Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2014, 22:21
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jk_patrol Näytä viesti
Se täytyy vielä kysäistä Timolta, että veteleekö nuo tavan Ranget ja HDJ:t samoja reittejä vai onko niille eri tiekirjat? Välillä näyttää videoilla vilahtavan noita vakiomman näköisiä autoja vakiopuskimilla ja kohtuu kesyillä renkailla ja ainakin filmiltä katseltuna kohtuu rankoissa paikoissa.

Kevyt pieni kuumotus lähti käyntiin osallistua itsekin. Tosin kaluston taso ei ole lähelläkään Vuorsolan tai Timpan vehkeitä, mutta yritetään turata jotain . Katsotaan ensiksi jos noista budjettivehkeistä saa edes rahalla rakennettua jotain kelvollista ja järkevää!
Jos tänne lähtee lähes vakio autolla niin tärkein asia on iskunvaimennus, aivan tuhjä yrittääkään millään motonetistä ostetuilla saabin iskareilla. Niillä jos lähtee niin ajanottajilla on oltava kalenterit käytössä, ei sekuntikello. Elikkä alustaan kun sijoittaa sen 900-2500€ niin johan alkaa tapahtua. Tehot jossakin HDJ:ssä riittää aika pitkälle jo vakionakin mutta vakio alustalla pääsee vasta lähtöpaikalle.

Renkaina täällä on aika monella BFG: n mudterrain KM2:sta mutta sitä meneekin sitten kuin leipää kun ruvetaan vähän kovemmin ajamaan. Paikat täällä ei ole mitään rankkoja esim Ladogaan verrattuna kun vinssiäkään ei tarvitse mutta maasto syö iskareita ja renkaita.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.03.2014, 22:33
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Jos tänne lähtee lähes vakio autolla niin tärkein asia on iskunvaimennus, aivan tuhjä yrittääkään millään motonetistä ostetuilla saabin iskareilla. Niillä jos lähtee niin ajanottajilla on oltava kalenterit käytössä, ei sekuntikello. Elikkä alustaan kun sijoittaa sen 900-2500€ niin johan alkaa tapahtua. Tehot jossakin HDJ:ssä riittää aika pitkälle jo vakionakin mutta vakio alustalla pääsee vasta lähtöpaikalle.

Renkaina täällä on aika monella BFG: n mudterrain KM2:sta mutta sitä meneekin sitten kuin leipää kun ruvetaan vähän kovemmin ajamaan. Paikat täällä ei ole mitään rankkoja esim Ladogaan verrattuna kun vinssiäkään ei tarvitse mutta maasto syö iskareita ja renkaita.
voisimpa melkein väittä, että jos ottaisin tosta pihasta avo samurain, missä täysin vakio alusta, paitsi takana toisella puolella joku oisko motonetista ostettu volvon iskari, ni pesisin kaiken maailman hipo tojotat mennen tullen ja jos tiukille vetää, ni kaataa tuulilasin edestä ni vähempi ilmanvastusta, ei olis jojoteilla mitää jakoa. ja varsinki jos laittas ne 275x60r15 kumien tilalle pokkerit, ni olis aivan sama mikä olis vastassa ni hopiaa haukkaisivat… ja tähän ei tartte mitään hymiöitä olen ihan tosissani
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.03.2014, 22:36
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

^^^^

säästettäis edes tämä topic tuolta väittelyltä, jooko ??

... huvitti tuossa tuoreimmassa videossa loppuosassa moGGikuski, joka jaksoi vielä juosta tarkastusasemalle ylämäkeen dyynissä

kyllä on virtaa !!!

lykkyä loppuun saakka, kaikille kisatouhuihin !
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 12.03.2014 22:38
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.03.2014, 09:17
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.284
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Jos tänne lähtee lähes vakio autolla niin tärkein asia on iskunvaimennus, aivan tuhjä yrittääkään millään motonetistä ostetuilla saabin iskareilla. Niillä jos lähtee niin ajanottajilla on oltava kalenterit käytössä, ei sekuntikello. Elikkä alustaan kun sijoittaa sen 900-2500€ niin johan alkaa tapahtua. Tehot jossakin HDJ:ssä riittää aika pitkälle jo vakionakin mutta vakio alustalla pääsee vasta lähtöpaikalle.

Renkaina täällä on aika monella BFG: n mudterrain KM2:sta mutta sitä meneekin sitten kuin leipää kun ruvetaan vähän kovemmin ajamaan. Paikat täällä ei ole mitään rankkoja esim Ladogaan verrattuna kun vinssiäkään ei tarvitse mutta maasto syö iskareita ja renkaita.

