![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jep, en väitä asiasta mitään tietäväni mutta voisin olettaa muutamia seikkoja. Tukivarsissa on käytetty lähinnä pallografiittivalurautaa (sillä 70-luvulla tuskin muuta kuin näitä kahta on ollut) jonka koostumus on suurinpiirtein sama kuin näissä "uuninluukuissa" jotka on tehty suomugrafiittivaluraudasta, ainoana erona lisätty pieni määrä magnesiumia, joka muodostaa pallomaista mikrorakennetta. Se että nämä valetut varret kärsii mennä mutkalle johtuu siitä että rauta on sitkeää niin kauan kun rakennetta ei sorkita uudelleen. Ja hitsaamallahan se rakenne muuttuu. Ei pelkästään se, että valurauta kuumennetaan ja muodostetaan se martensiittinen vyöhyke sauman ympärille vaan siihen tuodaan koostumukseltaan erilaista terästä joukkoon heikentää vartta entisestään. Tai jotain. Ehkä se jotenkin noin menee tai sitten on taas menny vuosia elämästä hukkaan. Mutta kuitenkin mun pointti on se, että jossei tiedä mitä tekee niin en lähtis nuita hitsailemaan, taitaahan se laissakin jo lukea ![]() Huh tulipa pitkä teksti ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mites se ny meni, nii tieto lisää tuskaa
![]()
__________________
JOLMA Jokilaakson Maastoautoilijat |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä
![]()
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#5
|
|||
|
|||
![]() Tuntemattoman "valuraudan" hitsaus:
Itse olen vältellyt tuota valuraudan ja valuteräksen hitsaamista, joten epäonnistumiset/onnistumiset pyörii luokassa; tilapäiskorjaus.
Ja kauheimmillaan nuo sivusta seuratut suoritukset on olleet luokkaa: katsoppa kun tuli ... kops! siis ei kestänyt jäähtyessään omaa painoaan! Ja aikanaan (-80 luvun lopulla?) oli ongelmana, että saab 99 pakosarjat halkesi; Niin yksi Maaseppä hitsasi kuulemma mitä vaan, ja "Essonbaarin" yms. mukaan onnistui! No kuskiksi tuon turbosaabin omistajalle, ja kun seppä "puolituttu" oli, niin saatiin jäädä tuohon pajaan... Seppä kasasi hirveät "roihut" ahjoon, ja lisäsi sinne kaiken maailman rautaromua,(en pannut mieleen, mitä) ja ja rälläköi halkeaman ja lopuksi lisäsi tuon pakosarjan; ja hiiliä sankollinen lisää.. ja kun pakosarja oli punainen/oranssi, niin puikolla hitsasi halkeama, ja villapaalien sydämeen noiden rautaromujen kanssa... ja huomen iltana valmis; ja mentiin hakemaan pakosarjaa,,, ja löytyi tuolta villapaalien keskeltä, kuumana... Ja tuo saab:n pakosarja kesti, toki piti oikaista... Aivan syystä kielletään "tärkeiden-" osien hitsaus opettelijoilta, kuten esim. minulta! ps. tieto luo tuskaa |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Sunnuntaiksi varmistu Ruotsiin lähtö, eli eipä tapahdu tällä saralla mitään pitkään aikaan. Jatketaan isommin tod.näköisesti ens talvena.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
No tuot sieltä ruattista portot tuliaisina sitte
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ilmotetaampa tässäki, luulis tulevan tarvitsijoiden tietoon?
![]() ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Onkos tällä palstalla tietoa immeisillä mistä sais edullisesti hiluja tuohon om603:seen? Jos tekis varsin siihenki remontin? Tyyliin kokonainen "rebuild kit" jostain?
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kävimpä sitten kyseleen edelliseen kysymykseen liittyen mesen koneeseen hiluja oulun mottorikoneistamosta. Kaikki laakerit, täyd tiivistesatsi, männänrenkaat ja kannen oikasu karkeesti 1000e.
Tässä nyt taas pikku lomalla reissuhommista ollu niin hitsaillu akseleita nippuun, muttei kuvia oo vielä kerenny napsiin. Lisää kyssäreitä, myykös kukaan muu suomessa tojjotaan highsteer osia ku lipponen? Jos ei keltään löydy tietoa niin pitää ottaa ens viikolla puhelin kauniiseen käteen ruottin maalla ja rueta rimpautteleen. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä minun mielestä tuolta cros4wd:n kautta saapi semmosia...
