Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.02.2014, 15:42
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Unohtakaa nyt ne ristikot, niiden aika tulee sitten jos tulee. Nyt puhutaan siitä tukilaakerista joka on HAJALLA. Mistä halvimmalla, löytyykö tietoa vai onko motonet sen hankintapaikka ?!?
Tuo tukilaakeri antaa periksi jos kartaania painelee, omakin joustaa aika lailla mutta rikki se ei ole, 420000km päästetty tuolla ja sama laakeri.
Ristiniveliä on vaihdettu useampia.
Kiivastua ei kannata jos itse kyselee ja toiset koittaa auttaa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.02.2014, 20:18
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Unhappy

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Kiivastua ei kannata jos itse kyselee ja toiset koittaa auttaa...
No ei, varsinkaan tapauksessa jossa sitten lukitaan mieluisin/helpoin vastaus ratkaisuksi mahdollisesti moninaisempaan brobleemaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.02.2014, 20:48
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
No ei, varsinkaan tapauksessa jossa sitten lukitaan mieluisin/helpoin vastaus ratkaisuksi mahdollisesti moninaisempaan brobleemaan.
Tokihan ensin voi vaihtaa liudan osia, jotka ei vaikuta ongelmaan mitenkään Ja sitten vasta korjata ongelman Kuullostaa merkkihuollolta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.02.2014, 07:23
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Tokihan ensin voi vaihtaa liudan osia, jotka ei vaikuta ongelmaan mitenkään Ja sitten vasta korjata ongelman Kuullostaa merkkihuollolta
Näin juuri. Eli teidän mielestänne minun pitäisi vaihtaa ne ristikot, ja jättää hajalla oleva tukilaakeri vaihtamatta. Sille viisaalle joka sieltä jostain kaukaa näki että se tukilaakeri ei olekaan rikki, ehdottaisin työpaikkaa vakuutusyhtiön lääkäriksi. On senverran selvännäkijän vikaa. En minä niin hölmö ole ettenkö vaihtaisi selvästi hajalla olevat osat, voin minä vaihtaa vaikka koko akseliston jos joku sen maksaa. Voi poijjaat teidän juttujanne Kertokaa nyt saivartelematta onko kokemuksia motonetin tukilaakerin kestävyydestä, vai kannattaako tilata luotettavammasta paikasta vaikka tuolta tamgearsilta ?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2014, 09:04
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Näkisin, että olipa rikki mikä hyvänsä niin purkamaan joutuu koko hoidon ja samalla vaivalla tarkistaa (itse vaihtaisin) ja rasvailee ne ristikotkin.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.02.2014, 09:19
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

ristikot maksaa kympin kappale ja se tukilaakeri ehket max 20 vaikka fixus kaupasta.. ei ne hilun rojut sen kalliimpia ole kun nissaninkaan (terrano) ja jos kerran kardaani on irti ni ihe vaihtasin kaikki kerralla JOS on missään väljää.. Tamgears jos haluat ok hinnalla hyvät osat, ne myös tietää nuo koot kerralla oikein, ei tartte arpoo moponetin paskaosien kanssa, niiko itelle et 2x viärän kokoset ristit tullu nissaniin

ja oikiasti jos se tukilaakeri tuntuu käsin paskalta, ni todnäk siel ei oo ristikotkaan täysin ehjät, paikallaan ei tunne sivuheittoa tai takertelua kovin hyviten. vaan se on käytettävä väkisin irti et tietää todellisen tilanteen ja sittepä se onkii matka varaosakauppaan jos siel on jompa kumpa paskana.. eli suosiolla varaisin ne kympin ristit ja asennuskaljaa enne ko alat puottelee kardaania veks
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!

