Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.02.2014, 21:48
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Onkos kukaan koskaan miettinyt että mitä eroa näissä eri iskareissa on ajo-ominaisuuksien suhteen? Vai onko näin että aivan sama minkä iskarin sinne auton alle tunkee kunhan se vain on halpa.

Itse olen niitä jonkin verran testaillut ja erot ovat huimat, tässä karkea esimerkki: laitetaan LJ:n alle vakiot kybit tai motonetin iskarit ja lähdetään ajamaan suhteellisen kuoppaista maastoa, maksimi nopeus jota voi ajaa on noin 20 km/h kun alkaa tuntua ettei penkissä kestä.

Seuraavaksi vaihdetaan alle isommat kaasuikarit kuten Dobinson, Ome yms. Ja vauhtia voi pitää jo noin 30 km/h MUTTA sitten kun heittää sinne alle esim. lisäsäiliölliset ProFenderin iskarit niin samassa maastossa voikin jo ajaa 50 km/h.

Ja tästäkin voi vielä parantaa, Tunisiassa kun köröteltiin noin viittäkymppiä kun kovempaa ei kärsinyt ajaa niin Wildcatit menivät noin kahdeksaa kymppiä ohi eivätkä näyttäneet juurikaan pomppivan.

Ja sitten vielä iskareiden kestävyydestä sen verran että esim. Laatokalla saattoi viikossa hajota 2-4 kpl isoja Dobinsonin iskareita mutta ProFenderin lisäsäiliöllisillä iskareilla olen nyt ajanut jo ainakin 5 viikon mittaista kisaa eikä yksikään ole hajonnut tai menettänyt vaimennustehoaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.02.2014, 21:52
Eris:n Avatar
Eris Eris ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.10.07
Sijainti: Suomi
Viestit: 664
Perusasetus

Nuo Dopinssonit on täyttä paskaa.Ei ne kestä vaikka ajais kävelyvauhtia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.02.2014, 22:14
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eris Näytä viesti
Nuo Dopinssonit on täyttä paskaa.Ei ne kestä vaikka ajais kävelyvauhtia.
onkohan noissa laatuheittoa kun hdj 80:n dobinssonit kesti n.3v ja patrollin dopinssonit yhen vuoden/kesän, auto kierrejousitettu hilux, nytten on billsteinit 6kk vanhat. ja uudet iskarit vois ensi kevääksi ostaa jotkut hyvät.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.02.2014, 22:22
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

http://www.youtube.com/watch?v=mh_jYY-siwI


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Onkos kukaan koskaan miettinyt että mitä eroa näissä eri iskareissa on ajo-ominaisuuksien suhteen? Vai onko näin että aivan sama minkä iskarin sinne auton alle tunkee kunhan se vain on halpa.

Itse olen niitä jonkin verran testaillut ja erot ovat huimat, tässä karkea esimerkki: laitetaan LJ:n alle vakiot kybit tai motonetin iskarit ja lähdetään ajamaan suhteellisen kuoppaista maastoa, maksimi nopeus jota voi ajaa on noin 20 km/h kun alkaa tuntua ettei penkissä kestä.

Seuraavaksi vaihdetaan alle isommat kaasuikarit kuten Dobinson, Ome yms. Ja vauhtia voi pitää jo noin 30 km/h MUTTA sitten kun heittää sinne alle esim. lisäsäiliölliset ProFenderin iskarit niin samassa maastossa voikin jo ajaa 50 km/h.

Ja tästäkin voi vielä parantaa, Tunisiassa kun köröteltiin noin viittäkymppiä kun kovempaa ei kärsinyt ajaa niin Wildcatit menivät noin kahdeksaa kymppiä ohi eivätkä näyttäneet juurikaan pomppivan.

Ja sitten vielä iskareiden kestävyydestä sen verran että esim. Laatokalla saattoi viikossa hajota 2-4 kpl isoja Dobinsonin iskareita mutta ProFenderin lisäsäiliöllisillä iskareilla olen nyt ajanut jo ainakin 5 viikon mittaista kisaa eikä yksikään ole hajonnut tai menettänyt vaimennustehoaan.
Vähän samat ajatukset, vaikkei minulla mitään varsinaista tarvetta olekkaan yyber iskareille.
Pelkkä pitkä iskarin liike ei tuo mitään autuutta, sen pitää sopia autoon muidenkin ominaisuuksien takia.

Voi kattella tuota Fox Racingin videota ja vetää omat johtopäätökset kuinka kivaa olisi vetää reittiä Suzukilla, missä on jostain tupla massoilla olevasta autosta olevat iskarit.

