![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
caroliinan välitys 44" silla akselit 6.127:1 automaattilaatikko 2.74:1 jako loota rockwell t233 c2 2.05:1 eli kok.väl. 34.42:1 1000rpm 3.8mph
ja jos kerran toi automaatti tuplaa välitystä? nii ihan sopeva sitten pienin välitys 68.84:1 toi olikin uus tieto en o ees aatellu milläs helevetillä se sen ninku tuplaa??? kertokaas ??? kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja ei se kaadu vähän kallistelee vaan ---4x4 Team NoRtH---- psychobilly -team- MIELENTERVEYSHÄIRIÖ |
#27
|
||||
|
||||
![]()
vähä muute tarvis kiertää jos meinais pääst tol pienimmäl välityksel 100 =) 15768.5 rpm
kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja ei se kaadu vähän kallistelee vaan ---4x4 Team NoRtH---- psychobilly -team- MIELENTERVEYSHÄIRIÖ |
#28
|
|||
|
|||
![]()
Turbiinin luistaessa tavallaan "välitys tihenee". Vähän niin kuin manuaalilla luistattais kytkintä. Kauppaopistossa kun näistä välityksistä ei hirveesti puhuttu, tai sitten olin silloin muualla, niin en osaa tuota oikein selittää mutta jotkut puhuu tuplasta eli 2 kertaa tiheemmmästä ja jotkut 2,2 ja toiset jotain muuta. Kai niissä turbiineissakin on eroja?
_________________________________ Suomen ainoa ja paras fullsize Hi-lux! Kyllä jenkki on jees! "Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja |
#29
|
||||
|
||||
![]()
aivan siitä aattekinkin sen johtuvan siitä luistamisesta tai käväsi mielessä . vai 2.2 kertasenakin jopa aikas makiaa 8) ja juu varmasti myös tosiaan riippuu limpusta. ku sillä saa tota luistamista kans säädeltyy
kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja ei se kaadu vähän kallistelee vaan ---4x4 Team NoRtH---- psychobilly -team- MIELENTERVEYSHÄIRIÖ |
#30
|
||||
|
||||
![]()
Hätäisesti vois luulla et korkeampi stall speed luku antaisi paremman välityksen?
"Suck my dick" -Ron Jeremy Montenegros#10 |
#31
|
||||
|
||||
![]()
peri aatteessa juu
kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja ei se kaadu vähän kallistelee vaan ---4x4 Team NoRtH---- psychobilly -team- MIELENTERVEYSHÄIRIÖ |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Näitä kokonais välitysten numeroarvoja olisi mukava käsitellä siten, että samalla kertoo auton moottorin/väännön ja rengaskoon ja sitten omat kokemukset, että onko sopiva. Esim. joku 60 kokonaisvälitys voi olla erinomainen kun on vääntävä iso dieseli ja 33" renkaat, mutta sama kokonaisvälitys bensamosa + 36" renkaat voi olla liian pitkä?
Mulla on just tulossa 280 bensa Mersuun (vääntöä joku 220Nm/4000rpm) 6.15 x 2.15 x 4.9 = 64,79 ja vähän mietityttää miten menee 36" TSL kumeilla... Aikaisemmin oli 4.6 x 2.15 x 4.9 = 48.46 ja 33" MTR:llä ei olis haitannut vaikka olis ollut tiheemmät välitykset (suolla hiippailussa meinas vähän kytkin protestoida) Todistetusti " epänormaali käyttäjä ja kohtuuton ylikuormittaja " |
#33
|
||||
|
||||
![]()
Pitäsköhän tän topikin olla tekniikan puolella.
Pelottavan vähän p-jauhantaa... |
#34
|
||||
|
||||
![]()
Nostetaan hyvä topiikki näkyville, ja samalla laitetaan kysyen että mikä on GAZ69:n jakolaatikon välitys/kestävyys?
|
#35
|
||||
|
||||
![]()
hidas 2.78 / nopee 1.15, tarpeeks vahva, helppo muuttaa kytkettävälle pelkälle etuvedolle.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#36
|
||||
|
||||
![]()
nostellaan tätäkin välillä
ittellä tulee olemaan kokonais välitys 80 paikkeilla niin mitäs mieltä arvon palstalaiset on kuinka isoa renkulaa vois alle laitaa |
#37
|
|||
|
|||
![]()
Niin isoa kun sopii pyörimään....
__________________
- eskimo kaenuusta |
#38
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos joskus saan Detroitin ja 10-lovisen Spicerin laitettua sisuun, niin kok välitykset menee näin: pikku ykkönen 177 pikku kakkonen 137 pikku kolmonen 101 pikku nelonen 78 pikku viitonen 60 ... pikku kymppi 15 iso ykkönen 66 iso kakkonen 51 ... iso kymppi 5.7 Spicerilla olis sitten yhteensä 20 välitystä eteenpäin, ja 4 taakse.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 21.11.2011 00:25 |
#39
|
||||
|
||||
![]() eli kestää laitaa 40" ettei rupee loikkimaan liian lujaa |
#40
|
||||
|
||||
![]()
413 Suzukissa noin 92 niin jaksaa just 33:sia pyörittää.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#41
|
||||
|
||||
![]()
niin voiman lähteenä toimii 4l 6syl td
|
#42
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on n 99 välityssuhde ja 39,5" renkaat ihan kiva ajella, ennen oli n.80 ja ei ollut huono kyllä silloinkaan eli voit huoleti laittaa 40" renkaat alle, mutta sitten pitää laittaa kuvia nähtäväksi
![]() |
#43
|
||||
|
||||
![]()
pistetään kuvia sit nähtäväks kun on jotain kuvattavaa
![]() |
#44
|
||||
|
||||
![]()
mitkäs on hj61 vakio välitykset ja kellään tietoa häkkisen tekemästä jakolootan välityksestä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#45
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on bj-40:ssä 3b motti ja välitykset noin 68, ja 38" tsl swamppereilla
kierrokset loppuu lumihangessa peruuttaissa kesken. -> no 4,88 perävälityksillä ja isolla puolen kyllä kaivaa ![]() ja ei vielä ole tullut niin pahaa paikkaa, että voima olis loppunut kesken, toki joskus olisi voinut mennä himppu hitaamminkin. |
#46
|
||||
|
||||
![]()
muistaakseni n.36 on vakiovälitykset.
|
#47
|
||||
|
||||
![]()
GAZ66 kokonaisvälitykseksi olin laskevinani 83.659 kun mietiskelin tuota moottorinvaihtoa.
![]() |
#48
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ykkönen 6.48 x jakis 1.98 x perät 6.83. Meillä on nyt joku luku eri.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#49
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() (Ja pakki ois 7.9) |
#50
|
||||
|
||||
![]()
Tällä hetkellä patessa 4,222 x 2,22 x 4,88 = 45,739 kokonais välitys. hiukan menee 35 silla ehkä lujaa jängällää aivan pahimmissa paikoissa joutuu kykintä luistattaan huolella
jakiksen välistyksen jälkeen tulee 4,222 x 3,2 x 4,88 = 65,930 Joko piisaa ja kestääköhän tuosta nostaa rattaan kokoa jo 37 tuumaseen. mahollistahan ois noihin periin laittaa viellä 5,29 välitykset jolloin kokonais välitys nousis 71,470 mutta on se vähän kallista maksaa uudet perävälitykset noin pienestä muutoksesta. kertokaa viisaammat-
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |