![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
ei kai näissä messinkirunkoisissa kuitenkaan kovinkaan useasti, jollei ihan sammakkolammesta vettä käytä, olikohan tuokin jo keraamisilla männillä
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
|||
|
|||
![]()
No ei nyt ihan vuosittain kumminkaan tartte. Ja pahempi jumija se paineensäätöhanikka on.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei kyllä helpolla pysty viemään korjaamolle tämmöistä laitetta :-) Vasta, jos omat roplaukset ei auta.
Kyllä pumppu pyörii oikein päin ja puhaltaa pakoputkesta ihan hyvin. Sitä ihmettelin, että kuuluuko sen lyödä kipinää siellä tulipesässä, vaikka virtakytkin on kylmäpesuasennossa? Lyö nimittäin kipinää sekä kylmä- että kuumapesuasennossa. Ei tosin tule dieseliä enkä ole sitä tutkinut sen enempää. Purin osan numero 2 vasemman puoleisen mötikän (jossa kumihattu päässä). Se on ylärajakytkin ja toimii hyvin. Hieman oli likainen, mutta putsauksella ei vaikutusta. Heti sen oikealla puolella on samassa osassa numero 2 toinenkin mötikkä, josta myös lähtee sähköjohto. Sille en vielä keksinyt tarkoitusta, mutta siellä oli heiveröinen jousi sisällä. Mäntää tms en nähnyt. Mikähän osa mahtaa olla kyseessä? Olisko tämä nyt se alivesisuoja? Punainen säiliö ilmeisesti on iskunvaimennin. Sen otin irti ja kevyesti kokeilin tökkiä sisälle. Tuntui olevan joustavaa kumia heti vastassa eli lienee jotakuinkin ehjä. Miten tuo paineensäätöhanikan kunto selviää? Jos sen kartio ei esim tiivistä kunnolla, voisiko se aiheuttaa tämän ongelman? Sain tänään kerran paineet pysymään 50 barissa puolisen minuuttia noiden roplauksien jälkeen, mutta paineet ei enää nousseet uudestaan, kun koskin paineensäätöhanikkaan. Onko tuo mäntien tarkastus isokin homma? Saako kasaan ilman uusia tiivisteitä, jos kaikki olisi ehjää?
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on vähän sama ongelma omassa kuumapesurissa että ei meinaa lähteä nostamaan painetta,männät ja siihen liittyvät kamat jo uusittu mutta ei pelaa.
kahva pohjassa painesäädintä ronkkien saattaa pelata tai ei. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
näkyks siel heiveröisen jousen toises päässä mitään, siellä saattais olla pieni "tappi" joka kulkee jousen ja paineen avulla suuntaan ja toiseen, ja jonkinnäköinen tunnistin sille tais olla, (magneetti tai induktio tms.)
näkykö sihtiä (kään) ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
PAINETIIVISTEET MAKSAA JOITAKIN EUROJA/KPL, NO ALLE KYMPIN KAPPALE KUITENKIN. NÄÄ ON SILLEIN HANKALIA KUN SAMOISTA PESUREISTA ON ERI VERSIOITA. ERILAISILLA PUMPUILLA YM. TÄSTÄ 790 PESURISTAKIN ON MUISTAAKSENI YLI 10 ERI VARIAATIOTA. JA JOS OSIA MENET OSTAMAAN NI PITÄÄ OLLA SE "YKSIPISTE NUMERO" SIELTÄ TYYPPIKILVESTÄ. TÄHÄN PAINEETTOMUUSONGELMAAN ON MONTA MAHDOLLISTA VIKAPAIKKAA. TÄRKEIN SEIKKA JONKA NÄMÄ PUMPUT VAATII ON ETTÄ NE SAA TARPEEKSI VETTÄ EIKÄ YHTÄÄN ILMAA SINNE SEKAAN. TOIVOTTAVASTI NÄISTÄ ON JOTAIN APUJA JA MUISTA ETTÄ SÄHKÖ ON SINISTÄ JA SE SATTUU!
__________________
Marko Nyt tavoittaa myös whatsappilla. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Hienoa, kiitos vastauksista. Tutkitaan lisää. Muistetetaan sähkön sinisyys ja ollaan varovaisia.
33SD kun mainitsit tuosta veden määrästä, niin luulisi normaalin vesiosuuskunnan verkon paineen ja määrän riittävän? Ei ainakaan tunnu normaalia vähemmältä hanasta tuleva määrä. Ohjekirjassa lukee minimivaatimuksena 1000L/min, mutta sellaista määrää ei varmaan saa muualta kuin paloautosta... On tämä kuitenkin toiminut maatilalla kaivossa olevan vesipumpun ja suht pienten putkien päässä.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Marko Nyt tavoittaa myös whatsappilla. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
ilman muuta tuo pesuri kannattaa korjata.
vesisäiliöön tuleva "suihkaus" on normaalia. pumppu ei ole aivan huonona koska nostaa katkaisupaineeseen. viittaisi ennemin paineensäätö/ohikiertomäntään,vuotaako pesuri vettä? tarkista kaikki 7 venttiiliä tiivistepinnat pitäisi olla tasaiset ja venttiilirunkojen suorat,jos ne on kunnossa tarvitset paineensäätö/ohikierto männän tai tiivisteet mäntään.tarkista ettei öljypumpun vetokappaleet ole murtuneet poikki,murtuvat jos pyörittää pitkään väärään suuntaan. pumppu nostaa paineen vaikka pyörisi väärin päin. pumppuun saa korjaus sarjan noin 160 euroa. paineensäätö/ohikiertomantään saa irto osia |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mazda b2600 ei nosta bensaa tankista koneeseen | mallu16 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.07.2011 10:58 |
Ostetaan Kuumavesipesuri | offroadjouni | O/M/V Muut | 0 | 18.05.2011 13:57 |
Hilux ei nosta ahtoja muuten kuin syöttäjä lisäämällä | S.K | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 24.04.2011 18:23 |
2L ei nosta ahtoja? | Eissä | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.03.2011 22:39 |
L-200 Keulan nosta | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 12.03.2008 07:14 |