Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   häglundiin kilivet (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99238)

fj40 mörö 15.07.2012 12:43

häglundiin kilivet
 
1 Liiteet
eli kilivet olis tulossa mutta vielä muutama puristus ennen niitä, moottorhin pitäs saaha jonkilainen viritys/savu arvo taulukko ja jarruista ce- hyväksyntä plakaati sekä sallittu melutaso ja pako järjestelmä. Nuot viimisimmät mie varmhan iteki saan jostaki mutta tuosta moottorista ei tunnu olevan netissä mithän ja moottorihan oli MB om603A / 603,950 / 100kw 4600rpm jos jollaki olis joku päästö taulukko kierroksinhen niin olis tosi hieno homma, sitte ku sais tuohon kilivet ni vaikka tanssis pikku moon volokit katsastuksen pihalla

ugly_hj 15.07.2012 12:52

No enpä osaa auttaa, mutta hieno on kampe ja kyllä siinä moonwalkille on jo aihetta:D , saattaa siinä essonbaarin miehillä leuka loksahtaa kun tolla ajelee kylille.

Bj Andy 15.07.2012 13:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja fj40 mörö (Viesti 897806)
eli kilivet olis tulossa mutta vielä muutama puristus ennen niitä, moottorhin pitäs saaha jonkilainen viritys/savu arvo taulukko ja jarruista ce- hyväksyntä plakaati sekä sallittu melutaso ja pako järjestelmä. Nuot viimisimmät mie varmhan iteki saan jostaki mutta tuosta moottorista ei tunnu olevan netissä mithän ja moottorihan oli MB om603A / 603,950 / 100kw 4600rpm jos jollaki olis joku päästö taulukko kierroksinhen niin olis tosi hieno homma, sitte ku sais tuohon kilivet ni vaikka tanssis pikku moon volokit katsastuksen pihalla

Eikös tuo mene ihan normi savumittaukseen?? Ja minkähän vuotiseen kuorma-autoon vaaditaan ce hyväksytyt jarrut??

On ainakin täällä päin ollu tommonen kilvissä eli ei pitäisi olla mahdotonta.

Vaan asiaa.Näyttää hyvältä.

fj40 mörö 15.07.2012 20:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 897811)
Eikös tuo mene ihan normi savumittaukseen?? Ja minkähän vuotiseen kuorma-autoon vaaditaan ce hyväksytyt jarrut??

On ainakin täällä päin ollu tommonen kilvissä eli ei pitäisi olla mahdotonta.

Vaan asiaa.Näyttää hyvältä.

joo niin mieki kuvittelin mutta ku se meinas katsuri että pitäsi saaha päästöistä jotaki dokumenttia ja jarruista joku tyyppi/ce merkintä, tuossa ilimeisesti on 99 saapin jarru hilikkeet pittää ettiä niistä jotaki valamiste numeroita. Kiitos kommenteista

kaitsu 15.07.2012 23:43

Kyselin omaani kans. Jarruista neuvoi että vastaavuus todistus samanlaiseen mikä jo kilvissä. Varmaan helpoin tie.
Ehkä myös asiantuntian lausunto nykyään voi auttaa!?
Näissä ongelman tekee vain yksipiiri jarru! Ja se pitää selittää insinööreille että kaikki samanlaisia.
Tietysti, tyyppihyväksyntä todistuksen kun joku kaivaa...... Mistä ja kuinka, siinä hommaa.

Kun armeijalle on kilvitetty, on tyyppitodistus oltava sielläkin.
Seurannut ainakin muutamissa SA-tuotteissa rek.otteessa tyyppitodistus numero.

-MaTTi- 16.07.2012 12:31

Trafin poikkeusluvallahan nämä pitäis kilvittää.

