Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 13.02.2014, 23:05
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Perusasetus

Ei ristikoissa väljää välttämättä tunnu mutta kun toisen puolen laakerit siellä ahistaa niin taatusti ravistaa. Puota kardaani laakereineen alas ja nitkuta ristikot läpi niin vika kyllä selviää.

Vastaa lainaten
Vanha 14.02.2014, 07:07
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja saaman Näytä viesti
Ei ristikoissa väljää välttämättä tunnu mutta kun toisen puolen laakerit siellä ahistaa niin taatusti ravistaa. Puota kardaani laakereineen alas ja nitkuta ristikot läpi niin vika kyllä selviää.
Unohtakaa nyt ne ristikot, niiden aika tulee sitten jos tulee. Nyt puhutaan siitä tukilaakerista joka on HAJALLA. Mistä halvimmalla, löytyykö tietoa vai onko motonet sen hankintapaikka ?!?
Vastaa lainaten
Vanha 14.02.2014, 13:19
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Perusasetus

Vastaan että siitä tarvikeputkasta mistä sen saa samalla reissulla käteen. Motonetti on melko nettohintainen kauppa eli tuskin ainakaan paljon halvemmalla mistään löytyy.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa

Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vanha 14.02.2014, 15:42
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Unohtakaa nyt ne ristikot, niiden aika tulee sitten jos tulee. Nyt puhutaan siitä tukilaakerista joka on HAJALLA. Mistä halvimmalla, löytyykö tietoa vai onko motonet sen hankintapaikka ?!?
Tuo tukilaakeri antaa periksi jos kartaania painelee, omakin joustaa aika lailla mutta rikki se ei ole, 420000km päästetty tuolla ja sama laakeri.
Ristiniveliä on vaihdettu useampia.
Kiivastua ei kannata jos itse kyselee ja toiset koittaa auttaa...
Vastaa lainaten
Vanha 14.02.2014, 20:18
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Unhappy

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Kiivastua ei kannata jos itse kyselee ja toiset koittaa auttaa...
No ei, varsinkaan tapauksessa jossa sitten lukitaan mieluisin/helpoin vastaus ratkaisuksi mahdollisesti moninaisempaan brobleemaan.
Vastaa lainaten
Vanha 14.02.2014, 20:48
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP

Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
No ei, varsinkaan tapauksessa jossa sitten lukitaan mieluisin/helpoin vastaus ratkaisuksi mahdollisesti moninaisempaan brobleemaan.
Tokihan ensin voi vaihtaa liudan osia, jotka ei vaikuta ongelmaan mitenkään Ja sitten vasta korjata ongelman Kuullostaa merkkihuollolta
Vastaa lainaten
Vanha 15.02.2014, 07:23
Aktiivijäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Tokihan ensin voi vaihtaa liudan osia, jotka ei vaikuta ongelmaan mitenkään Ja sitten vasta korjata ongelman Kuullostaa merkkihuollolta
Näin juuri. Eli teidän mielestänne minun pitäisi vaihtaa ne ristikot, ja jättää hajalla oleva tukilaakeri vaihtamatta. Sille viisaalle joka sieltä jostain kaukaa näki että se tukilaakeri ei olekaan rikki, ehdottaisin työpaikkaa vakuutusyhtiön lääkäriksi. On senverran selvännäkijän vikaa. En minä niin hölmö ole ettenkö vaihtaisi selvästi hajalla olevat osat, voin minä vaihtaa vaikka koko akseliston jos joku sen maksaa. Voi poijjaat teidän juttujanne Kertokaa nyt saivartelematta onko kokemuksia motonetin tukilaakerin kestävyydestä, vai kannattaako tilata luotettavammasta paikasta vaikka tuolta tamgearsilta ?
Vastaa lainaten
Vanha 15.02.2014, 09:04
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Perusasetus

