Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.03.2014, 11:41
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bobtail Näytä viesti
Ei muuten toimi juuri '98-1/2 ja '99 vuosimallissa tuo avainkikka vaan vaatii koodinlukijan. Ja tämä tarina on tosi.
No niin, sitähän ne tuolla rapakon takanakin kertoo. Taas oppi uutta. Onks tuo koodin lukija sit ainoa konsti, joissain Chryslerin tuotteissa onnistuu myös siten että tripin nappi painettuna virrat päälle ja koodit näkyy.

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.03.2014, 16:10
Slarbersson Slarbersson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.13
Sijainti: sodankylä
Viestit: 72
Perusasetus

Pitääkö minun muuten niinkö päässä moparin vikatöpseliin vai cumminsin?
__________________
Dodge Ram 2500 -99
Mitsu pajero 2,8 tdic -97
Mitsu pajero 2,5 tdic -83
Mercedes-Benz 500 sec
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.03.2014, 16:28
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

periiatteessa helpoin on jos meet dodgen maahantuojalla käymään (nykyään fiatin). niillä on lukulaitteet. autossa on kuitenkin obd pistoke. tai toinenvaihtoehto on se että ostat tarpeeks hifin virityspurkin jolla näkee vikakoodit. samalla voit näppäillä sitten lisää voimaa

tiedä sitten noista kännykkä sovelluksista joissa tulee obd palikka jossa BT-yhteys luuriin ja luuriin ladataan vikakoodinluku ohjelma..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.03.2014, 14:09
MMF MMF ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Sipoo
Viestit: 76
Perusasetus

Onko porukka paljon ulkomailta hommaillut näitä RAMeja? Jos se on kilvissä jossain EU maassa niin eikö se sit luulisi olevan helppo homma suomessakin?

Pitäisi 4wd Hiace päivitellä vähän jykevämpään ja viisipaikkaiseen vetoautoon. RAM olisi ensimmäisenä listalla mutta jotenkin suomen tarjonta ja hinnat on vähän nihkeät. Hintaluokka pyötii siinä kympin ympärillä. Eu alueelta ei tarttis maksaa verojakaan ja tarjontaa olisi moninverroin. Jenkeistä tietty saisi myös mutta siinä arvelluttaa sitten se kilpiin saaminen ym. säätö. ja sieltä ei varmaan ihan vanhaa ja halpaa kannata tuotattaa.

Toinen mikä arveluttaa on siirtyminen pomminvarmasta vanhasta Hiacesta vanhaan Dodgeen. Kulkua ja mukavuutta tulisi roimasti mutta kuinkahan käy luotettavuuden?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.03.2014, 15:31
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Minkä ikäistä ramia oot katselemassa? Hintahaarukan perusteella alkupään 2gen malleja? Niissä kone on kestävämpi, kun pomminvarmassa hiacessa moottorista taaksepäin onkin sitten yleensä se minkä takia jäädään tien päälle tai lähtemättä mihinkään. Mun rami on 2. kertaa hinattu kotiin. Ekalla kerralla lipes syöttöpumpun ajotus, kun pumpunpyörän mutteri oli jääny löysään (asentajan moka). Toisella kertaa tuli laatikosta öljyt pihalle, kun loota kävi vähän kuumana (kuskin moka). Manuaali vaihdoksen jälkeen on aina päässy nilkuttamaan kotiin asti

Mutta pääpiirteittäin tommonen alkupään 2gen rami on abaut yhtä varma laite kun toyotakin. Nimimerkillä. vaihdoin 2.4D taron ramiin.. PS. vuosittaisit kustannukset laskee reilusti jos ei oteta varaosia huomioon
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.03.2014, 15:48
MMF MMF ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Sipoo
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Minkä ikäistä ramia oot katselemassa? Hintahaarukan perusteella alkupään 2gen malleja? Niissä kone on kestävämpi, kun pomminvarmassa hiacessa moottorista taaksepäin onkin sitten yleensä se minkä takia jäädään tien päälle tai lähtemättä mihinkään. Mun rami on 2. kertaa hinattu kotiin. Ekalla kerralla lipes syöttöpumpun ajotus, kun pumpunpyörän mutteri oli jääny löysään (asentajan moka). Toisella kertaa tuli laatikosta öljyt pihalle, kun loota kävi vähän kuumana (kuskin moka). Manuaali vaihdoksen jälkeen on aina päässy nilkuttamaan kotiin asti

Mutta pääpiirteittäin tommonen alkupään 2gen rami on abaut yhtä varma laite kun toyotakin. Nimimerkillä. vaihdoin 2.4D taron ramiin.. PS. vuosittaisit kustannukset laskee reilusti jos ei oteta varaosia huomioon
Hintaluokka on vähän arvoitus, tarttis tosiaan saada jykevämpi auto Hiacen tilalle. Jos nopeella aikataululla menen niin hintaluokka on se n. 10t€. Jos taas mennään siitä paljon yli niin pitää himmailla ainakin syksyyn.