Seuraavat kohdat yleensä ollu puutelistalla:
1. Käyttöjarru vaikuttaa voimansiirron jakovaihteistoon.
2. Moottorin äänevoimakkuus ylittää sallitun raja-arvon.
3. Taaksesuunnattujen valojen sijoitus.
4. Ajovalojen edessä on suojalasit.
5. Ohjauspyörä on varustettu ohjaamisen nopeuttamiseen tarkoitetulla nupilla.

Tuolla kuvia yhestä vastaavasta kilvellisestä: http://www.porssilehdet.fi/search/view/object/1022083/

fj40 mörö 19.07.2012 20:37

2 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 898074)
Trafin poikkeusluvallahan nämä pitäis kilvittää.

Seuraavat kohdat yleensä ollu puutelistalla:
1. Käyttöjarru vaikuttaa voimansiirron jakovaihteistoon.
2. Moottorin äänevoimakkuus ylittää sallitun raja-arvon.
3. Taaksesuunnattujen valojen sijoitus.
4. Ajovalojen edessä on suojalasit.
5. Ohjauspyörä on varustettu ohjaamisen nopeuttamiseen tarkoitetulla nupilla.

Tuolla kuvia yhestä vastaavasta kilvellisestä: http://www.porssilehdet.fi/search/view/object/1022083/

tuo kilivellinen oliki minulla jo tievossa. Tuli lisä ohjeistusta eilen, ko se on kuorma auto niin max matkustaja määrä olis 1+8 ja minullako onpi paikkaluku 1+11 eli pittää takkaa ottaa muutama hieno nahkis pois ainaki katsastuksen ajaksi ja sitte kuorma-autossa pitäs kuormatilassa olla kiinnike pisthet, no net saapi olla sinillä pohjasta max metrin korkeuvella mikä ok, ei viittis pohojaa alakaa reijittämhän ku sitte pitäs alakaa tilikittemhän net reijät että uskaltaapi mennä uimhan, mutta seinässä net metrin korkeuvella olevat reijät jääpi vesirajan yläpuolelle. Josjollaki lissää nuita kilivellisiä tievossa tai ommaa tietoa katsastuksesta ni pistäkee tänne tai privaathin. Tuossa kuvassa minun näkemys maasto bussista, vuorot on vaihtelevat ja nouto bussi pysäkin takkaa:D takavaunu trukin penkeillä, pistin vielä tuommosen talavi kuvan ko joku sano että net kuvat on kivoja.

Bj Andy 19.07.2012 21:06

Varmasta en tiiä mutta saahan niitä jakkaroita siellä olla ja jopa kuormaamiseen tarvittava määrä ihmisiä...

Ja ite en niihin sidonta koukkuihin hirttäytyisi ja lavahan voi olla vaikka siellä katolla...

BJ-40/76 20.07.2012 00:08

Pistä ne sidontarenksut sinne lattian tasosta 10cm ylemmäksi.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja fj40 mörö (Viesti 899146)
tuo kilivellinen oliki minulla jo tievossa. Tuli lisä ohjeistusta eilen, ko se on kuorma auto niin max matkustaja määrä olis 1+8 ja minullako onpi paikkaluku 1+11 eli pittää takkaa ottaa muutama hieno nahkis pois ainaki katsastuksen ajaksi ja sitte kuorma-autossa pitäs kuormatilassa olla kiinnike pisthet, no net saapi olla sinillä pohjasta max metrin korkeuvella mikä ok, ei viittis pohojaa alakaa reijittämhän ku sitte pitäs alakaa tilikittemhän net reijät että uskaltaapi mennä uimhan, mutta seinässä net metrin korkeuvella olevat reijät jääpi vesirajan yläpuolelle. Josjollaki lissää nuita kilivellisiä tievossa tai ommaa tietoa katsastuksesta ni pistäkee tänne tai privaathin. Tuossa kuvassa minun näkemys maasto bussista, vuorot on vaihtelevat ja nouto bussi pysäkin takkaa:D takavaunu trukin penkeillä, pistin vielä tuommosen talavi kuvan ko joku sano että net kuvat on kivoja.

