![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kysymys öljyvuodosta. Joku on joskus kai aikonut laittaa turbon kyseiseen hiluxiin ymmärtääkseni ja turboon on kai tarvittu paikka mistä saadaan voitelu ja sen takia on vaihdettu se(ja nyt paha selitys) luukku missä öljysuodatin jalka on kiinni ja sijaitsee pakosarjan alapuolella. Öljysuodatinhan on alunperin vaakatasossa oleva litran kokoinen purkki mutta tässä on pystysuorassa oleva pieni suodatin. Noin keskellä laippaa on banjoliitin mistä menee letku generaattorin perään. Mikä on moottorin tyyppi vakio hiluxissa vm 89 ja mistäköhän moottorista kyseinen laippa voi olla kotoisin. Se luukku vuotaa jostain kohtaa öljyä ja myöskin se banjoliitin. Onko missään kunnon kuvia mistä näkisi mistä om kyse eli mitä luukun takana on voiko sen irroittaa ilman että jotain pahaa tapahtuu ja mistä ja millä nimikkeellä siihen voi ostaa tiivistett/tiivisteitä. Pääseekö luukkua edes irroittamaan poistamatta pakosarjaa tai pakoputkea.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Luukun voi ottaa ihan huoletta pois. Öljyt ja jäähdytinnesteet laskee vaan ensin pois. Moottorin täydellisessä tiivistesatsissa se ainakin tulee mukana. Kyllä ainakin mun korotetussa 110:ssä sen saa pois pyöräkotelon kautta. Se sun öljynsuodatinjalka vois olla cressidasta? 2L:ssä joka siellä tarossa moottorina vakiona on pitäisi sen litrasen suodattimen olla pystyssä reikä ylöspäin. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Suosittelen muuten käyttämään venttiilikopan auki, jos suodatinmalli on alkuperäinen niin sieltä löytyy laahamallin keinut (uudemmassa venttiilikoneiston keinuvivussa on rulla päässä) ja sitten se tarkoittaa että omistat 2,2l moottorin... Ei muuten mutta vaikuttaa suunnilleen kaikkeen moottorin varaosien hankintaan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kysytääs vielä et kun purkaa hiacen jakiksen niin mitä sieltä tippuu öljyn lisäksi syliin?
Ja missä vois olla vika kun nelikon kytkentä haarukan vipu ei liiku laatikossa ja valinta keppi on taka-asennossa (nelikko kytkettäisiin työntämällä?)
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Risukeulan etupyörät jumii käännettäessä
Kyse on siis ln110, 1995 Hilux, alias Hilma.
Pihalle kun nyt vihdoin tuli lunta niin pääsin tekemään mielenkiintoisen experimentin. Kokeessa on kolme vaihetta ja kuvausta. Vaihe 1: hidas neliveto päälle, käännetään ohjauksesta kaikki oikealle ja kytkin ylös. Auto liikkuu ja avoimesta ovesta tarkkaillaan vasemman etupyörän liikkeitä. Pyörä pyörii, mutta vajaan kierroksen jälkeen jumittuu hetkeksi ( tämä näkyy siis selvästi kun vauhtia on todella vähän ja kun alustana on lumi). Jumitus irtoaa lähes samantien ja pyörä pyörii vapaasti. Vaihe 2. Takaveto päälle, samoin kun vaiheessa 1, ruori styyrpuurin ja tarkkailemaan pyörää. Ei jumita tällä kertaa. Vaihe 3: kokeillaan samaa käännöstä, mutta huomattavasti vähäisemmällä käännöllä. Ei jumita. Ja nyt seuraa kysymys: Voiko olla murros, joka jumittaa vaikka ilmiö esiintyy vain 4-vedolla? Kuvittelisin itse, että murros ei tiedä onko vetoa vai ei. Onko etutasauspyörästö mulla jotenkin kiristetty, koska siihen tuo käytös myös viittaa. Vaiko onko tämä vaan murroskysymys? Vääntösauvat on melko ylhäällä. Lörtsykumit murroksen ympärillä on ehjät. Loppuun pakollinen vastuuvapaus- ja moderaattorin iloiseksi tekevä lauseke: hakua on käytetty ahkerasti ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
väittäsin kyllä et murros jos jumittas nii se kyllä jumis sit myös ilman nelivetoa kun napalukko on vaan kiinni.
