![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Tässä pari parempaa kuvaa. Voisitko vaikka yv:nä laittaa puhelinnumerosi, niin voisi vaikka joskus soittaa, jos ei ala tulla kuntoon? Tarkemmin, kun tutkii osaa 2, niin se tosiaan voisi olla alivesisuoja. 2 johtoa siihen menee kyllä. Kovin on samannäköinen osa, kuin linkissä mainitsemasi. Pumppaako tuo sinun pesurisi vettä jonkunmoisella paineella, vaikka vaiheet olisikin väärinpäin? Nyt en sähköpuolesta sen enempää tiedä, mutta jos vaiheet on väärin, saadaanko ne korjattua tuosta koneesta kääntämällä johdotus? Jos sähkökaapista käännetään, ei autonostin toimi, kun sen virta kulkee väliaikaisesti samalla jatkojohdolla. Mihin suuntaan sinun pumppu pyörii vaikkapa virtakytkimen puoleiselta sivulta tuulettimen lavoista katsottuna? Tuossa ei ole mitään nuolia enää tallella.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
jep, jäljillä lienet, alivesisuoja on ihan kuvaava nimike kikkareelle, ja tosiaan ne pienet kytkimet kertoo koneen logiikalle, mikä tilanne painepuolella on, eli ikään kuin paine on tai off, liika paine puretaan sisäisesti varoventtiilin kautta pois jonkinlaisella viiveellä takaisin ottopuolelle, ettei käynnistetä älytöntä painetta vastaan, ja nämä osaavat jumia, jolloin käynnistyminen saattaa estyä, tai toisaalta moottori ei pysähdy vaikka päästät kahvasta mutta paineen nousutietoa ei ko. kytkimeltä tule
numerosta o4o 728 27 26 tavoittaa, ei oo salaisuus oikeinpäin pyörimisen toteat varmaankin sillä, että katsot mihinpäin lietso ilmaa työntää, pitää mennä sinne kattilaa kohti, ja pakokanavasta tietysti ulospäin virtaus monissa koneissa, tai ainakin jatkojohdoissa on vaiheen kääntö siellä urospäässä, ettei tarvi keskuksesta kytkeskellä uusiks jos muut koneet kuitenkin pyörii oikein (oma vilkuttaa virtavaloa käytössä jos vaiheet väärinpäin)
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 28.05.2014 20:58 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
kärhereissä pittää silloin tällöin käyttää pumppu levällään ja puhistella männät kliinerillä puhtaaksi, tahtoo pesät talittua veden epäpuhtauksista, varsinki silloin kun ei tee tasasta painetta vaan alakaa paukuttaan.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
ei kai näissä messinkirunkoisissa kuitenkaan kovinkaan useasti, jollei ihan sammakkolammesta vettä käytä, olikohan tuokin jo keraamisilla männillä
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#5
|
|||
|
|||
|
No ei nyt ihan vuosittain kumminkaan tartte. Ja pahempi jumija se paineensäätöhanikka on.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Ei kyllä helpolla pysty viemään korjaamolle tämmöistä laitetta :-) Vasta, jos omat roplaukset ei auta.
Kyllä pumppu pyörii oikein päin ja puhaltaa pakoputkesta ihan hyvin. Sitä ihmettelin, että kuuluuko sen lyödä kipinää siellä tulipesässä, vaikka virtakytkin on kylmäpesuasennossa? Lyö nimittäin kipinää sekä kylmä- että kuumapesuasennossa. Ei tosin tule dieseliä enkä ole sitä tutkinut sen enempää. Purin osan numero 2 vasemman puoleisen mötikän (jossa kumihattu päässä). Se on ylärajakytkin ja toimii hyvin. Hieman oli likainen, mutta putsauksella ei vaikutusta. Heti sen oikealla puolella on samassa osassa numero 2 toinenkin mötikkä, josta myös lähtee sähköjohto. Sille en vielä keksinyt tarkoitusta, mutta siellä oli heiveröinen jousi sisällä. Mäntää tms en nähnyt. Mikähän osa mahtaa olla kyseessä? Olisko tämä nyt se alivesisuoja? Punainen säiliö ilmeisesti on iskunvaimennin. Sen otin irti ja kevyesti kokeilin tökkiä sisälle. Tuntui olevan joustavaa kumia heti vastassa eli lienee jotakuinkin ehjä. Miten tuo paineensäätöhanikan kunto selviää? Jos sen kartio ei esim tiivistä kunnolla, voisiko se aiheuttaa tämän ongelman? Sain tänään kerran paineet pysymään 50 barissa puolisen minuuttia noiden roplauksien jälkeen, mutta paineet ei enää nousseet uudestaan, kun koskin paineensäätöhanikkaan. Onko tuo mäntien tarkastus isokin homma? Saako kasaan ilman uusia tiivisteitä, jos kaikki olisi ehjää?
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Mulla on vähän sama ongelma omassa kuumapesurissa että ei meinaa lähteä nostamaan painetta,männät ja siihen liittyvät kamat jo uusittu mutta ei pelaa.
kahva pohjassa painesäädintä ronkkien saattaa pelata tai ei. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
PAINETIIVISTEET MAKSAA JOITAKIN EUROJA/KPL, NO ALLE KYMPIN KAPPALE KUITENKIN. NÄÄ ON SILLEIN HANKALIA KUN SAMOISTA PESUREISTA ON ERI VERSIOITA. ERILAISILLA PUMPUILLA YM. TÄSTÄ 790 PESURISTAKIN ON MUISTAAKSENI YLI 10 ERI VARIAATIOTA. JA JOS OSIA MENET OSTAMAAN NI PITÄÄ OLLA SE "YKSIPISTE NUMERO" SIELTÄ TYYPPIKILVESTÄ. TÄHÄN PAINEETTOMUUSONGELMAAN ON MONTA MAHDOLLISTA VIKAPAIKKAA. TÄRKEIN SEIKKA JONKA NÄMÄ PUMPUT VAATII ON ETTÄ NE SAA TARPEEKSI VETTÄ EIKÄ YHTÄÄN ILMAA SINNE SEKAAN. TOIVOTTAVASTI NÄISTÄ ON JOTAIN APUJA JA MUISTA ETTÄ SÄHKÖ ON SINISTÄ JA SE SATTUU!
__________________
Marko Nyt tavoittaa myös whatsappilla. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
koneesta kääntämällä johtoja ja muutenki kannaattaa aina laittaa koneista johdotukset niin, että toimii oikeinpäin ni ei tartte olla kokoajan kääntelemässä ja miettiä millä jatkojohdolla voi mitäkin käyttää
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| mazda b2600 ei nosta bensaa tankista koneeseen | mallu16 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.07.2011 10:58 |
| Ostetaan Kuumavesipesuri | offroadjouni | O/M/V Muut | 0 | 18.05.2011 13:57 |
| Hilux ei nosta ahtoja muuten kuin syöttäjä lisäämällä | S.K | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 24.04.2011 18:23 |
| 2L ei nosta ahtoja? | Eissä | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.03.2011 22:39 |
| L-200 Keulan nosta | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 12.03.2008 07:14 | |