Näkisin, että olipa rikki mikä hyvänsä niin purkamaan joutuu koko hoidon ja samalla vaivalla tarkistaa (itse vaihtaisin) ja rasvailee ne ristikotkin.
Vanha 15.02.2014, 09:31
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Näin juuri. Eli teidän mielestänne minun pitäisi vaihtaa ne ristikot, ja jättää hajalla oleva tukilaakeri vaihtamatta. Sille viisaalle joka sieltä jostain kaukaa näki että se tukilaakeri ei olekaan rikki, ehdottaisin työpaikkaa vakuutusyhtiön lääkäriksi. On senverran selvännäkijän vikaa. En minä niin hölmö ole ettenkö vaihtaisi selvästi hajalla olevat osat, voin minä vaihtaa vaikka koko akseliston jos joku sen maksaa. Voi poijjaat teidän juttujanne Kertokaa nyt saivartelematta onko kokemuksia motonetin tukilaakerin kestävyydestä, vai kannattaako tilata luotettavammasta paikasta vaikka tuolta tamgearsilta ?
Kirjoitat että kommentit on tervetulleita ja myöhemmin vaikuttais ettei olekaan.?
Ei porukkaa kohta kiinnosta yrittääkään auttaa jos asenne tuommonen.
Mut kyllä määki vaihtasin sinne kaikki romut kerralla.
Osta osas mistä ostat, tuskin ehotus kelpaa kuitenkaan...ehe ehe.
Vastaa lainaten
Vanha 16.02.2014, 19:36
Konkari+++

Perusasetus

Lainaus:
En tiedä oletko nirppanokka vaiko tollo vai etkö ymmärrä lukemaasi?
Minä ainakin oletin että se tukilaakeri ei olisi hajalla, noita hiluja tuossa ollut tutuilla ja itselläkin käytössä eikä tukilaakereita ole tarvinnut vaihtaa. En tiedä onko Offiautoissa noi sitten kovemmalla kun kulmat on korotusten takia erilaiset.
Ristikoita sen sijaan kuluu ja joutuu vaihtelemaan, ei ole kalliitakaan ja josko kartaanin ottaisin itse irti ravistuksen takia niin vaihtaisin nuo.
Noita ravistusoireita on useammalla ollut ristikoiden takia.
Mutta onnea autonkorjaus urallesi
Vastaa lainaten
Vanha 15.02.2014, 22:04
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Kuka tässä on käskenyt osia vaihdella? Neuvottu vaan tarkistamaan tietyt asiat. Esim ristikkojen kuntoa ei pysty satavarmasti todentamaan kardaanin paikallaan ollessa heiluttelemalla. Ristikon laakereista voi osa olla juntturassa ja silti voi tuntua heilutellessa että "ei ole väljiä". Kehotin puottaan kardaanin alas ja venkuttelemaan ristikot läpi. Koska kysyjä on luultavasti tämän tehnyt kannatinlaakerin irroituksen yhteydessä niin ok.

Sillä jos jonkun ristikon joku laakerin on juntturassa niin taatusti ravistaa ja siinä kärsii kannatinlaakerikin. Kannattaa vaan tarkistaa kaikki asiat että ei vain vaihdeta jotain rikkoontunutta osaa jonka joku toinen rikki oleva osa on rikkonut.
Vastaa lainaten
Vanha 16.02.2014, 13:01
Aktiivijäsen

Perusasetus

Lainaus:
Kuka tässä on käskenyt osia vaihdella? Neuvottu vaan tarkistamaan tietyt asiat. Esim ristikkojen kuntoa ei pysty satavarmasti todentamaan kardaanin paikallaan ollessa heiluttelemalla. Ristikon laakereista voi osa olla juntturassa ja silti voi tuntua heilutellessa että "ei ole väljiä". Kehotin puottaan kardaanin alas ja venkuttelemaan ristikot läpi. Koska kysyjä on luultavasti tämän tehnyt kannatinlaakerin irroituksen yhteydessä niin ok.