Ei noita sidontarenksuja tarvitse tiivistää, kuten vaarivainaan venettä.

Siis jos sidontarenksun pultin halkaisija on esim. 12mm, niin poraa 12mm reikä, ja siihen kokokierteisellä 12mm kilopultilla isot korilaatat pohjapellin molemmin puolin korikitillä täytettynä.
Ja tuo renksu sitten vaikkapa parilla O-renkaalla vaimennettuna, ja nylok mutterilla lukittuna.

Mieluummin teen kantapäällä tuttavuutta noihin sidontapisteisiin, kun "hieron" niitä hartiapankkiin, tai päähän.

p.s Nätti kuoppuri!

fj40 mörö 30.01.2014 18:26

trafin vastaus
 
Tuommonen vastaus tuli trafilta, oliskhan nimimerkki MATILLA tähän joktaki viksua ja vilimaattista sanottavvaa, ko minusta nuo erot mitä he mainitsevat ovat aika olemattomia ja tuo minun esittämä käyttö tarkoitus liikenteessä oli aika hyvin selitetty. Minullahan on tuossa bankussa liikenne vakuutus.

TÄSSÄ TRAFIN JA MINUN SÄHKÖPOSTI KETJU:

Terve,

Tilasin meidän arkistosta Suomeen tyyppikatsastetun mallin (Hägglunds Carrier BV 206 SF/2300+1500+2300) tyyppikatsastustodistuksen, jossa on tarkat tiedot kyseisestä mallista. Tyyppikatsastustodistuksen tietojen mukaan teidän hakemuksessa oleva malli eroaa Suomeen vuonna 1981 tyyppikatsastetusta mallista.

Tässä Suomeen tyyppikatsastetun mallin keskeisimmät tiedot:
Merkki: Hägglunds
Malli: Carrier BV 206 SF/2300+1500+2300
Vuosimalli: 1981
Omapaino: 4200 kg
Kokonaispaino: 6300 kg
Leveys: 186 cm
Pituus: 685 cm
Korkeus: 240 cm
Moottori: 6 syl.
Iskutilavuus: 2,79 l
Teho: 100 kW (DIN)
Moottorin valmistaja: Ford Motor Company
Istumapaikkoja kulj. lisäksi: 1 kpl

Teidän Norjasta Suomeen tuoma malli eroaa mm. seuraavien keskeisten teknisten tietojen suhteen:
Malli: BV 206 D6N
Vuosimalli: 1990
Omapaino: 4260 kg
Kokonaispaino: 6540 kg
Leveys: 185 cm
Pituus: 686 cm
Iskutilavuus: 2,99 l
Teho: 125 kW (DIN)
Istumapaikkoja kulj. lisäksi: 16 kpl

Teidän Norjasta Suomeen tuoma ajoneuvo ei siis ole Suomeen tyyppikatsastettua mallia. Kyseessä on huomattavasti uudempi malli, jossa on mm. erilainen korirakenne sekä iskutilavuudeltaan ja teholtaan suurempi moottori.

Kuten kirjoitin edellisessä viestissä, Hägglunds:in valmistamat telakuorma-autot ovat valmistettu ja tarkoitettu pääasiassa maastossa tapahtuvaa liikkumista varten. Niitä siis ei ole suunniteltu yleisessä tieliikenteessä käytettäväksi ja sen takia niissä ei ole mm. vaatimusten mukaisia jarruja, valoja ja heijastimia. Ajoneuvon ohiajomelukin ylittää sallitun tason. Olemme kuitenkin myöntäneet poikkeuksia Suomeen tyyppikatsastetuille malleille, koska ne ovat saaneet hyväksynnän yleiseen tieliikenteeseen vuonna 1981, jolloin on myös ollut lievemmät vaatimukset ajoneuvon rakenteiden ja varusteiden osalta.

