Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 28.01.2014, 14:34
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MMF Näytä viesti
Soitin yhteen dieselhuoltoon ja sanoi että 700€ ennenkuin pumppu on edes pöydällä, siihen varaosat sun muut niin loppulasku on yli 1000€ reilusti.
Tulee varmaan paljon halvemmaksi, jos irrotat pumpun ite ja viet sen irrallisena laitettavaksi. Kuitenkin siitä konehuoneen puolella tehtävästä operoinnista tulee aika iso kakku niissä työtunneissa ja loppulaskussa.

Vanha 28.01.2014, 15:30
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Tulee varmaan paljon halvemmaksi, jos irrotat pumpun ite ja viet sen irrallisena laitettavaksi. Kuitenkin siitä konehuoneen puolella tehtävästä operoinnista tulee aika iso kakku niissä työtunneissa ja loppulaskussa.
soita vaikka tonne diesepojat tampereelle sarankulmaan. kaveri käytti siellä läjän pumpun korjattavana (vei koko auton) niin olivat ottaneet tiivisteistä ja työstä n. 200€
En kyllä ymmärrä millä järjellä, viikkoo aikasemmin sain oman läjän tammerdieselin samasta viasta johtuen ja mulla kustansi reilut 800€
Loppujen jopuksi molemmilla pelaa pumput kuin unelma eikä vuoda.
Vastaa lainaten
Vanha 28.01.2014, 15:53
MMF MMF ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Sipoo
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
No mutta kun olen saanut käsityksen että on joku tarkkaakin tarkempi homma se pumpun irroitus ja kiinnitys? Ja kaikki jakopään osat kannattaa laittaa samalla?

Kyllä mulla jonkin verran työkalut käsissä pysyy joten jos mä osaan sen irroittaa niin sitten saan luultavasti myös sen vuotavan tiivisteen vaihdettua. Se on nimittäin juuri se siinä pumpun ja koneen välissä. Siitä näkee silmällä kun se suihkuaa. En ole vaan koskaan dieseleiden kanssa pelaillut niin ei oikein ole hajua tosta pumpun toimintaperiaatteesta.

sitten jos meikäläinen sen tossa tallissa irroittelen enkä saakaan takas niin menee trailerihommiksi siirtely...
Vastaa lainaten
Vanha 29.01.2014, 12:39
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MMF Näytä viesti
No mutta kun olen saanut käsityksen että on joku tarkkaakin tarkempi homma se pumpun irroitus ja kiinnitys? Ja kaikki jakopään osat kannattaa laittaa samalla?
Mun mielestä hankalimmat hommat tossa operaatiossa on ne hihnapyörien irrottamiset. Eli Apulaitepyörän irrottaminen kampiakselin päästä ja sitten se syöttöpumpun rulla, se on varsinkin vähän semmosta ohkasempaa peltiä ja vääntyy kohtuu helposti jos kohdistaa väärin voimaa siihen. Jakopään osalta tossa koneessa on melko lailla niin yksinkertainen jakopää, kuin dieselmoottorissa vaan voi olla. Itellä ei tänäkään päivänä ole hajua niistä virallisista ajotusmerkeistä, että mihin asentoon noi pitää oikeesti käännellä, mutta pariin otteeseen oon hihnaa irrotellu ja laittanu paikallee "perstuntumalta". Pumpun irrottamisessa tarkinta on se, ettei sinne tulolinjaan pääse roskaa. Sama suutinputkien kanssa ja suuttimien kanssa. Sit pitää muistaa kattoa se pumpun ennakon merkki siitä jakopään kotelon reunasta ja pumpun reunasta viimeistää kasatessa.

Jos jakohihnassa ei oo ihan älyttömästi kilometrejä/vuosia, sen voi omalla vastuulla käyttää uusiksi, kun muistaa irroittaessa merkata sen pyörimissuunnan (Käytetyn hihnan suuntaa ei kannata muuttaa). Mutta jos saa pumpun pelittämään, niin samalla vaivalla vaihtaa uuet jakopään hilut.

Vasta-alkajalle tossa on aika paljon hommaa ja pitää purkaa paljon semmosta helppoa tavaraa pois tieltä, että pääsee sinne oikeelle pelipaikalle. Ite en noihin syöttöpumpun sisuskaluihin menisi koskemaan, siellä on liikkuvat osat jo niin pieniä, mutta muuten toi operaatio ei huolellisesti ajan kanssa tehtynä mitään aivokirurgiaa kuitenkaan ole.

Tietty jos vie auton kokonaisena pajalle, niin ainakaan et saa samalla rahalla saman tasoista autoa hankittua, kuin mitä se remontti maksaa. Ainakin toivottavasti. Kilpailuttaminenhan on kanssa nykyajan muotisana.

Viimeksi muokannut Luoppis : 29.01.2014 12:43
Vastaa lainaten
Vanha 29.01.2014, 14:55
MMF MMF ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Sipoo
Perusasetus

Kiitos kattavasta vastauksesta!

Nyt taitaa olla parempi antaa ammattilaisten hoitaa. Käyttöpelihän tuo on ja sillä on vielä kilsoja edessäpäin enemmän kuin takana joten kuntoon vaan.

Hiipi myös mieleen että olen saattanut diagnosoida väärin, vuoto taitaakin olla tuon vivuston ja pumpun välissä, ei pumpun ja koneen. Pitää mennä näyttämään jollekin tietäjälle eikä arvailla enää enempää...
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34

Sivu luotu: 05:08 (GMT +2).