Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.01.2014, 22:28
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

ei sulla sattus oleen mitään kuvia ennen/jälkeen niin näkis vähän mistä on kyse?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.01.2014, 23:39
_Jape_:n Avatar
_Jape_ _Jape_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Lahti
Viestit: 987
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja saaman Näytä viesti
ei sulla sattus oleen mitään kuvia ennen/jälkeen niin näkis vähän mistä on kyse?
ei oo. pyöränkaari eessä nyt muistaakseni 96-98cm korkeudella vakiorenkaalla.

ja offtopiccina että mun kautta saa noita ratti akselin väli spacereita. (3" korotus)



ja asiaan, saaks ln110 n1gtä kolme paikkaseksi muutoskatsastettua paripenkillä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.01.2014, 14:07
Kygä Kygä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.11.13
Sijainti: Klaukkala
Viestit: 33
Perusasetus

Millainen operaatio on kytkimen vaihto LN110 nelikkoon? Tarviiko aikaa varata tunteja vai päiviä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.01.2014, 18:15
Jam0 Jam0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.02.12
Sijainti: Aura
Viestit: 223
Perusasetus

Ihan peruskauraa, joskin kaikki on tuplasti painavampaa kuin normaali henkilöautossa. Jos on nosturi ja jonkinnäkönen vaihdelaatikkopukki käytössä niin ei mitään ihmeellistä
__________________
HDJ100 -99

Ex:
HDJ80 -91
VW Taro -90
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.01.2014, 18:55
TARO59 TARO59 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.13
Sijainti: porvoo
Viestit: 162
Perusasetus

Kytkimen vaihto ja sen yhteyydessä silmälaakeri joka on ainakin hiluxissa tavallinen suojattu kuulalaakeri. Sehän on alunperin 6201 2rsj tyyppinen ja 10mm paksu. Kysymys kuuluu että voiko/mahtuuko sinne 12mm tai paksumpi laakeri sillä yleensähän akseli on kulunut laarin kohdalta ja jos leveämpi niin tulisi vähän ehjääpintaa myöskin mukaan touhuun. Onko kokemuksia
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.01.2014, 19:05
TARO59 TARO59 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.13
Sijainti: porvoo
Viestit: 162
Perusasetus

Kysymys öljyvuodosta. Joku on joskus kai aikonut laittaa turbon kyseiseen hiluxiin ymmärtääkseni ja turboon on kai tarvittu paikka mistä saadaan voitelu ja sen takia on vaihdettu se(ja nyt paha selitys) luukku missä öljysuodatin jalka on kiinni ja sijaitsee pakosarjan alapuolella. Öljysuodatinhan on alunperin vaakatasossa oleva litran kokoinen purkki mutta tässä on pystysuorassa oleva pieni suodatin. Noin keskellä laippaa on banjoliitin mistä menee letku generaattorin perään.
Mikä on moottorin tyyppi vakio hiluxissa vm 89 ja mistäköhän moottorista kyseinen laippa voi olla kotoisin. Se luukku vuotaa jostain kohtaa öljyä ja myöskin se banjoliitin.
Onko missään kunnon kuvia mistä näkisi mistä om kyse eli mitä luukun takana on voiko sen irroittaa ilman että jotain pahaa tapahtuu ja mistä ja millä nimikkeellä siihen voi ostaa tiivistett/tiivisteitä. Pääseekö luukkua edes irroittamaan poistamatta pakosarjaa tai pakoputkea.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.01.2014, 19:37
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TARO59 Näytä viesti
Kysymys öljyvuodosta. Joku on joskus kai aikonut laittaa turbon kyseiseen hiluxiin ymmärtääkseni ja turboon on kai tarvittu paikka mistä saadaan voitelu ja sen takia on vaihdettu se(ja nyt paha selitys) luukku missä öljysuodatin jalka on kiinni ja sijaitsee pakosarjan alapuolella. Öljysuodatinhan on alunperin vaakatasossa oleva litran kokoinen purkki mutta tässä on pystysuorassa oleva pieni suodatin. Noin keskellä laippaa on banjoliitin mistä menee letku generaattorin perään.
Mikä on moottorin tyyppi vakio hiluxissa vm 89 ja mistäköhän moottorista kyseinen laippa voi olla kotoisin. Se luukku vuotaa jostain kohtaa öljyä ja myöskin se banjoliitin.
Onko missään kunnon kuvia mistä näkisi mistä om kyse eli mitä luukun takana on voiko sen irroittaa ilman että jotain pahaa tapahtuu ja mistä ja millä nimikkeellä siihen voi ostaa tiivistett/tiivisteitä. Pääseekö luukkua edes irroittamaan poistamatta pakosarjaa tai pakoputkea.
Se on "öljynlauhdutin", eli siellä pitäisi jäähdytinnesteen jäähdyttää öljyä tjn.
Luukun voi ottaa ihan huoletta pois. Öljyt ja jäähdytinnesteet laskee vaan ensin pois.
Moottorin täydellisessä tiivistesatsissa se ainakin tulee mukana.
Kyllä ainakin mun korotetussa 110:ssä sen saa pois pyöräkotelon kautta.

