![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() On mielenkiintonen sovitella se läpipuskeva tonne. Mulla on vielä jakarit, simpukka, kierrejouset ja vain 3 cm rajoitettu sisäänjoustoa mutta sopi. TG hysteerivarsiin hitsasin kyllä reiät täyteen ja tein kartion toisinpäin sekä sylinteri on asennettu alemmas kun mitä raidepäät on eli "raidetanko" ei oo suora.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ja kun luulin että homma meisi eteenpäin...
...muttaku ei.
Nyt on menossa jo toinen antibioottikuuri putkeen ja olo on ollut sen mukainen. S**tanan sitkeä lentsu on tälle syksylle hankittuna.... Tuli myös koluttua paikallisia varaosaliikkeitä jäähdytysjärjestelmään liittyvien osien tiimoilta, mutta käteen jäi vain kuulumisien vaihto entisen luokkakaverin kanssa. Eli toiviomatka siirtyy motonet/biltema tms. suunnalle. Kävin sentäs nyt tallissa ilmat vaihtamassa sisälle, siis ovia aukomassa ja vihriäistä ulkoiluttamassa. Siellä se nököttää, kattopelti jo pään päällä: Pitääkin seuraavaksi hahmotella muutama pulikka tuolla bittiavaruudessa, josko sen jälkeen alkaisi etupään ohjauksen systeemit muotoutumaan.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#4
|
||||
|
||||
![]() Puhdetoimintaa
Tässä vaiheessa kun nuo ohjauksen osat ovat työn alla, niin piku pikaprojektina jäähdyttimen mallailua paikoilleen ja kiinnikkeiden värkkämistä.
Siellä se nököttää omalla paikallaan: Vaikka kuinka koitin pyöritellä jäähdytintä eri asentoihin ja eri päin, niin ei se vaan suostunut menemään "pinnan alle". Aina oli joku letkunlähtö tiellä. Joutuu askartelemaan pienen kyttyrän tuohon: Jotain ritilän tapaista tuohon sitten pitää värkätä suojaksi: Sivut piti tilkitä pellillä ettei tuonne eksy mitään suurempaa ylimääräistä. Apparin puoli: Ja sama tilanne kuskin puolelta: Jäähdyttimen etupuolen suojapellit on integroitu jäähdyttimen kiinnikepantaan ja takapuolella olevat istua nököttävät rungossa. Huomiselle jää sitten putkilinjojen reititysten tuumailua. Sen jälkeen jos arvuuttelisi että millaisen flektin tuohon laittaisi ja kummalle puolelle.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote: Originally Posted by HannuN ![]() kokretisoituuko salaisuus julkaisukelpoiseksi tiedoksi jossain vaiheessa...? ""No omalla tavallaan tämä on nyt julkinen, kerta kuvat ja videot ovat internetin ihmeellisessä maailmassa. Eli tietty kynnys on ylitetty tähänastisilla kokemuksilla. Nyt kerätään pitempiaikaista käyttökokemusta ko. tuotteesta ja sen käyttäytymisestä eri tilanteissa. Ymärrystä asian luonteesta syvennetään edelleen. Omasta vinkkelistä katsottuna, puhtaalta pöydältä aloitettaessa on aina olemassa mahdollisuus "oho-eiku" -tilanteeseen, mutta juurikin siksi nyt haen syvempää ymmärrystä asian tiimoilta. Tottakai jos kiinnostusta tuotetta kohtaan on riittävästi, niiin tarvittaessa nämä voidaan ottaa tuotantoon. Mutta kyllä sekin asia tulee jossain vaiheessa vastaan, että näitä voidaan tehdä enemmänkin. Ajankohtaa en vielä osaa sanoa. Yleinen kiinnostus ja käyttökokemukset ratkaisevat kyseisen tuotteen elinkaaren."" Joko näistä pumpuista on lisää kerrottavaa ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Erilaisia asioita olemme kokeilleet Kivisen kilpurissa olevissa tikuissa ja lisää tietoa kerrytetty toimivuuteen liittyvien asioiden tiimoilta. Viimeisten tulosten perusteilla tehdyt muutokset pitää vielä viedä loppuun, mutta tieto erilaisista syy/seuraussuhteista on kuitenkin lisääntynyt. Nyt vaan taitaa käydä niin että kohta pitää hankkia lisää säätökokemusta muistakin autoista kuin kahdesta jo ajossa olevista ![]() Noh, nyt sitten tämä projekti nippun ja kokemuksia karruttamaan... ![]() Mutta kuitenkin, jos haluaa tehdä ns. "tikusta asiaa" ja on kiinnostunut näistä, niin tällä hetkellä on suunnitteilla 20 kpl:n erän valmistus ainakin 12" ja 14" versioina. Tarvittaessa muitakin pituuksia voidaan valmistaa jos kiinnostusta riittää. Ja jos määrä käy pieneksi, niin tehdään lisää. Valmistusajankohta olisi nyt alkutalvesta. Lisätietoja näistä saa allekirjoittaneelta esimerkiksi privana.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ja malttamaton kun olin..
...niin avasin jo pukin tuoman paketin mistä kuoriutui kaksi osaa.
Nämä sitten sattuikin yhdistymään tuollaiseksi kokonaispaketiksi aivan sattumalta: Paketti saapui ihan kotimaasta. Onkohan liian helppo arvata että mitä nämä ovat ja mitä niillä tehdään? Pukki tuo vielä muutaman muunkin "kovan" paketin tässä joulun aikana. Harmi vaan kun kylkiäisenä tulee aina jokin selainen paperinpala mitä lähettäjä kutsuu "laskuksi" ![]()
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#8
|
||||
|
||||
![]() Tikkuprojektin tilannepäivitystäLainaus:
Valmistuvasta erästä on vapaana 4x 12" ja 4x 14" tikkuja mitkä odottavat käyttökohdettaan. Valmistumisajankohta on maalis-huhtikuun vaihde. Tarkempia lisätietoja saa allekirjoittaneelta joko privana tai nolla5nolla 365 1291.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#9
|
||||
|
||||
![]() Etenemistä havaittu
Kevät etenee pikku hiljaa, ja niin tuntuu etenevän myös tämäkin projekti.
Viime aikoina on työt ja muut askareet pitäneet kiireisenä, mutta nyt sitten pääsin taas jotain närkkimään paikoilleen. Pienen tutkiskelun jälkeen tuli hankittua 16" puhallin millä pitäisi lämpöjen pysyä kurissa. Aikansa kun nakerteli, niin sinne se asettui: Vielä jotain näkösuojaa eteen pitää värkkäillä. Jää vielä turhan avoimeksi tuo peräpeili: Samalla värkkäilin jarrupääsylinterin paikoilleen, kuten myös kytkimen pääsylkyn. Siinä ne odottaa erinäisiä kytkentöjä: Taas sitten odotetaan lisämateriaalien saapumista että pääsisi projektissa eteenpäin.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
![]() |
Luokat |
ilmatikut, putkirunko, uaz, v8 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ajankulua lauantaiksi; Keuruun huutokauppa | armas | Chit-Chat | 1 | 28.09.2007 23:13 |
Offikikottimen puutteessa ajankulua... | -P- | Chit-Chat | 2 | 17.08.2007 10:08 |
Eräänlainen copterline | ugly_hj | Chit-Chat | 3 | 13.09.2005 21:53 |
ajankulua | Linkit | 0 | 07.12.2004 21:02 | |
Suhde tämäkin. | Rudolf | This And That | 0 | 29.10.2002 12:14 |