Hakemuksen telakuorma-autoa on siis pidettävä maastoajoneuvona, josta on määritelty ajoneuvolaissa (1090/2002) seuraavasti:

”Maastoajoneuvo on henkilöiden tai tavaran kuljetukseen taikka muita ajoneuvoja vetämään valmistettu jäällä, lumessa tai vajottavassa maastossa taikka maahan tukeutuen kulkemaan valmistettu moottorikäyttöinen ajoneuvo, kuten moottorireki tai ilmatyynyalus. Maastoajoneuvoksi ei kuitenkaan katsota ajoneuvoa, joka on tarkoitettu kuljetettavaksi moottorikelkkailureitin lisäksi myös muulla tiellä.
Moottorireki on jalaksin tai teloin varustettu maastoajoneuvo. Moottorikelkka on telavetoinen moottorireki, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdelle henkilölle ja jonka omamassa on enintään 0,5 tonnia.”

Asetuksessa (1257/1992) ajoneuvon käytöstä tiellä on määritelty maastoajoneuvojen (11 §) osalta seuraavaa:

1. Moottorireellä ja pyörillä varustetulla maastoajoneuvolla saa ylittää tien tai sillan. Moottorirekeä ja pyörillä varustettua maastoajoneuvoa saa tämän lisäksi tarpeellista varovaisuutta noudattaen tilapäisesti kuljettaa tiellä, jos:
a) sen kuljettaminen maastossa on kohtuuttoman vaikeaa kuljetustehtävän tai maaston olosuhteiden vuoksi;
b) sen kuljettamista tiellä on pidettävä tien turvallisen ylittämisen kannalta tarpeellisena;
c) siihen on lisättävä polttoainetta sen käyttömaaston välittömässä läheisyydessä olevalla yleiselle liikenteelle tarkoitetulla alueella;
d) se on siirrettävä tieliikenteeseen tarkoitetusta ajoneuvosta maastoon c kohdassa tarkoitetulla alueella; tai
e) sitä on säilytettävä c kohdassa tarkoitetulla alueella sijaitsevalla pysäköintipaikalla.

2. Edellä 1 momentissa tarkoitetussa tapauksessa moottorireellä on käytettävä ensisijaisesti tien auraamatonta osaa.

3. Traktoriin kytkettyä rekeä saa käyttää tiellä vain poikkeuksellisesti ja vain, jos muulle liikenteelle ei aiheudu vaaraa tai haittaa. Rekeä saa kuormittaa olosuhteiden ja liikenneturvallisuuden sallimaan määrään.


Maastoliikennelaissa (1710/1995) on säädetty tarkemmin moottorikäyttöisellä ajoneuvolla maastossa liikkumisesta. Maastoajoneuvon rakenne- ja varustevaatimuksista säädetään tarkemmin traktorien, moottorityökoneiden ja maastoajoneuvojen rakenne ja varuste asetuksen (274/2006) 6.luvussa.

Liikenneturvallisuussyistä, emme voi myöntää poikkeusta hakemuksen telakuorma-auton käyttöönottoajankohdan rakenne- ja varustevaatimuksista. Näiden tietojen perusteella voimme antaa asiasta vain kielteisen päätöksen, joka maksaa hakijalle 380 euroa. Kielteisestä päätöksestä voi valittaa hallinto-oikeuteen. Voitte myös peruuttaa hakemuksenne veloituksetta.

Miten haluatte toimia asian suhteen?

Vastaus tähän lisäselvityspyyntöön on toimitettava kuukauden kuluessa.


