Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Iskunvaimennin listaa & linkkejä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=120425)

vturpeinen 02.02.2014 22:31

Iskunvaimennin listaa & linkkejä
 
Eli tuossa mietin oisko miten pöljä idea koota yksiin kansiin listaa, mistä selviäisi iskunvaimentimille olennaisimmat: Alkuperäinen ajoneuvo/valmistaja tms, varaosanumero (jos tiedossa, esim motonet, biltema jne), min-max mitat ja kiinnitystapa (lenkki-lenkki jne). Ois kai siitä sitten uusien ja kokeneimpienki helpompi lähteä haarukoimaan sopivaa osaa omaan projektiin? Tää vain tuli mieleen ku omaan suzuun hain iskaria niin meni oma aikansa...

Eli jos porukka kertois mielipidettään tällaisen listan tarpeellisuudesta ja sittä jos tuo otsikko on hyvin harhaan johtava niin kertokaa sekin, mutta jos alkaa tulla teiltä infoa em. listaan liittyen niin mie pidän sitä järjestyksessään :p

Jos minä itse heitän alun mikä tuli vastaan Dectanen Napero projekti sivulta.

Eli varaosa nron perässä B = Biltema, MN = Motonet
Kiinnitys T = Tappi ja L = Lenkki

Automalli____________Varaosa nro_____Mitattu pituus [cm] ___Kiinnitys
Opel Ascona B taakse___70-533 (B)__________39 - 64 ________T/L
Opel Kadett E taakse____70-521(B)__________28 - 46.5 _______T/L
Opel Kadett D taakse____70-535(B)_________37 - 60 _________T/L
Lada Niva eteen_______ 68-7745(B)__________25 - 35 ________T/L
SAAB 900 eteen_______70-634(B)___________27 - 39 _________T/L
SAAB 900 taakse_______70-639(B)___________30 - 48 ________T/L


PROFENDERIN ISKAREITA:

Malli_________________Tuotenumero________Mitattu pituus_______Kiinnitys

Profender 2,5" 12" *____AR-12-34-16 ______ 57,5 - 88,0 _________L/L & T/L

Profender 2,5" 14" *____AR-14-38-16_______62,6 - 98,2 _________L/L & T/L

Profender Reservoir 650_____PR650_________41,0 - 65,0__________L/L & T/L

Profender Reservoir 700_____PR700_________43,4 - 70,0_________L/L & T/L

Profender Reservoir 750_____PR750_________47,0 - 75,0_________L/L & T/L

(*=Ilmaiskari)

Profendereitä myy oddroadtarvike http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...egory/224/253/



Linkkejä eri iskunvaimennin valmistajien sivuille:
www.gorancho.com Ranchon iskareita

http://www.kyb.com/technical/documen...onsSecured.pdf KYB iskareita

Sekalaisia linkkejä:

http://www.4wd1.com/rancho-rs9000xl-...ifications.htm Ranchon RS9000 iskareista mitat



Eli jos teillä pyörii nurkissa iskareita minkä alkuperää hyvinkin tiedossa mistä vehkeestä niin mitatkaa ja kertokaa tänne niin koetetaan pistää ees jonkinnäköiseen järjestykseen. :)

Rak 03.02.2014 07:42

Ranchon iskareista oli ainakin takavuosina netissä virallinen katalogi jossa oli kaikki tarvittava tieto kiinnityksistä lähtien.
tähän hätään en kerkee kaivella sitä esiin.

vturpeinen 03.02.2014 09:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rak (Viesti 1099634)
Ranchon iskareista oli ainakin takavuosina netissä virallinen katalogi jossa oli kaikki tarvittava tieto kiinnityksistä lähtien.
tähän hätään en kerkee kaivella sitä esiin.

Itsekkin luulen katsoneeni sitä, muttei mitäään muistikuvia mistä kautta eksyin sinne...

Edittiä... Oisko olluna tuo http://www.4wd1.com/rancho-rs9000xl-...ifications.htm

P-Pete 04.02.2014 11:45

Löyty tällanen !
http://www.kyb.com/technical/documen...onsSecured.pdf

GaryRock 04.02.2014 16:12

monroella on kätevä haku netissä automallin mukaan, mutta ite ainakin haluan nimenomaan listan jossa voi valita kiinnityksen ja pituuden perusteella iskarin, joka löytyy vielä biltemasta tai motonetista.

Liian työlästä ensin miettiä missä autossa olis sopiva iskari, sitten hakea sen tiedot netistä ja lopuksi vielä kattoa onko sellasta ostettavissa kohtuu hintaan.

vturpeinen 04.02.2014 21:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock (Viesti 1100120)
monroella on kätevä haku netissä automallin mukaan, mutta ite ainakin haluan nimenomaan listan jossa voi valita kiinnityksen ja pituuden perusteella iskarin, joka löytyy vielä biltemasta tai motonetista.