Linkki on tuolla viestin alussa ja hätäisimmät voi hypätä 3:50 kohtaan. Tai kahden minuutin kohdalle
__________________
RASOR

Viimeksi muokannut Mutis : 04.02.2014 22:26
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.02.2014, 20:31
JV73 JV73 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 06.11.05
Sijainti: Ulvila, Finland.
Viestit: 1.242
Perusasetus

ääni profendereille, laita TML lista ko.merkin mitoista.
__________________
WWW.RASKAS.FI
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.02.2014, 21:01
ipancruiser ipancruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.01.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 128
Perusasetus

Täältä löytyy Rancho iskarit.

www.gorancho.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.02.2014, 22:04
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JV73 Näytä viesti
ääni profendereille, laita TML lista ko.merkin mitoista.
Pituudet menevät 50 mm jaolla elikkä esim. 600, 650, 700mm ja yleensä lenkki/lenkki päillä vaikka löytyy niitä myös lenkki/tappi päillä. Hinta 235€ kpl ja ero mihin tahansa lisäsäiliöttömään iskariin on varmasti kouriin tuntuva huonommassa maastossa ajaessa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.02.2014, 17:30
vturpeinen vturpeinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.13
Sijainti: uimaharju
Viestit: 154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Pituudet menevät 50 mm jaolla elikkä esim. 600, 650, 700mm ja yleensä lenkki/lenkki päillä vaikka löytyy niitä myös lenkki/tappi päillä. Hinta 235€ kpl ja ero mihin tahansa lisäsäiliöttömään iskariin on varmasti kouriin tuntuva huonommassa maastossa ajaessa.
Kaivelin vielä mitat tuoltaa juuan liikkeen sivuilta ja yritin kitostella ne tuonne listaan.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.02.2014, 22:11
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutis Näytä viesti
Voi kattella tuota Fox Racingin videota ja vetää omat johtopäätökset kuinka kivaa olisi vetää reittiä Suzukilla, missä on jostain tupla massoilla olevasta autosta olevat iskarit.

Linkki on tuolla viestin alussa ja hätäisimmät voi hypätä 3:50 kohtaan. Tai kahden minuutin kohdalle
Mainos on mainos. Suzukilla ku ajaa tuota reittiä, niin ei paljoa lämmitä edes foxin auton arvon viisinkertaistavilla iskareilla jos möykyt on kolme kertaa korkeampia mitä jousto.
Ainaki suzukissa iskarit rajottaa joustoa hieman ja riittävän hyvä tulee esim. ekan viestin opelin iskareilla. Valmistaja voi olla sitten kyb, monroe tai joku muu.
Ne on myös kulutustavaraa, niin itse en ole sijoittamassa satasia yhteen pumppuun jos kolmellakympillä tulee riittävä. Palkinnoista kisatessa asia erikseen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.02.2014, 19:17
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Mainos on mainos. Suzukilla ku ajaa tuota reittiä, niin ei paljoa lämmitä edes foxin auton arvon viisinkertaistavilla iskareilla jos möykyt on kolme kertaa korkeampia mitä jousto.
Ainaki suzukissa iskarit rajottaa joustoa hieman ja riittävän hyvä tulee esim. ekan viestin opelin iskareilla. Valmistaja voi olla sitten kyb, monroe tai joku muu.
Ne on myös kulutustavaraa, niin itse en ole sijoittamassa satasia yhteen pumppuun jos kolmellakympillä tulee riittävä. Palkinnoista kisatessa asia erikseen.
Näinpä. Tuo linkki oli vaan mun mielestä hyvä esimerkki. En ole itsekkään satasia hakkaamassa iskareihin.

Varmaan tuolta listalta tulee tarpeen vaatiessa pälyiltyä jotkut iskarit, joten ihan hyvä, että tämä topikki tehtiin. Eli lopetan sen enempää sotkemisen.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.01.2015, 05:11
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

no eipäs ole ladassa kovin pitkät iskarit tuon listan mukaan. 25/35
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.01.2015, 06:21
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Talking

Riittää kun kori notkuu...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
no eipäs ole ladassa kovin pitkät iskarit tuon listan mukaan. 25/35
-Rata auto.
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
iskari, iskunvaimennin, jousto, pituus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään gen1 pajeron osia, listaa päivitetty suzukirby O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 17 17.07.2011 20:31
Ostetaan Ohjauksen iskunvaimennin HJ60 Lamanka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 12.09.2009 23:07
iskunvaimennin asiaa Punanenä Tekniikka & Jutustelu 1 26.04.2009 14:14
Myydään KYB iskunvaimennin 2kpl Ipe64 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.02.2009 07:26
Myydään MB OM 617 turbo + 3 x automaatti, päivitetty listaa ranke O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 17 17.01.2009 15:01


Sivu luotu: 18:36 (GMT +2).