![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Laitettu takajousiin 1" lisää korotusta paloilla, kun takakontissa oleva rojumäärä tuppasi rajoittamaan korkeutta. Itseasiassa palat on 1,75" korkeat, joiden alta vain otin orkkispalat pois. Samalla heivasin takakallistuksen vakaajan pois, joten nyt pitäisi jousituksen olla paremmin balanssissa ristiriipunnassa. Aiemmin takapää ei oikein tuntunut joustavan ja nekin vähät joustovarat pohjasi ristikkäisessä etunurkassa ilkeästi, kuten noista kuvista näkee. Nyt ulkoasu on tämännäkönen, vaikkei tuosta vielä juuri huomaa eroa edelliseen. Katellaan seuraavan metsäkeikan jälkeen, miten nuo toimet parantaa etenemiskykyä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Tuossa kun nyt vaihdoin omaani ne alkuperäiset I6- koneisen etuvieterit taakse ja koitin takavakaaja kiinni tunkilla nostaa akselia toiselta puolelta, niin pohjaanlyöntikumiin asti nosti helposti. Pysyi vielä eturenkaatkin maassa vaikka oli etuvakaaja kiinni. Myös etuvakaaja auki nousi takatassu samalla lailla, keula vain luonnollisesti jousti hieman eri tavalla. Olisko vain niin, että sulla on noiden kohtuu jäykkien takajousien syytä ettei persaus meinaa joustaa?
Kattelin OME:n nettisivuilta eri versioita etujousista, sieltä löytyy ainakin yhdet aika parahultaiset etujouset mitkä korottaisi takana ~3-4" Hinta tosin on aika suolainen, kun ovat sen vajaa pari satkua kappaleelta
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
) ja sulla 1,75 eikös(?), joten matkaa pohjaanlyöntikumeihin rajoituspaloista huolimatta pitäs olla sitäkin enemmän kuin sulla. Sikäli kun noista vanhemmista Punkan kuvistakin on pääteltävissä ei takana ole ulosjoustoa tarpeeksi ja syyksi epäilen nimenomaan vakaajaa. Kiven päällä oleva puoli on n. 10mm rajoittimesta ja taka-akseli on koriin nähden silti lähes suoran näköinen; toisin kuin etupää! Jos taakse laittaisi kutosen etujouset, niin voisihan ne pehmentää toimintaa, mutta vastaavasti tarvitsisi enemmän "palikoita" korotuksen säilyttämiseksi.Jos enempää joustoa / korotusta himoitsee, niin sitten pitäisi hommata 4,5" sarja, jolla hintaa tän 3,5" halpissarjan sijaan jo päälle tonni enemmän, joten mun budjettilinjalle molemmat ratkasut on pois pelistä. Pelkästään jo ne progressiiviset Moogin jouset 130€ rahteineen on "too much". Katotaan nyt ens viikonloppuna Lopella miten alusta toimii. Hyvä arvaus ja toive olisi, että nyt etupää ei pohjais niin herkästi ja että takapää eläisi enemmän. Ja ylimääräinen lisätuuma takapään korkeudessa helpottaa elämää joka tapauksessa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Mutta sillähän se selviää kun käy ajamassa että miten nyt pelittää.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mulla on se budjetti 3,5" sarja, eli uudet tukevat kiinteät alatukivarret, ylävarret on orkkikset. Lainaus:
Joustoja oli sisään ja ulos ihan tajuttomasti sen omatekosen "shackle relocation kitin" asennuksen jälkeen ja sitä vastaavia joustoja vakaajan irrotuksella ja korkeammilla paloilla haenkin. Mutta katotaan nyt miten akseleiden toiminta muuttuu. Hyvin se kieltämättä tuntu parilla mettäkeikalla liikkuvan, mutta silti keulan liian herkkä pohjaaminen oli musta ongelmallista.Tiellä täytyy ainakin se etuvakaaja sitten pitää kiinni, muuten voi tulla ojat kovin tutuiksi...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Ei se minunkaan XJ ollut älyttömän kiikkerä kallistuksissa, mutta jos ajan matalammalla ZJ:llä samat kallistukset ilman mitään vakaajia niin huojuvampaa on meno. Joustavakin lehtialusta tuntuu vastustavan kallisteluja paremmin kuin vieterit + hyvin kiertyvät tukivarret.Lainaus:
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" | WinChester | Maasturiprojektit | 15 | 15.03.2013 22:26 |
| Jeep Grand Cherokee -94, "Big BroZJer" | WinChester | Maasturiprojektit | 56 | 15.01.2013 22:31 |
| Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge | ImacInnes | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 02.05.2010 10:51 |
| Jeep Grand Cherokee "WJ" | Nex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2008 18:39 |