Liian työlästä ensin miettiä missä autossa olis sopiva iskari, sitten hakea sen tiedot netistä ja lopuksi vielä kattoa onko sellasta ostettavissa kohtuu hintaan.

Pitäiskö löytyy ihan bilteman/motonetin sivuilta? Yritin ettiä vaan ei tullut vastaa...

TML 04.02.2014 21:48

Onkos kukaan koskaan miettinyt että mitä eroa näissä eri iskareissa on ajo-ominaisuuksien suhteen? Vai onko näin että aivan sama minkä iskarin sinne auton alle tunkee kunhan se vain on halpa.

Itse olen niitä jonkin verran testaillut ja erot ovat huimat, tässä karkea esimerkki: laitetaan LJ:n alle vakiot kybit tai motonetin iskarit ja lähdetään ajamaan suhteellisen kuoppaista maastoa, maksimi nopeus jota voi ajaa on noin 20 km/h kun alkaa tuntua ettei penkissä kestä.

Seuraavaksi vaihdetaan alle isommat kaasuikarit kuten Dobinson, Ome yms. Ja vauhtia voi pitää jo noin 30 km/h MUTTA sitten kun heittää sinne alle esim. lisäsäiliölliset ProFenderin iskarit niin samassa maastossa voikin jo ajaa 50 km/h.

Ja tästäkin voi vielä parantaa, Tunisiassa kun köröteltiin noin viittäkymppiä kun kovempaa ei kärsinyt ajaa niin Wildcatit menivät noin kahdeksaa kymppiä ohi eivätkä näyttäneet juurikaan pomppivan.

Ja sitten vielä iskareiden kestävyydestä sen verran että esim. Laatokalla saattoi viikossa hajota 2-4 kpl isoja Dobinsonin iskareita mutta ProFenderin lisäsäiliöllisillä iskareilla olen nyt ajanut jo ainakin 5 viikon mittaista kisaa eikä yksikään ole hajonnut tai menettänyt vaimennustehoaan.

Eris 04.02.2014 21:52

Nuo Dopinssonit on täyttä paskaa.Ei ne kestä vaikka ajais kävelyvauhtia.

GaryRock 04.02.2014 21:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vturpeinen (Viesti 1100260)
Pitäiskö löytyy ihan bilteman/motonetin sivuilta? Yritin ettiä vaan ei tullut vastaa...

Löysin sellasen listan alun tän threadin ekasta postauksesta ;)
Siinä oli lueteltuna iskun pituus, kiinnitys ja vielä auto jossa niitä on ollu, niin voi suoraan käydä hakemassa motonetistä tai biltemasta.

toyota4x4 04.02.2014 22:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Eris (Viesti 1100278)
Nuo Dopinssonit on täyttä paskaa.Ei ne kestä vaikka ajais kävelyvauhtia.

onkohan noissa laatuheittoa kun hdj 80:n dobinssonit kesti n.3v ja patrollin dopinssonit yhen vuoden/kesän, auto kierrejousitettu hilux, nytten on billsteinit 6kk vanhat. ja uudet iskarit vois ensi kevääksi ostaa jotkut hyvät.

vturpeinen 04.02.2014 22:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock (Viesti 1100280)
Löysin sellasen listan alun tän threadin ekasta postauksesta ;)
Siinä oli lueteltuna iskun pituus, kiinnitys ja vielä auto jossa niitä on ollu, niin voi suoraan käydä hakemassa motonetistä tai biltemasta.

Niin joo, se olikin miun muokkaamaa listaa tuolta dectanen projekti sivulta. Lie nuo min-max mitat yms jonkun selvittämät ;)

Mutis 04.02.2014 22:22

http://www.youtube.com/watch?v=mh_jYY-siwI


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1100277)
Onkos kukaan koskaan miettinyt että mitä eroa näissä eri iskareissa on ajo-ominaisuuksien suhteen? Vai onko näin että aivan sama minkä iskarin sinne auton alle tunkee kunhan se vain on halpa.

Itse olen niitä jonkin verran testaillut ja erot ovat huimat, tässä karkea esimerkki: laitetaan LJ:n alle vakiot kybit tai motonetin iskarit ja lähdetään ajamaan suhteellisen kuoppaista maastoa, maksimi nopeus jota voi ajaa on noin 20 km/h kun alkaa tuntua ettei penkissä kestä.

Seuraavaksi vaihdetaan alle isommat kaasuikarit kuten Dobinson, Ome yms. Ja vauhtia voi pitää jo noin 30 km/h MUTTA sitten kun heittää sinne alle esim. lisäsäiliölliset ProFenderin iskarit niin samassa maastossa voikin jo ajaa 50 km/h.

Ja tästäkin voi vielä parantaa, Tunisiassa kun köröteltiin noin viittäkymppiä kun kovempaa ei kärsinyt ajaa niin Wildcatit menivät noin kahdeksaa kymppiä ohi eivätkä näyttäneet juurikaan pomppivan.

