Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.02.2014, 11:26
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Itsellä tulee mieleen seuraavanlaisia tarkistuksia:
- kuinka suuri kuorman paino on verrattuna ajoneuvon painoon... olisiko n. 1/3 ajoneuvon omasta painosta menisi melko helposti ja sitä suuremmat kuormat vaatii enempi harkintaa ja perehtymistä

- jäikö jousitukseen kunnolla liikkumavaraa ettei rakenteisiin tule pienistäkin töyssyistä kohtuuttomia kuormituksia

- kestääkö renkaat kuumenematta liikaa

Kuinkas arvioitte paljon akselit kestää?
Ite lastasin 3,5 tonnia ivecoon jossa kantavuus jotain 2000;nen kahta puolen

Sisempi parinen sylki tubeles venttiilin sisuksen kankaalle jolloin lappasin toiselle laidalle rehusäkkejä, että rengas pullotti turvallisen oloisesti ja lähdin ajelemaan rauhallisesti (alle 80kmh) kotiin päin
vararengas tuli vastaan 30km päähän


Paketti auto boxerissa oli vaan 800 kg ylipainoa ja kulki pohjakumien varassa


Hiaceen vm.89 laitettiin kuormaa 1230kg ja auton oma massa on 2500 luokkaa sekin oli kuormalla madallettu versio ja kattoa myöten täynnä sekä hytissä minä ite 100kg, koira 40kg ja tuttu ruipelo 80kg sekä vielä 750kg kärry perässä,
et jos renkaat kestää alla ja ei ihan 2000kg liikaa laita niin kaippa ne vehkeet kestää

__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.02.2014, 11:58
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Ite lastasin 3,5 tonnia ivecoon jossa kantavuus jotain 2000;nen kahta puolen

Sisempi parinen sylki tubeles venttiilin sisuksen kankaalle jolloin lappasin toiselle laidalle rehusäkkejä, että rengas pullotti turvallisen oloisesti ja lähdin ajelemaan rauhallisesti (alle 80kmh) kotiin päin
vararengas tuli vastaan 30km päähän


Paketti auto boxerissa oli vaan 800 kg ylipainoa ja kulki pohjakumien varassa


Hiaceen vm.89 laitettiin kuormaa 1230kg ja auton oma massa on 2500 luokkaa sekin oli kuormalla madallettu versio ja kattoa myöten täynnä sekä hytissä minä ite 100kg, koira 40kg ja tuttu ruipelo 80kg sekä vielä 750kg kärry perässä,
et jos renkaat kestää alla ja ei ihan 2000kg liikaa laita niin kaippa ne vehkeet kestää

Toi kuulostaa kyllä, että olis tarvittu jotain järeempää kalustoa!

Yksi asia mikä kanssa huomionarvoinen, ajetaanko 100 metriä hiljaa alennusvaihteella vai ajetaanko Oulusta Helsinkiin vieraita teitä...

Tollasessa nelivetorassissa renkaat kestää helposti kohtuullista kuormaa, jos pelkästään niitä kattoo, saattaa tulla kuormattua liian rajusti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ajoneuvon käyttötarkoitus ja käyttö Calmari Chit-Chat 64 06.05.2020 22:26
Tieliikennekäytöstä poistetun (seisonnassa) ajoneuvon vuosikatsastusmenettely? KarvaTurpa Tekniikka & Jutustelu 56 08.03.2017 18:26
Kilvettömän/paperittoman ajoneuvon tiedot?? xl 500 Tekniikka & Jutustelu 1 12.03.2012 11:19
Rekisterinumeron avulla ajoneuvon tiedot SamiN Tekniikka & Jutustelu 11 24.08.2010 11:34
Omavalmiseajoneuvot ja ajoneuvon muutoskatsastus J0hannes Tekniikka & Jutustelu 1 08.03.2010 14:00


Sivu luotu: 17:28 (GMT +2).