Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #15  
Vanha 21.04.2014, 22:35
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Sinähän sen sanoit. Lyhyessä ja pienessä pakosarjassa ei kaasut ehdi jäähtyä (tilavuus pienentyä), joten riittää enemmän sitä kaasua ahtimen pyöritykseen.

Paras esimerkki oli 80-luvun valmet 309DS moottori. Siinä on sylinterikannessa yksi pakokanava, ja pulttijako oli T3. Siihen pystyy pulttaamaan ahtimen siis suoraan kanteen kiinni, ei ongelmia pakosarjoista. Käytännössä ahdin ei sovi paikoilleen, koska kompressori pesä ottaa kanteen kiinni. Käytössä oli lyhyt kulmakappale, jolla ahtimelle sai tarpeeksi tilaa.

Vaparissa pakopulsseilla koitetaan auttaa pakokaasujen virtaamista.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Alustan suunnittelu-ohjelmia DarkestMessiah Tekniikka & Jutustelu 1 09.02.2011 19:12
Sähkökaavioiden suunnittelu / testaus ohjelma? LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 10 06.05.2010 17:31
pakosarjan osat Nutti Tekniikka & Jutustelu 2 11.02.2008 22:15
Pakosarjan tekijöitä??? LateX4 Tekniikka & Jutustelu 14 06.01.2007 05:10
Rangen pakosarjan pultit Sakke Tekniikka & Jutustelu 3 09.10.2004 17:04


Sivu luotu: 07:39 (GMT +2).