![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Quote: Originally Posted by HannuN ![]() kokretisoituuko salaisuus julkaisukelpoiseksi tiedoksi jossain vaiheessa...? ""No omalla tavallaan tämä on nyt julkinen, kerta kuvat ja videot ovat internetin ihmeellisessä maailmassa. Eli tietty kynnys on ylitetty tähänastisilla kokemuksilla. Nyt kerätään pitempiaikaista käyttökokemusta ko. tuotteesta ja sen käyttäytymisestä eri tilanteissa. Ymärrystä asian luonteesta syvennetään edelleen. Omasta vinkkelistä katsottuna, puhtaalta pöydältä aloitettaessa on aina olemassa mahdollisuus "oho-eiku" -tilanteeseen, mutta juurikin siksi nyt haen syvempää ymmärrystä asian tiimoilta. Tottakai jos kiinnostusta tuotetta kohtaan on riittävästi, niiin tarvittaessa nämä voidaan ottaa tuotantoon. Mutta kyllä sekin asia tulee jossain vaiheessa vastaan, että näitä voidaan tehdä enemmänkin. Ajankohtaa en vielä osaa sanoa. Yleinen kiinnostus ja käyttökokemukset ratkaisevat kyseisen tuotteen elinkaaren."" Joko näistä pumpuista on lisää kerrottavaa ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Erilaisia asioita olemme kokeilleet Kivisen kilpurissa olevissa tikuissa ja lisää tietoa kerrytetty toimivuuteen liittyvien asioiden tiimoilta. Viimeisten tulosten perusteilla tehdyt muutokset pitää vielä viedä loppuun, mutta tieto erilaisista syy/seuraussuhteista on kuitenkin lisääntynyt. Nyt vaan taitaa käydä niin että kohta pitää hankkia lisää säätökokemusta muistakin autoista kuin kahdesta jo ajossa olevista ![]() Noh, nyt sitten tämä projekti nippun ja kokemuksia karruttamaan... ![]() Mutta kuitenkin, jos haluaa tehdä ns. "tikusta asiaa" ja on kiinnostunut näistä, niin tällä hetkellä on suunnitteilla 20 kpl:n erän valmistus ainakin 12" ja 14" versioina. Tarvittaessa muitakin pituuksia voidaan valmistaa jos kiinnostusta riittää. Ja jos määrä käy pieneksi, niin tehdään lisää. Valmistusajankohta olisi nyt alkutalvesta. Lisätietoja näistä saa allekirjoittaneelta esimerkiksi privana.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ja malttamaton kun olin..
...niin avasin jo pukin tuoman paketin mistä kuoriutui kaksi osaa.
Nämä sitten sattuikin yhdistymään tuollaiseksi kokonaispaketiksi aivan sattumalta: Paketti saapui ihan kotimaasta. Onkohan liian helppo arvata että mitä nämä ovat ja mitä niillä tehdään? Pukki tuo vielä muutaman muunkin "kovan" paketin tässä joulun aikana. Harmi vaan kun kylkiäisenä tulee aina jokin selainen paperinpala mitä lähettäjä kutsuu "laskuksi" ![]()
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Siirretään öljynsuodatinta ?
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joo, liian helppo oli.
Ö-suodattimen siirtolaipathan ne kuvassa ovat yhteen käännettynä. Nyt sitten hiljennytään joulun viettoon ja katsotaan miten kilttejä sitä ollaan taas vuoden mittaan oltu.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#6
|
||||
|
||||
![]() Tämän vuoden viimeiset aikaansaannokset
Tuli käytyä pikasesti tallissa eilen ja tänään. Aiheena oli jäähdytysputkistojen nakerrusta siltä osin kun se oli mahdollista.