Viimeksi muokannut PunisherFIN : 15.02.2014 09:22
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.02.2014, 10:21
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
ristikot maksaa kympin kappale ja se tukilaakeri ehket max 20 vaikka fixus kaupasta.. ei ne hilun rojut sen kalliimpia ole kun nissaninkaan (terrano) ja jos kerran kardaani on irti ni ihe vaihtasin kaikki kerralla JOS on missään väljää.. Tamgears jos haluat ok hinnalla hyvät osat, ne myös tietää nuo koot kerralla oikein, ei tartte arpoo moponetin paskaosien kanssa, niiko itelle et 2x viärän kokoset ristit tullu nissaniin

ja oikiasti jos se tukilaakeri tuntuu käsin paskalta, ni todnäk siel ei oo ristikotkaan täysin ehjät, paikallaan ei tunne sivuheittoa tai takertelua kovin hyviten. vaan se on käytettävä väkisin irti et tietää todellisen tilanteen ja sittepä se onkii matka varaosakauppaan jos siel on jompa kumpa paskana.. eli suosiolla varaisin ne kympin ristit ja asennuskaljaa enne ko alat puottelee kardaania veks
Kaljaa en juo kun olen absolutisti, ja mistä saa kympin kappale ristikot ?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.02.2014, 09:31
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Näin juuri. Eli teidän mielestänne minun pitäisi vaihtaa ne ristikot, ja jättää hajalla oleva tukilaakeri vaihtamatta. Sille viisaalle joka sieltä jostain kaukaa näki että se tukilaakeri ei olekaan rikki, ehdottaisin työpaikkaa vakuutusyhtiön lääkäriksi. On senverran selvännäkijän vikaa. En minä niin hölmö ole ettenkö vaihtaisi selvästi hajalla olevat osat, voin minä vaihtaa vaikka koko akseliston jos joku sen maksaa. Voi poijjaat teidän juttujanne Kertokaa nyt saivartelematta onko kokemuksia motonetin tukilaakerin kestävyydestä, vai kannattaako tilata luotettavammasta paikasta vaikka tuolta tamgearsilta ?
Kirjoitat että kommentit on tervetulleita ja myöhemmin vaikuttais ettei olekaan.?
Ei porukkaa kohta kiinnosta yrittääkään auttaa jos asenne tuommonen.
Mut kyllä määki vaihtasin sinne kaikki romut kerralla.
Osta osas mistä ostat, tuskin ehotus kelpaa kuitenkaan...ehe ehe.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.02.2014, 19:36
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Näin juuri. Eli teidän mielestänne minun pitäisi vaihtaa ne ristikot, ja jättää hajalla oleva tukilaakeri vaihtamatta. Sille viisaalle joka sieltä jostain kaukaa näki että se tukilaakeri ei olekaan rikki, ehdottaisin työpaikkaa vakuutusyhtiön lääkäriksi. On senverran selvännäkijän vikaa. En minä niin hölmö ole ettenkö vaihtaisi selvästi hajalla olevat osat, voin minä vaihtaa vaikka koko akseliston jos joku sen maksaa. Voi poijjaat teidän juttujanne Kertokaa nyt saivartelematta onko kokemuksia motonetin tukilaakerin kestävyydestä, vai kannattaako tilata luotettavammasta paikasta vaikka tuolta tamgearsilta ?
En tiedä oletko nirppanokka vaiko tollo vai etkö ymmärrä lukemaasi?
Minä ainakin oletin että se tukilaakeri ei olisi hajalla, noita hiluja tuossa ollut tutuilla ja itselläkin käytössä eikä tukilaakereita ole tarvinnut vaihtaa. En tiedä onko Offiautoissa noi sitten kovemmalla kun kulmat on korotusten takia erilaiset.
Ristikoita sen sijaan kuluu ja joutuu vaihtelemaan, ei ole kalliitakaan ja josko kartaanin ottaisin itse irti ravistuksen takia niin vaihtaisin nuo.
Noita ravistusoireita on useammalla ollut ristikoiden takia.
Mutta onnea autonkorjaus urallesi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.02.2014, 19:55
hilux 4x4 tdic hilux 4x4 tdic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.09
Sijainti: salla
Viestit: 79
Perusasetus