Terveisin,
Mika Matilainen

Lähettäjä: Jouni Puljula [mailto:lapland.exp@gmail.com]
Lähetetty: 12. marraskuuta 2013 12:13
Vastaanottaja: Matilainen Mika
Aihe: poikkeuslupa hakemus 445/3.5.8/2011


Antheksi vastauksen viivästyminen oli nuo teidän viestit vanhassa mailissa. Eli minun käyttö tuolla bandvagenilla on tehdä tuloa ja yritykseni on rakennettu tuon kulkuneuvon ympärille Turismi ja tavaran kuljetus ajoja, tarpeeni kilville ei ole sen kummempi kuin että kun minä pääsääntöisesti ajan saariseljän ja ivalon alueella ja noudan ihmisiä hotelleista / kämpistä ja tankkaan asemilla jotka lähinnä ja palaan takaisin maastoon, minun hallipaikkani sijaitsee poliisitalon välittömässä läheisyydessä keskellä ivalon kylää ja säilytän kärryjä ja muuta mitä ajoneuvoon liittyy siellä ja poliisinn kanssa ollut jo puhetta että periaatteessa en saisi ajella metriäkään kun ei ole rekisterissä mutta he ymmärtävät että yritän vain tienata pyörittää yritystä joka nyt vain sattuu tuottamaan palveluita bandvagenilla ja tälläainen on aika haastavaa toteuttaa näillä evhäillä kun olet kuin rikollinen jota paikallinen poliisi ymmärtää ja liikkuvat on sitte kuulemma eri heitä pitäs kuulemma vältellä kun he eivät välttämättä ymmärrä mutta voivat ottaa kuulemma asian puhheeksi. Naapurimaa ruotsi ja norja sallivat kulkuneuvon käytön, täälläkin on rekisteröity nuita ja vasta yksi myytiin venäjälle joka oli kilvissä. Toivoisin että asialle voitaisiin löytää jokin ratkaisu, täälä katsastus mies (Olavi Suutarijääskö) muisteli että niitä olis lyöty joskus leimalle juurikin tätä korimallia



Ystävällisin terveisin:

Lapland Kaira Express OY

Jouni Puljula






Terve,

Olette hakeneet poikkeuslupaa Hägglunds BV 206D6N telakuorma-auton käyttöönottoajankohdan rakenne- ja varustevaatimuksista. Onkohan kyseinen poikkeuslupahakemus enää ajankohtainen?

Hakemuksen telakuorma-ajoneuvo on valmistettu ja tarkoitettu ensisijaisesti maastossa tapahtuvaa liikkumista varten. Hägglunds Carrier BV 206 SF/2300+1500+2300 mallille on myönnetty tyyppihyväksyntä Suomessa (tyyppikoodi 2221001301) vaikka se ei ole täyttänyt kaikkia sitä koskevia vaatimuksia. Liikenteen turvallisuusviraston nykyisen linjan mukaisesti kyseisille tyyppihyväksytyille huomattavasti vanhemmille ajoneuvoille, joilla on ollut lievemmät vaatimukset, voidaan myöntää poikkeuslupa rekisteröintiin. Asiakkaan on myös annettava kirjallinen selvitys ja perustelut ajoneuvon tarpeellisuudesta elinkeinon harjoittamista varten vaativissa olosuhteissa ja maastossa. Mahdollisessa poikkeusluvassa ajoneuvon käyttöä rajoitetaan taajamissa sen poikkeuksellisen rakenteen takia.

Hakemuksen telakuorma-ajoneuvo Hägglunds BV 206 DN ei meidän tietojen mukaan ole Suomeen tyyppihyväksyttyä vanhempaa 1980-luvun SF-mallia, eikä se täytä sen käyttöönottoajankohdan vaatimuksia mm. jarrujen ja ohiajomelun osalta. Ajoneuvon jarrujärjestelmä on tärkeä turvallisuuteen liittyvä varuste eikä siinä sallita poikkeuksia. Ajoneuvon aiheuttama ohiajomelu on keskeinen ympäristöhaitta pakokaasupäästöjen lisäksi. Tämän takia myöskään melussa ei lähtökohtaisesti sallita poikkeuksia.

Hakemuksen telakuorma-ajoneuvo on siis suunniteltu, valmistettu ja tarkoitettu pääasiassa maastossa tapahtuvaa liikkumista varten. Ajoneuvoa tulee siis ensisijaisesti pitää maastoajoneuvona, jota saa tilapäisesti käyttää tiellä liikenneministeriön asetuksen 1257/1992 11 §:n mukaisissa tilanteissa.

