Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.02.2014, 19:20
ojaniitty ojaniitty ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.02.14
Sijainti: salo
Viestit: 15
Perusasetus

Paljonko se on sivussa hj60 akselissa,mistä ja mihin hintaan niitä olisi? Tuo katolleen käännön syy lieneekö sarkastinen kysymys ? Samaan suuntaan on tarkoitus saada kulkemaan akselit,jäykkä jakoloota väliin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.02.2014, 21:46
-Jallu-:n Avatar
-Jallu- -Jallu- ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 682
Perusasetus

Pajeroissakin murikka keskellä, kesto varmaan samaa luokkaa hjn ja patukan akseleitten kanssa, välitykset vaan tiuhemmat, oliko 4.3 ja 4.8. Näitäkin saa melkein pois haku hintaan välillä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.02.2014, 21:51
-Jallu-:n Avatar
-Jallu- -Jallu- ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 682
Perusasetus

Nii ja pajerossa taitaa olla ns 8" perä toisin ku hj ssa 9.5" = muutama sentti enempi maavaraa murikan alle
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.02.2014, 22:50
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Juu, pajeron lisäksi japsien lava-autoissa taitaa kaikissa olla murikka keskellä. Eiköhän nuo kestä kaikki tarpeeksi, ellei ihan sohloksi ajettuja ole.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2014, 07:45
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Mazda lava-auton perämurikka näyttää erehdyttävän paljon Toyotan 8" perältä ja murikkakin ois keskellä.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.02.2014, 08:41
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Joo ja noissa pikku pikapeissa on järestään tiheet tiheet välitykset. Monesti tosin vaan 1/2 kevennnettyjä mutta kai ne jotakin kestää nekin... kun jossakin mooseksen vanhassa takapotku hilussa on ollu 1300 kg kantavuutta yms.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.02.2014, 10:27
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ojaniitty Näytä viesti
Paljonko se on sivussa hj60 akselissa,mistä ja mihin hintaan niitä olisi? Tuo katolleen käännön syy lieneekö sarkastinen kysymys ? Samaan suuntaan on tarkoitus saada kulkemaan akselit,jäykkä jakoloota väliin.
Voi olla liikkeellelähtö vaikeaa, jos toinen akseli on ylösalaisin, vai laitatko mersun jakolaatikon?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.02.2014, 10:31
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Voi olla liikkeellelähtö vaikeaa, jos toinen akseli on ylösalaisin, vai laitatko mersun jakolaatikon?
Siis tää olikin mersumiehen kompa. Eli mese lienee ainoita vehkeitä missä se murkula on katollaan.
Ei siis katolleen vaan ympäri. Ja siksi sillä murikan sijainnilla lienee väliä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 15.02.2014 10:46 Perustelu: Ajatuskatko...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.02.2014, 14:33
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kyllä sen hj-60/61 taka-akselinkin saa käännettyä siten, että murikka on samalla laitaa edessä, muistaakseni vaatii hiomaan lautaspyörälle tilaa, ja kääntämään kiinteän tuhkaluukun 180 astetta. vanhempi puolikevennetty pyörähtää pelkällä uudelleen kasauksella.

Mutta tuo lukoton, kitkalukko vai kytkettävä? jos tulee kääntöjarrut, niin kitkalukollinen on huonoin vaihtoehto, rasittaa huomattavasti voimansiirtoa kääntöjarruilla. ja tuohon hydraulivetoonhan saa huomattavan helposti "automaattisulakkeen", siis rajoitetaan moottorille menevää painetta. ja toimii huomattavan nopeasti/tarkasti verrattuna esim. pakkakytkimiin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.02.2014, 20:11
ojaniitty ojaniitty ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.02.14
Sijainti: salo
Viestit: 15
Perusasetus

Eipä ole kääntöjarrulla paljon linkkupelissä tarvetta,tuo perä keskellä vaan ajolinjan puolesta houkuttaa,mikä edessä jää pyörän ja murikan väliin niin jäisi takanakin. Paljonko se Hj-60 murikka on sivussa ? Mikä akselin leveys ja välitys on,? Lukon puute ei paha (kemppi jos vaatii). Täytyy tuo ostoilmoitus laittaa (voi tarjota muutenkin jo nurkissa,en perehtynyt vielä onko täällä YV )
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.02.2014, 23:19
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

siis oletettavasti olet väsäämässä jonkin sortin ajokonetta taikka dumpperia?

ja nuo hj:n taka-akselit siis saa pienellä työllä asennettua siten, että molemmat murikat on samalla laitaa, helpommin etenemissuuntaan vasemmalla. Leveyttä en muista tarkkaa, mutta akseli on huomattavan kapea verrattuna hj:n leveyteen. (olisko 1,4 metriä laipasta laippaan?)

Ja jos h.o häkkyrän pitää olla maastokelpoinen, niin kääntöjarrut voi tulla mieleen, kun meinaa jäädä kiinni. Toki jos on halua/rahaa satsata elektroniikkaan... ja nuo kääntöjarrut toimii käytännössä vaan toisella akselilla, toiseen akseliin kaipaa mekaanisen lukon, tai kitkan tai täytyy tulla toimeen ilman .... tuo "kemppi" ei mielestäni ole hyvä ratkaisu, jos tyhjänä edessä on 700 kg ja takana 300kg, kuorma päällä suhde toisinpäin ? Toki jos kaikki puskemiset ja sutimiset/alustan repiminen ei haittaa, niin voi onnistua/kestää... mutta jos kemppilukko, reipas 2 tonnia akselilla, isot renkaat jne, voi jopa tuo toyotan akseli alkaa ihmettelemään, miksi vetareita vuoronperään väännellään molempiin suuntiin niin paljon, että rengas lipsuu pitävällä alustalla! (siis tuo edestakaisin vääntely katkaisee vetarin huomattavan helposti, kun jatkuu riittävän monta kertaa)

Ja hj-60/61 akseleissa on 3,700 välitys, bj:ssä 4.111. Ja jos haluaa tehdä vapaasti pyörivällä perillä, niin nuo hj:n täyskevennetyt vetarit menee hiacen/hiluxin murikkaan ristiin, pitää vaan kasata banjo 2 eri akselista. (hiluxin välitykset hitaammat, esim. 4,56)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.02.2014, 11:29
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

Pajerossa on murikka keskellä, leveys 142 cm rummusta runmpuun. Niistä löytyy yleensä myös kitkalukko, joskus jopa pitävä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ-61 murros akselin kestävyys. maket3 Tekniikka & Jutustelu 39 23.02.2012 22:00
Taka-akselin kolmilinkki Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 0 23.04.2010 16:12
Taka-akselin tuenta? sds500 Tekniikka & Jutustelu 9 10.01.2006 22:03
Taka akselin korjausta! Zamppa Tekniikka & Jutustelu 4 26.09.2005 18:17
Akselin kestävyys kumilusmu Tekniikka & Jutustelu 21 06.11.2003 22:21


Sivu luotu: 04:31 (GMT +2).