tuo jumitushan voi johtua esim siitä että auto on sen verta suoralla että tasauspyörästö ottaa kiinni? tai etu-ja takapyörien vierintämatkan ero tekis tota myös? ite en ikinä noin tarkkaan seurannu mut jos unohtu neliveto päälle ku ajeli pitävällä alustalla niin huomas kyllä miten "jarrutti" renkaat linkussa kääntäessä. lumi kun on alla niin nyt käy niin et kumi lipsuu.. tälleen mutuna ja veikkaamalla ![]() tälleen uuvestaan kysymyksen lukemalla paikantasin sen tohon vierintämatkojen eroon. koska keskitasauspyörästöhän ei nuissa hilukseissa luista?
__________________
Emmie tiiä |
#7
|
|||
|
|||
![]() tHRNQj
Nyt taas, eli oma 2L pata ois peruskunnostuksen tarpeessa, laakerit, männät jne. Kannattaako kunnostaa, vai yrittää ettiä uudempaa vähemmän ajettua 2L2 moottoria? 2L moottoriin tuntuu olevan varaosat tiukemmasa kun 2L2 koneeseen, onko toi 2L2 paljon "parempi" verrattuna 2L koneeeseen?
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
perkele menee hermot tuon taron sähkövian kanssa. Eikö kellään ole ollut vastaavaa vikaa. Eli kun auton sähkön kulutus kasvaa liikaa sammuu autosta kaikki valot paitsi etulyhdyt, jarru ja vilkut.
Seimerkki tilanteita: Esim ajovalot, lisäpitkät ja vilkut ja kermaksi päälle jarruvalo ni avot. Kaikki pimeäksi. Hetken huili ja valot palaavat. Jos Esim kärri perässä tai työvaloja päällä tilanne herkkenee entisestään. Mutta jotenkin lämpeneminen vaikuttaa asiaan koska kylmänä vika on harvinainen. Ns päivävaloasennossa eli viiksi nollassa ei valot sammu koskaan. Ensin luulin että vika löytyy takavaloista tai huonosta maadoituksesta. Laitoin takavalojen maat uusiksi ja samalla laitoin paksut maapiuhat korista runkoon, runkosta akun miinukseesn ja koneesta runkoon. Takaa laiton lavan runkoon. Ei mitään vaikutusta. No äsken se sammutti kaikki valot kun kytkin nelivetoa päälle(autossa surfin laatikko sähköisellä nekivedonkytkennällä) sammui taas kaikki valot!! Eli valot sammuvat kuun ns kuormaa tulee tarpeeksi keinolla millä hyvänsä. Mistä tätä vois ruveta perkaamaan. Kaikki kuitenkin toimii aivan normaalisti silloin kun toimii??
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Veikkaan että ihan ominaisuus, ite ainakin huomannut kahdella hiluxilla (risu ja jäykkäakseli) ja kahdella suzukin maasturilla että etupää jarruttaa esm. asfaltilla tai hiekalla kun kääntää tappii nelivedol ja ajaa. Joskus tullu rullaten johki tiukkaa käännöksee nelivedol ni auto on pysähtyny ku kääntäny tappiin. Eli ei sielä mitää rikki ainakaan ole.
Offtopikkina, pistin lumiketjut etupyörii ni on kyllä aivan lyömätön laite hakee mettästä puita.. kiipeää melkose jyrkkääkin polkua pitkin tuosta vaan ![]() Viimeksi muokannut Pölli : 12.01.2014 19:38 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Justiinsa ajelin viikonloppuna omallani mäntyensiharvennuskeikan yhteydessä kaatamaani leppärankaa lavan täydeltä. Melko jyrkkää reittiä ylös ja takaisin sellaista jännäkallistusreittiä- pääsee ajamaan lenkin ja voisi ajaa vaikka offirallia tuolla ![]() ![]() Lumiketjut on takana hyvät kun on painoa paljon, mutta edessä ne pitää olla kevyellä autolla. Kuunnellaan ja ajetaan jos ei joku kerro jotain muuta ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siis tuo vetonivelen kuormitus vastaa sutimista... ![]() Ja tuohon OFFIPALSTA:n hakuun: Minäkään en löydä sillä mitään, EN edes ohjeita ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |