Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.01.2014, 19:34
hojo85:n Avatar
hojo85 hojo85 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 23.02.10
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Aika resu mittari? Siis jo h-4 pitkät on 75w, ja apupitkät 70w, siis pelkät valot 290w, suuruusluokkaa 12A...
Ja siihen sitten 1-2 lämppärin puhallinta noin 3-6 A/kpl, parkkeja ja mittarivaloja reipas 10 kpl, ja takalasin lämppäri noin 10 Amppeeria...

Mutta onhan tuo 15A mahdollista, kun pari pikää valoa rikki ja/tai takalasinlämppäri rikki myös...

Mutta totuus on se, että esim. BJ-40 15A laturillakin pärjää, pitää vaan muistaa säästää sähköä.

Ja topiikin aloittajalle; kun kuulostaa että tuo sinun laturi on joku tee-se-itse versio, niin kannattas tarkistaa vielä kertaalleen kaikki, mukaanlukien mitata tuo laturin ulostulovirta; siis onko syynä vaan alhainen jännite, vai poteeko puutetta latausvirrasta.
siis laturihan on peräisin hj61 ja siihen oma sisäinensäädin..saako tuota virran syöttöä säädettyä mitenkään muuten kuin hihnapyörän vaiholla?? ja eiks niissä ole vakiona saman kokoiset hihnapyörät 25a ja 40a latureissa?? en ole nyt saanut kuin ton 27,4v ulos tuolta laturista et eikös sen pitäisi olla lähempänä 28 ja vähän yli sen et se toimis oikein..ja ne johto sulakkeetkin on uusittu siitä akun luota vai alkaako olla vain johtosarjassa vika et on mustunut et ei yksin kertisesti virta liiku..olen myös kokeilut et suoraan laturista 35neliön kaapeli akun plussaan et on suora yhteys mut ei ole hyötyä etonko sitä vai ei..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.01.2014, 23:04
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kyllä tuon hj-61:n 40 A laturin pitäisi pakkasessa työntää yli 28v


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hojo85 Näytä viesti
siis laturihan on peräisin hj61 ja siihen oma sisäinensäädin..saako tuota virran syöttöä säädettyä mitenkään muuten kuin hihnapyörän vaiholla?? ja eiks niissä ole vakiona saman kokoiset hihnapyörät 25a ja 40a latureissa?? en ole nyt saanut kuin ton 27,4v ulos tuolta laturista et eikös sen pitäisi olla lähempänä 28 ja vähän yli sen et se toimis oikein..ja ne johto sulakkeetkin on uusittu siitä akun luota vai alkaako olla vain johtosarjassa vika et on mustunut et ei yksin kertisesti virta liiku..olen myös kokeilut et suoraan laturista 35neliön kaapeli akun plussaan et on suora yhteys mut ei ole hyötyä etonko sitä vai ei..
Ja auton kytkentä on muutettu sisäiselle säätimelle?

Tuota Maksimi Virran tuottoa ei voi säätää mitenkään, laturi jaksaa työntää sen pikkasen reilu 40 Amppeeria 28 Volttiin, kun kierrokset on keltaisella/punaisella. Jos välittää nopeammaksi, niin tuotto nousee pienillä kierroksilla, mutta nyt ei liene kyse siitä, vaan alhaisesta jännitteestä?

Onko tuo sinun Jännitemittari kuinka tarkka? (olen itse tehnyt päivän töitä yleismittarin takia, näytti juurikin 27.3? volttia, kun oikea tulos olisi ollut 28.2 Volttia)
Tuo ns. hj-61 laturi on tyypiltään 4+4+3 diodeinen, ja nuo 3 pienempää tasasuuntaa sähköä säätimelle, en ole törmännyt yhteen palaneeseen "magnetointidiodiin", mutta ei vaikuttaisi olevan tuokaan syynä vähäiseen lataukseen.
-> Olisiko sinulla mahdollista käydä jossain mittauttamassa tuo latausjännite ja -virta?

Kerroit että johtosarja on mustunut, ja lanka/johto sulakkeet on uusittu; Onko sulla palanut nuo "johto/lanka" sulakkeet? tai onko jossain vaiheessa käynyt akun kenkä irti käydessä? tai muuta tapaturmaa? JA onko autossa päävirtakytkintä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.01.2014, 01:10
hojo85:n Avatar
hojo85 hojo85 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 23.02.10
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja auton kytkentä on muutettu sisäiselle säätimelle?

Tuota Maksimi Virran tuottoa ei voi säätää mitenkään, laturi jaksaa työntää sen pikkasen reilu 40 Amppeeria 28 Volttiin, kun kierrokset on keltaisella/punaisella. Jos välittää nopeammaksi, niin tuotto nousee pienillä kierroksilla, mutta nyt ei liene kyse siitä, vaan alhaisesta jännitteestä?

Onko tuo sinun Jännitemittari kuinka tarkka? (olen itse tehnyt päivän töitä yleismittarin takia, näytti juurikin 27.3? volttia, kun oikea tulos olisi ollut 28.2 Volttia)
Tuo ns. hj-61 laturi on tyypiltään 4+4+3 diodeinen, ja nuo 3 pienempää tasasuuntaa sähköä säätimelle, en ole törmännyt yhteen palaneeseen "magnetointidiodiin", mutta ei vaikuttaisi olevan tuokaan syynä vähäiseen lataukseen.
-> Olisiko sinulla mahdollista käydä jossain mittauttamassa tuo latausjännite ja -virta?

Kerroit että johtosarja on mustunut, ja lanka/johto sulakkeet on uusittu; Onko sulla palanut nuo "johto/lanka" sulakkeet? tai onko jossain vaiheessa käynyt akun kenkä irti käydessä? tai muuta tapaturmaa? JA onko autossa päävirtakytkintä?
kyllä sisäiselle säätimelle..tänään sain täydet akut konepellin alle ja lataus oli 27.2v ilman rasitusta..joo entisellä laturin asennuksessa unohtu ottaa plus johto irti niin poltti sen sulakeen sieltä akun luota..tässä autossa ei ole päävirtakatkaisiaa..en kyl tedä tosta mittarista et onko miten tarkka ei varmaankaan ku on halppis malleja.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ 60 lataus ongelma hojo85 Tekniikka & Jutustelu 4 08.03.2011 15:49
hj lataus GENOBI Tekniikka & Jutustelu 3 29.05.2009 21:19
hj lataus proto Tekniikka & Jutustelu 10 06.04.2009 10:51
hj.n lataus hampuusi Tekniikka & Jutustelu 5 25.01.2007 20:35


Sivu luotu: 01:17 (GMT +2).