![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Muutenkin kanattaisi asiassa perehtyä mitä eu sanoo asiasta kun lähes joka ajoneuvoryhmälle on annettu mm.määrät kuinka monta kappaletta mitäkin laitetta voi yksittäishyvåksyttää jne. Eli ei tarvi täyttää kaikkia mahdollisia määräyksiä. Koska tommonen teka nyt on vaan niin marginaali vehje että ei siihen vi..tu voi soveltaa samoja pykäliä kuin uuteen city jakorakettiin. Tuo pee:n viittaus liittynee jotenkin moottorikelkkaan ja telamönkkäriin tms. Tuosta tekstistä on kyllä mahoton saada kiinni kun kelkkareitillä ei saa ajaa kuin kelkalla ja kelkalla ei taas saa ajaa tiellä kun kelkka on maastoajoneuvo. Tela mönkkärin voi rekata kelkaksi ja ilman teloja se on taas sama kilvetön maastoajoneuvo jolla ei saa ajaa tiellä kuin noilla em,ehdoin mutta ei kuitenkaan sillä kelkka reitillä.... ot.jatkuu eli 2016 piti tulla direktiivi uudistus millä oisi saanu kaikki maastovehkeet johonkin kilpiin mutta em mie ainakaan löytäny siitä mitään semmosta mikä tähän oisi viitannu. Takaisin asiaan. Saisko tuon telatraktoriksi? Päksterillähän saa kuljettaa turistia ihan komeesti ...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#2
|
||||
|
||||
![]()
bj andy kirijotti että on vaikia saaha näistä teksteistä kiini, piettää kyllä kutinsa. Sillon ko aloin tätä ensimmäisen kerran selevittämhän niin anto trafissa ohojeeksi selevittää ite tämä asia ja anto vielä trafin pykälä viidakon osothen mistä voisin laavailla totuuksia, no mie aukasin sen sivun ja olihan järkytys ko ei saat ana ymmärtäny vaikka sielä suomia puhuthin
![]() Minä en tietenkhän misthän mithän tiijä mutta sanonpahan vain että on meijän lapsilla ainaki turvallinen suomi ko kohta pierräkhän ei saa iliman luppaa ja siihenki on sitte kiintiö per nuppi ja verotethan yli menevä. Huh olipa mukava purkautua, jos lähtis jatkamhan bankun vetopyörien vaihtoa ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Finnrescue n bankku (vai mikälie Nasu?) bonGattu tänään pörräämässä HelsinGissä:
kuvalinkki harrastajan sivuille: http://henrik.1g.fi/kuvat/Hälytysajo...ut/Finnrescue/
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pari kysymystä? -Pitääkö kaikkiin mahdollisiin liikkuviin laitteisiin saada kilvet? -Eikö perusteluiksi riitäkään että "ostin tälläisen, joten kilpiin on saatava"?
__________________
Harbor Cruisers |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tässä tapauksessa on pakko kompata baxxteria. Jossain se raja kilpiin saamisen osalta on oltava ja nyt ollaan sen rajan väärällä puolella. En minä ainakaan halua liikenteesen kaiken maailman ihmehärveleitä, vaikkakin niillä ajettaisiinkin pääosin metsässä ja/tai pikkuteillä. Joku kuitenkin lähtee kilvitetyllä vehkeellä kurvailemaan kylille ja se ei liene aina kovinkaan turvallista.