Sillä jos jonkun ristikon joku laakerin on juntturassa niin taatusti ravistaa ja siinä kärsii kannatinlaakerikin. Kannattaa vaan tarkistaa kaikki asiat että ei vain vaihdeta jotain rikkoontunutta osaa jonka joku toinen rikki oleva osa on rikkonut.
Ei varsinaisesti käskenyt kukaan, mutta kommenteista pystyi päättelemään tietyn irvailun. En tiedä miten kukin autojaan korjailee, mutta minä laitan kuntoon ensin selkeän vian mikä löytyy. Siinä yhteydessä kuten tässä tapauksessa tietenkin tarkistus että ristikot ovat kunnossa. Ristikoissa ei tuntunut missään väljää vaikka väänteli kuinka, varmaan jo pariin kertaan vaihdettu. Rasvaprässillä jokaisesta nipasta kasauksen jälkeen laakerirasvaa niin paljon että vanhat tuli ulos, ja hyvältä tuntuu pientä ravistusta määrätyssä vauhdissa lukuunottamatta. Seki toivottavasti korjaantuu uuuden tulilaakerin vaihdon jälkeen, jos ei niin sitten katsotaan uudelleen tilannetta.

Joku tuossa edellä kirjoitti puslien vaihdosta. Mitkä puslat on kyseessä ja millainen homma ?

Vaan oliko tuo seurausta jostakin? jos ei, niin aiheuttiko tuo mahdollisesti jotakin johonkin muaalle?

Se oli seurausta siitä, kun siinä kumissa on ylhäällä yksi pyöreä, ja alhaalla kaksi pienempää reikää josta on ajan saatossa päässyt laakeripesän ja kumin väliin likaa, hiekkaa yms. Ja se on syönyt kumiin urat. En tiedä mitä reikiä lienee, tehtaalta lähtöisin kuitenkin. Tuossa jo aiemmin mainitsin attä ne urat olivat vain ylhäällä ja alhaalla kumia, ja väljäkin silloin pystysuunnassa.

Viimeksi muokannut jupasierra : 16.02.2014 15:41
Vastaa lainaten
Vanha 17.02.2014, 18:58
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Perusasetus

Lainaus:
Jeps. On noita ristikoita vaihdettu ku kardaani on ollu muusta syystä lattialla, ja sit on ohimennen kokeiltu kuppeja niin ovat pykineet, jotku enemmän jotku vähemmän.
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vanha 18.02.2014, 07:37
Konkari+++

Perusasetus

Varokaahan vaan, pian saatte tekin kommenuksen vakuutusyhtiön lääkäriksi ja pitää katella peiliin. Tukilaakeri tai sen kumi on viallinen kuten arvon herra itse tiesi
Vastaa lainaten
Vanha 18.02.2014, 08:38
Aktiivijäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Varokaahan vaan, pian saatte tekin kommenuksen vakuutusyhtiön lääkäriksi ja pitää katella peiliin. Tukilaakeri tai sen kumi on viallinen kuten arvon herra itse tiesi
Kylläpä kirvelee
Vastaa lainaten
Vanha 18.02.2014, 13:49
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Perusasetus

Lainaus:
Kylläpä kirvelee
Ne on kuule ihan toiset jutut mitkä kirvelee...
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa

Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vanha 19.02.2014, 17:07
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Smile

Voittaa taistelu, mutta hävitä sota.....

Mä meen kanssa tekemään lisää poppareita.., ne ei kirvele

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
-98 hilux ravistaa antton077 Tekniikka & Jutustelu 14 20.10.2011 20:53
hzj ravistaa Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 13.03.2010 12:07
suzuki ravistaa jussukka85 Tekniikka & Jutustelu 11 02.02.2007 15:39
Mikä vikana hilux ravistaa? kumhan Tekniikka & Jutustelu 8 08.01.2007 13:01
Nelivedolla ravistaa dieselmoottori Tekniikka & Jutustelu 8 25.09.2006 17:18

Sivu luotu: 15:49 (GMT +2).