![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
Etenemistä havaittuKevät etenee pikku hiljaa, ja niin tuntuu etenevän myös tämäkin projekti. Viime aikoina on työt ja muut askareet pitäneet kiireisenä, mutta nyt sitten pääsin taas jotain närkkimään paikoilleen. Pienen tutkiskelun jälkeen tuli hankittua 16" puhallin millä pitäisi lämpöjen pysyä kurissa. Aikansa kun nakerteli, niin sinne se asettui: Vielä jotain näkösuojaa eteen pitää värkkäillä. Jää vielä turhan avoimeksi tuo peräpeili: Samalla värkkäilin jarrupääsylinterin paikoilleen, kuten myös kytkimen pääsylkyn. Siinä ne odottaa erinäisiä kytkentöjä: Taas sitten odotetaan lisämateriaalien saapumista että pääsisi projektissa eteenpäin.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#2
|
||||
|
||||
putkitöitä
Tovi taas vierähti että sain ajan kulmaan myös tallissa.
Ohjelmassa oli pakoputkiston "välikkeen" rakentelua. Välivaiheita ei tullut tallennettua, mutta lopputulos on tässä: Tuolta se näyttää asemapaikassaan: Päälinjat ovat nyt asennettu loppuun asti: Seuraavaksi on vuorossa polttoainelinjat tai etupään ohjaus. ...tai sitten jotain muuta, mitä??? ![]() ![]()
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#3
|
||||
|
||||
tapahtui erään pääsiäisen aikaan seuraavaa
Niinhän se menee, että kun kerran rakentamaan ryhtyy niin rakentamisesta ei tule loppua.
Tässä tyypillinen esimerkki: Otetaan kohteesta X yksi kaasupoljinaihio: Kevyt kenttämodaus, ja siitä kuoriintui tuollainen: Ja voillá! tuolta se näyttää paikallansa: Kaasuvaijerikin on samalla komennolla asennettu paikalleen ja römppäset tottelee oikean jalan poljinta (se on sitten toinen tarina, että mitä silloin oikeastaan tapahtuu... vaiko tapahtuuko yhtikäs mitään???) Mutta sitten tulikin piilotettua jotain nahkan alle: Ja tuollaista pilkistää konehuoneen puolella: Samalla orbin paikka muuttui reilusti konehuoneen puolelle. Tuommoinen sinne meni piiloon: Testikuljettajakin kävi kokeilemassa: Oli kuulemma hyvä. Ainoa kysymys mikä nousi esille, oli "koska tämä liikkuu???" ![]() Nähtäväksi jää, että millainen fiilis on kapteenin paikalla, kun ratti on pystyssä: Sitten vielä pikku puhdehommana neljän reiän poraus ja pikku pika-asennus:
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#4
|
||||
|
||||
progress, progress...
Muutaman mutkan kautta taas tähänkin talliin eksyi.
Jotta ajankulun voi maksimoida, paria sivuprojektia värkkäilty tässä välissä. Ensin piti kemikalisoida mamman mopo, mikä pitää vielä tässä niputtaa ennenkuin sitä ei enää (toivottavasti) tarvia pajottaa näin intensiivisesti. Tämä on onneksi kaliiberiltaan sellainen mikä mahtuu kotitalliin. Sitten piti haalia nurkkiin laite millä tämän (joskus) valmistuvan vekottimen saan siirreltyä tietä pitkin pelipaikoille. Eilen sillä jo ajelin. Tämän projektin aikataulutus on syyskuussa leimalle, mutta siinäkin on "vain pari pikku juttua vielä ennen leimaa". Mutta asiaan: Rattiakseli on nyt rakennettu ja se löyti paikkansa tuosta: Vielä on orbin kiinnitys hieman vaiheessa, mutta pääosin se istuu noin. Läpivetävä sylkky materialisoitui vihdoinkin talliin: Pikkuisen meinaa olla ahtaita aikoja tuolla nurkalla... Mutta nytpähän on melkein kaikki palikat tuon etupään osalta hankittu. Nyt pääsee vihdoinkin nakertamaan tuota etupäätä nippuun.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#5
|
||||
|
||||
Kesälomaa odotellessa
Pikku pikapäivitys tähänkin vitjaan.
Kohta alkaa kesäloma ja silloin on mahdollista viedä tätäkin projektia taas etiäppäin, kunhan ensin hitsuuttelee muutaman paikan toiseen projektiin ja pajottaa sitä leimakelpoiseksi pikku perushuoltojen merkeissä. Aivan viimeisiä tapahtumia ei ole tässä projektissa taltioituna bittimuodossa, mutta tässä viiimeisimmät kuulumiset kuvien osalta. Ohjaussysteemin osakokonaisuudet alkavat pikku hiljaa hahmottumaan: Tässä kohdassa on hieman ahtautta taas havaittavissa: Missä ne sisäänjoustot ovat???? Tästäkin tilanteesta on sittemmin selvitty kääntämällä kartiot hysteerivarsiin toisin päin. Enää puuttuu sylinterin kiinnitys akseliin, kuten muutama muukin pikku juttu. Maanantaina pitäisi myös materialisoitua likaisia kolmekymppisiä talliin. Etukardaanin kuvatustakin on jo rakennettu ja kaikki osat siihen on jo tallissa. Kesälomalle jäi sorvihommiksi takakardaanin nakertaminen. Nämäkin piti sitten liimailla kasaan kolmen eri merkin osista..... ![]() Katsotaan sitten myöhemmin mitä sitä kesälomalla ei taaskaan saatu aikaan. Viime syksyn optimismista oppineena, paljon on vielä tekemätöntä työnsarkaa tässäkin laitteessa. Mutta erilaisia välitavoitteita on jo asetettu, kuten esimerkiksi kesälomalla jonkin asteiseen käyntikuntoon saattaminen (ja ainakin yksi toinen tavoite....).