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Nyt ois cros4wd:n kans soiteltu muutamasn otteeseen..
Vielä kaipaisin vinkkiä että tuleeko nuo takavetarit kestään vakiona vai pitääkö ostaa chromoa? |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Takavetarit kestänee kohtuullisesti. Pultit joilla vetari on kiinni navassa kaipaa ensin vahvistusta. Täällä palstalla on ollut juttua eri vaihtoehdoista toteutukseen.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Pistetään vähän taka-akselista kuvatusta välillä... Hirveesti ei oo kerenny taas rappaan ja kohta vielä vähemmän, alkaa vakavasti näyttään siltä että kaupat tuli uusista tiluksista. 240 neliöinen lämmin talli käy mulle
![]() Tästähän alkaa selviään jo vähän värimaailmaa. Tämähän on maalattu pulverilla ja kasattu kaikilla uusilla tiivisteillä ja stefoilla, uudet pyöränlaakerit, kaikki jarrujen osat on uusia, niin ja tietty ne chromo tikut. Vanhaa paskaa ei jääny ku välitys ja siellä lymyilevät laakerit. Tukivarsissa tuoreet uretaanipuslat. ![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Oijoijoijoi
![]()
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Näyttää melko herkulta
![]()
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#17
|
|||
|
|||
![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]()
kannattais laittaa akseli auton alle oikeaan ajokorkeuteen ja ensin kardaanikulma kohdilleen ja sen jälkeen navat oikeaan asentoon.
tai jos tiedät jakolaatikon päästä kardaanikulman niin voihan tuon irtoakselin laittaa lattiallekkin samaan kardaani kulmaan niin sit voi navat kääntää oikeaan asentoon. mulla ois tuohon kätevä oikea työkalu astemittari magneetti jalalla. ![]()
__________________
Suzuki Jimny 1.9TD |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Multa löytyy sekä analoginen että digitaalinen astemitta tuohon hommaan lainaan jos tarttet...
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
Ei taaskaan ihmeitä mutta hiljaa hyvä tulee
![]() Ohjausiskari löysi paikkansa siittä, tuommosen kiinnikkeen väkersin sille.. Ohjauksen osista sen verran että 35mm chromo umpijöötää ja hdj:n päät. ![]() Tuolviissii menee akselille jarrut, huohotus ja paineilmasylkän letkut. ![]() Nuista lukon "katkasimista" oli johot murtunu juuresta poikki, annoin lämpöä ja kaivoin tehtaan töhnät pois, kolvasin uudet johot ja täyttelin sikaläskillä. Turhanpäivästä mutta onhan se kiva saaha lukoille merkkivalot ![]() ![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Piti välillä pyhittää pari päivää ihan siivoukselle ku tahtonu sopia käveleen... Nyt sopii taas liikkuun! Testailin sitte puhelimen panoraama ominaisuutta
![]() ![]() Tommosen käikäleen askartelin takalukon painesylkälle ![]() Taka-akseli sai viimen ne lisäpultit ja kasasin sitten vielä ihan kunnollisella LIIMAtiivistemassalla joka ihan oikiasti liimaa... ![]() Kone ja laatikotki löysi tiensä taas rungon päälle... Vaikka kuinka yritin suunnitella panhardille oikian paikan niin silti se taitaa päästä ottaan öljypohjaan kiinni.................... Konetta ei liikueta tuosta mihinkään kun ei sovi liikkuun eteen eikä taakse. Panhardi on siinnä ainoassa paikassa missä se sopii oleen. Joutuu siis öljypohjan tekeen uusiksi. ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Toyota HJ61 taka ja HDJ etu murikat+muuta toyota akseli ryönää... | Maajussi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 23.04.2013 08:57 |
Myydään Toyota corona MKII,Toyota FJ,Toyota crown virranjakaja | Castrol | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.01.2013 21:48 |
Myydään / Vaihdetaan muutama ylimääräinen auto kaupan. toyota,toyota,renault ja taas toyota | Jumppis | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 29.06.2011 13:17 |
Myyty Toyota 1.6 4A-F tekniikka=>1.3? esim.Toyota 1.3 12V | MiKo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 27.03.2010 11:46 |
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) | Jooseppi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.03.2009 21:07 |