Mulla on 360tuhatta mittarissa niin 1tai2 tukilaakeria on särkynyt ja on niitä pitänyt koknaisuudessaa vaihtaa silti ainakin 3kpl. Se kumi menee väljäksi/löysäksi niin rupee alle 30 vauhis ravistaan kiihyttäessä eli riseyksestä lähdettäessä. Tosin mulla on 4tuuman alustasarja niin tulee vähän kulmaa kartaaniin niin varmaan se vaikuttaa asiaa ja tehoa n.200hp. Ristikoita on kans vaihettu yks sankollinen et ihan on kulutus tavaraa ainakin minun hilussa tukilaakeri ja ristikot.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.02.2014, 21:49
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
En tiedä oletko nirppanokka vaiko tollo vai etkö ymmärrä lukemaasi?
Minä ainakin oletin että se tukilaakeri ei olisi hajalla, noita hiluja tuossa ollut tutuilla ja itselläkin käytössä eikä tukilaakereita ole tarvinnut vaihtaa. En tiedä onko Offiautoissa noi sitten kovemmalla kun kulmat on korotusten takia erilaiset.
Ristikoita sen sijaan kuluu ja joutuu vaihtelemaan, ei ole kalliitakaan ja josko kartaanin ottaisin itse irti ravistuksen takia niin vaihtaisin nuo.
Noita ravistusoireita on useammalla ollut ristikoiden takia.
Mutta onnea autonkorjaus urallesi
Vai että oletit. Oikeassa tosin olet, laakerissa ei olekaan vikaa vaan siinä kumissa. Se olisi selvinnyt jos olisit vaivautunut seuraamaan ketjua alusta, ei olisi tarvinnut oletella. Edellä olisi selvinnyt myös että ristikoissa ei ollut vikaa, eli en vaihtanut niitä sori vaan. Mitä autonkorjaus uraani tulee, en vaihtele turhaan osia kuten merkkiliikkeillä on tapana. Vaihdan vain hajalla olevat ehjiin. Kun 35v sitten ajoin kortin, on sen jälkeen tullut omistettua melkoinen määrä erilaisia kulkineita. Jonkin ajan kauppiaana toimineena erilaisia pick uppeja usea, joihin niitä ristikoita tuli muutama vaihdettua. Nykyään teetän kaikki isommat kone/laatikko remontit, koska ei ole paikkaa eikä terveys salli. Nuorempana tuli muutama koneremppakin tehtyä. Eli ollaan tässä jotain tehty ja jotain myös ymmärrän. Ja se tuntuu joitain ärsyttävän. Mielipiteesi luonneanalyysistä ei merkkaa minulle paskan vertaa, sinullakin on varmaan peili kotonasi vilkaise siihen !

Viimeksi muokannut jupasierra : 16.02.2014 22:16
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.02.2014, 08:25
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Vai että oletit. Oikeassa tosin olet, laakerissa ei olekaan vikaa vaan siinä kumissa. Se olisi selvinnyt jos olisit vaivautunut seuraamaan ketjua alusta, ei olisi tarvinnut oletella. Edellä olisi selvinnyt myös että ristikoissa ei ollut vikaa, eli en vaihtanut niitä sori vaan. Mitä autonkorjaus uraani tulee, en vaihtele turhaan osia kuten merkkiliikkeillä on tapana. Vaihdan vain hajalla olevat ehjiin. Kun 35v sitten ajoin kortin, on sen jälkeen tullut omistettua melkoinen määrä erilaisia kulkineita. Jonkin ajan kauppiaana toimineena erilaisia pick uppeja usea, joihin niitä ristikoita tuli muutama vaihdettua. Nykyään teetän kaikki isommat kone/laatikko remontit, koska ei ole paikkaa eikä terveys salli. Nuorempana tuli muutama koneremppakin tehtyä. Eli ollaan tässä jotain tehty ja jotain myös ymmärrän. Ja se tuntuu joitain ärsyttävän. Mielipiteesi luonneanalyysistä ei merkkaa minulle paskan vertaa, sinullakin on varmaan peili kotonasi vilkaise siihen !
Lähinnä tuo kun kyselet tietämättömyyttäsi kuten moni muukin, ihan ok homma.
Kuvauksesi mukaan esiintyvää vikaa koitti useampi tarjota vaihtoehdoksi, eihän se netissä kirjoittamalla aina oikea analyysi ole, tuo että alkaa sen jälkeen vittuilemaan toisille ja kehumaan kuinka on itse oikeassa on kyllä niin että siellä Kotkassa on syytä mennä peilin eteen.
Josko hauppamiehenä noihin helkkarin hyvin tiedät ja ymmärrät niin ei kai silloin tarvi kysellä?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.02.2014, 22:04
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Tokihan ensin voi vaihtaa liudan osia, jotka ei vaikuta ongelmaan mitenkään Ja sitten vasta korjata ongelman Kuullostaa merkkihuollolta
Kuka tässä on käskenyt osia vaihdella? Neuvottu vaan tarkistamaan tietyt asiat. Esim ristikkojen kuntoa ei pysty satavarmasti todentamaan kardaanin paikallaan ollessa heiluttelemalla. Ristikon laakereista voi osa olla juntturassa ja silti voi tuntua heilutellessa että "ei ole väljiä". Kehotin puottaan kardaanin alas ja venkuttelemaan ristikot läpi. Koska kysyjä on luultavasti tämän tehnyt kannatinlaakerin irroituksen yhteydessä niin ok.

