![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
eli tarkoitan siis juurikin sitä niveltä joka on simpukalta lähtevässä tangossa ja tulee tuohon banaaniin kiinni ja väljyyden ovat SENTTEJÄ! sen verta kova väljys että auto hakee aika huolella. muut nivelet on ihan napakat ja tuo näyttää joltain osin purettavaltakin kun naula sokat on joku tempassu päihin.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
ota sokka irti, ja kiri meisselillä sopivaksi. sokka varmaan jo pudonnut jos päässy löystymään, sehän sen sokan tarkoitus on että lukitaan kiristys paikalleen. siis tiirailet sen tangon päihin. taitaa päästä irtoamaanki pallonivelestään jos rojut pyöriny irti... edit eiku oothan sää näköjään jo löytäny ne sokat Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 15.01.2014 08:19 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
täytyypi tänää kirrata sitä ja vähän muutenkin rasvata ja putsata, tuo naula antaa ymmärtää kyllä että olisi joskus kiristetty mutta kuinkakohan tiukkaan ovat aikoinaan kirranneet sen? täytynee tutkia ja tilata uusi jos kovasti on huonoksi mennyt.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
|
#4
|
||||
|
||||
|
toyotalta ainakin ennen saanut siihen tankoon uuden pesän niille palloille. sen ku purat ni se on 2 osainen se pesä. toivottavasti ei se pallo oo kulunu paskaks.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
ja hiukka ohitte tästä nivel ohjelmasta. onko kellään ollut sisä kenno koskaan tukossa? itsellä oli ja kaikista parhaaksi avaus aineeksi osottautui putken avausaine. lähti yllättävän paljolti töhnää tuolta kennosta, ei auennut meinaa kide(soodalla)suolalla.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b Viimeksi muokannut Kettu_ : 15.01.2014 19:54 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Minkäslaisia kattotelineitä tommoseen LN110 hiluxiin kannattaa sovittaa? Leveys & minkälainen kiinnitys?
|
|
#8
|
||||
|
||||
Ln 110
Löytyskö keltään ln 110 ehjiä hyvvei takavaloja......
__________________
No niin, mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa🤣 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
motonetista saa uusia ja edullisesti.
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Jaahas tulipa mielee kun työpirssi on 2000 vm hilux 2,4td ja siinä alkaa etutukivarret alkaa oleen v-asennossa poikkitukeen nähden ja pohjaanlyöntikumien välii menee justjust pikkurilli. Elikkäs lyö möykyissä jo pahasti hanskoille. Oma auto o jäykkäkeula niin osaisko joku antaa tarkat ohjeet noiden väätösauvajousien kiristämiseen ? Jos sais niihin vähän ryhtiä takasin ?
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
edittinä viellä tuossa kuvan kanssa. tuossa tosin laskevat vaan alaspäin mutta idea sama http://www.toyotanation.com/forum/80-89-95-toyota-pickup-hilux/151518-how-torsion-bar-suspension-lowering.html
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b Viimeksi muokannut Kettu_ : 25.07.2014 18:26 |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Ok kiitos, se tuli viel mielee et täytyykö kiristysvaiheessa olla renkaat ilmassa vai voiko olla omalla painollaan ?
on se kevyempi pyörittää jos tunkkaa keulan ilimaan |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
kyllä minä sauvoista kääntäisin, on sen verran helppo prokkis ettei tarvii mitää raketti tiedettä, veikkaan että enemmän menee aikaa laitella jotain limppuja sinne kun kirrata, laittelet vaa sauvan pultteihin jotain lubrikanttia että ei kaikki ruoste ja paska mene jenkoihin ja sitten vaan 17 lenkki ja 17 räikkä ja kirraamaa (vai oliko 19) jengat on sitten aika tihiät että saa pyöritellä hetken että saa jotain hyötyä, mutta jos auton keula lepää maassa niin itse tiukkaisin tappiin asti ja katsoisin miltä näyttää ja millanen on ajaa, jos ei nouse vielläkään niin seuraava vaihtoehto on että löysytät sauvat ja laitat toiseen asentoon alatukivarsiin ne niin rupeaa nousemaan mutta tässä on se efekti sitten kun tiukataan sauvoja niin keulan toiminta häiriintyy ja menee jäykäksi eli joustoista on aika turha haaveilla, tosin riippuu siitä paljonko nousee ja paljonko sauvaa on kiristetty, vakio sauvoista ei ole hirveästi kokemusta kun ollut aina calminin sauvat mutta viisammaat ovat kertoneet että tuomoinen auto kun on keulasta tippunut niin sauva on väsynyt sen verran ja kun kirrataan niin VOI mennä poikki, itsellä ei näin ole käynyt. en tiiä oliko tarpeeksi selvästi kerrottu mutta jokainen tekee omalla vastuulla
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
|
#16
|
|||
|
|||
|
Paloilla saa lisää joustomatkaa, miinuksena tietenkin pyöränkulmat menee pieleen ja vaatii säätöä sekä muutoskatsastuksen tarve jos haluaa tehdä oikein...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
| LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
| käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
| M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
| MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 | |