![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vikakoodit auttaa jo pitkälle. Avaimesta virta päälle-pois-päälle-pois-päälle ja sitten koodi luetaan kilometrimittarista.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kaikesta huolimatta onneksi olkoon hankinnasta
![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Voi olla tyhmä kysymys mutta tunnistaako ajotietokone tai yleensäki "ecu" viaksi jos jarruputki poikki. Näemmä semmonen on nyt päässy käymää. Olisko juuri sen takia palanut engine - check valo? Mukava huristella töistä 50km ilma jarruja kotia illan päätteeksi.
Niin ja jos onnistun saamaan jonku vikakoodin esille nii mistä saan sen merkityksen selville?
__________________
Dodge Ram 2500 -99 Mitsu pajero 2,8 tdic -97 Mitsu pajero 2,5 tdic -83 Mercedes-Benz 500 sec |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ei muuten toimi juuri '98-1/2 ja '99 vuosimallissa tuo avainkikka vaan vaatii koodinlukijan. Ja tämä tarina on tosi.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
No niin, sitähän ne tuolla rapakon takanakin kertoo. Taas oppi uutta. Onks tuo koodin lukija sit ainoa konsti, joissain Chryslerin tuotteissa onnistuu myös siten että tripin nappi painettuna virrat päälle ja koodit näkyy.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Pitääkö minun muuten niinkö päässä moparin vikatöpseliin vai cumminsin?
![]()
__________________
Dodge Ram 2500 -99 Mitsu pajero 2,8 tdic -97 Mitsu pajero 2,5 tdic -83 Mercedes-Benz 500 sec |
#7
|
||||
|
||||
![]()
periiatteessa helpoin on jos meet dodgen maahantuojalla käymään (nykyään fiatin). niillä on lukulaitteet. autossa on kuitenkin obd pistoke. tai toinenvaihtoehto on se että ostat tarpeeks hifin virityspurkin jolla näkee vikakoodit. samalla voit näppäillä sitten lisää voimaa
![]() tiedä sitten noista kännykkä sovelluksista joissa tulee obd palikka jossa BT-yhteys luuriin ja luuriin ladataan vikakoodinluku ohjelma.. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Onko porukka paljon ulkomailta hommaillut näitä RAMeja? Jos se on kilvissä jossain EU maassa niin eikö se sit luulisi olevan helppo homma suomessakin?
Pitäisi 4wd Hiace päivitellä vähän jykevämpään ja viisipaikkaiseen vetoautoon. RAM olisi ensimmäisenä listalla mutta jotenkin suomen tarjonta ja hinnat on vähän nihkeät. Hintaluokka pyötii siinä kympin ympärillä. Eu alueelta ei tarttis maksaa verojakaan ja tarjontaa olisi moninverroin. Jenkeistä tietty saisi myös mutta siinä arvelluttaa sitten se kilpiin saaminen ym. säätö. ja sieltä ei varmaan ihan vanhaa ja halpaa kannata tuotattaa. Toinen mikä arveluttaa on siirtyminen pomminvarmasta vanhasta Hiacesta vanhaan Dodgeen. Kulkua ja mukavuutta tulisi roimasti mutta kuinkahan käy luotettavuuden? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Minkä ikäistä ramia oot katselemassa? Hintahaarukan perusteella alkupään 2gen malleja? Niissä kone on kestävämpi, kun pomminvarmassa hiacessa
![]() ![]() Mutta pääpiirteittäin tommonen alkupään 2gen rami on abaut yhtä varma laite kun toyotakin. Nimimerkillä. vaihdoin 2.4D taron ramiin.. PS. vuosittaisit kustannukset laskee reilusti jos ei oteta varaosia huomioon ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
http://aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=92546 Viimeksi muokannut dodge ram pystyputket : 30.03.2014 10:51 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Melkein väittäsin että ihan monimerkki korjaamolta löytyy sellaset lukijat joilla saat selville, boschin ecu siin kuiteki on. Halvat kännykkä/tietokone sovellukset toimii yllättävän hyvin. Motonetin lukijakin saattaa näyttää ja saahan sen aina palautettuu ![]() Mut jos se auto liikkuu niin eikai siitä hirveetä stressiä kannata ottaa laita jarrut kuntoon ja käyt koodin lukemassa/nollaamassa. todennäkösesti jotain anturia herjaa ja huonoilla akuilla/kosketuksilla saattaa antaa vaikka mitä koodeja. ![]() Viimeksi muokannut tdi : 30.03.2014 01:41 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se koodinlukija on noissa ainoa vaihtoehto. Nimimerkillä: kaikki kikat kokeillut. OBD II koodinlukijat ei taida hirveesti maksaa, mutta kannattee miettiä laittasko samantie esim. Smartyn lisätehon kaipuuseen ja muuhun kivaan kuten rengaskoon uudelleen ohjelmointiin. Rengaskoon ja koodit saa kyllä muutettua muillakin vehkeillä. Minulla tais olla jokin Hypertechin kapula.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Dodge Ram 4X4 | Tonza | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 13.03.2012 21:45 |
Myyty Dodge Ram | joa | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 05.07.2009 20:21 |
Dodge Ram | Swoop | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.08.2008 16:59 |
Dodge ram | samppa790 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 09.01.2008 07:06 |
M: Dodge Ram | Rytari | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 27.03.2006 14:49 |