Järkevin olis varmaan ostaa halvahko gen2, laitattaa siitä perusasiat kuntoon heti ja ajella tyytyväisenä auringonlaskuun. Sit jos tykästyy niin joskus sitten laittaa vähän tuoreempaa tilalle.

Viattomia autoja ei olekaan mutta toiset viihtyy korjaamolla enemmän kuin toiset.

Ei kukaan RAM mies kaipailisi japsiklassikon rattiin? -92 4wd Hiace 118tkm ajettuna voisin ehkä laittaa väliin jos raaskin tosta luopua.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.03.2014, 16:16
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Tommonen alkupään 2gen on vielä niin yksinkertasta tekniikkaa, että jos itsellä pysyy työkalut kädessä niin pystyy tekeen oikeestaan kaikki. Jälkipään 2gen mallissa on jo enemmän sähköjä, mutta ei nekään ihan tekemättömiä ole omassa pajassa.. tässä oon jo reilun 4vuotta ajellu tolla omallani enkä oo ajatellu myydä... voin ehkä tehdä sille käyttöentisöinnin kun mittarissa on 630000mailia
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.03.2014, 10:47
dodge ram pystyputket:n Avatar
dodge ram pystyputket dodge ram pystyputket ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.08
Sijainti: Turku
Viestit: 53
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MMF Näytä viesti
Onko porukka paljon ulkomailta hommaillut näitä RAMeja? Jos se on kilvissä jossain EU maassa niin eikö se sit luulisi olevan helppo homma suomessakin?

Pitäisi 4wd Hiace päivitellä vähän jykevämpään ja viisipaikkaiseen vetoautoon. RAM olisi ensimmäisenä listalla mutta jotenkin suomen tarjonta ja hinnat on vähän nihkeät. Hintaluokka pyötii siinä kympin ympärillä. Eu alueelta ei tarttis maksaa verojakaan ja tarjontaa olisi moninverroin. Jenkeistä tietty saisi myös mutta siinä arvelluttaa sitten se kilpiin saaminen ym. säätö. ja sieltä ei varmaan ihan vanhaa ja halpaa kannata tuotattaa.

Toinen mikä arveluttaa on siirtyminen pomminvarmasta vanhasta Hiacesta vanhaan Dodgeen. Kulkua ja mukavuutta tulisi roimasti mutta kuinkahan käy luotettavuuden?
Ei helpota yhtään vaikka muussa eu maassa ollut. Oma makso jenkeissä 5800 dollaria laatikkovikasena 6 vuotta sitten. 1300 euroa oli rahti. Ja auto täysin ruosteeton ja hyvinpidetty.

Viimeksi muokannut dodge ram pystyputket : 30.03.2014 10:51
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.03.2014, 01:38
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Slarbersson Näytä viesti
Pitääkö minun muuten niinkö päässä moparin vikatöpseliin vai cumminsin?
Onneks olkoon ja hei näähän on niitä miljoonan mailin vehkeitä!
Melkein väittäsin että ihan monimerkki korjaamolta löytyy sellaset lukijat joilla saat selville, boschin ecu siin kuiteki on. Halvat kännykkä/tietokone sovellukset toimii yllättävän hyvin. Motonetin lukijakin saattaa näyttää ja saahan sen aina palautettuu
Mut jos se auto liikkuu niin eikai siitä hirveetä stressiä kannata ottaa laita jarrut kuntoon ja käyt koodin lukemassa/nollaamassa. todennäkösesti jotain anturia herjaa ja huonoilla akuilla/kosketuksilla saattaa antaa vaikka mitä koodeja.

Viimeksi muokannut tdi : 30.03.2014 01:41
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.03.2014, 21:33
Bobtail Bobtail ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.10
Sijainti: Arkansas
Viestit: 63
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
No niin, sitähän ne tuolla rapakon takanakin kertoo. Taas oppi uutta. Onks tuo koodin lukija sit ainoa konsti, joissain Chryslerin tuotteissa onnistuu myös siten että tripin nappi painettuna virrat päälle ja koodit näkyy.
Kyllä se koodinlukija on noissa ainoa vaihtoehto. Nimimerkillä: kaikki kikat kokeillut. OBD II koodinlukijat ei taida hirveesti maksaa, mutta kannattee miettiä laittasko samantie esim. Smartyn lisätehon kaipuuseen ja muuhun kivaan kuten rengaskoon uudelleen ohjelmointiin. Rengaskoon ja koodit saa kyllä muutettua muillakin vehkeillä. Minulla tais olla jokin Hypertechin kapula.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Dodge Ram 4X4 Tonza O/M/V Ajoneuvot 1 13.03.2012 21:45
Myyty Dodge Ram joa O/M/V Ajoneuvot 3 05.07.2009 20:21
Dodge Ram Swoop Tekniikka & Jutustelu 8 22.08.2008 16:59
Dodge ram samppa790 Tekniikka & Jutustelu 13 09.01.2008 07:06
M: Dodge Ram Rytari O/M/V Ajoneuvot 2 27.03.2006 14:49


Sivu luotu: 22:15 (GMT +2).