta eurooppapaisissa hoojiissa niitä ei kai missään ole koskaan ollut, kuin se yksi. Auttaa helvetin paljon, itellä on kaks semmosta halvasta lajitelmasta olevaa jousta siinä toisen jousen lovessa eikä tuu kenguruja ees paksuilla talvityökengillä ja helpompi vaihtaa vaihteitakin sulavasti. Jotku on kai lisäilly niitä jousia ite kaasupolkimeenkin.

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.06.2014, 17:45
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

Auraukset mitattu ja nivelet kunnossa.Onhan näitä romuja ollut pihassa ja ajossa. Nyt koko etupää purettu ja uutta osaa tilalle.Etuakseli on pukilla purettuna.
Eikö tämä remontointi milloinkaan lopu.Ja vielä kun itselle tekee niin teen kunnolla
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.06.2014, 18:47
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make764 Näytä viesti
Auraukset mitattu ja nivelet kunnossa.Onhan näitä romuja ollut pihassa ja ajossa. Nyt koko etupää purettu ja uutta osaa tilalle.Etuakseli on pukilla purettuna.
Eikö tämä remontointi milloinkaan lopu.Ja vielä kun itselle tekee niin teen kunnolla
Oliko simpukalta seuraava nivel kunnossa?

Omassa oli vaarallisen kulunut ja löysä. Sitä pystyy kiristämäänkin. Itse uusin kokonaan. Tamgearsilta saa.

Hyvä kattoo välyksii ku auto käynnissä kaveri heiluttelee rattia ja ite kattelee mistä väläjää
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.06.2014, 13:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make764 Näytä viesti
Auraukset mitattu ja nivelet kunnossa.Onhan näitä romuja ollut pihassa ja ajossa. Nyt koko etupää purettu ja uutta osaa tilalle.Etuakseli on pukilla purettuna.
Eikö tämä remontointi milloinkaan lopu.Ja vielä kun itselle tekee niin teen kunnolla
Onko olkatappien takakallistumaa muutettu? jos soa:a tehdessä on pikkasen nostettu etukardaanin laippaa kulman helpottamiseksi, eikä napoja ole käännetty, niin olkatapit kallellaan väärään suuntaan, jolloin auto tuppaa puoltamaan aina jompaan kumpaan suuntaan, suoraan ei mene kuin vahingossa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.06.2014, 21:39
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

Just näin
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.06.2014, 20:25
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Aina uusille HJ-61 omistajille suosittelen, että laittaa jonku sopivan tarvikejousen sinne pumpun nurkalla olevaan kaasuvipuun, siis siihen mihin se kaasuvaijeri päättyy. Siinä on ihan lovet kahdelle jouselle, mutta eurooppapaisissa hoojiissa niitä ei kai missään ole koskaan ollut, kuin se yksi. Auttaa helvetin paljon, itellä on kaks semmosta halvasta lajitelmasta olevaa jousta siinä toisen jousen lovessa eikä tuu kenguruja ees paksuilla talvityökengillä ja helpompi vaihtaa vaihteitakin sulavasti. Jotku on kai lisäilly niitä jousia ite kaasupolkimeenkin.
Eikä ole pahitteeksi vaikka noita jousia ois muutama varalla mukana. Jos tuo pumpun kupeessa oleva jousi irtoaa niin sitten on täydet kierrokset motissa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.06.2014, 20:44
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Mäkin meinailin kaasupolkimelle jousen sijottamista ettei kävis suotta vaijerin päälle, mutta menee melkein jo atomien halkasu osastolle
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.06.2014, 06:56
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mela-Antero Näytä viesti
Mäkin meinailin kaasupolkimelle jousen sijottamista ettei kävis suotta vaijerin päälle, mutta menee melkein jo atomien halkasu osastolle
Ei kai nyt sentään
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.06.2014, 21:10
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

Missä asennossa olkatappilinjan olisi oltava jotta ajaminen olisi mielekästä.Siis silloin kun soa?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.06.2014, 00:02
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hyvä kysymys!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make764 Näytä viesti
Missä asennossa olkatappilinjan olisi oltava jotta ajaminen olisi mielekästä.Siis silloin kun soa?
Siis nythän on kysymys "olkatapin" takakallistuksesta, siis ala laakeri pitäisi olla edempänä.

Nimimerkin mukaisessa bj:ssä ensimmäiset soa kokemukset oli muutama aste väärään suuntaan alkuperäisestä "nollasta"....

Ja tuo 2. päivitys SOA:lle (1990 luv) osui nappiin, nyt nimimerkkini mukaisessa cruiserissa takakalistumaa on "muutama" aste.

Ja jos pitäs "arvata, kun vanteista/renkaista jne ja käytöstä" ei ole tietoa, niin 0,5 aste takakallistusta on minimi? ja 6,5 astetta on tarpeeksi/liikaa/vaatii ohjaustehostimen (ensimmäinen nimimerkin "soa")
--> siis pitäisi pysyä tiellä, toisessa kädessä känny, jos takakallistusta "aste-pari"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.06.2014, 08:03
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

Kyseessä on hj 61 vm 87 ja ei tulis mikään jokapvn offiauto,vaan tiellä ajetaan enimmäkseen (metsästys käytössä). Soan on tehnyt joku aikaisemmin ja nyt yritän paikkailla jotta saisi hyvän ajolleen edes jotenkin.
Kiitos tähän asti.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 13 (0 jäsentä and 13 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 03:52 (GMT +2).