Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.02.2014, 07:42
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Ranchon iskareista oli ainakin takavuosina netissä virallinen katalogi jossa oli kaikki tarvittava tieto kiinnityksistä lähtien.
tähän hätään en kerkee kaivella sitä esiin.

__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.02.2014, 09:47
vturpeinen vturpeinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.13
Sijainti: uimaharju
Viestit: 154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Ranchon iskareista oli ainakin takavuosina netissä virallinen katalogi jossa oli kaikki tarvittava tieto kiinnityksistä lähtien.
tähän hätään en kerkee kaivella sitä esiin.
Itsekkin luulen katsoneeni sitä, muttei mitäään muistikuvia mistä kautta eksyin sinne...

Edittiä... Oisko olluna tuo http://www.4wd1.com/rancho-rs9000xl-...ifications.htm

Viimeksi muokannut vturpeinen : 03.02.2014 09:50
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.02.2014, 11:45
P-Pete:n Avatar
P-Pete P-Pete ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.05.11
Sijainti: Kemi
Viestit: 46
Perusasetus

Löyty tällanen !
http://www.kyb.com/technical/documen...onsSecured.pdf
__________________
EX HJ60TD
HDJ80 -92
---------------------------------------------------------------
Kaikkihan on köyhälle kallista, mutta silti kaikille saman hintaista
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.02.2014, 16:12
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

monroella on kätevä haku netissä automallin mukaan, mutta ite ainakin haluan nimenomaan listan jossa voi valita kiinnityksen ja pituuden perusteella iskarin, joka löytyy vielä biltemasta tai motonetista.

Liian työlästä ensin miettiä missä autossa olis sopiva iskari, sitten hakea sen tiedot netistä ja lopuksi vielä kattoa onko sellasta ostettavissa kohtuu hintaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.02.2014, 21:22
vturpeinen vturpeinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.13
Sijainti: uimaharju
Viestit: 154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
monroella on kätevä haku netissä automallin mukaan, mutta ite ainakin haluan nimenomaan listan jossa voi valita kiinnityksen ja pituuden perusteella iskarin, joka löytyy vielä biltemasta tai motonetista.

Liian työlästä ensin miettiä missä autossa olis sopiva iskari, sitten hakea sen tiedot netistä ja lopuksi vielä kattoa onko sellasta ostettavissa kohtuu hintaan.
Pitäiskö löytyy ihan bilteman/motonetin sivuilta? Yritin ettiä vaan ei tullut vastaa...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.02.2014, 21:48
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Onkos kukaan koskaan miettinyt että mitä eroa näissä eri iskareissa on ajo-ominaisuuksien suhteen? Vai onko näin että aivan sama minkä iskarin sinne auton alle tunkee kunhan se vain on halpa.

Itse olen niitä jonkin verran testaillut ja erot ovat huimat, tässä karkea esimerkki: laitetaan LJ:n alle vakiot kybit tai motonetin iskarit ja lähdetään ajamaan suhteellisen kuoppaista maastoa, maksimi nopeus jota voi ajaa on noin 20 km/h kun alkaa tuntua ettei penkissä kestä.

Seuraavaksi vaihdetaan alle isommat kaasuikarit kuten Dobinson, Ome yms. Ja vauhtia voi pitää jo noin 30 km/h MUTTA sitten kun heittää sinne alle esim. lisäsäiliölliset ProFenderin iskarit niin samassa maastossa voikin jo ajaa 50 km/h.

Ja tästäkin voi vielä parantaa, Tunisiassa kun köröteltiin noin viittäkymppiä kun kovempaa ei kärsinyt ajaa niin Wildcatit menivät noin kahdeksaa kymppiä ohi eivätkä näyttäneet juurikaan pomppivan.

