![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
onkse sillein et vaihtaa ton hihna pyörän niin sit se rupeis tekee enmmän virtaa? pitää tuo kuluts mitata viel mut ei oo mitään ihemitä vakio kulutuksia..yrittänyt karsia kaikki ylimääräiset..autoon asennettu 12v lisälaturi jonka kautta toimii kaikki ylimääräiset vehkeet esim mankka, lisämittarit ym muut sellaiset..pitää laittaa yöksi nyt akut latautumaan ja mitata täytenä sit mikä on kullutus.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
pitäs helposti riittää 40a laturi kun mulla patrollissa riittää 25.nkin ihan hyvin. virtapihdillä sitä kulutusta kerran kattelin ja saikohan siihen jopa 10-15a kulutusta kaikki laitteet täysillä ja lisävalot päällä. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja siihen sitten 1-2 lämppärin puhallinta noin 3-6 A/kpl, parkkeja ja mittarivaloja reipas 10 kpl, ja takalasin lämppäri noin 10 Amppeeria... Mutta onhan tuo 15A mahdollista, kun pari pikää valoa rikki ja/tai takalasinlämppäri rikki myös... Mutta totuus on se, että esim. BJ-40 15A laturillakin pärjää, pitää vaan muistaa säästää sähköä. Ja topiikin aloittajalle; kun kuulostaa että tuo sinun laturi on joku tee-se-itse versio, niin kannattas tarkistaa vielä kertaalleen kaikki, mukaanlukien mitata tuo laturin ulostulovirta; siis onko syynä vaan alhainen jännite, vai poteeko puutetta latausvirrasta. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]() Kyllä tuon hj-61:n 40 A laturin pitäisi pakkasessa työntää yli 28vLainaus:
Tuota Maksimi Virran tuottoa ei voi säätää mitenkään, laturi jaksaa työntää sen pikkasen reilu 40 Amppeeria 28 Volttiin, kun kierrokset on keltaisella/punaisella. Jos välittää nopeammaksi, niin tuotto nousee pienillä kierroksilla, mutta nyt ei liene kyse siitä, vaan alhaisesta jännitteestä? Onko tuo sinun Jännitemittari kuinka tarkka? (olen itse tehnyt päivän töitä yleismittarin takia, näytti juurikin 27.3? volttia, kun oikea tulos olisi ollut 28.2 Volttia) Tuo ns. hj-61 laturi on tyypiltään 4+4+3 diodeinen, ja nuo 3 pienempää tasasuuntaa sähköä säätimelle, en ole törmännyt yhteen palaneeseen "magnetointidiodiin", mutta ei vaikuttaisi olevan tuokaan syynä vähäiseen lataukseen. -> Olisiko sinulla mahdollista käydä jossain mittauttamassa tuo latausjännite ja -virta? Kerroit että johtosarja on mustunut, ja lanka/johto sulakkeet on uusittu; Onko sulla palanut nuo "johto/lanka" sulakkeet? tai onko jossain vaiheessa käynyt akun kenkä irti käydessä? tai muuta tapaturmaa? JA onko autossa päävirtakytkintä? |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |