![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#27
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#28
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko eroa coolerilla sisäisesti jos se on A) 150hv n. 2L henkilöauton moottorista tai B) 150hv 4L kuorma-auton moottorista jos pinta-ala on lähellä toisiaan? Onko eroa sisäisen virtausvastuksen/tehon suhteen bensaturbon coolerit vs. dieselturbon coolerit? Lähinnä kai siis bensavehkeitä ajetaan korkeammilla kierroksilla (tai ainakin maksimitehot) kuin disukoilla....liekkö sitten mitään erota coolereilla sisäisesti?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#29
|
|||
|
|||
![]()
Coolerin tehtävä on jäähdyttää imuilmaa kun turbo käy kuumana, eli kun painaa pedalin pohjaan pidempään. Pienet 30sek kiihdytykset ei lämpöjä nosta. Onko cooleri tarpeellinen offi käytössä? Tietenkin kun suolla antaa kunnolla kenkää silloin saattaa olla perusteltua. Jos imuilman lämpötila pysyy esim alle 60ast, onko väliä onko cooleria vai ei? Ja offi käyttöön asentaisin mahdollisemman ylös.
ps.tarkoitus on herättää keskustelua, ei suinkaan tyrmätä coolerin tarpeellisuus. Viimeksi muokannut khager : 18.04.2014 17:27 |
#30
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#31
|
||||
|
||||
![]()
Joo, jostain luin että 90-asteen mutka "vähentäisi tehoa" 1% mutta mene ja tiedä. Jos ne laittaa päällekäin niin siinä tulee vaan yksi jyrkähkö 90 asteen mutka, turbolta 1. coolerille on loiva kaarre ja samoin 2. coolerita imusarjaan.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#32
|
|||
|
|||
![]()
itse ajattelin tehdä normaalista ilmajäähdytteisestä välijäähdyttimestä vesikiertoisen joka ottaa jäähdytyksen syyläriltä tulevan paluuveden kautta. eli normaalisti mistä jäähdytysilma kulkee niin meneekin vesi läpi. syyläri kun tulee olemaan itsellä lavan päällä niin sen jäähdytyksen kanssa ei pitäisi olla ihan pienesä rypemisessä ongelmia ja "välijäähdyttimen" voisin laittaa konehuoneeseen jonka toimintaa ei mikään rypeminen itsessään haittaisi.
__________________
Hilux on luksus ![]() ![]() Viimeksi muokannut Sorjonen : 18.04.2014 20:46 |
#33
|
||||
|
||||
![]()
Tottahan se on, että coolerin merkitys on suurimmillaan silloin kun kunnolla annetaan kenkää ja pidempään. Mutta jotenkin sen herkästi mieltää sellaiseksi "koneen terveyttä ja kestoa" edistäväksi asiaksi ja kun siellä kesäisellä suolla on muutaman tunnin taikinoinut niin kyllähän sitä lämpöä piisaa konehuoneessa kotitarpeiksi asti
![]() ![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#34
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla hodarissa jäähdyttäjän alareunassa automaatin jäähdytin, ja kun ihmettelin että laatikossa öljypohja yli 100 asteinen kesällä trailerin vedossa, pistin +80 asteeseen yltävän kämpömittarin anturin paluuletkun yhteen päälle piitahnalla ja eristin t-paidalla ja retkipatjalla: k.o lämpömittari loppui kesken pidemmässä vedeätyksessä ![]() Ja tuosta ahtoilman lämpenemisestä: Pelkästään ilman lämpötila nousee puristuksen yhteydessä, vaikka turbo ei lämmittäs yhtään. (Puhdasta fysiikkaa, kaavakin löytyy muistin sopukoista, jos ei netistä) |
#35
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Hilux on luksus ![]() ![]() |
#36
|
||||
|
||||
![]() Alla 10" flekti ja konepellissä scooppi. Lähtöpuolen putket käytössä selkeesti viileemmät eli toimii
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#37
|
||||
|
||||
![]()
Asennettiin Revun kaa tällainen matala kiinancooleri eilen. Ei peitä syyläriä kuin ylhäältä ja ei oo joka lutakossa mudan alla. Moottorin päällä ei alkup. cooleri toiminut ollenkaan metsässä.
|
#38
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
coolerin asennosta | 4runneri | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 24.01.2012 19:41 |
Levike asennuksia | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 13.11.2006 20:29 |
Patrollin coolerin asennus?? | NHOffroadTeam | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.03.2006 18:56 |
coolerin virittelyä | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 07.09.2005 21:00 |
bj:n coolerin paikka? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 04.02.2005 13:33 |