Ja sitten vielä iskareiden kestävyydestä sen verran että esim. Laatokalla saattoi viikossa hajota 2-4 kpl isoja Dobinsonin iskareita mutta ProFenderin lisäsäiliöllisillä iskareilla olen nyt ajanut jo ainakin 5 viikon mittaista kisaa eikä yksikään ole hajonnut tai menettänyt vaimennustehoaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.02.2014, 21:52
Eris:n Avatar
Eris Eris ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.10.07
Sijainti: Suomi
Viestit: 664
Perusasetus

Nuo Dopinssonit on täyttä paskaa.Ei ne kestä vaikka ajais kävelyvauhtia.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.02.2014, 22:22
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

http://www.youtube.com/watch?v=mh_jYY-siwI


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Onkos kukaan koskaan miettinyt että mitä eroa näissä eri iskareissa on ajo-ominaisuuksien suhteen? Vai onko näin että aivan sama minkä iskarin sinne auton alle tunkee kunhan se vain on halpa.

Itse olen niitä jonkin verran testaillut ja erot ovat huimat, tässä karkea esimerkki: laitetaan LJ:n alle vakiot kybit tai motonetin iskarit ja lähdetään ajamaan suhteellisen kuoppaista maastoa, maksimi nopeus jota voi ajaa on noin 20 km/h kun alkaa tuntua ettei penkissä kestä.

Seuraavaksi vaihdetaan alle isommat kaasuikarit kuten Dobinson, Ome yms. Ja vauhtia voi pitää jo noin 30 km/h MUTTA sitten kun heittää sinne alle esim. lisäsäiliölliset ProFenderin iskarit niin samassa maastossa voikin jo ajaa 50 km/h.

Ja tästäkin voi vielä parantaa, Tunisiassa kun köröteltiin noin viittäkymppiä kun kovempaa ei kärsinyt ajaa niin Wildcatit menivät noin kahdeksaa kymppiä ohi eivätkä näyttäneet juurikaan pomppivan.

Ja sitten vielä iskareiden kestävyydestä sen verran että esim. Laatokalla saattoi viikossa hajota 2-4 kpl isoja Dobinsonin iskareita mutta ProFenderin lisäsäiliöllisillä iskareilla olen nyt ajanut jo ainakin 5 viikon mittaista kisaa eikä yksikään ole hajonnut tai menettänyt vaimennustehoaan.
Vähän samat ajatukset, vaikkei minulla mitään varsinaista tarvetta olekkaan yyber iskareille.
Pelkkä pitkä iskarin liike ei tuo mitään autuutta, sen pitää sopia autoon muidenkin ominaisuuksien takia.

Voi kattella tuota Fox Racingin videota ja vetää omat johtopäätökset kuinka kivaa olisi vetää reittiä Suzukilla, missä on jostain tupla massoilla olevasta autosta olevat iskarit.

Linkki on tuolla viestin alussa ja hätäisimmät voi hypätä 3:50 kohtaan. Tai kahden minuutin kohdalle
__________________
RASOR

Viimeksi muokannut Mutis : 04.02.2014 22:26
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.02.2014, 21:59
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vturpeinen Näytä viesti
Pitäiskö löytyy ihan bilteman/motonetin sivuilta? Yritin ettiä vaan ei tullut vastaa...
Löysin sellasen listan alun tän threadin ekasta postauksesta
Siinä oli lueteltuna iskun pituus, kiinnitys ja vielä auto jossa niitä on ollu, niin voi suoraan käydä hakemassa motonetistä tai biltemasta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.02.2014, 22:19
vturpeinen vturpeinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.13
Sijainti: uimaharju
Viestit: 154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Löysin sellasen listan alun tän threadin ekasta postauksesta
Siinä oli lueteltuna iskun pituus, kiinnitys ja vielä auto jossa niitä on ollu, niin voi suoraan käydä hakemassa motonetistä tai biltemasta.
Niin joo, se olikin miun muokkaamaa listaa tuolta dectanen projekti sivulta. Lie nuo min-max mitat yms jonkun selvittämät
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
iskari, iskunvaimennin, jousto, pituus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään gen1 pajeron osia, listaa päivitetty suzukirby O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 17 17.07.2011 20:31
Ostetaan Ohjauksen iskunvaimennin HJ60 Lamanka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 12.09.2009 23:07
iskunvaimennin asiaa Punanenä Tekniikka & Jutustelu 1 26.04.2009 14:14
Myydään KYB iskunvaimennin 2kpl Ipe64 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.02.2009 07:26
Myydään MB OM 617 turbo + 3 x automaatti, päivitetty listaa ranke O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 17 17.01.2009 15:01


Sivu luotu: 17:27 (GMT +2).