Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.05.2014, 08:01
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

BJ-40/76 kirjoitti: " Siis vm.-88 Toyota HJ-60 ja HJ-61 on molemmat käytännössä samalla moottorin lohkolla ja voimansiirrolla, mutta tuo HJ-61, esikammiodiesel turbolla, +n.30% tehoa ja vääntöä, on todella surkea ajaa offroadia kivikossa tms, kun mekaanisen pumpun ohjaus on tehty mukavaksi kadulla, tuo hj-60 esikammio diesel on puolestaan suunniteltu maastoon tms. ja se (syöttöpumppu) huolehtii moottorin tasaisesta pyörintänopeudesta, niin hyvässä kuin pahassa."

HJ61 on suoraruisku ja 60 esikammiokone. Tälläkin jonkinlainen vaikutus ihan pienillä kierroksilla vedossa "rynkytykseen". Tosin ruiskupumpulla varmaan suurempi vaikutus, esim. ruiskupumpun nokka-akseli täysin eri profiilinen, muista pumpun eroista puhumattakaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.05.2014, 15:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
BJ-40/76 kirjoitti: " Siis vm.-88 Toyota HJ-60 ja HJ-61 on molemmat käytännössä samalla moottorin lohkolla ja voimansiirrolla, mutta tuo HJ-61, esikammiodiesel turbolla, +n.30% tehoa ja vääntöä, on todella surkea ajaa offroadia kivikossa tms, kun mekaanisen pumpun ohjaus on tehty mukavaksi kadulla, tuo hj-60 esikammio diesel on puolestaan suunniteltu maastoon tms. ja se (syöttöpumppu) huolehtii moottorin tasaisesta pyörintänopeudesta, niin hyvässä kuin pahassa."

HJ61 on suoraruisku ja 60 esikammiokone. Tälläkin jonkinlainen vaikutus ihan pienillä kierroksilla vedossa "rynkytykseen". Tosin ruiskupumpulla varmaan suurempi vaikutus, esim. ruiskupumpun nokka-akseli täysin eri profiilinen, muista pumpun eroista puhumattakaan.
Juurikin näin, siis 12h-t on suorasuihku, (kirjoitus/ajatus häro tuo esikammio-) Mutta tuo pumpun käytös on, syystä taikka useammasta, aika ikävä alle tyhjäkäyntikierroksilla. Oma epäilys on juurikin tuo säätimen toiminta. (pihassa 4,75 litrainen suorasuihkudiesel, jossa vääntöä riittää sitä paremmin, mitä vähemmän kierroksia, tai ainakin tuntuu toki maksimivääntö ilmoitetaan olevan 997 r/min, ja päästömääräyksiä ei ole juurikaan ollut 80 alussa)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.05.2014, 17:12
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.738
Perusasetus

Se on tosi tarkasti säädettävä 12h-t pumppu et vääntää tyhjäkäynnillä. Ja meinaan just sitä säädintä. Ainakin nyt on omassa 2h➕12h-t pumppu. Tyhjäkäynnillä vääntöä riittävästi, pitkän aikaa tappelin ku sitä sitä ei ollut olenkaan
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux 2007 tehot häviää/pätkii -Hiluski- Tekniikka & Jutustelu 12 05.05.2014 15:14
Toyota Hilux d-4d 88kw ahtopaineet ja koneen kestävyys Marcus78 Tekniikka & Jutustelu 0 05.11.2013 16:23
Myyty Mittarivaijeri Hilux Ln110 ja VW Taro 2.4D 4x4 UUSI 75€ bluevan O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 11.03.2013 21:20
Myydään / Vaihdetaan Myydään Hilux LN110 4x4 2.4D (33x12,5 ja 2L-T) Ramo O/M/V Ajoneuvot 0 23.09.2011 15:14
Hilux 110 2.4d 4.3 välityksellä etu ja takaperä O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 19.05.2006 11:00


Sivu luotu: 07:41 (GMT +2).