![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Paljonko se on sivussa hj60 akselissa,mistä ja mihin hintaan niitä olisi? Tuo katolleen käännön syy lieneekö sarkastinen kysymys ? Samaan suuntaan on tarkoitus saada kulkemaan akselit,jäykkä jakoloota väliin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pajeroissakin murikka keskellä, kesto varmaan samaa luokkaa hjn ja patukan akseleitten kanssa, välitykset vaan tiuhemmat, oliko 4.3 ja 4.8. Näitäkin saa melkein pois haku hintaan välillä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nii ja pajerossa taitaa olla ns 8" perä toisin ku hj ssa 9.5" = muutama sentti enempi maavaraa murikan alle
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Juu, pajeron lisäksi japsien lava-autoissa taitaa kaikissa olla murikka keskellä. Eiköhän nuo kestä kaikki tarpeeksi, ellei ihan sohloksi ajettuja ole.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mazda lava-auton perämurikka näyttää erehdyttävän paljon Toyotan 8" perältä ja murikkakin ois keskellä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo ja noissa pikku pikapeissa on järestään tiheet tiheet välitykset. Monesti tosin vaan 1/2 kevennnettyjä mutta kai ne jotakin kestää nekin... kun jossakin mooseksen vanhassa takapotku hilussa on ollu 1300 kg kantavuutta yms.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Voi olla liikkeellelähtö vaikeaa, jos toinen akseli on ylösalaisin, vai laitatko mersun jakolaatikon?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei siis katolleen vaan ympäri. Ja siksi sillä murikan sijainnilla lienee väliä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 15.02.2014 10:46 Perustelu: Ajatuskatko... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä sen hj-60/61 taka-akselinkin saa käännettyä siten, että murikka on samalla laitaa edessä, muistaakseni vaatii hiomaan lautaspyörälle tilaa, ja kääntämään kiinteän tuhkaluukun 180 astetta. vanhempi puolikevennetty pyörähtää pelkällä uudelleen kasauksella.
Mutta tuo lukoton, kitkalukko vai kytkettävä? jos tulee kääntöjarrut, niin kitkalukollinen on huonoin vaihtoehto, rasittaa huomattavasti voimansiirtoa kääntöjarruilla. ja tuohon hydraulivetoonhan saa huomattavan helposti "automaattisulakkeen", siis rajoitetaan moottorille menevää painetta. ja toimii huomattavan nopeasti/tarkasti verrattuna esim. pakkakytkimiin. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Eipä ole kääntöjarrulla paljon linkkupelissä tarvetta,tuo perä keskellä vaan ajolinjan puolesta houkuttaa,mikä edessä jää pyörän ja murikan väliin niin jäisi takanakin. Paljonko se Hj-60 murikka on sivussa ? Mikä akselin leveys ja välitys on,? Lukon puute ei paha (kemppi jos vaatii). Täytyy tuo ostoilmoitus laittaa (voi tarjota muutenkin jo nurkissa,en perehtynyt vielä onko täällä YV )
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
siis oletettavasti olet väsäämässä jonkin sortin ajokonetta taikka dumpperia?
ja nuo hj:n taka-akselit siis saa pienellä työllä asennettua siten, että molemmat murikat on samalla laitaa, helpommin etenemissuuntaan vasemmalla. Leveyttä en muista tarkkaa, mutta akseli on huomattavan kapea verrattuna hj:n leveyteen. (olisko 1,4 metriä laipasta laippaan?) Ja jos h.o häkkyrän pitää olla maastokelpoinen, niin kääntöjarrut voi tulla mieleen, kun meinaa jäädä kiinni. Toki jos on halua/rahaa satsata elektroniikkaan... ja nuo kääntöjarrut toimii käytännössä vaan toisella akselilla, toiseen akseliin kaipaa mekaanisen lukon, tai kitkan tai täytyy tulla toimeen ilman .... tuo "kemppi" ei mielestäni ole hyvä ratkaisu, jos tyhjänä edessä on 700 kg ja takana 300kg, kuorma päällä suhde toisinpäin ? Toki jos kaikki puskemiset ja sutimiset/alustan repiminen ei haittaa, niin voi onnistua/kestää... mutta jos kemppilukko, reipas 2 tonnia akselilla, isot renkaat jne, voi jopa tuo toyotan akseli alkaa ihmettelemään, miksi vetareita vuoronperään väännellään molempiin suuntiin niin paljon, että rengas lipsuu pitävällä alustalla! (siis tuo edestakaisin vääntely katkaisee vetarin huomattavan helposti, kun jatkuu riittävän monta kertaa) Ja hj-60/61 akseleissa on 3,700 välitys, bj:ssä 4.111. Ja jos haluaa tehdä vapaasti pyörivällä perillä, niin nuo hj:n täyskevennetyt vetarit menee hiacen/hiluxin murikkaan ristiin, pitää vaan kasata banjo 2 eri akselista. (hiluxin välitykset hitaammat, esim. 4,56) |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Pajerossa on murikka keskellä, leveys 142 cm rummusta runmpuun. Niistä löytyy yleensä myös kitkalukko, joskus jopa pitävä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ-61 murros akselin kestävyys. | maket3 | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 23.02.2012 22:00 |
Taka-akselin kolmilinkki | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.04.2010 16:12 |
Taka-akselin tuenta? | sds500 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.01.2006 22:03 |
Taka akselin korjausta! | Zamppa | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.09.2005 18:17 |
Akselin kestävyys | kumilusmu | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 06.11.2003 22:21 |