Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hojo85
siis laturihan on peräisin hj61 ja siihen oma sisäinensäädin..saako tuota virran syöttöä säädettyä mitenkään muuten kuin hihnapyörän vaiholla?? ja eiks niissä ole vakiona saman kokoiset hihnapyörät 25a ja 40a latureissa?? en ole nyt saanut kuin ton 27,4v ulos tuolta laturista et eikös sen pitäisi olla lähempänä 28 ja vähän yli sen et se toimis oikein..ja ne johto sulakkeetkin on uusittu siitä akun luota vai alkaako olla vain johtosarjassa vika et on mustunut et ei yksin kertisesti virta liiku..olen myös kokeilut et suoraan laturista 35neliön kaapeli akun plussaan et on suora yhteys mut ei ole hyötyä etonko sitä vai ei..
|
Ja auton kytkentä on muutettu sisäiselle säätimelle?
Tuota Maksimi Virran tuottoa ei voi säätää mitenkään, laturi jaksaa työntää sen pikkasen reilu 40 Amppeeria 28 Volttiin, kun kierrokset on keltaisella/punaisella. Jos välittää nopeammaksi, niin tuotto nousee pienillä kierroksilla, mutta nyt ei liene kyse siitä, vaan alhaisesta jännitteestä?
Onko tuo sinun Jännitemittari kuinka tarkka? (olen itse tehnyt päivän töitä yleismittarin takia, näytti juurikin 27.3? volttia, kun oikea tulos olisi ollut 28.2 Volttia)
Tuo ns. hj-61 laturi on tyypiltään 4+4+3 diodeinen, ja nuo 3 pienempää tasasuuntaa sähköä säätimelle, en ole törmännyt yhteen palaneeseen "magnetointidiodiin", mutta ei vaikuttaisi olevan tuokaan syynä vähäiseen lataukseen.
-> Olisiko sinulla mahdollista käydä jossain mittauttamassa tuo latausjännite ja -virta?
Kerroit että johtosarja on mustunut, ja lanka/johto sulakkeet on uusittu; Onko sulla palanut nuo "johto/lanka" sulakkeet? tai onko jossain vaiheessa käynyt akun kenkä irti käydessä? tai muuta tapaturmaa? JA onko autossa päävirtakytkintä?