Calmari 30.01.2014 19:24

Mie oisin kauheen tyytyväinen toho tulkintaan et se on maastoajoneuvo, ei paljon ajoja oikeesti rajota, tuo lausuntoha periaattes mahollistaa kaiken siu ajon ja mikä parasta, oot saanu sen kirjallisena Trafilta :-)

fj40 mörö 30.01.2014 20:43

Joo ei minulla kauheita vaikeuksia ole maastossa tuota käyttää mutta olisi nuot ihimisten haut ja tankkaukset palijon helepompia

fj40 mörö 30.01.2014 21:07

Niin ja nuissa vuosimalleissa ei tosin ole mithän muita isompia eroavaisuuksia ko moottori, istumapaikkojen lukumääräki on ollu tuossa vanhemmassa mallissaki ihan sama ko minulla mutta en tiijä miten helekutissa ne on saanhet niitä vähennettyä tuohon paperille niin somasti että se trafia tyydyttää, minullaki oli takavaunussa alunperin net puiset laverit joissa istuthin mutta nyt nahkaset jakkarat niin niissä puisissa penkeissähän periaathessa istu enempi ukkoja ko minulla nuissa jakkaroissa vaan ei sillä net saapi kyllä aikas äkisti poijes

Calmari 30.01.2014 21:37

[QUOTE=fj40 mörö;1098355]
Hakemuksen telakuorma-autoa on siis pidettävä maastoajoneuvona, josta on määritelty ajoneuvolaissa (1090/2002) seuraavasti:

”Maastoajoneuvo on henkilöiden tai tavaran kuljetukseen taikka muita ajoneuvoja vetämään valmistettu jäällä, lumessa tai vajottavassa maastossa taikka maahan tukeutuen kulkemaan valmistettu moottorikäyttöinen ajoneuvo, kuten moottorireki tai ilmatyynyalus. Maastoajoneuvoksi ei kuitenkaan katsota ajoneuvoa, joka on tarkoitettu kuljetettavaksi moottorikelkkailureitin lisäksi myös muulla tiellä.
Moottorireki on jalaksin tai teloin varustettu maastoajoneuvo. Moottorikelkka on telavetoinen moottorireki, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdelle henkilölle ja jonka omamassa on enintään 0,5 tonnia.”

Asetuksessa (1257/1992) ajoneuvon käytöstä tiellä on määritelty maastoajoneuvojen (11 §) osalta seuraavaa:

1. Moottorireellä ja pyörillä varustetulla maastoajoneuvolla saa ylittää tien tai sillan. Moottorirekeä ja pyörillä varustettua maastoajoneuvoa saa tämän lisäksi tarpeellista varovaisuutta noudattaen tilapäisesti kuljettaa tiellä, jos:
a) sen kuljettaminen maastossa on kohtuuttoman vaikeaa kuljetustehtävän tai maaston olosuhteiden vuoksi;
b) sen kuljettamista tiellä on pidettävä tien turvallisen ylittämisen kannalta tarpeellisena;
c) siihen on lisättävä polttoainetta sen käyttömaaston välittömässä läheisyydessä olevalla yleiselle liikenteelle tarkoitetulla alueella;
d) se on siirrettävä tieliikenteeseen tarkoitetusta ajoneuvosta maastoon c kohdassa tarkoitetulla alueella; tai
e) sitä on säilytettävä c kohdassa tarkoitetulla alueella sijaitsevalla pysäköintipaikalla.


