![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() meijän kylillä pari jannuu noita pajeroita piristänny ja mahd lyhyt sarja 42millisel putkel on parhaiten niissä ainakii toiminnu, samoten parani oma nissani ku vaihoin 46 millisestä 42 millisee putkee sarjassa(siinäkin on nykysin lyhyt sarja).... jos oikeesti saat pajeroo sen yli 250 heppaa mitä std:eeks sanomine edellyttää niin hatunnosto sinne! on pikkasen tiukassa 230hepan jälkeen lisätehot vanhas mitsun konees...
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Minkälaista ruiskutuspumppua meinasit käyttää? Saako mitsun omasta tehtyä kunnollista?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
kandee kattella "cummins" tyyppisiä sarjoja sillä silmällä, tuppaavat ottamaan niistä sen parisataa heppaa / pytty, eikä ne kuitenkaan ole kuin vajaa 6 litraisia ...
ja jaettu laippa eiks niin, eli sarjassa 2 + 2
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
|||
|
|||
![]() Vaikka täsmätietoa pyydettiin...
Niin joku joka asiasta todella tietää, niin miksi turbossa ei päde "kaikki" vaparin mitoitusopit? ja tuo "kaikki" sen takia, että pakokaasujen jäähtyminen (siis massa sama, mutta tilavuus pienempi) Ja pakosarjan suurempi tilavuus, aiheuttaa lisää viivettä, mutta samaa suuruusluokkaa kuin coolerin putket???? siis minulla ei täsmätietoa asiasta!
harrastelupiireissä 2000 luvulla tuota tehoa on revitty turbodieseleistä, karrikoiden: mitä enemmän dieseliä ja sitä enemmän ahtopainetta! ja sitten cooleri keulaan, mitä isompi, niin sitä parempi! (edelleen karrikoiden) Noiden turbojen suhteen tilanne lienee yleensä se, että -80 luvun turbo vaihdetaan vähintään 20 vuotta uudemmksi, ja koska 60- luvun turbodieselit on pioneereja, niin tuo 20v hyppäys on aika iso. Mutta mitä paremmin virtaava kansi, imusarja, ilmanpuhdistin, pakosarja JA mitä paremmin toimiva ahdin, paremmin virtaava pakoputki.... Siis kannattaa kiinnittää huomiota kokonaisuuteen, sillä se on osatekijöiden summa, ja haarukka/avain lopputulokseen. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sinähän sen sanoit. Lyhyessä ja pienessä pakosarjassa ei kaasut ehdi jäähtyä (tilavuus pienentyä), joten riittää enemmän sitä kaasua ahtimen pyöritykseen.
Paras esimerkki oli 80-luvun valmet 309DS moottori. Siinä on sylinterikannessa yksi pakokanava, ja pulttijako oli T3. Siihen pystyy pulttaamaan ahtimen siis suoraan kanteen kiinni, ei ongelmia pakosarjoista. ![]() Vaparissa pakopulsseilla koitetaan auttaa pakokaasujen virtaamista.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
putkisto suora 3" ja ahtoputket tuloo 2,5" ja cuuleriksi tulee nyt ensihätään tommone 30x50x7cm alumiini kenno (mitat silmämääräisiä) tosin olis tos hyllys yks isompikin ivecosta peräisin oleva, on vaan sen verran rouheen kokonen et teettää hiukan pirusti hommia että sais keulalle mahtumaan..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
En nyt tiedä kannattaako esimerkkiä ottaa mut tälläset tullu tehtyy ja eteenpäin se kulki.
![]() "Rauta ja naiset on sentään helppoja työstää, mutta auta armias jos pitäs puusta tehdä jotain" ![]() Evo 1 Evo2 Viimeksi muokannut tdi : 22.04.2014 00:01 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Jos pystyt niin tehe 1243, alakaa gaasu virtaahan. tuo 1 neljään on budjettiversio.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Alustan suunnittelu-ohjelmia | DarkestMessiah | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.02.2011 19:12 |
Sähkökaavioiden suunnittelu / testaus ohjelma? | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 06.05.2010 17:31 |
pakosarjan osat | Nutti | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.02.2008 22:15 |
Pakosarjan tekijöitä??? | LateX4 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 06.01.2007 05:10 |
Rangen pakosarjan pultit | Sakke | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 09.10.2004 17:04 |