Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2014, 12:09
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Opelin ja Volvo 164 simpukat on kyllä pitkälti samanlaiset, mulla oli molemmat kun tuota omaa muutostani tein.

Valppien osat ja kirjat löytyy Volvon kuorma-autopuolelta. Yleensä valpeissa käytetyt osat on ollu käytössä myös henkilöautoissa, joten osia yleensä kyllä löytyy.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.03.2014, 20:18
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

En muista oliko A vai B omega mistä tein ekan koe vedoksen 3314:jään ja se teki semmosen tempun kun käännät oikealle niin renkaat kääntyivät vasemalle eli tarkistappa viellä se pyörimis suunta alkuperäiseen, itse leikkelin korvat pois ja hieoin putken sileäksi ja rungonreiän isommaksi ja simpukan työnsin rungon läpi että ei tarttis runkoa pilkkoa sen enempää, harmi kun kuvat kadoneet, tänhetkinen simpukka hj60 ruko lovettuna kestänyt edelliseltä omistajalta vuodest 96 kisa käyttöä tähän päivään saakka. Kuvia toisesta autosta profiilissa

Viimeksi muokannut VOLIATTI : 12.03.2014 23:04
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.03.2014, 08:13
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
En muista oliko A vai B omega mistä tein ekan koe vedoksen 3314:jään ja se teki semmosen tempun kun käännät oikealle niin renkaat kääntyivät vasemalle eli tarkistappa viellä se pyörimis suunta alkuperäiseen, itse leikkelin korvat pois ja hieoin putken sileäksi ja rungonreiän isommaksi ja simpukan työnsin rungon läpi että ei tarttis runkoa pilkkoa sen enempää, harmi kun kuvat kadoneet, tänhetkinen simpukka hj60 ruko lovettuna kestänyt edelliseltä omistajalta vuodest 96 kisa käyttöä tähän päivään saakka. Kuvia toisesta autosta profiilissa
Tuota kääntymissuuntaa ei tullu itellä tarkistettua, Volvon simpukka valikoitui aikanaan puhtaasti sattuman kauppana - tais olla onnea mukana . Omegan simpukan möin sitten myöhemmin johonkin Suzuki projektiin.

VOLIATTIn tapa kuulostaa hyvältä, välttyy suuremmalta rungon raiskaamiselta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.03.2014, 08:46
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kany Näytä viesti
Opelin ja Volvo 164 simpukat on kyllä pitkälti samanlaiset, mulla oli molemmat kun tuota omaa muutostani tein.

Valppien osat ja kirjat löytyy Volvon kuorma-autopuolelta. Yleensä valpeissa käytetyt osat on ollu käytössä myös henkilöautoissa, joten osia yleensä kyllä löytyy.
Kyllähän noi moottorin ja voimansiirron osat jakolootaan asti on tuttuja vanhoista volvoista, jarruosat tuppas oleen vaan murheena kun ei paikillinen varaosapulju pystynyt enään vanhojen Volvojen jarruletkuja toimittaan. Joutu vaihtaan sitte eteen accordin jarruletkutx4, eipä se haitannu kun joutu putken kuitenkin uusiin niin samalla ne juntturit putkien päihin sitte vaihto. Näyttää tuossa valpissa olevan etujarrut yhdellä piirillä, kun tuossa c202:ssa on tupla letkut/putket. Niin ja jarrukengät on nopiaan loppu, ne täytys kattella. Löytys edes niitattavat pinnat kengän runkoihin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
En muista oliko A vai B omega mistä tein ekan koe vedoksen 3314:jään ja se teki semmosen tempun kun käännät oikealle niin renkaat kääntyivät vasemalle eli tarkistappa viellä se pyörimis suunta alkuperäiseen, itse leikkelin korvat pois ja hieoin putken sileäksi ja rungonreiän isommaksi ja simpukan työnsin rungon läpi että ei tarttis runkoa pilkkoa sen enempää, harmi kun kuvat kadoneet, tänhetkinen simpukka hj60 ruko lovettuna kestänyt edelliseltä omistajalta vuodest 96 kisa käyttöä tähän päivään saakka. Kuvia toisesta autosta profiilissa
täytyy toi pyörimissuunta tarkistaa. Ei tullut tosiaan edes mietittyä kun kuulin vaan huhua et b-omegan ja 164 volvon simpukka olis sama. Täytyy ny miettiä katkooko runkoo vai mitä tekee, ei pahalta toikaan vaihtoehto kuulosta. Kuinkas toi hj:n simpukka istuu tuohon kääntövarteen?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.03.2014, 20:18
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

