![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
onkos muuten mitään väliä nuilla ulkoisilla kaarilla että ovatko hitsatut kiinteästi koppaan vai pitääkö olla pulteilla? ajattelin jos visioisi kaaria. lähinnä katsuria ajatellen. ja viisammaat varmaan osaa sanoa onko tuommonen vakio syöttöpumpun avaus kova homma? tuntuu tihkivän jonnin verran jostain pumpun kylestä ainetta. itse ymmärsin ettei pumppua irti tarvisi käyttää jos vaihtelee stefoja?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
|
#2
|
|||
|
|||
|
On noita vanhempia pumppuja jotku varmaa kotonaaki availlu. Jos on nestepään tiiviste, mikä vuotaa, niin sitä ei kyllä pumppu koneen kyljessä taieta availla. Jos pystyy paikallistamaan, että se on se pumpun kannen tiiviste, niin sitä jotku kehuu availleensa paikallaankin. Ite tein keittiön pöydällä ja siellä on semmonen pikkiriikkinen jousi ja viel sitä pienempi kiila mitkä voi jollai hassulla tuurilla pudota pumpun syövereihin. Mulla vuoti toi kannen tiiviste, vaihoin sen ja nyttemmin alko tihuttamaa nestepään tiivisteestä.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Missä on porukat noita pumppuvuotoja huollattanut pääkaupunkiseudulla? Ja paljonko se on maksanut?
Omassa -92 4wd Hiacessa vuotaa pumpun ja koneen välistä, oikein näkee kun se suihkuttaa. Soitin yhteen dieselhuoltoon ja sanoi että 700€ ennenkuin pumppu on edes pöydällä, siihen varaosat sun muut niin loppulasku on yli 1000€ reilusti. Toki siinä olis sitten kaikki laitettu uutta. Aika kova paukku tommoseen vanhaan hiaceen laittaa yli 1000€, vaikka onkin vaan 120tkm ajettu. Edit. Jos täältä löytyy joku joka noita osaa kohtuuhinnalla laittaa kuntoon niin saa ottaa yhteyttä. Viimeksi muokannut MMF : 27.01.2014 17:37 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Tere, hassu kysymys ln65 hilukista että onkos teillä muilla paisuntasäiliöö noissa ? Omas vekottimes on vaa korkista letku jäähdyttimen viereen ja nyt pakkas keleillä oli vähän ainetta hävinnyt. Akselin päällä oli nestettä ja syyläristä puuttu noin litra. Tietysti kylmänä se pinta on varmaa korkista katottuna vähän alempana jos lämpösenä täynnä mutta olis kiva tietää kuuluuko tosa olla paisuntasäiliö ? Tai tekeekö sillä mitään muutaku ei puhalla maahan ylimääräsiä aineita ? Sit onko kellään heittää tuntomerkkejä mistä tunnistaa onko 2LT kone CT20 ahtimella Cresdasta vai onko muita vaihtoehtoja ?Editti: haku kertoi että LJ:ssä on tuota myllyä kanssa käytetty enemmänkin.
Viimeksi muokannut Pölli : 27.01.2014 20:43 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
|
#6
|
||||
|
||||
|
edittinä tuohon kaari asiaan. kävin sitä tuossa katsurilta kyselemässä niin ei tarvitse olla pulteilla saa hitsata kiinteästi, ja samoiten tuli puhetta että saako hiluun 33¨ renkaat niin ei kuulemma saa? suurin korotus on 51mm ellei ole esittää dokumenttia että mailmalla on tieliikenteessä vastaavaa kokonaisuutta 33 tahi 35¨ renkailla. ja eikä kuulemma auta vaikka kaverillakin olisi otteessa 33¨, meni hiukka monimutkaiseksi konttorilla katsurin kanssa keskustellessa, puhu myös ettei verrokkiautona voi käyttää muita autoja, sano jotenkin että jos kaverilla on kaverinkautta saatu 33¨ tai 35¨ otteeseen laittomasti niin ei tarkoita että saisin itse, ja korosti viellä että ameriikan rengastus ei kelpaa euroopan kriteereihin.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Puoliks oikeessa tuossa rengasasiassa jos kyse ln65 hilusta. Siihen ei saa lailisesti 33 otteeseen.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Toisaalta ei vanhoissa traktoreissakaan ole paisuntasäiliöitä...
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Hehe, mulla Renkaat 205R16 ja vaihtoehtoinen rengaskoko 33X12.50R15LT otteessa.. Perävaunumassat on aika erikoisii 3650kg jarruilla ja 450kg ilman jarruja
|
|
#12
|
|||
|
|||
|
Tulee varmaan paljon halvemmaksi, jos irrotat pumpun ite ja viet sen irrallisena laitettavaksi. Kuitenkin siitä konehuoneen puolella tehtävästä operoinnista tulee aika iso kakku niissä työtunneissa ja loppulaskussa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
En kyllä ymmärrä millä järjellä, viikkoo aikasemmin sain oman läjän tammerdieselin samasta viasta johtuen ja mulla kustansi reilut 800€ ![]() ![]() ![]() Loppujen jopuksi molemmilla pelaa pumput kuin unelma eikä vuoda. |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kyllä mulla jonkin verran työkalut käsissä pysyy joten jos mä osaan sen irroittaa niin sitten saan luultavasti myös sen vuotavan tiivisteen vaihdettua. Se on nimittäin juuri se siinä pumpun ja koneen välissä. Siitä näkee silmällä kun se suihkuaa. En ole vaan koskaan dieseleiden kanssa pelaillut niin ei oikein ole hajua tosta pumpun toimintaperiaatteesta. sitten jos meikäläinen sen tossa tallissa irroittelen enkä saakaan takas niin menee trailerihommiksi siirtely...
|
|
#15
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Jos jakohihnassa ei oo ihan älyttömästi kilometrejä/vuosia, sen voi omalla vastuulla käyttää uusiksi, kun muistaa irroittaessa merkata sen pyörimissuunnan (Käytetyn hihnan suuntaa ei kannata muuttaa). Mutta jos saa pumpun pelittämään, niin samalla vaivalla vaihtaa uuet jakopään hilut. Vasta-alkajalle tossa on aika paljon hommaa ja pitää purkaa paljon semmosta helppoa tavaraa pois tieltä, että pääsee sinne oikeelle pelipaikalle. Ite en noihin syöttöpumpun sisuskaluihin menisi koskemaan, siellä on liikkuvat osat jo niin pieniä, mutta muuten toi operaatio ei huolellisesti ajan kanssa tehtynä mitään aivokirurgiaa kuitenkaan ole. Tietty jos vie auton kokonaisena pajalle, niin ainakaan et saa samalla rahalla saman tasoista autoa hankittua, kuin mitä se remontti maksaa. Ainakin toivottavasti. Kilpailuttaminenhan on kanssa nykyajan muotisana.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 29.01.2014 12:43 |
|
#16
|
|||
|
|||
|
Kiitos kattavasta vastauksesta!
Nyt taitaa olla parempi antaa ammattilaisten hoitaa. Käyttöpelihän tuo on ja sillä on vielä kilsoja edessäpäin enemmän kuin takana joten kuntoon vaan. Hiipi myös mieleen että olen saattanut diagnosoida väärin, vuoto taitaakin olla tuon vivuston ja pumpun välissä, ei pumpun ja koneen. Pitää mennä näyttämään jollekin tietäjälle eikä arvailla enää enempää... |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
| LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
| käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
| M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
| MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 | |