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja fj40 mörö (Viesti 1098428)
Joo ei minulla kauheita vaikeuksia ole maastossa tuota käyttää mutta olisi nuot ihimisten haut ja tankkaukset palijon helepompia

Oisit nyt tyytyväinen tohon tulkintaan, mikä ajo muka ton mukaan mahdotonta, esim sinne hotellille ton kohan a mukaan on melko vaikea ajaa muuta kuin tietä pitkin kun pientareita ei ole :-)

-MaTTi- 30.01.2014 22:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja fj40 mörö (Viesti 1098355)
Tuommonen vastaus tuli trafilta, oliskhan nimimerkki MATILLA tähän joktaki viksua ja vilimaattista sanottavvaa, ko minusta nuo erot mitä he mainitsevat ovat aika olemattomia ja tuo minun esittämä käyttö tarkoitus liikenteessä oli aika hyvin selitetty. Minullahan on tuossa bankussa liikenne vakuutus.

Tuossahan tuo hyvin näkyy Trafin nykylinja, kaikki valtavirrasta poikkeavat poikkeusluvat ovat vaikeita tai ihan älyttömän vaikeita. :rolleyes: Vaikka ennen olis tusinoittain myönnetty vastaavia lupia.

Mun mielestä tuota voitas kohdella ihan samalla lailla kuin vanhempiakin, mutta eipä mun mielipiteellä oo mitään väliä vaikka olisin ko. keksintöä katsastamassa.

Aika kaukana voi metsän reunastakin tietä pitkin käydä ihan lain mukaan ilman kilpiäkin, joten lienee jatkettava samaan malliin. Eipähän tarvii katsastellakkaan sitä sitten, säästöä joka vuosi.

fj40 mörö 30.01.2014 23:57

Kiitos vastauksista, se täytyypi tähän tieten tyytyä ko se ei ilimeisesti tästä enhän tokene, perkkele joo ajethan sitte tällä moottorireellä niin kerta. Tämä suomen pykälistö pitäs pistää remonthin, sitä törmäileepi usiasti kummallishin sana helinöihin niin kö esimerkiksi hajin vakuutus yhtiötä varten jäänkantavuus taulukon elyltä ja tämä taulukko on vakuutus yhtiöitten hyväksymä niin sielä puhuthin vielä hevosreestä että kuinka jää kantaa erinäisiä hevosella vedettäviä kuormia plus hevosta, joo heppoja se tuossaki miun moottorireessäki tietenki on, hohoi ei jaksa enhän mutta kiitos tosin vastauksista:)

Nikuzai 31.01.2014 00:01

Monikohan jäällä kuormien vetäjä edes nykyään tietää minkä näköinen tai edes painoinen hevonen on :confused:


Mut kannattaa pitää kopiota tosta trafin pykälä ilmoituksesta matkassa ja jos poliisi/lentävät pysäyttelee niin voip näyttää et laillisesti mennään :)

Tosin kohtahan ei enään liikkuvia tartte pelätä kun räsänen kieltää ne

fj40 mörö 31.01.2014 00:01

Se tuli tuossa mielhen vielä että onkhan näitä bankkuja täälä palstalaisilla kuinka jos on niin olispa pikkusen retiä järjestää täälä joku bankku kokoontuminen, täälä olis aikas huluppiat paikat ajella:D

BJ-40/76 31.01.2014 00:20

Trafi ja....
 
Oikeus, kohtuus ja tasa-arvo.

Siis tarjosiko ne sinulle oikeasti tuota Aborttia; siis jos unohdat, niin et maksa?

Ja Tiedän k.o instanssin antaneen punaista valoa paljon pienemmästäkin, kun vajaa 10v ikäerolla ja erikokoisella moottorilla ja -tehoilla.
Esim. noissa moottorin vaihdoissa/virityksissä (esim. tuo minun mersu; w-124, OM 603 + nelimatic; jos aikanaan kovapenkkiseksi pakuksi rekisteröity, niin ero "uniikki-" vastaavaan: pelkkä paku identiteetti mahdollistaa kaiken maailman koneet ahtimilla ja välijäähdyttimillä, jos tilavuus ja paino menee "haarukkaan", tehot katsotaan dynolappuista, ja päästöt POLJETAAN konttorin pihalla...
Täysin yhtenevä, mutta henkilöautoksi jäänyt: pelkkä ahtimen vaihto 25 vuotta uudemmaksi vaatii PERIAATTEESSA esim. VTT: 5 000? euron päästötodistuksen:cool:
P.S tuo minun mersu voi olla muutaman viikon liian vanha tuohon esimerkkiin, mutta siis täysin sama, pahimmillaan useita kuukausia uudempi henkilöauto vaatii esim. vtt:n lapun, kun tuo uudempi PAKU menee dynolappuilla ja päästötodistuksella, jonka saa 15 e konttorilta.