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa Viimeksi muokannut ideanikkari : 26.06.2014 21:59 Perustelu: typ-o... |
|
#6
|
||||
|
||||
Eka viikon päivityksiä
Jaahas,
Sitten pikku päivitys tämän viikon tapahtumista. Ensin rakentelin etukardaanin loppuun: Sitten asennus paikoilleen ja tarkastus ettei tapahdu mitään hassua kun akseli käy maksimit molemmissa päissä. Hieman joutuu viilailemaan, muttei paljoa. Tuollainen hämäys lukee kardaanissa: Kun kardaanin oli saanut paikoilleen, alkoi ohjaussylinterin paikoitus ym. toiminnat. Tuonne se tulee asennettavaksi: Sitten piti tarkastella mitä tapahtuu kun akseli pohjaa: Tuommoinen mini-suodatin piti sitten ruuvata pienten mutkien jälkeen paikoilleen: Akseli on täysin pohjassa tässä tilanteessa. Ongelmia tuli tuon siirtolaipan kanssa, kun eipäs se peijakas käynykkään kierteelleen. Mikähän poikkeama normissa on, kun jalan kierre olikin huomattavasti suurempi kuin mikä siinä pitäisi olla tavallisesti. Eipä se hätä sitten ollut suurempi, kun haki lääkkeen tähän tautiin arkistoista: uusi ö-pumpun pohja oikeanlaisella kierteellä. Nyt sitten kävi tämäkin laippa tähän käyttökohteeseen. Jokin ihmeellinen vastaventtiili oli tässä vanhassa päädyssä verrattuna vaihto-osaan. Suodattimen siirsin tuohon: Tuolta näyttää tilat kun akseli on pohjassa: Ja tältä se näyttää ajokorkeudessa: Nyt viikonloppuna pitää tehdä hivenen osia mitä taas saa pulttailla paikalleen sitten ensi viikolla. Tavoite on saada tämä ns: "omille tolpilleen" piakkoin.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#7
|
||||
|
||||
Loman saldoa
Kesäloma oli ja meni.
Loman saldona oli kaiken maailman aktiviteettejä siellä sun täällä, muutama hetki myös tallissakin tuli käytyä. Tällä kertaa ei mitään mullistavaa tapahtunut, mutta pikku näpläystä siellä sun täällä kuitenkin tuli nakerrettua, pala ja osa kerrallaan kohti päämäärää. Munuaisen siirto tuli suoritettua loppuun yhdistämällä moottori ja suodatin muutamalla letkun pätkällä: Tuossa kuva siitä omituisesta by-pass -venttiilistä millaista en aiemmin ole nähnyt öljynsuodattimen jalassa: Mikähän kehitysversio tämäkin on ollut? Sattuuko kenelläkään olemaan asian tiimoilta mitään tietoa? Kenties jonkinsortin sivuvirtaussuodatus tms. kyseessä?? Ohjaukseenkin ilmestyi muutama reiänympärys lisää: Sitten tulikin hyvä? syy olla käyttämättä tojotan kytkettävää lukkoa etuakselilla: Boorin pituus on "vähän vajaa". Käytetään sitten toista murikkaa näin alkuvaiheessa. Sitten piti rakentaa etutikut valmiiksi. Nyt projekti lepää "omilla jaloillaan" ja odottaa seuraavia siirtoja. Kesäloman aikaan värkkäilin myös vähän muutakin. Tuli tehtyä tuollaisesta: tuollainen: Hieman oli odotettua enemmän haperotoukan tekemää työn jälkeä havaittavissa. Ajoittain tuntui perin oudolta kun vasaralla koputti kovaan kohtaan ja sen jälkeen tarjosi laikkaa siihen, niin eipäs lentänytkään kipinöitä... pölisi vaan...
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
![]() |
| Luokat |
| ilmatikut, putkirunko, uaz, v8 |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ajankulua lauantaiksi; Keuruun huutokauppa | armas | Chit-Chat | 1 | 28.09.2007 23:13 |
| Offikikottimen puutteessa ajankulua... | -P- | Chit-Chat | 2 | 17.08.2007 10:08 |
| Eräänlainen copterline | ugly_hj | Chit-Chat | 3 | 13.09.2005 21:53 |
| ajankulua | Linkit | 0 | 07.12.2004 21:02 | |
| Suhde tämäkin. | Rudolf | This And That | 0 | 29.10.2002 12:14 |