Pukkikin toi muutaman mutkan matkaan, mutta vielä pitää hankkia pari mutkaa että saa kaikki putket sinne minne ne tällä hetkellä haluan sijoittuvan. Ensin oli työn alla ylävesiletkun putki. Ensimmäinen ajatelma oli että otetaan vaan sellaisia pitkiä kurttuputkia että sais "nopean ja kätevän" rakennelman. Ei vaan oikein reititys taipunut oman mielen mukaan: Joten sitten hieman mutkia matkaan, niin alkoi muotoutumaan tuommoinen versio: Menee mielestäni paremmin tällä versiolla kuin pelkällä kurttuputkella: Ilmanpoistoruuvikin tuli askarreltua: Takapäässä paljon vain heppailtu putkia nippuun: Sieltä se kurkistaa: Alavesiletkun lähdöstä kehkeytyi tuommoinen: Ja vähän sivusilmälläkin katsottuna: Takapään rakennuksen kohdalla loppui vaan mutkat kesken, niin se jäi vähän vajaaksi. Nyt on sitten tehty taas pieni kauppalista että mitä pitää seuraavaksi hankkia että saa jäähdytysjärjestelmään liittyvät tykötarpeet taas haalittua kasaan. Pitää keksiä jokin hyvä keino kiinnittää runkoputket alustaan kiinni. Tuli myös nakerreltua viimeisiä paloja jäähdyttäjän kannatinkehikkoon. Nyt se on ehkä? valmis: Osa kerrallaan se tämäkin projekti valmistuu.... ...ehkä ![]()
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joo kivasti se aika kuluu näissä projekteissa, se on totta. Mut jatka vaan kuvien laittelua ja tarinan kerrontaa, tätä on kiva seurata. Ja eiköhä tääki auto jokupäivä valmistu.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Tikkuprojektin tilannepäivitystäLainaus:
Valmistuvasta erästä on vapaana 4x 12" ja 4x 14" tikkuja mitkä odottavat käyttökohdettaan. Valmistumisajankohta on maalis-huhtikuun vaihde. Tarkempia lisätietoja saa allekirjoittaneelta joko privana tai nolla5nolla 365 1291.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#9
|
||||
|
||||
![]() Etenemistä havaittu
Kevät etenee pikku hiljaa, ja niin tuntuu etenevän myös tämäkin projekti.
Viime aikoina on työt ja muut askareet pitäneet kiireisenä, mutta nyt sitten pääsin taas jotain närkkimään paikoilleen. Pienen tutkiskelun jälkeen tuli hankittua 16" puhallin millä pitäisi lämpöjen pysyä kurissa. Aikansa kun nakerteli, niin sinne se asettui: Vielä jotain näkösuojaa eteen pitää värkkäillä. Jää vielä turhan avoimeksi tuo peräpeili: Samalla värkkäilin jarrupääsylinterin paikoilleen, kuten myös kytkimen pääsylkyn. Siinä ne odottaa erinäisiä kytkentöjä: Taas sitten odotetaan lisämateriaalien saapumista että pääsisi projektissa eteenpäin.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#10
|
||||
|
||||
![]() putkitöitä
Tovi taas vierähti että sain ajan kulmaan myös tallissa.
Ohjelmassa oli pakoputkiston "välikkeen" rakentelua. Välivaiheita ei tullut tallennettua, mutta lopputulos on tässä: Tuolta se näyttää asemapaikassaan: Päälinjat ovat nyt asennettu loppuun asti: Seuraavaksi on vuorossa polttoainelinjat tai etupään ohjaus. ...tai sitten jotain muuta, mitä??? ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#11
|
||||
|
||||
![]() tapahtui erään pääsiäisen aikaan seuraavaa
Niinhän se menee, että kun kerran rakentamaan ryhtyy niin rakentamisesta ei tule loppua.
Tässä tyypillinen esimerkki: Otetaan kohteesta X yksi kaasupoljinaihio: Kevyt kenttämodaus, ja siitä kuoriintui tuollainen: Ja voillá! tuolta se näyttää paikallansa: Kaasuvaijerikin on samalla komennolla asennettu paikalleen ja römppäset tottelee oikean jalan poljinta (se on sitten toinen tarina, että mitä silloin oikeastaan tapahtuu... vaiko tapahtuuko yhtikäs mitään???) Mutta sitten tulikin piilotettua jotain nahkan alle: Ja tuollaista pilkistää konehuoneen puolella: Samalla orbin paikka muuttui reilusti konehuoneen puolelle. Tuommoinen sinne meni piiloon: Testikuljettajakin kävi kokeilemassa: Oli kuulemma hyvä. Ainoa kysymys mikä nousi esille, oli "koska tämä liikkuu???" ![]() Nähtäväksi jää, että millainen fiilis on kapteenin paikalla, kun ratti on pystyssä: Sitten vielä pikku puhdehommana neljän reiän poraus ja pikku pika-asennus:
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#12
|
||||
|
||||
![]() progress, progress...