-> ajele kaikessa hiljaisuudessa, jos alkaa kiinnostaa kyttiä, niin tulee kalliiksi..., suomen kilvet aika työntakana, ja palaa rahaa pelkkin papereihin tonni poikineen...

fj40 mörö 31.01.2014 01:46

Joo on tämä aika haastavaa pyristellä näitten kaikkien ihimeellisten kiemuroitten keskellä, kyllä mie ymmärrän että tarkkana pittää olla mutta eikö sitä tanasaa:confused: pysty näitä asioita maalais järijellä tekemhän niinkö tässäki asiassa on monesti vilahtanu semmonen kaunis sana kuin SOVELTUVINOSIN ja tällä se melekhen jo tehthin leimapaperit pitivain siontalenkit ja moottorista saaha teho/päästö ja muut lukemat???? perhana ko unohtu mikä mikä se tällekki oli oma nimi olikhan se joku tyyppihyväksyntäpaperi noh kuitenki. Semmonenki tuli vain mielhen että meniskhän tuo tuon alulavan kans jonaki rattorina tai työkonhena ?????? asiaa pittääki huntata, onkhan kelhän tievossa tela-ajoneuvoa lavalla / tela rattori / tela kuorma-autoa kilivissä tievossa johon vois verrata

Happiloppuu pierettää aaaapuva-apuva-apuva-aaaaaaaaaapppuva:eek:

fj40 mörö 31.01.2014 17:29

Joo kyllä vain tuon mukhan antaa mahollisuuen olla maksamatta jos jätän tähän mutta jos taas alakasin pennäämhän tuota jatkoa niin maksu kiitos, aika ihimeellinen ilimotus kun normaalistihan net perivät sen rahan kuitenki :confused:

pee 31.01.2014 18:08

niin, tuohan ei ole vielä päätös ...

fj40 mörö 31.01.2014 21:53

Kyllä joo ei toteavat vain moottori reeksi. Mutta kyllä vain vieläki korpiaa ko tuossa kattelin viime vuojelta papereita mitä olin kaivellu niin oli yhessä kone liikhessä myynnissä juuri samanmoinen ja vuosimalliki olisama ja moottori ja muu, tämä vain oli kilivissä ja trafilta tulostin tievot tuosta niin luki huomioissa että saa käyttää vain suomen lapissa että tällä lailla, en tiijä missä tuo nytten on

fj40 mörö 31.01.2014 22:10

Perhana sehän on vielä suomessa tuo bankku joka oli myynnissä nykynen omistaja kaivikoneliike mikko tontti Imatralta, onkhan jollekki palstalaiselle hyväki väärti. Mitä jäbä duunaa, mä sain kauheen idiksen:D

Nikuzai 01.02.2014 10:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja fj40 mörö (Viesti 1098826)
Perhana sehän on vielä suomessa tuo bankku joka oli myynnissä nykynen omistaja kaivikoneliike mikko tontti Imatralta, onkhan jollekki palstalaiselle hyväki väärti. Mitä jäbä duunaa, mä sain kauheen idiksen:D


Meinasikko päittäin vaihella?


Olen aivan melko varma, ettei onnistu vaikka kummallekkaan ei omastaan nyt ole täyttä hyötyä


Sivu luotu: 07:15 (GMT +2).