Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.01.2014, 14:00
AsA AsA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 108
Perusasetus

Mutta Matti eikös näistä truckmastersseista ollut joku trafin ohje tuon hyväksymisen suhteen

__________________
Arvaamattoman Synkkämielinen Antiikkikauppias
M.O.C
Mikkelin Offroad Club ry
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.01.2014, 18:09
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AsA Näytä viesti
Mutta Matti eikös näistä truckmastersseista ollut joku trafin ohje tuon hyväksymisen suhteen
Truck Mastershan on merkki, ei valmistaja, sitä valmistajaahan se AKE aikoinaan peräänkuulutti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.01.2014, 00:29
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kaksikäyttöauton ajoneuvoluokka ja -laji on N1(G)/Pakettiauto. Ajoneuvoryhmä-sarakkeessa pitäisi lukea silloin Kaksikäyttöauto. Kuten varmaan lukee isäskin Discon otteella, muuten ei isot verot selity. Sulla varmaan hivenen eri kokonaismassa jos kerran 80€ veroissa eroa.

Ja naapurin Volvon otteelta puuttuu kaksikäyttöauto-tieto otteelta tai sit pehmee penkki on ihan omalla luvalla.

Yksinkertaistettuna pehmeillä takapenkeillä olevia pikkuveroisia pakettiautoja ei tässä maassa teoriassa voi olla! Jos on, niin joko papereissa tai autossa on virhe.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No olihan tuossa joku pieni aikaväli missä nopeimmat kerkesi rekata farmit ym. takapenkillisiksi pakuiksi ja pikkuverolla. En muista vuotta enkä päivämääriä mutta joku lyhyt aika se oli.
Yksi tuttu toi "vanhan" maasturin, ja rekkasi 2-käyttöautoksi: siis maksoi täyden veron, olisi ollut alennetun autoveron auto, mutta halusi (pehmeät-)takapenkit, JA pienen (paku-)veron, mutta verottaja käänsi takkinsa, oliko jopa takautuvasti?
JA lopputulos Kaksikäyttöauto vrt maastohenkilöauto : PALJON lisää veroja maahantuonnissa ja 100 km/h nopeusrajoitus! dsl vero ja käyttömaksu samoja, toki vakuutusmaksuissa taitaa/taisi säästää pikkasen...
En tiedä miten on päättynyt, mutta silloin kun nuo kaksikäyttöautot alettiin veroittaa henkilöaton dsl verolla, minä en keksinyt muuta neuvoa, kun valittaa.....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.01.2014, 14:21
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.955
Perusasetus

Selventäkääpäs vähän tyhmälle, että mitä muutoksia tollasessa hiluxissa pitää olla, että se on kuorma-auto? Onko ainoa kriteeri kokonaismassan saaminen yli 3500kg? Onko noissa truckmastereissa taka-akseli vaihdettu jostain järeemmästä pelistä olevaan, jotta kantavuutta on saatu tarpeeksi?

Mikäs estäisi vaihdattamasta johonkin tuonticruiseriin taka-akselia vaikka Suburbanista ja hakemalla siihen sitten yksittäishyväkyntää vaikka Veronkiertomasters -merkillä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.01.2014, 16:28
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Selventäkääpäs vähän tyhmälle, että mitä muutoksia tollasessa hiluxissa pitää olla, että se on kuorma-auto? Onko ainoa kriteeri kokonaismassan saaminen yli 3500kg?
Ei riitä pelkkä kok.massa. Toinen valmistaja, direktiivit ja varusteet täytyttävä kuorma-auton painolla ja varusteilla (esmes ohjaamon suoja, nop.rajoitin jne.) Eli ei onnistu omin päin akselia vaihtamalla.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Onko noissa truckmastereissa taka-akseli vaihdettu jostain järeemmästä pelistä olevaan, jotta kantavuutta on saatu tarpeeksi?
Mainittu jo ylempänä, on.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.01.2014, 12:53
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.339
Perusasetus

Ei tuommoinen hilux, eikä edes escalade pohjainen Truck Masters ole mitään aidon Trekmasterin rinnalla.

http://3.bp.blogspot.com/-mkPH9_fKFH...0/DSCN2187.JPG

Englantilainen firma muutti näitä oikealta ohjattavaksi, ja lätkäisi merkin nokalle.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu corollan vetari, voi olla rikkinäinenkin! Nostokurki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 03.09.2012 12:14
Ostetaan Krazin vanteet ja renkaat tai koko auto, voi olla viallinenkin. Teukka O/M/V Renkaat ja vanteet 1 14.09.2010 12:17
O: Toyota Hilux 4x4. Hinta pitää olla alle 1000€ O/M/V Muut 8 04.05.2005 06:45
Golfi voi olla vaarallista Wille Jokes 0 18.02.2005 19:47
Kuinka tyhmiä sähköpostihuijauksia voi olla? kivinen Chit-Chat 9 14.02.2005 15:25


Sivu luotu: 14:16 (GMT +2).