Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.01.2014, 22:27
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

mistähän löytäisi tuohon ln65 tuon ohjaus varren? siis se varsi joka tulee simpukalta banaanin muotoiseen varteen? tuntuisi olevan huomattava väljys. ja sitten mistähän varaosa puljusta löytyisi kyseiseen laitteeseen sisäkenno? joku joskus laitellut jotain sementtejä koneeseen niin tuntuu olevan aika tukossa ja lämpöä ei oikeen näin talvella piisaa.

__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.01.2014, 00:06
_Jape_:n Avatar
_Jape_ _Jape_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Lahti
Viestit: 987
Perusasetus

mistäs palikoista porukka on rakennellu kardaani käsijarrun?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.01.2014, 00:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ohjausnivelistä:


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
mistähän löytäisi tuohon ln65 tuon ohjaus varren? siis se varsi joka tulee simpukalta banaanin muotoiseen varteen? tuntuisi olevan huomattava väljys.
Ainakin minun LN-65:sessa oli k.o nivelet purettavia/jousikuormitteisia, siis NIIDEN kuuluu joustaa... siis ne nivelpesät, missä on saksisokalla lukitus, ettei isolla meisselillä pääse purkamaan ohjausvarren päästä.
en tiedä, paljonko niiden saa joustaa esim. katsastuksessa, mutta uskon että puhutaan millistä....

Ja jos meinaat uusia sen nivelen, minkä toinen osa on akselin olkatappi tuon "banaanin" keskellä, niin maksaa aika paljon....

Siis Noissa LandCruisereiden ja hiluxin nivelissä tuo juosikiristeinen on käytännössä ikuinen (yli 25 vuotta?) kun muistaa ruikata vaseliiniä nippaan...

Toki tuo nivel voi kulua väljäksi, jopa aika äkkiä; renkaat niin epätasapainossa, että ravistaa tuosta nivelestä jousen kautta, niveltä ei ole rasvattu.... jne
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.01.2014, 07:32
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ainakin minun LN-65:sessa oli k.o nivelet purettavia/jousikuormitteisia, siis NIIDEN kuuluu joustaa... siis ne nivelpesät, missä on saksisokalla lukitus, ettei isolla meisselillä pääse purkamaan ohjausvarren päästä.
en tiedä, paljonko niiden saa joustaa esim. katsastuksessa, mutta uskon että puhutaan millistä....

Ja jos meinaat uusia sen nivelen, minkä toinen osa on akselin olkatappi tuon "banaanin" keskellä, niin maksaa aika paljon....

Siis Noissa LandCruisereiden ja hiluxin nivelissä tuo juosikiristeinen on käytännössä ikuinen (yli 25 vuotta?) kun muistaa ruikata vaseliiniä nippaan...

Toki tuo nivel voi kulua väljäksi, jopa aika äkkiä; renkaat niin epätasapainossa, että ravistaa tuosta nivelestä jousen kautta, niveltä ei ole rasvattu.... jne


eli tarkoitan siis juurikin sitä niveltä joka on simpukalta lähtevässä tangossa ja tulee tuohon banaaniin kiinni ja väljyyden ovat SENTTEJÄ! sen verta kova väljys että auto hakee aika huolella. muut nivelet on ihan napakat ja tuo näyttää joltain osin purettavaltakin kun naula sokat on joku tempassu päihin.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.01.2014, 08:16
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ainakin minun LN-65:sessa oli k.o nivelet purettavia/jousikuormitteisia, siis NIIDEN kuuluu joustaa... siis ne nivelpesät, missä on saksisokalla lukitus, ettei isolla meisselillä pääse purkamaan ohjausvarren päästä.
en tiedä, paljonko niiden saa joustaa esim. katsastuksessa, mutta uskon että puhutaan millistä....

Ja jos meinaat uusia sen nivelen, minkä toinen osa on akselin olkatappi tuon "banaanin" keskellä, niin maksaa aika paljon....

Siis Noissa LandCruisereiden ja hiluxin nivelissä tuo juosikiristeinen on käytännössä ikuinen (yli 25 vuotta?) kun muistaa ruikata vaseliiniä nippaan...