Kovasti ihmetyttää tuo porukan rengasvalinta (BFG). Eikö jengi tiedä niiden heikkoudesta vai ottavatko tietoisen riskin ja arvostavat enemmän jotain keveyttä, rullaavuutta/herkkyyttä, polttoainetaloudellisuutta tms?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.03.2014, 07:24
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Kovasti ihmetyttää tuo porukan rengasvalinta (BFG). Eikö jengi tiedä niiden heikkoudesta vai ottavatko tietoisen riskin ja arvostavat enemmän jotain keveyttä, rullaavuutta/herkkyyttä, polttoainetaloudellisuutta tms?
Tuota sitä on mekin ihmetelty mutta selvää vastausta siihen ei ole saatu eikä keksitty. Meillä ei ole taaskaan hajonnut tähän mennessä yhtään Pitbullia, muut on vaihtaneet renkaita aika usein ja yleensä BFG:tä. Ja dyyneillä pito leveällä renkaalla on aivan toista kuin kapealla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.03.2014, 10:45
jk_patrol jk_patrol ei ole kirjautuneena
RISUAITA PRKL
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Finland, Kirkkonummi
Viestit: 38
Perusasetus

Suuri ongelma pehmeessä hiekassa luulisi olevan sen oikean kuvion löytäminen. Liian karkea kun taitaa kaivaa pinnan rikki ja sen jälkeen ollaan jumissa. Liian hienolla taasen käänteisenä tuo ongelma. Tämä siis vain omia johtopäätöksiä hiekkarantakokemuksella.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.03.2014, 13:17
kingfisher:n Avatar
kingfisher kingfisher ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.08
Sijainti: inkoo
Viestit: 224
Cool

Hämmästyttävää kuinka hyvin esim. Koepp/Klein etenee tuolla ja niillähän on vaan BFG paskat renkaina. Jos niil ois jotain muuta ni nehän olis ihan ylivoimasia. Ehkä ne vaan haluu antaa tasotusta muille tolla rengasvalinnallansa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.03.2014, 13:15
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

jos ymmärsin oiken niin lipponen olis maalissa?

[14.03.2014 10:46:10] first car profi No 214 reached cp finish
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.03.2014, 13:18
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.770
Perusasetus

Juu, nyt pitää vaan malttamattoma odottaa et lopputulokset julkaistaan.
Ellei sit paikanpäältä tulisi suoraan tänne joku tieto.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.03.2014, 15:04
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Tuohon rengasihmettelyyn liittyen...

Suurin osa noista autoista on näköjään rakennettu pitkille joustoille ja kohtuu mataliksi. Silloin ei alla mahdu "elämään" 35-37" renkaat. Tämän huomaa kun vertaa Vuorsolan auton korkeutta noihin keskieurooppalaisiin kisaajiin.Keski-euroopan kisat ajetaan yleensä kovapohjaisilla radoilla,joissa renkaan lisääntyvällä leveydellä ei saavuteta mitään lisähyötyä.Ei kaikki rakenna autoa vain tähän yhteen hiekkakisaan.

Ja noin pieniä (alle 33") renkaita ei taida edes saada Pitbullina tai muuna "huippurenkaana"?

Olisi hauska nähdä miten tuollainen keskieurooppalainen rakennustyyli toimisi suomen officrossikisoissa,jotka on muuttuneet nykyään ymmärtääkseni enemmän nopeuskisoiksi.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.03.2014, 16:08
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 913
Perusasetus

Suurin FIA hyväksytty rengas johonkin luokkaan/lajiin on 245 jotain. Ei tarkenpaa muistikuvaa koosta mut näin joku kilpailija viimevuonna perusteli renkaitaan. Siis vaikka ei ole FIAn alainen kilpailu niin ajoivat semmosilla kumeilla.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Juhannus Trial 14-15.6.2014 sirP Tapahtumat 149 02.03.2015 20:57
Tuareg Rallye 2013 kuulumisia myllis Tapahtumat 99 15.06.2013 13:35
TUAREG RALLYE 2013 videolähetykset netissä myllis Tapahtumat 1 06.03.2013 15:51
Tuareg rallyyn katsojaksi JV73 Tapahtumat 2 05.02.2013 17:25
Vieläkö tuareg loggaa pee Chit-Chat 23 20.02.2005 23:20


Sivu luotu: 05:18 (GMT +2).