välihommina mietin tuollasta imusarjaa koneeseen, sitten kun tulee ajankohtaseks megan istuttelu. Suuttimen paikat olis varmaan paremmat lähempänä kantta, mutta tulee hiukan ahtautta. Tietenkin jos veis kotelon venakopan toiselle puolelle pitkillä imuputkilla... Tuli tuon takakardaaninkulman kans mietittyä että kuinkahan mahtais audin nelikon kardaanin vakionopeusnivel kestää tuossa volvo käytössä jakolaatikon päässä. Pari sellaista vääntynyttä audin kardaania jääny nurkkaan 1,8t ja 2.5 tdi malleista, kaippa ne volvon huikeen hitaanpuolen väännön kestää. Lähinnä se mitä murtokulmia kestää, onkos joku kokeillu?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	volvo imusarja.jpg‎
Views:	406
Size:	50,4 Kt
ID:	47248  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.03.2014, 21:29
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

Ite rakentelin tommosta imusarjaa aikanaan alku innostuksissani ja ois varmaan toimiva mut putket pitää olla jollain kumi letkuilla että saa katkastua lähinnä öljy huollon osalta ja venasäätöjen takia, lisäähän tuo pitkä imusarja alavääntöä, joo olise omegan simpukka mikä pyöri väärään suuntaan, en kannata itse tuota simpukan pilkkomista kun on aika työläs hioa sopivaksi tuohon runkoon, varsinkin hj simpukka kun on lyhyemmällä putkella kun omegan ei meinaa saada rungon sisäpuolelta kiinni millään eikä kiinnitys pisteitä oikeen ulkopuolellakaan ole uskon että tulee tukevammaksi kun loveaa sen runkoon,
kun viellä miettii siltä kantilta jos ja kun se simpukka hajoaa niin taas hioo simpukan sopivaksi reikää nähden oli tosiaan kammo duuni laikata nuo simpukat sopiviks,

Kiva kun muutkin rakentaa autoja joihin ei voi ostaa valmiita bolt on paloja meinaan voidaan sit nauraa kaikki yhessä virityksille
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.03.2014, 07:31
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
Ite rakentelin tommosta imusarjaa aikanaan alku innostuksissani ja ois varmaan toimiva mut putket pitää olla jollain kumi letkuilla että saa katkastua lähinnä öljy huollon osalta ja venasäätöjen takia, lisäähän tuo pitkä imusarja alavääntöä, joo olise omegan simpukka mikä pyöri väärään suuntaan, en kannata itse tuota simpukan pilkkomista kun on aika työläs hioa sopivaksi tuohon runkoon, varsinkin hj simpukka kun on lyhyemmällä putkella kun omegan ei meinaa saada rungon sisäpuolelta kiinni millään eikä kiinnitys pisteitä oikeen ulkopuolellakaan ole uskon että tulee tukevammaksi kun loveaa sen runkoon,
kun viellä miettii siltä kantilta jos ja kun se simpukka hajoaa niin taas hioo simpukan sopivaksi reikää nähden oli tosiaan kammo duuni laikata nuo simpukat sopiviks,

joo tarkotus olis tuo imusatsi tehdä katkaistavaksi jollain laipalla jos sen vetää koneen yli. Kumiset imuputket vaatis jonku jäykisteen ettei vedä lyttyyn alipaineella. Kaverilla on samaan tyyliin rakenneltu imusatsi eri laitteessa ja on villin näköinen kun kumiputket vetää lontolle ja palautuu (on tosin rautaputket sisällä, mutta hiukan löysää) kaasun mukaan.

Täytyy varmaan sitten etsiä toinen simpukka ja arkistoida omegan ohjaus muiden romujen sekaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
Kiva kun muutkin rakentaa autoja joihin ei voi ostaa valmiita bolt on paloja meinaan voidaan sit nauraa kaikki yhessä virityksille
Nimenomaan, tiedän että tulossa on monta yritys ja erehdys osasta kunhan pääsee noihin erikoisempiin kohtiin kiinni, ja varmaan ennen sitäkin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.03.2014, 08:52
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

taas vierähti viikonloppu ja jotain saatiin jopa aikaseks. Volvosta tuli noita jarruja ilmailtua vähän paremmin, tuntuu olevan harvinaisen ikävät ilmailla. Alipainepumpulla kun imi nippojen kautta niin aina vaan tuli ilmakuplia, nyt ehkä alkaa oleen vähän paremmin tuntoa.