Muutaman mutkan kautta taas tähänkin talliin eksyi.
Jotta ajankulun voi maksimoida, paria sivuprojektia värkkäilty tässä välissä. Ensin piti kemikalisoida mamman mopo, mikä pitää vielä tässä niputtaa ennenkuin sitä ei enää (toivottavasti) tarvia pajottaa näin intensiivisesti. Tämä on onneksi kaliiberiltaan sellainen mikä mahtuu kotitalliin. Sitten piti haalia nurkkiin laite millä tämän (joskus) valmistuvan vekottimen saan siirreltyä tietä pitkin pelipaikoille. Eilen sillä jo ajelin. Tämän projektin aikataulutus on syyskuussa leimalle, mutta siinäkin on "vain pari pikku juttua vielä ennen leimaa". Mutta asiaan: Rattiakseli on nyt rakennettu ja se löyti paikkansa tuosta: Vielä on orbin kiinnitys hieman vaiheessa, mutta pääosin se istuu noin. Läpivetävä sylkky materialisoitui vihdoinkin talliin: Pikkuisen meinaa olla ahtaita aikoja tuolla nurkalla... Mutta nytpähän on melkein kaikki palikat tuon etupään osalta hankittu. Nyt pääsee vihdoinkin nakertamaan tuota etupäätä nippuun.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#13
|
||||
|
||||
![]() Kesälomaa odotellessa
Pikku pikapäivitys tähänkin vitjaan.
Kohta alkaa kesäloma ja silloin on mahdollista viedä tätäkin projektia taas etiäppäin, kunhan ensin hitsuuttelee muutaman paikan toiseen projektiin ja pajottaa sitä leimakelpoiseksi pikku perushuoltojen merkeissä. Aivan viimeisiä tapahtumia ei ole tässä projektissa taltioituna bittimuodossa, mutta tässä viiimeisimmät kuulumiset kuvien osalta. Ohjaussysteemin osakokonaisuudet alkavat pikku hiljaa hahmottumaan: Tässä kohdassa on hieman ahtautta taas havaittavissa: Missä ne sisäänjoustot ovat???? Tästäkin tilanteesta on sittemmin selvitty kääntämällä kartiot hysteerivarsiin toisin päin. Enää puuttuu sylinterin kiinnitys akseliin, kuten muutama muukin pikku juttu. Maanantaina pitäisi myös materialisoitua likaisia kolmekymppisiä talliin. Etukardaanin kuvatustakin on jo rakennettu ja kaikki osat siihen on jo tallissa. Kesälomalle jäi sorvihommiksi takakardaanin nakertaminen. Nämäkin piti sitten liimailla kasaan kolmen eri merkin osista..... ![]() Katsotaan sitten myöhemmin mitä sitä kesälomalla ei taaskaan saatu aikaan. Viime syksyn optimismista oppineena, paljon on vielä tekemätöntä työnsarkaa tässäkin laitteessa. Mutta erilaisia välitavoitteita on jo asetettu, kuten esimerkiksi kesälomalla jonkin asteiseen käyntikuntoon saattaminen (ja ainakin yksi toinen tavoite....).
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa Viimeksi muokannut ideanikkari : 26.06.2014 21:59 Perustelu: typ-o... |
![]() |
Luokat |
ilmatikut, putkirunko, uaz, v8 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ajankulua lauantaiksi; Keuruun huutokauppa | armas | Chit-Chat | 1 | 28.09.2007 23:13 |
Offikikottimen puutteessa ajankulua... | -P- | Chit-Chat | 2 | 17.08.2007 10:08 |
Eräänlainen copterline | ugly_hj | Chit-Chat | 3 | 13.09.2005 21:53 |
ajankulua | Linkit | 0 | 07.12.2004 21:02 | |
Suhde tämäkin. | Rudolf | This And That | 0 | 29.10.2002 12:14 |