Ja sitten vielä iskareiden kestävyydestä sen verran että esim. Laatokalla saattoi viikossa hajota 2-4 kpl isoja Dobinsonin iskareita mutta ProFenderin lisäsäiliöllisillä iskareilla olen nyt ajanut jo ainakin 5 viikon mittaista kisaa eikä yksikään ole hajonnut tai menettänyt vaimennustehoaan.

Vähän samat ajatukset, vaikkei minulla mitään varsinaista tarvetta olekkaan yyber iskareille.
Pelkkä pitkä iskarin liike ei tuo mitään autuutta, sen pitää sopia autoon muidenkin ominaisuuksien takia.

Voi kattella tuota Fox Racingin videota ja vetää omat johtopäätökset kuinka kivaa olisi vetää reittiä Suzukilla, missä on jostain tupla massoilla olevasta autosta olevat iskarit.

Linkki on tuolla viestin alussa ja hätäisimmät voi hypätä 3:50 kohtaan. Tai kahden minuutin kohdalle

JV73 05.02.2014 20:31

ääni profendereille, laita TML lista ko.merkin mitoista.

ipancruiser 05.02.2014 21:01

Täältä löytyy Rancho iskarit.

www.gorancho.com

TML 05.02.2014 22:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JV73 (Viesti 1100553)
ääni profendereille, laita TML lista ko.merkin mitoista.

Pituudet menevät 50 mm jaolla elikkä esim. 600, 650, 700mm ja yleensä lenkki/lenkki päillä vaikka löytyy niitä myös lenkki/tappi päillä. Hinta 235€ kpl ja ero mihin tahansa lisäsäiliöttömään iskariin on varmasti kouriin tuntuva huonommassa maastossa ajaessa.

GaryRock 05.02.2014 22:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutis (Viesti 1100294)
Voi kattella tuota Fox Racingin videota ja vetää omat johtopäätökset kuinka kivaa olisi vetää reittiä Suzukilla, missä on jostain tupla massoilla olevasta autosta olevat iskarit.

Linkki on tuolla viestin alussa ja hätäisimmät voi hypätä 3:50 kohtaan. Tai kahden minuutin kohdalle

Mainos on mainos. Suzukilla ku ajaa tuota reittiä, niin ei paljoa lämmitä edes foxin auton arvon viisinkertaistavilla iskareilla jos möykyt on kolme kertaa korkeampia mitä jousto.
Ainaki suzukissa iskarit rajottaa joustoa hieman ja riittävän hyvä tulee esim. ekan viestin opelin iskareilla. Valmistaja voi olla sitten kyb, monroe tai joku muu.
Ne on myös kulutustavaraa, niin itse en ole sijoittamassa satasia yhteen pumppuun jos kolmellakympillä tulee riittävä. Palkinnoista kisatessa asia erikseen.

vturpeinen 06.02.2014 17:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1100595)
Pituudet menevät 50 mm jaolla elikkä esim. 600, 650, 700mm ja yleensä lenkki/lenkki päillä vaikka löytyy niitä myös lenkki/tappi päillä. Hinta 235€ kpl ja ero mihin tahansa lisäsäiliöttömään iskariin on varmasti kouriin tuntuva huonommassa maastossa ajaessa.

Kaivelin vielä mitat tuoltaa juuan liikkeen sivuilta ja yritin kitostella ne tuonne listaan.

Mutis 06.02.2014 19:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock (Viesti 1100602)
Mainos on mainos. Suzukilla ku ajaa tuota reittiä, niin ei paljoa lämmitä edes foxin auton arvon viisinkertaistavilla iskareilla jos möykyt on kolme kertaa korkeampia mitä jousto.
Ainaki suzukissa iskarit rajottaa joustoa hieman ja riittävän hyvä tulee esim. ekan viestin opelin iskareilla. Valmistaja voi olla sitten kyb, monroe tai joku muu.
Ne on myös kulutustavaraa, niin itse en ole sijoittamassa satasia yhteen pumppuun jos kolmellakympillä tulee riittävä. Palkinnoista kisatessa asia erikseen.

Näinpä. Tuo linkki oli vaan mun mielestä hyvä esimerkki. En ole itsekkään satasia hakkaamassa iskareihin.

Varmaan tuolta listalta tulee tarpeen vaatiessa pälyiltyä jotkut iskarit, joten ihan hyvä, että tämä topikki tehtiin. Eli lopetan sen enempää sotkemisen. :)

Kettu_ 02.01.2015 05:11

no eipäs ole ladassa kovin pitkät iskarit tuon listan mukaan. 25/35 :D

rane58 02.01.2015 06:21

Riittää kun kori notkuu...
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ (Viesti 1190454)
no eipäs ole ladassa kovin pitkät iskarit tuon listan mukaan. 25/35 :D

-Rata auto. :p


Sivu luotu: 13:05 (GMT +2).