Sähköjä sain kans hieman perattua. Maadotusvikaa suurimmalta osin sekä hapettuneita liittimiä. Nelivedon katkasija ja sen johdot on piilossa. Katkasijaa ei ole ja johdotkin on josain, toi kytkentäkaavio nyt hiukan avittaa vielä kun olis noi johdinnumerot... Kummakkos tuos on nuo nelivedon jarrupaineen tunnistimet, ohjaamon vai syylärin tunnelin anturit?? Valot ja vilkut löytyi sentään, eli periaattees vois lähtee koittaan maantielle koekilpien kera

Pakko oli käydä hieman lähimettikös koittamas että hakee jouset ja kiinnitykset paikkansa. Ensimmäistä kertaa tuli ajettua Volvolla sulanmaan aikaan, ihan näppärän kokonen mettässä pyörimiseen, outoa vaan ajella kun ei ole keulaa ja etupyörä kulkee persiin alla Ohjauskaan ei ollut niin paha kun on hiukan tankoja suoristeltu, tehostintahan se kaipaa siltikin...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_20140315_003.jpg‎
Views:	472
Size:	89,1 Kt
ID:	47400   Click image for larger version

Name:	WP_20140315_010.jpg‎
Views:	529
Size:	111,2 Kt
ID:	47401   Click image for larger version

Name:	WP_20140315_004.jpg‎
Views:	621
Size:	121,2 Kt
ID:	47402  
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.03.2014, 18:43
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
En muista oliko A vai B omega mistä tein ekan koe vedoksen 3314:jään ja se teki semmosen tempun kun käännät oikealle niin renkaat kääntyivät vasemalle eli tarkistappa viellä se pyörimis suunta alkuperäiseen, itse leikkelin korvat pois ja hieoin putken sileäksi ja rungonreiän isommaksi ja simpukan työnsin rungon läpi että ei tarttis runkoa pilkkoa sen enempää, harmi kun kuvat kadoneet, tänhetkinen simpukka hj60 ruko lovettuna kestänyt edelliseltä omistajalta vuodest 96 kisa käyttöä tähän päivään saakka. Kuvia toisesta autosta profiilissa
oon ollu siinä luulossa että ooppelin simpulla homma onnistuu.
muistakko minnepäin simpukan kääntövarsi törrötti kun ratti oli keskiasennossa...ylös vaiko alas ? tuo määrää renkaiden kääntösuunnan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.03.2014, 21:57
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

muistaakseni kokeiltiin eri asentoihin tuota vartta saaha, nutta ei vaan kääntö riittäny niin että ois sopivaks saanu, toyon simpukan muokkasin samalailla ja tuntu toimivan, kohta saa tän ns. lapsuuden projektin käyntiin potkaista uudelleen,onhan tuosta kohta 5vuotta kun viimeks koskenu koko laitteeseen
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.03.2014, 07:23
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

täytyy tuota simpukka asiaa viikonloppuna hieman tutkia ja mittailla kun se omegan simpukka kuitenkin hyllystä jo löytyy. En nyt ulkoo muista kuinka tuolla oli tilaa, mut mahtuuko toi kääntövarsi oleen alaspäin ja riittääkö kääntövarren tangon liikeradat ja nivelien kulmat silloin?. Vakionahan se törröttää ylös.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.03.2014, 20:46
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

Ja muutenkin kannatan tota jojotaa kun miettii mitta suhdetta valpin ja jojotan välillä luulis että toy kestää paremmin kun suuniteltu isoon autoon, kumminkin suht. isot renkaat ja pahat paikat missää simpukka aika kovilla (ainakin omalla ajotavalla)

Ainot osat mitä voi toyjosta ottaa on bj peilit ja hj simpukka.

Viimeksi muokannut VOLIATTI : 20.03.2014 20:48
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.03.2014, 09:21
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

Laitoin tosta toyjon simpukasta kuvia profiiliin, aika huono kuvauksen kohde kun on hyvin piilotettu tonne rungon sisään
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään volvo c202 SAMROCK O/M/V Ajoneuvot 19 10.09.2012 13:16
Annetaan volvo c202 jeepisti O/M/V Muut 0 22.08.2009 19:10
volvo c202 tjl Tekniikka & Jutustelu 3 07.10.2007 17:48
Volvo C202 ? Tekniikka & Jutustelu 2 20.03.2006 17:19
M:VOLVO C202 O/M/V Muut 0 11.10.2005 19:42


Sivu luotu: 06:02 (GMT +2).