![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Ristiniveliä on vaihdettu useampia. Kiivastua ei kannata jos itse kyselee ja toiset koittaa auttaa...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
No ei, varsinkaan tapauksessa jossa sitten lukitaan mieluisin/helpoin vastaus ratkaisuksi mahdollisesti moninaisempaan brobleemaan.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Näkisin, että olipa rikki mikä hyvänsä niin purkamaan joutuu koko hoidon ja samalla vaivalla tarkistaa (itse vaihtaisin) ja rasvailee ne ristikotkin.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
ristikot maksaa kympin kappale ja se tukilaakeri ehket max 20 vaikka fixus kaupasta.. ei ne hilun rojut sen kalliimpia ole kun nissaninkaan (terrano) ja jos kerran kardaani on irti ni ihe vaihtasin kaikki kerralla JOS on missään väljää.. Tamgears jos haluat ok hinnalla hyvät osat, ne myös tietää nuo koot kerralla oikein, ei tartte arpoo moponetin paskaosien kanssa, niiko itelle et 2x viärän kokoset ristit tullu nissaniin
![]() ja oikiasti jos se tukilaakeri tuntuu käsin paskalta, ni todnäk siel ei oo ristikotkaan täysin ehjät, paikallaan ei tunne sivuheittoa tai takertelua kovin hyviten. vaan se on käytettävä väkisin irti et tietää todellisen tilanteen ja sittepä se onkii matka varaosakauppaan jos siel on jompa kumpa paskana.. eli suosiolla varaisin ne kympin ristit ja asennuskaljaa enne ko alat puottelee kardaania veks ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Viimeksi muokannut PunisherFIN : 15.02.2014 09:22 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei porukkaa kohta kiinnosta yrittääkään auttaa jos asenne tuommonen. Mut kyllä määki vaihtasin sinne kaikki romut kerralla. Osta osas mistä ostat, tuskin ehotus kelpaa kuitenkaan...ehe ehe. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Minä ainakin oletin että se tukilaakeri ei olisi hajalla, noita hiluja tuossa ollut tutuilla ja itselläkin käytössä eikä tukilaakereita ole tarvinnut vaihtaa. En tiedä onko Offiautoissa noi sitten kovemmalla kun kulmat on korotusten takia erilaiset. Ristikoita sen sijaan kuluu ja joutuu vaihtelemaan, ei ole kalliitakaan ja josko kartaanin ottaisin itse irti ravistuksen takia niin vaihtaisin nuo. Noita ravistusoireita on useammalla ollut ristikoiden takia. Mutta onnea autonkorjaus urallesi ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on 360tuhatta mittarissa niin 1tai2 tukilaakeria on särkynyt ja on niitä pitänyt koknaisuudessaa vaihtaa silti ainakin 3kpl. Se kumi menee väljäksi/löysäksi niin rupee alle 30 vauhis ravistaan kiihyttäessä eli riseyksestä lähdettäessä. Tosin mulla on 4tuuman alustasarja niin tulee vähän kulmaa kartaaniin niin varmaan se vaikuttaa asiaa ja tehoa n.200hp. Ristikoita on kans vaihettu yks sankollinen
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut jupasierra : 16.02.2014 22:16 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kuvauksesi mukaan esiintyvää vikaa koitti useampi tarjota vaihtoehdoksi, eihän se netissä kirjoittamalla aina oikea analyysi ole, tuo että alkaa sen jälkeen vittuilemaan toisille ja kehumaan kuinka on itse oikeassa on kyllä niin että siellä Kotkassa on syytä mennä peilin eteen. Josko hauppamiehenä noihin helkkarin hyvin tiedät ja ymmärrät niin ei kai silloin tarvi kysellä? |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sillä jos jonkun ristikon joku laakerin on juntturassa niin taatusti ravistaa ja siinä kärsii kannatinlaakerikin. Kannattaa vaan tarkistaa kaikki asiat että ei vain vaihdeta jotain rikkoontunutta osaa jonka joku toinen rikki oleva osa on rikkonut. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Joku tuossa edellä kirjoitti puslien vaihdosta. Mitkä puslat on kyseessä ja millainen homma ? Vaan oliko tuo seurausta jostakin? jos ei, niin aiheuttiko tuo mahdollisesti jotakin johonkin muaalle? Se oli seurausta siitä, kun siinä kumissa on ylhäällä yksi pyöreä, ja alhaalla kaksi pienempää reikää josta on ajan saatossa päässyt laakeripesän ja kumin väliin likaa, hiekkaa yms. Ja se on syönyt kumiin urat. En tiedä mitä reikiä lienee, tehtaalta lähtöisin kuitenkin. Tuossa jo aiemmin mainitsin attä ne urat olivat vain ylhäällä ja alhaalla kumia, ja väljäkin silloin pystysuunnassa. Viimeksi muokannut jupasierra : 16.02.2014 15:41 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
-98 hilux ravistaa | antton077 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 20.10.2011 20:53 |
hzj ravistaa | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.03.2010 12:07 |
suzuki ravistaa | jussukka85 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 02.02.2007 15:39 |
Mikä vikana hilux ravistaa? | kumhan | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 08.01.2007 13:01 |
Nelivedolla ravistaa | dieselmoottori | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 25.09.2006 17:18 |