Toki tuo nivel voi kulua väljäksi, jopa aika äkkiä; renkaat niin epätasapainossa, että ravistaa tuosta nivelestä jousen kautta, niveltä ei ole rasvattu.... jne
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
eli tarkoitan siis juurikin sitä niveltä joka on simpukalta lähtevässä tangossa ja tulee tuohon banaaniin kiinni ja väljyyden ovat SENTTEJÄ! sen verta kova väljys että auto hakee aika huolella. muut nivelet on ihan napakat ja tuo näyttää joltain osin purettavaltakin kun naula sokat on joku tempassu päihin.
sitä kai tuossa tarkoitettiin...
ota sokka irti, ja kiri meisselillä sopivaksi. sokka varmaan jo pudonnut jos päässy löystymään, sehän sen sokan tarkoitus on että lukitaan kiristys paikalleen.
siis tiirailet sen tangon päihin.
taitaa päästä irtoamaanki pallonivelestään jos rojut pyöriny irti...
edit eiku oothan sää näköjään jo löytäny ne sokat

Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 15.01.2014 08:19
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.01.2014, 08:40
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

täytyypi tänää kirrata sitä ja vähän muutenkin rasvata ja putsata, tuo naula antaa ymmärtää kyllä että olisi joskus kiristetty mutta kuinkakohan tiukkaan ovat aikoinaan kirranneet sen? täytynee tutkia ja tilata uusi jos kovasti on huonoksi mennyt.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.01.2014, 18:52
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

toyotalta ainakin ennen saanut siihen tankoon uuden pesän niille palloille. sen ku purat ni se on 2 osainen se pesä. toivottavasti ei se pallo oo kulunu paskaks.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.01.2014, 19:51
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -JoNe- Näytä viesti
toyotalta ainakin ennen saanut siihen tankoon uuden pesän niille palloille. sen ku purat ni se on 2 osainen se pesä. toivottavasti ei se pallo oo kulunu paskaks.
taitaapi olla sen verta jumissa että kaksi meisseliä ihan sain jo poikki. millähän metodilla olette avanneet noita?

ja hiukka ohitte tästä nivel ohjelmasta. onko kellään ollut sisä kenno koskaan tukossa? itsellä oli ja kaikista parhaaksi avaus aineeksi osottautui putken avausaine. lähti yllättävän paljolti töhnää tuolta kennosta, ei auennut meinaa kide(soodalla)suolalla.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b

Viimeksi muokannut Kettu_ : 15.01.2014 19:54
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.01.2014, 21:29
Yere:n Avatar
Yere Yere ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.12
Sijainti: Helsinki, Suomi
Viestit: 67
Perusasetus

Minkäslaisia kattotelineitä tommoseen LN110 hiluxiin kannattaa sovittaa? Leveys & minkälainen kiinnitys?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.07.2014, 14:10
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Jaahas tulipa mielee kun työpirssi on 2000 vm hilux 2,4td ja siinä alkaa etutukivarret alkaa oleen v-asennossa poikkitukeen nähden ja pohjaanlyöntikumien välii menee justjust pikkurilli. Elikkäs lyö möykyissä jo pahasti hanskoille. Oma auto o jäykkäkeula niin osaisko joku antaa tarkat ohjeet noiden väätösauvajousien kiristämiseen ? Jos sais niihin vähän ryhtiä takasin ?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.07.2014, 18:22
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Jaahas tulipa mielee kun työpirssi on 2000 vm hilux 2,4td ja siinä alkaa etutukivarret alkaa oleen v-asennossa poikkitukeen nähden ja pohjaanlyöntikumien välii menee justjust pikkurilli. Elikkäs lyö möykyissä jo pahasti hanskoille. Oma auto o jäykkäkeula niin osaisko joku antaa tarkat ohjeet noiden väätösauvajousien kiristämiseen ? Jos sais niihin vähän ryhtiä takasin ?
mutterit auki sauvan pulteista ja kiristelee tasasesti ja käyt ajaa testi lenkin jonka jälkeen mittailee että kumpikin on rengas on kaaresta mitattuna saman verran säädetty.

edittinä viellä tuossa kuvan kanssa. tuossa tosin laskevat vaan alaspäin mutta idea sama http://www.toyotanation.com/forum/80-89-95-toyota-pickup-hilux/151518-how-torsion-bar-suspension-lowering.html


__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b

Viimeksi muokannut Kettu_ : 25.07.2014 18:26
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 09:04 (GMT +2).