![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Siinä jäsen BryGgi:n tekemä pakosarja, tuommoinen se juurikin pitää olla. Käytetty T-haaroja, ja 90 asteen kulmia. Turbo-tiisselin pakosarja kuuluu olla mahdollisimman lyhyt, eli pieni tilavuuksinen. Käärmeenpesä sarjat ovat vapaasti hengittäviä koneita varten.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
kuvan kanssa mielellään että typerämpikin ymmärtää! tämä on siis kaiketi se "halko" mallinen sarja, jos tätä mallia lähden käyttämään niin mahdollistaako tämä noin 200-300hv hakemisen? Nimittäin tarkoitus tehdä kerralla T3 laippainen sarja joka riittää virtaavuudeltaan "All In" peliin!?!
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Joskus noista oli juttua erään turbopajan kanssa, sanoi että noista orkkissarjoista esim tojolla riittää 3-500hp asti. Monesti kuulemma tulee huonompia noista itsetehdyistä.
Eiköhän sulla ala kansi ym tökkimään ennen pakosarjaa. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
eli home made sarja tuloo.. joo ja kannen virtaus tuloo vastaan varmasti ennen pakosarjan virtausta, mutta en viitsisi ihan vaan tekemisen ilosta tehdä kovin montaa kertaa samaa hommaa! Mul o tos semmonen "pieni" venähdys käyny silmien ja takaraivon välillä et pitäs muka STD pajero rakentaa..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! Viimeksi muokannut Hautalintu : 21.04.2014 12:11 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
sarjan kuuluu olla jouheva ja pieni tilavuus auttaa myös.esimerkkikuvan sarja ei ole huipputehoja hakiessa mistään kotoisin juurin siitä syystä että 2 ja 3 pytyn pakokaasun energia törmää seinään ja menee 1 ja 4 suuntaan myös.toimiihan tokin mutta kunnollisella satsilla saadaan herkkyyttä ja heräämistä paaaaaljon aiemmin.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Kuin tarkka turbodieselin sarja on noiden ensiöputkien pituudesta? Meinaan vaan ku jostain joskus lueskellu et putkien olis hyvä olla keskenään liki saman mittaisia (keskenään verraten sama tilavuus)...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Bensassa ehkä enempi, kun ne nyt sattuu savuttamaan vähempi ja pakokaasu tulee pulsseissa. Mutta turbi tisuli tarvii lyhyen ja avaran
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
No saa toki mutta teen koko sarjan silti..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Kuvissa näkyvä ns.halkosarjaan liittyen ja tähän seinämään törmäämiseen.
Kuvitellaan että oelt autolla T-risteyksessä ja auto tulee toisessa suunnasta 100kmh ja heti sen jälkeen perässä 3 auton välillä taas auto. tuskin siitä vastakarvaan lähetään vaan ohjaudutaan mukana ja kuumat kaasut kyllä ohjautuvat helpoimpaan suuntaan, eli turbiinille päin. Mutta tottahan se on että se käärmeenpesä on seksikkäämpi ja viimeisiä tehoja hakiessa tuo ne viimeiset hepat. Alla oelvassa simulaatiossa näkyy moottorin tiedoilla(paineet ja lämmöt) virtaukset kyseisessä tukkisarjassa, suurin muutos oli tuo keskellä oleva ohjuri turbolle päin. (Simulaatio tehty Solid Worksilla, eli on suuntaa antava) MUTTA. pitkä sarja vaatii hyvät lämpöeristeet, johtuen suuresta pintalasta mikä luovuuttaa lämpöä konehuoneeseen lämmittäen imuilmaa ja hukaten pakokaasujen lämpöenergiaa joka taas auttaa heräävyyteen. Ja vaatii riippuen rakenteesta tuen turbon ja koneen välille jotta sarja kuuman ei ala notkumaan. Nyt jos pitäisi alkaa tekemään sarjaa maasturiin niin tekisin sen tukkisarjan surutta, ja vastaavasti jos katuautoa missä tuommoinen MB nokimylly niin tulisi enemmän ohjautuvilla putkilla oleva sarja. Mutta siellä mennäänkin sitten 6000rpm tuntumassa ![]() Tuossa viimeisin sarja monivennttiiliin, mallia lyhin ja suunnatuilla putkilla.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] Viimeksi muokannut BryGgi : 22.04.2014 08:03 |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Hienosti tuokin on toteutettu mutta näyttää vain siltä että kaasut törmää päin seinää tai toisen sylinterin kaasuihin. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Alustan suunnittelu-ohjelmia | DarkestMessiah | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.02.2011 19:12 |
| Sähkökaavioiden suunnittelu / testaus ohjelma? | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 06.05.2010 17:31 |
| pakosarjan osat | Nutti | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.02.2008 22:15 |
| Pakosarjan tekijöitä??? | LateX4 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 06.01.2007 05:10 |
| Rangen pakosarjan pultit | Sakke | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 09.10.2004 17:04 |