Se sun öljynsuodatinjalka vois olla cressidasta? 2L:ssä joka siellä tarossa moottorina vakiona on pitäisi sen litrasen suodattimen olla pystyssä reikä ylöspäin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.01.2014, 23:38
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TARO59 Näytä viesti
Kysymys öljyvuodosta. Joku on joskus kai aikonut laittaa turbon kyseiseen hiluxiin ymmärtääkseni ja turboon on kai tarvittu paikka mistä saadaan voitelu ja sen takia on vaihdettu se(ja nyt paha selitys) luukku missä öljysuodatin jalka on kiinni ja sijaitsee pakosarjan alapuolella. Öljysuodatinhan on alunperin vaakatasossa oleva litran kokoinen purkki mutta tässä on pystysuorassa oleva pieni suodatin. Noin keskellä laippaa on banjoliitin mistä menee letku generaattorin perään.
Mikä on moottorin tyyppi vakio hiluxissa vm 89 ja mistäköhän moottorista kyseinen laippa voi olla kotoisin. Se luukku vuotaa jostain kohtaa öljyä ja myöskin se banjoliitin.
Onko missään kunnon kuvia mistä näkisi mistä om kyse eli mitä luukun takana on voiko sen irroittaa ilman että jotain pahaa tapahtuu ja mistä ja millä nimikkeellä siihen voi ostaa tiivistett/tiivisteitä. Pääseekö luukkua edes irroittamaan poistamatta pakosarjaa tai pakoputkea.
Luukku/suodatinjalka on perusmallin L moottorista, vanhempi malli. Lähtee purkamatta pakoputkea mutta nesteet tulee kaikki ulos. Vuoto on siinä paperitiivarissa mikä on sen paketin alla.

Suosittelen muuten käyttämään venttiilikopan auki, jos suodatinmalli on alkuperäinen niin sieltä löytyy laahamallin keinut (uudemmassa venttiilikoneiston keinuvivussa on rulla päässä) ja sitten se tarkoittaa että omistat 2,2l moottorin... Ei muuten mutta vaikuttaa suunnilleen kaikkeen moottorin varaosien hankintaan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.01.2014, 20:34
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Vähä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TARO59 Näytä viesti
Kytkimen vaihto ja sen yhteyydessä silmälaakeri joka on ainakin hiluxissa tavallinen suojattu kuulalaakeri. Sehän on alunperin 6201 2rsj tyyppinen ja 10mm paksu. Kysymys kuuluu että voiko/mahtuuko sinne 12mm tai paksumpi laakeri sillä yleensähän akseli on kulunut laarin kohdalta ja jos leveämpi niin tulisi vähän ehjääpintaa myöskin mukaan touhuun. Onko kokemuksia
Ainaki vähä leveempi mahtuu,ite tehny silleenki et siirtäny pari millii ulospäin sitä laakeria eli en oo lyöny pohjaan laakeria,ongelmana vaan se et sit ei ulko kooli oo pesässään kunnolla ja siks en oo jättäny enempää,sit eri juttu jos on kokonaan leveempi laakeri. Eli sanoisin et kun se 6201 on 10mm levee ni joku 12mm levee olis hyvä,jopa 13 tai 14 vois olla hyvä,eri juttu millasilla leveyksillä löytyy. Lähes aina se laakeri on narahtanu kiinni kun kytkin on käyny kuumana joten ainaki C3 välyksellinen sen laakerin ois syytä olla,jospa kestäis paremmin. Mulla on itellä just laatikko irti hiluksissa mut mul on 2LT kone ja R151f laatikko et ei oo välttämättä täysin vertailukelposia minkään hiluksin kanssa,ja nää mitat heitin sitte ulkomuistista et tarkista asia!!
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.01.2014, 19:14
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

onko kellään antaa muita vaihtoehtoja ln65 pidemmiksi jarruletkuiksi? joensuussa ei tunnu kirjat tuntevan ku 2cm pidemmät letkut mitkä kävis suoraan
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 10:10 (GMT +2).