Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.01.2014, 19:51
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Tere, hassu kysymys ln65 hilukista että onkos teillä muilla paisuntasäiliöö noissa ? Omas vekottimes on vaa korkista letku jäähdyttimen viereen ja nyt pakkas keleillä oli vähän ainetta hävinnyt. Akselin päällä oli nestettä ja syyläristä puuttu noin litra. Tietysti kylmänä se pinta on varmaa korkista katottuna vähän alempana jos lämpösenä täynnä mutta olis kiva tietää kuuluuko tosa olla paisuntasäiliö ? Tai tekeekö sillä mitään muutaku ei puhalla maahan ylimääräsiä aineita ? Sit onko kellään heittää tuntomerkkejä mistä tunnistaa onko 2LT kone CT20 ahtimella Cresdasta vai onko muita vaihtoehtoja ?Editti: haku kertoi että LJ:ssä on tuota myllyä kanssa käytetty enemmänkin.


Viimeksi muokannut Pölli : 27.01.2014 20:43
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.01.2014, 20:56
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Tere, hassu kysymys ln65 hilukista että onkos teillä muilla paisuntasäiliöö noissa ? Omas vekottimes on vaa korkista letku jäähdyttimen viereen ja nyt pakkas keleillä oli vähän ainetta hävinnyt. Akselin päällä oli nestettä ja syyläristä puuttu noin litra. Tietysti kylmänä se pinta on varmaa korkista katottuna vähän alempana jos lämpösenä täynnä mutta olis kiva tietää kuuluuko tosa olla paisuntasäiliö ? Tai tekeekö sillä mitään muutaku ei puhalla maahan ylimääräsiä aineita ? Sit onko kellään heittää tuntomerkkejä mistä tunnistaa onko 2LT kone CT20 ahtimella Cresdasta vai onko muita vaihtoehtoja ?Editti: haku kertoi että LJ:ssä on tuota myllyä kanssa käytetty enemmänkin.
en tiiä kuuluuko olla säiliötä mutta omassa on pullo toimittamassa sitä virkaa, tuskin ovat tehtaalla atelleet että mahaan pitäs valutella yli tulevat.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.01.2014, 21:01
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

edittinä tuohon kaari asiaan. kävin sitä tuossa katsurilta kyselemässä niin ei tarvitse olla pulteilla saa hitsata kiinteästi, ja samoiten tuli puhetta että saako hiluun 33¨ renkaat niin ei kuulemma saa? suurin korotus on 51mm ellei ole esittää dokumenttia että mailmalla on tieliikenteessä vastaavaa kokonaisuutta 33 tahi 35¨ renkailla. ja eikä kuulemma auta vaikka kaverillakin olisi otteessa 33¨, meni hiukka monimutkaiseksi konttorilla katsurin kanssa keskustellessa, puhu myös ettei verrokkiautona voi käyttää muita autoja, sano jotenkin että jos kaverilla on kaverinkautta saatu 33¨ tai 35¨ otteeseen laittomasti niin ei tarkoita että saisin itse, ja korosti viellä että ameriikan rengastus ei kelpaa euroopan kriteereihin.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.01.2014, 21:51
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Puoliks oikeessa tuossa rengasasiassa jos kyse ln65 hilusta. Siihen ei saa lailisesti 33 otteeseen.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.01.2014, 19:38
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
edittinä tuohon kaari asiaan. kävin sitä tuossa katsurilta kyselemässä niin ei tarvitse olla pulteilla saa hitsata kiinteästi, ja samoiten tuli puhetta että saako hiluun 33¨ renkaat niin ei kuulemma saa? suurin korotus on 51mm ellei ole esittää dokumenttia että mailmalla on tieliikenteessä vastaavaa kokonaisuutta 33 tahi 35¨ renkailla. ja eikä kuulemma auta vaikka kaverillakin olisi otteessa 33¨, meni hiukka monimutkaiseksi konttorilla katsurin kanssa keskustellessa, puhu myös ettei verrokkiautona voi käyttää muita autoja, sano jotenkin että jos kaverilla on kaverinkautta saatu 33¨ tai 35¨ otteeseen laittomasti niin ei tarkoita että saisin itse, ja korosti viellä että ameriikan rengastus ei kelpaa euroopan kriteereihin.
Jep ei saa LN65 :seen 33" leimattua koska rekisteriotteessa on alkuperäisinä renkaina rengas koko X, josta muutos 33" renkaisiin on x millimetriä liikaa. 31" renkaisiin muutos on vielä lain mukainen. Ja ne harvat missä sattu olee 33" papereis niin on vissii joskus joku katsuri mennyt vahingossa sen sinne kirjoittelemaan. Oli kyl itelläkin pettymys kun kävin selvittelemässä syksyllä asiaa... kesällä menee toki silti 35" alle leimaamise jälke taas...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.01.2014, 18:49
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Jep ei saa LN65 :seen 33" leimattua koska rekisteriotteessa on alkuperäisinä renkaina rengas koko X, josta muutos 33" renkaisiin on x millimetriä liikaa. 31" renkaisiin muutos on vielä lain mukainen. Ja ne harvat missä sattu olee 33" papereis niin on vissii joskus joku katsuri mennyt vahingossa sen sinne kirjoittelemaan. Oli kyl itelläkin pettymys kun kävin selvittelemässä syksyllä asiaa... kesällä menee toki silti 35" alle leimaamise jälke taas...
niin näin juuri itsellekkin katsuri asian ilmasi, mutta myös sanoi että voivat ottaa poiskin otteesta niitä 33-35¨? itsellä myös 35¨ rullailee alla eikä kyllä kukaan ole mitään sanonutkaan, kerrän bl vanteista tuli poliisi setä kysymään että onko koristeet vai oikeat? mutta kilvethän siitä lähtee kuuluisi lähteä isoilla renkailla mutta kaveri keksinyt hyvän kierto keinon, kun muutokset pitää muutos katsastaa viimestään seuraavana katsastus kertana.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.01.2014, 21:08
ranson ranson ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.08.12
Sijainti: Helsinki, Suomi
Viestit: 19
Perusasetus