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Edelleenkin tuolla Bankulla saa ajaa duuniajot ilman kilpiä mutta ne kilvet hieman selventäisi asioita. Ja jos luit koko ketjun niin ero kilvitettävän mallin kanssa taisi olla se maaginen sf merkintä siellä mallimerkinnässä. Ja vaarallisimmat ajoneuvot siellä ruuhkasuomessa lienee tila-auto ja jakopaku...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ULKOMUISTISTA: -> Siis jos trafi ei myönnä poikkeuslupaa (kuten vaikuttaa olevan) niin tuo Bankku täytyy yksittäishyväksyttää, ja siinä on jotain helpotusta "oikeaan" tyyppihyväksyntään, mm. kolaritestejä ei vaadita. Siis Topiikin aloittajan tapauksessa; Jos haluat kuskata asiakkaita rekisteröidyllä Bankulla, niin osta se vanhempi, jätä uudempi varaosiksi.... siis jos et saa trafilta tuota poikkeuslupaa... Toivon että olen väärässä, mutta tuosta Trafista on tullut aikamoinen "saareke" vallankäytön suhteen... Paljon pienemmästä suomen kilvet on jäänyt saamatta; esim. noiden Toyota Celica- autojen kohdalla; kun Japanin Toyota on myynyt auton ns. kolmanteen maahan, missä ei vaadita hyväksyntöjä, niin autoa ei saa suomen rekisteriin, kun puuttuu jokin paperi/hyväksyntä, vaikka auto vastaa jokaiselta osaltaan suomessa myytyä.... Siis auto on täsmälleen sama, samalta hihnalta tullut, mutta ei ole valmistettu k.o määräyksien mukaan. (tämä oli voimassa myös suomen liityttyä EU:n) Ja samasta syystä suomeen ei saa rekisteröityä kevytkuorma-autoksi noita uudehkoja cruisereita, vaikka niiden kokonaaispainon on EU maassa katsastettu yli 3,5 t + kuski, Siis tavaroiden vapaa liikkuminen eu-alueella (perussopimus) on heikompi kuin trafin tulkinta. (meinasin ostaa yli 3,5 T maasturin, mutta trafi ei "hyväksy" tuota EU-alueen rek. otetta siitä, että on C1-auto, vaan se on "valmistettu henkilöautoksi," joten tuo toisessa eu-maassa tehty kokonaispainon korotus ei kelpaa trafille... Ja suomessa ei suomalainen saa ajaa ulkolaisella C1-kuorma-autolla.... viimmekädessä auto takavarikoidaan! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
No rönttämersu on kuorkki eikä päksteri ihan silmälläkin katottuna. Mutta bankku on kumminkin eri laatua oleva laite... mm. Katujunat on traktorilla vedettäviä laiteita eikä ne veturit ole aina dextoja vaan syncro porttereita cruisereita ym. vehkeitä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Noista "katujunista", Oulussa Potnapekka, luulisin että kaikki nuo, mitkä tehty viimmeaikoina, on tehty poikkeusluvilla, en keksi minkä protokollan mukaan muutetaan esim. Land cruiser tuommoiseksi maksullisessa henkilöliikenteessä olevaksi, useampivaunuiseksi junaksi. Ja kuten jo monesti todettu, esim. se, että minun bj-40 rekisteriotteessa on 38" renkaat vaihtoehtoisena kokona aikanaan katsastettuna, ei tarkoita sitä että nykyään kaikkiin saisi leimattua tuolla perusteella.... Siis sitä yritän kertoa, että topiikin aloittajan kannalta tilanne näyttää huonolta, sillä MINUSTA tuo poikkeuslupa on käytännössä ainoa tapa kilvittää tuo Bankku, ja pikaisella lukemisella trafi on muodostanut asiasta mielipiteen, joka ei ole suotuisa topiikin aloittajan kannalta... Toki toivon hartaasti, että tuolla Trafille löytyisi jostain "Lääkkeet", että käyttäisi valtaansa "ihmisystävällisesti". Ja minusta se vaatisi poliitikkojen toimia, siis joko lain/asetuksen, missä otettaisi esim. mallia vesiliikenteestä, jossa "jokainen saa tehdä itselleen mieleisin veneen", mutta ei saa myydä/luovuttaa vapaasti. -> Suomessa on näitä liikeennevälineitä harrastavia niin paljon, että saataisiin tehtyä lakialoite "Harrasteajoneuvolaiksi", mutta kun kateus on niin suuri, että jos samassa paperissa puhutaan itä-ja länsivehkeistä, prätkistä ja autoista, esim. 30 käyttöpäivää/vuosi, niin joku saa niin paljon enemmän, että vesitetään ihan käytännön pilana.... |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Jokos pv:llä on nämä bankut kilvissä? Silloin kun näitä norjasta hankittiin niin koeajoja ei saanu tehdä yleisillä teillä koska tyyppihyväksyntä puuttui, siis nelisen vuotta sitten.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Jaa a sitä en tiijä mutta sitähän vois joltaki kysästä hoksais vain sen jonku. Mitenkhän se muuten oikiasti menneepi tuo puolustusvoimien ajokkien katsastus, tarviipiko net sen tyypityksen oliskhan tämä nyt se possun mentävä reikä sielä trafissa. Kohta jo menneepi jännäksi, täytyy tutkia
|
#13
|
|||
|
|||
![]() |