Sillä jos jonkun ristikon joku laakerin on juntturassa niin taatusti ravistaa ja siinä kärsii kannatinlaakerikin. Kannattaa vaan tarkistaa kaikki asiat että ei vain vaihdeta jotain rikkoontunutta osaa jonka joku toinen rikki oleva osa on rikkonut.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.02.2014, 13:01
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja saaman Näytä viesti
Kuka tässä on käskenyt osia vaihdella? Neuvottu vaan tarkistamaan tietyt asiat. Esim ristikkojen kuntoa ei pysty satavarmasti todentamaan kardaanin paikallaan ollessa heiluttelemalla. Ristikon laakereista voi osa olla juntturassa ja silti voi tuntua heilutellessa että "ei ole väljiä". Kehotin puottaan kardaanin alas ja venkuttelemaan ristikot läpi. Koska kysyjä on luultavasti tämän tehnyt kannatinlaakerin irroituksen yhteydessä niin ok.

Sillä jos jonkun ristikon joku laakerin on juntturassa niin taatusti ravistaa ja siinä kärsii kannatinlaakerikin. Kannattaa vaan tarkistaa kaikki asiat että ei vain vaihdeta jotain rikkoontunutta osaa jonka joku toinen rikki oleva osa on rikkonut.
Ei varsinaisesti käskenyt kukaan, mutta kommenteista pystyi päättelemään tietyn irvailun. En tiedä miten kukin autojaan korjailee, mutta minä laitan kuntoon ensin selkeän vian mikä löytyy. Siinä yhteydessä kuten tässä tapauksessa tietenkin tarkistus että ristikot ovat kunnossa. Ristikoissa ei tuntunut missään väljää vaikka väänteli kuinka, varmaan jo pariin kertaan vaihdettu. Rasvaprässillä jokaisesta nipasta kasauksen jälkeen laakerirasvaa niin paljon että vanhat tuli ulos, ja hyvältä tuntuu pientä ravistusta määrätyssä vauhdissa lukuunottamatta. Seki toivottavasti korjaantuu uuuden tulilaakerin vaihdon jälkeen, jos ei niin sitten katsotaan uudelleen tilannetta.

Joku tuossa edellä kirjoitti puslien vaihdosta. Mitkä puslat on kyseessä ja millainen homma ?

Vaan oliko tuo seurausta jostakin? jos ei, niin aiheuttiko tuo mahdollisesti jotakin johonkin muaalle?

Se oli seurausta siitä, kun siinä kumissa on ylhäällä yksi pyöreä, ja alhaalla kaksi pienempää reikää josta on ajan saatossa päässyt laakeripesän ja kumin väliin likaa, hiekkaa yms. Ja se on syönyt kumiin urat. En tiedä mitä reikiä lienee, tehtaalta lähtöisin kuitenkin. Tuossa jo aiemmin mainitsin attä ne urat olivat vain ylhäällä ja alhaalla kumia, ja väljäkin silloin pystysuunnassa.

Viimeksi muokannut jupasierra : 16.02.2014 15:41
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
-98 hilux ravistaa antton077 Tekniikka & Jutustelu 14 20.10.2011 20:53
hzj ravistaa Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 13.03.2010 12:07
suzuki ravistaa jussukka85 Tekniikka & Jutustelu 11 02.02.2007 15:39
Mikä vikana hilux ravistaa? kumhan Tekniikka & Jutustelu 8 08.01.2007 13:01
Nelivedolla ravistaa dieselmoottori Tekniikka & Jutustelu 8 25.09.2006 17:18


Sivu luotu: 00:31 (GMT +2).