Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.04.2014, 20:55
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

meijän kylillä pari jannuu noita pajeroita piristänny ja mahd lyhyt sarja 42millisel putkel on parhaiten niissä ainakii toiminnu, samoten parani oma nissani ku vaihoin 46 millisestä 42 millisee putkee sarjassa(siinäkin on nykysin lyhyt sarja).... jos oikeesti saat pajeroo sen yli 250 heppaa mitä std:eeks sanomine edellyttää niin hatunnosto sinne! on pikkasen tiukassa 230hepan jälkeen lisätehot vanhas mitsun konees...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.04.2014, 21:05
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juuso85 Näytä viesti
meijän kylillä pari jannuu noita pajeroita piristänny ja mahd lyhyt sarja 42millisel putkel on parhaiten niissä ainakii toiminnu, samoten parani oma nissani ku vaihoin 46 millisestä 42 millisee putkee sarjassa(siinäkin on nykysin lyhyt sarja).... jos oikeesti saat pajeroo sen yli 250 heppaa mitä std:eeks sanomine edellyttää niin hatunnosto sinne! on pikkasen tiukassa 230hepan jälkeen lisätehot vanhas mitsun konees...
Tavoitteita pitää olla ja kyl se rapia satku litratehoa on hyvä tavoitteena.. toi keulilla oleva kone tulee asteen pari reilummalla pikkuvirille jäämään mutta tuolla tallissa majailee toinen kone jonka arvelin tehdä ajan kanssa kokonaan uusiksi koneistuksineen, tasapainotuksineen ja kansitöiden kanssa..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.04.2014, 21:12
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.332
Perusasetus

Minkälaista ruiskutuspumppua meinasit käyttää? Saako mitsun omasta tehtyä kunnollista?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.04.2014, 21:20
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Minkälaista ruiskutuspumppua meinasit käyttää? Saako mitsun omasta tehtyä kunnollista?
Alkuun lienee pääsee tolla omalla pumpulla +12-13mm nestepäällä, jyrkemmällä nokkalevyllä ja "kuvernööri"jousen vaihdolla. Sikäli mikäli tuosta pumpusta ei riitä kakku ni sit pitänee alkaa suuntaamaan katsetta tuonne työkone puolelle.. joutuu tuon pumpun suhteen tekee melkoisesti tutkintaa ja kokeiluja ku ei liiaksi ole noita pajeron diiseleitä kutiteltu hummat silmissä vilisten..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.04.2014, 21:31
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

kandee kattella "cummins" tyyppisiä sarjoja sillä silmällä, tuppaavat ottamaan niistä sen parisataa heppaa / pytty, eikä ne kuitenkaan ole kuin vajaa 6 litraisia ...

ja jaettu laippa eiks niin, eli sarjassa 2 + 2
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.04.2014, 22:03
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Vaikka täsmätietoa pyydettiin...


Niin joku joka asiasta todella tietää, niin miksi turbossa ei päde "kaikki" vaparin mitoitusopit? ja tuo "kaikki" sen takia, että pakokaasujen jäähtyminen (siis massa sama, mutta tilavuus pienempi) Ja pakosarjan suurempi tilavuus, aiheuttaa lisää viivettä, mutta samaa suuruusluokkaa kuin coolerin putket???? siis minulla ei täsmätietoa asiasta!

harrastelupiireissä 2000 luvulla tuota tehoa on revitty turbodieseleistä, karrikoiden: mitä enemmän dieseliä ja sitä enemmän ahtopainetta! ja sitten cooleri keulaan, mitä isompi, niin sitä parempi! (edelleen karrikoiden)
Noiden turbojen suhteen tilanne lienee yleensä se, että -80 luvun turbo vaihdetaan vähintään 20 vuotta uudemmksi, ja koska 60- luvun turbodieselit on pioneereja, niin tuo 20v hyppäys on aika iso.

Mutta mitä paremmin virtaava kansi, imusarja, ilmanpuhdistin, pakosarja JA mitä paremmin toimiva ahdin, paremmin virtaava pakoputki....

Siis kannattaa kiinnittää huomiota kokonaisuuteen, sillä se on osatekijöiden summa, ja haarukka/avain lopputulokseen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.04.2014, 22:35
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.332
Perusasetus

Sinähän sen sanoit. Lyhyessä ja pienessä pakosarjassa ei kaasut ehdi jäähtyä (tilavuus pienentyä), joten riittää enemmän sitä kaasua ahtimen pyöritykseen.

Paras esimerkki oli 80-luvun valmet 309DS moottori. Siinä on sylinterikannessa yksi pakokanava, ja pulttijako oli T3. Siihen pystyy pulttaamaan ahtimen siis suoraan kanteen kiinni, ei ongelmia pakosarjoista. Käytännössä ahdin ei sovi paikoilleen, koska kompressori pesä ottaa kanteen kiinni. Käytössä oli lyhyt kulmakappale, jolla ahtimelle sai tarpeeksi tilaa.

Vaparissa pakopulsseilla koitetaan auttaa pakokaasujen virtaamista.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.04.2014, 23:30
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
kandee kattella "cummins" tyyppisiä sarjoja sillä silmällä, tuppaavat ottamaan niistä sen parisataa heppaa / pytty, eikä ne kuitenkaan ole kuin vajaa 6 litraisia ...

ja jaettu laippa eiks niin, eli sarjassa 2 + 2
Joo noita hiuka noit dodge ja mersumiesten projekteja läpi kahtellu tänään ja näkyy olevan melko simppeleitä sarjoja heilla käytössä, samaan suuntaan siis lähdettävä itsekkin ja laipaksi tosiaan tulee jaettu T3!

putkisto suora 3" ja ahtoputket tuloo 2,5" ja cuuleriksi tulee nyt ensihätään tommone 30x50x7cm alumiini kenno (mitat silmämääräisiä) tosin olis tos hyllys yks isompikin ivecosta peräisin oleva, on vaan sen verran rouheen kokonen et teettää hiukan pirusti hommia että sais keulalle mahtumaan..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.04.2014, 23:51
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

En nyt tiedä kannattaako esimerkkiä ottaa mut tälläset tullu tehtyy ja eteenpäin se kulki. Nuokin on aika isoja tilavuudeltaan se saa ollakkin aika tiukka.
"Rauta ja naiset on sentään helppoja työstää, mutta auta armias jos pitäs puusta tehdä jotain"


Evo 1


Evo2

Viimeksi muokannut tdi : 22.04.2014 00:01
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.04.2014, 00:03
hami hami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.05
Sijainti: kitula
Viestit: 115
Perusasetus

Jos pystyt niin tehe 1243, alakaa gaasu virtaahan. tuo 1 neljään on budjettiversio.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Alustan suunnittelu-ohjelmia DarkestMessiah Tekniikka & Jutustelu 1 09.02.2011 19:12
Sähkökaavioiden suunnittelu / testaus ohjelma? LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 10 06.05.2010 17:31
pakosarjan osat Nutti Tekniikka & Jutustelu 2 11.02.2008 22:15
Pakosarjan tekijöitä??? LateX4 Tekniikka & Jutustelu 14 06.01.2007 05:10
Rangen pakosarjan pultit Sakke Tekniikka & Jutustelu 3 09.10.2004 17:04


Sivu luotu: 23:59 (GMT +2).