Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.02.2014, 22:19
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Öh..


Aika jännä et ratti vipajaa vaik tukilaakeri rikki,no kai se senki voi tehä. Semmonen omituisuus on joskus tullu eteen et ku etukardaanin luistiin ruuttaa liikaa rasvaa ni hetken aikaa tutisee ratti ja koko keula,ja hetken päästä asettuu. Mut noin nyrkki sääntönä et kaikki mikä on rikki ni uusiks ku joutuu kuitenki koht uusimaan. Nuuka mies voi vaihtaa osan kerrallaan,eihän sitä kartaania kauan irrota. Ensiks pidä napalukot auki et varmistuu ettei johdu etupään vetovehkeistä,sit ihan nippeli tietona et etupään vipatukseen vaikuttaa kans ohjaus iskarin kunto,sit simpukkaa voi kiristää jos on välystä,seki vaikuttaa.

__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.03.2014, 13:04
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Aika jännä et ratti vipajaa vaik tukilaakeri rikki,no kai se senki voi tehä. Semmonen omituisuus on joskus tullu eteen et ku etukardaanin luistiin ruuttaa liikaa rasvaa ni hetken aikaa tutisee ratti ja koko keula,ja hetken päästä asettuu. Mut noin nyrkki sääntönä et kaikki mikä on rikki ni uusiks ku joutuu kuitenki koht uusimaan. Nuuka mies voi vaihtaa osan kerrallaan,eihän sitä kartaania kauan irrota. Ensiks pidä napalukot auki et varmistuu ettei johdu etupään vetovehkeistä,sit ihan nippeli tietona et etupään vipatukseen vaikuttaa kans ohjaus iskarin kunto,sit simpukkaa voi kiristää jos on välystä,seki vaikuttaa.
Jossain vauhdissa vipattaa ohjauspyörä vähän, mutta se johtuu varmaan noista 235x85x16 renkaista. Se ravistus mistä puhuin koko ajan loppui sillä tukilaakerin pikakorjauksella, ja varmaan osaksi sillä kun painoin rasvaprässillä uudet rasvat jokaiseen nippaan mitä kardaanista löytyi. Löysää siis ei ollut missään ristikossa. Tuntuu vaan kiusaavan joitakin niin peevelisti että satuin olemaan oikeassa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.03.2014, 21:33
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Monesti vaan nuo viat ei korjaannu vain yhden vian korjaamalla.

Esimerkki (näin voi myös käydä):
ristikko jumittelee (ei kummoisia oireita) -> tukilaakeri kärsii ja lopuksi porsii(kunnon oireet alkaa). -> Asentaja vaihtaa rikkinäisen tukilaakerin, taas mennään kunnes kohta taas tukilaakeri porsii.

Jos on joku vika niin kannattaa korjatessa miettiä mikä mahdollisesti on aiheuttanut vian niin ei tarttee kohta taas "korjata"

Tästä syystä tässä on monikin koittanut arvon OP:tä neuvoa josta hän meinas vetää herneet nenuun.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.03.2014, 22:38
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Eiköhän tää ole loppuun käsitelty kun vikakin jo löyty.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.03.2014, 16:42
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Tuota omaa tukilaakeria heiluttelin kun renkaat vaihtelin sama muutaman millin "klappi" mikä ollut viimeiset 200 000km mutta ei ravista missään nopeudessa.
Pohjassa olevaa reikää kun katseli niin samanlaisesti on ainakin tuo kumi kulunut tuossakin mutta onhan se jo sen 420 000km pyörinyt.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.03.2014, 17:52
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Tuota omaa tukilaakeria heiluttelin kun renkaat vaihtelin sama muutaman millin "klappi" mikä ollut viimeiset 200 000km mutta ei ravista missään nopeudessa.
Pohjassa olevaa reikää kun katseli niin samanlaisesti on ainakin tuo kumi kulunut tuossakin mutta onhan se jo sen 420 000km pyörinyt.
Minulla se klappi oli sentin. Eli varmaan hiekkateillä enemmän ajettu vuosien mittaan ja kulunutkin sen mukaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
-98 hilux ravistaa antton077 Tekniikka & Jutustelu 14 20.10.2011 20:53
hzj ravistaa Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 13.03.2010 12:07
suzuki ravistaa jussukka85 Tekniikka & Jutustelu 11 02.02.2007 15:39
Mikä vikana hilux ravistaa? kumhan Tekniikka & Jutustelu 8 08.01.2007 13:01
Nelivedolla ravistaa dieselmoottori Tekniikka & Jutustelu 8 25.09.2006 17:18


Sivu luotu: 19:36 (GMT +2).