![]() |
Coolerin vaihtoehtoisia asennuksia?
Millaisia muita asennuksia porukalla on kuin, että cooleri olisi normaalisti siinä syylärin edessä? Onko muita hyviä paikkoja ja asennuksia offimaastureissa? Jos sen nostaa koneen päälle niin saako sen pidettyä jollain flektillä tarpeeksi viileänä kun kone henkii kuumaa ylöspäin kokoajan? Minkäs kokoista sinne pitäis laittaa ottaen huomioon, että ajoviima ei ole jäähdyttämässä (eikä se jäähdyttäis muuten siellä keulassakaan). Onko kellään valmistajalla sellaista L:n mallista cooleria...että se olisi konehuoneen nurkassa...osittain konepeltiä vasten ja osittain lokaria vasten ja sitten vaan poistoreikää pelteihin...?
|
Voihan sen asentaa iha mihin vaan. Ajoviima ei tosiaan offiautossa paljoo auta että eikai sil nii välii ole. Ja kaikki on parempi ku ei mitään. Pistä vaan siihe koneen päälle ja flekti, jättää pellin yläreunan pikkuse "auki" pääsee kuuma pois. Tai jos scooppii haluu viritellä. Kaikki käy:D
|
http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=18633
Vaikka onkin vähän eri asia, niin mulla oli Caddyssä Pajeron cooleri koneen päällä. Offi käytössä puhaltimet varmaan aika pakollisia, jos jotain hyötyä haluaa hakea. Jossain Peugeoteissa (3061.9td) on cooleri poikitellen vähän tulipellistä eteenpäin. |
Lisäks voi laittaa vaikka ulkopuolisen vesijäähdytyksen coolerille. Esim. erillinen pissapojan säiliö pumpuineen ja suuttimineen ruikkimaan vettä coolerin päälle, vielä vaikka mikrokytkin kaasupolkimelle, että ruikkii vasta tietyn rajan jälkeen. Tai jos hifistelee, niin jollain ahtopaine tunnistimella toimimaan.
Jotain tuon kaltaista kaavaillu omaan autoon, sitte aikanaan. |
http://www.darksidedevelopments.co.u...urrent_image=1
Tuollainen cooleri voisi olla aika hyvä sellaiseen koneen päälle asennukseen? Mistähän noita tai vastaavia löytyisi huokeasti? Tuo vaan pisti silmään kun tilailin tuolta noita Garret GTB 2260VK:n laippoja ja tiivisteitä projektia varten... |
Volkkarin T4 pornstartterissa on cooleri koneen päällä
|
mitsun pajerossa ja l200:ssa on kanssa cooleri koneen päällä, ovat vaan aika pieniä...
|
Joo...niin taitaa olla. Osassa VAG:n turbomalleja on kans sellainen sopivan mallinen cooleri laitettu lokasuojan etuosaan...mutta taitaa olla nekin pääsääntöisesti liian pieniä. Ehkä jokun sporttimallin vaginan cooleri paksumpana menisi, mutta ne tuntuu olevan aika harvassa myös..
|
Onko ilmasta veteen cooleri ajatuksena hylätty?
Vaatii toki sen nesteen jaahdytyksen jotenkin. |
Lainaus:
Siinä mahtaa kokoa olla tarpeeksi perus offi peliin? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Saisko kennojen välejä tiivistettyä silleesti että nipun läpi kulkeva ilma menee osaltaan väkiselläkin coolerin läpi?
|
romppeita kansiossa pari kuvaa näillä sekunneilla coolerista.
lähöthän tuossa on vähä erikoisesti kun se on puolimakkuultaan siellä keulassa mutta joka kylällähän on nykyään alumiini hitsaaja |
Olisikohan tuhoon tuomittu ajatus se, että olis kaksi pienempää cooleria osittain päällekäin/limittäin ja niiden päällä vielä flekti (oletus että korkeussuunnassa on tietenkin tilaa)? Yksi iso on kuitenkin ehkä hankalampi saada mahtumaan ja yhdessä pienessä ei riitä potku (200+hv ja ei ajoviiman apua). Noita pieniä VAG coolereita saa muutamalla kympillä...sellaiset vähän päällekkäin ja saa asemoitua lähelle turboa ja imusarjaa niin tulee lyhyet putkivedotkin?
|
ainakin tuommonen c4 korimallin audin muovipäätynen cooleri riittää yli parinsadan jos ei ammu päätyjä irti. täys alumiininen pikkasen enempi varmasti.
ja siihen päälle nakkaa 8" flektin. ei maha kannattaa kahta laittaa jos muissa vakkilaisissa on sammaa kokkoo. |
niin muuten olisko se sun cooleri ollut minkä hintainen?
|
Mulla on hiacessa cooleri vaihdelaatikon vieressä, tavaratilan pohjaan kiinnitettynä. Flekti olis vielä tarkoitus laittaa, mutta kai sitä ajoviimaki vähän jäähdyttää.
|
Lainaus:
|
ja jos/kun tarpeeksi ison coolerin laitto on tarpeeksi hankalaa niin hyvä kaveri on vesiruisku....pärjää pienemmänkin coolerin kanssa...helppo ja hyvä olis mielestäni koneen päälle,peltiin scooppi,johon vaikka upottaa coolerin ja flekti alle...eikä ois aivan heti rivat täynnä paskaa...:)
|
Jos pitää toimia suossa, kun lentää turvetta....
ja ainoa vaihtoehto Ilmasta-ilmaan cooleri, niin se pitää pistää semmoiseen paikkaan, että ei tukkeennu maastosta irrallaan olevasta materiasta.
Oliko tuo sinun auto millä koneella? Muistini mukaan manuaali laatikolla? K.O topiikin aloittajan ongelmasta enempää tietämättä... Offiautoissa ja vedessä/suossa tuppaa olemaan syylärin flektien imemällä ilmalla poistumispaikat vähänä, ja jos ilmaa opastetaan flekteillä vielä lisää konehuoneeseen konepellin läpi, niin tilanne ei ainakaan parane... Siis jokaisessa välijäähdyttimessä on sekä hyvät,- että huonot puolet.... -> jos välijäähdytin on syylärin edessä, niin vähentää virtausvastuksella ilmavirtausta syylärille, ja ilma jo valmiiksi lämpimämpää k.o coolerin takia.... Tuo "vesi"jäähdytteinen välijäähdytin on mielenkiintoinen vaihtoehto; turboviive minimissä, ja tuo "vesi" kenno voi olla vaikka kuinka kaukana; ja joku pieni sielu voi "jäähdyttää ilmastoinnilla tms" muutaman litran "vettä" pakkaselle,joka pumpataan siihen riskeimpään rykäsyyn... |
Tarviiko sitä cooleria offatessa? Mielestäni sillä on vain henkinen vaikutus jollain flektivirityksillä ja eihän maastossa ajellessa tarvita niitä heppoja ihan kaikkea? Maantiellä siitä on kyllä hyötyä jolloin tehoja tarvitaan ja ajoviima jäähdyttää tehokkaasti.
|
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=34917
Joskus oli tommosesta juttua.. Jos keulalla on tilaa, ni voi olla ihan toimiva ratkaisu. |
Sivu luotu: 02:15 (GMT +2). |