Mistäs porukka on yleensä vetäny lisä läpivientejä LN110 konehuoneesta kabiiniin?
Hyviä ja tilavia ehdotuksia?
Tarvis saada sisälämppärille pistoke, mutta alkuperäinen läpivienti on jo sen verran piukeena, ettei siihen huvittais enää mitään koittaa änkeä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.01.2014, 21:12
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Hantin jalkotilasta menty läpi.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.01.2014, 14:30
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Tere, hassu kysymys ln65 hilukista että onkos teillä muilla paisuntasäiliöö noissa ? Omas vekottimes on vaa korkista letku jäähdyttimen viereen ja nyt pakkas keleillä oli vähän ainetta hävinnyt. Tai tekeekö sillä mitään muutaku ei puhalla maahan ylimääräsiä aineita ?
Kyl 2L koneessa kuuluis semmonen pienen pieni paisuntasäiliö olla. Sen purkin varsinainen hyöty on just toi, että koneen jäähtyessä se saa vedettyä sieltä paisarista nestettä, kun ne jäähdytysnesteet kutistuu, eikä näin ollen vähene nesteet ajan mittaan tai mene ilmaa väliin. Saman asian saa ajettua vaikka jollai sopivalla muovipullolla, mikä ei ole täysin ilmatiivis.

Toisaalta ei vanhoissa traktoreissakaan ole paisuntasäiliöitä...
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.01.2014, 19:41
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Kyl 2L koneessa kuuluis semmonen pienen pieni paisuntasäiliö olla. Sen purkin varsinainen hyöty on just toi, että koneen jäähtyessä se saa vedettyä sieltä paisarista nestettä, kun ne jäähdytysnesteet kutistuu, eikä näin ollen vähene nesteet ajan mittaan tai mene ilmaa väliin. Saman asian saa ajettua vaikka jollai sopivalla muovipullolla, mikä ei ole täysin ilmatiivis.

Toisaalta ei vanhoissa traktoreissakaan ole paisuntasäiliöitä...
Joo näin aattelinkin, täytyy väsätä sinne joku pullo ettei oo puoli moottoria ihan liemessä...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.01.2014, 21:11
Ipa Ipa ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 10.01.14
Sijainti: Imatra, Suomi
Viestit: 7
Perusasetus

Hehe, mulla Renkaat 205R16 ja vaihtoehtoinen rengaskoko 33X12.50R15LT otteessa.. Perävaunumassat on aika erikoisii 3650kg jarruilla ja 450kg ilman jarruja
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.01.2014, 11:55
Kygä Kygä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.11.13
Sijainti: Klaukkala
Viestit: 33
Perusasetus

Miten menee logiikka LN110 diesel-hilun polttoainemittarissa. Polttoainevaloahan tuossa ei ilmeisesti ole, en ole ainakaan saanut syttymään? Onko tankissa kakkua vielä kuinka paljon kun viisari on alimman viivan tasolla? Olen aina tankannut tankin täyteen kun viisari on jonkun aikaa majaillut tuon alimman viivan tasolla ja tankkiin on tällöin mennyt 55 litraa ainetta.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.01.2014, 17:56
Messätissari:n Avatar
Messätissari Messätissari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: Joensuu, Severnaja Karelija
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kygä Näytä viesti
Miten menee logiikka LN110 diesel-hilun polttoainemittarissa. Polttoainevaloahan tuossa ei ilmeisesti ole, en ole ainakaan saanut syttymään? Onko tankissa kakkua vielä kuinka paljon kun viisari on alimman viivan tasolla? Olen aina tankannut tankin täyteen kun viisari on jonkun aikaa majaillut tuon alimman viivan tasolla ja tankkiin on tällöin mennyt 55 litraa ainetta.
Prikulleen samanlainen näyttö mulla napakympin mittarissa. Tankissa pitäisi olla siinä vaiheessa vielä ainakin 10 litraa. Viisari painuu vielä jonkun matkaa viimeisen viivan alle. Tyhjäksi en ole vielä ajanut *koputtaa puuta*, mutta kerran tankkasin 64 litraa.

Muutenhan tuolla ei kai väliä, ellei käy itärajan takana tankkaamassa. Sinnehän naftaa ei kehtaa lähteä erikseen viemään. Alakuolokohdassa nollaa trippimittarin, niin pysyy joltisenkin kärryillä missä mennään.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.01.2014, 18:33
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Saahan noita läpivientejä tehtyä, noita sähkärin läpivientikumeja saa eikä ole pahan kalliita, sopivalla persreikäterällä vaan reikiä pelliin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 17:59 (GMT +2).