Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2014, 23:28
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp Näytä viesti
eikös tuossa juuri edellä kerrottu että vaihdettiin myös tuo bensan imuletku eli tankilta kaasarille tuleva..

vai meinaatko siis imukaulaa?
Juu en meinaa muuta kun sitä kaasarin ja polttoainesäiliön välillä olevaa letkua jossa on mutkakohdilla taivekohdissa jotain "paisenukkuroita" ja joku laippa polttoainesäiliön lapiviennissä.

Sori, en lukenu niin tarkkaan että tämäkin olisi jo vaihdettu, ainoastaan vaan tän virkeen jossa oli kuvattu vikaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.01.2014, 12:15
Messätissari:n Avatar
Messätissari Messätissari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: Joensuu, Severnaja Karelija
Viestit: 114
Perusasetus

Impulssiletku on se haitariletku. Imukaulaa ei taida saada irti kuin sylinterin puolelta... Nynnyvenan kierteistä ei mitään hajua.

Mielenkiintoinen hässäkkä, mutta nythän on hyvä tilanne, kun tietää, ettei runko tod.näk. vuoda ja kiekko on vielä pelattavissa! Työkierrosten nyökkäys ja seilaaminen ei paljon voi johtua muusta kuin polttoaineen saannin ongelmista. Vaihdoitko muuten bensasuodattimen sieltä tankin sisältä ja?

Pikkunen ropleemi on, että ei ihan tarkkaan tiedä, miksi alkuperäinen oire korjaantui. Toimenpide kerrallaan edeten, en älynnyt sanoa, ja erikseen käyntiä kokeillen, mitä muutoksia tapahtuu. Sillä sitten osaa vähän sulkea pois eri vaihtoehtoja.

Tiedän miten turhauttavaa on kaasarin jumppaaminen ees sun taassun, mutta wanhaa kalvoa ja tiivistettä voisi käyttää paikallaan ja tekstata mitä tapahtuu. Samoin ennen kuin tekee mitään niin edellistä tuluppaa voisi ihan varmuuden välttämiseksi koeponnistaa. Niissä on on vähän liiankin usein eristevikoja jo uusina. Hyllystä otettuihin kalvoihin niihinkään pidä uskoa kuin sika jouluun.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.01.2014, 21:09
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Juu kokeilin tuossa sahailla, niin pari minuuttia pystyi hyvin sahaamaan, ja sitten alkoi kierrokset heittelemään täydellä kaasulla.

Oli se kaasarin korjaussarja jotenkin halvan oloinen eli tosiaan täytyy kokeilla vielä heittää ne vanhat tiivisteet ja kalvot takaisin kokeiluluontoisesti. Eihän siinä mene kuin 10 min...

Ja tosiaan vaihdoin tankin sisältä sen suodattimenkin.

Laitetaan tähän osien hintoja ihan muillekin tiedoksi:

-tiivistesarja Walbro-kaasareihin yleismalli 15€
-silikoniletku 10cm 7€ (mielelläni maksan, jos saan varmasti hyvän letkun)
-haitari-imuletku tankilta kaasarille 7€
-polttoainesuodatin tankin sisälle 5€
-tulppa 5€
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.04.2014, 07:33
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Laitetaan jatkeeksi Stihl 180:sen kanssa. Olisko jonkun 6 vuotta vanha mutta sahattu vain kesämökillä pikkusen polttopuita. Lähtee käyntiin normaalisti, ottaa kierroksia melko paljon mutta ihan täysiä ei ota. Sahata kun koittaa niin täyskaasulla sanoo aina buuuu ja ei tietty jaksa pyöriä ja sammuu jos ei hellitä kaasua. Jotenkin sellanen omituinen tunne kaasukahvassa, ihan kuin olisi mikrokytkin joka kytkee normitoiminnan pois ja buuun tilalle Silleen kikkailemalla osakaasulla pystyy jotain sahaamaan, eli vähäsen toimii.

Pakoputken ja kipinäpellin purin, ihan siistit. Tulppa on uudehko ja väriltään nätti harmaa, ei yhtään nokea. Vaihdoin uuden bensan jossa öljyä 3%. Kaasuvivusto näyttäisi toimivan OK, vivut liikkuu kuten kuuluukin. Ilmanputsari oli puhdas, samaten tankin sisällä polttoaineletkun päässä suodatin ihan siisti.

Noi pystyi mökillä tekemään, jatkohuolto pitää tehdä kotosalla. Bensan puute tuo lienee, kuristin ilmansaantia peukalolla niin johan otti kierroksia. Eli kaasari auki ja putsaus varmaan ensin ja noiden tiivisteiden ja kalvon vaihto. Tässä mallissa ei muuten ollut lainkaan seoksen säätöä ulkopuolelta, vain tyhjäkäynnin säätö

Olisko jollakulla kokemuksia tästä mallista ?
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.04.2014, 08:38
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Laitetaan jatkeeksi Stihl 180:sen kanssa. Olisko jonkun 6 vuotta vanha mutta sahattu vain kesämökillä pikkusen polttopuita. Lähtee käyntiin normaalisti, ottaa kierroksia melko paljon mutta ihan täysiä ei ota. Sahata kun koittaa niin täyskaasulla sanoo aina buuuu ja ei tietty jaksa pyöriä ja sammuu jos ei hellitä kaasua. Jotenkin sellanen omituinen tunne kaasukahvassa, ihan kuin olisi mikrokytkin joka kytkee normitoiminnan pois ja buuun tilalle Silleen kikkailemalla osakaasulla pystyy jotain sahaamaan, eli vähäsen toimii.

Pakoputken ja kipinäpellin purin, ihan siistit. Tulppa on uudehko ja väriltään nätti harmaa, ei yhtään nokea. Vaihdoin uuden bensan jossa öljyä 3%. Kaasuvivusto näyttäisi toimivan OK, vivut liikkuu kuten kuuluukin. Ilmanputsari oli puhdas, samaten tankin sisällä polttoaineletkun päässä suodatin ihan siisti.

Noi pystyi mökillä tekemään, jatkohuolto pitää tehdä kotosalla. Bensan puute tuo lienee, kuristin ilmansaantia peukalolla niin johan otti kierroksia. Eli kaasari auki ja putsaus varmaan ensin ja noiden tiivisteiden ja kalvon vaihto. Tässä mallissa ei muuten ollut lainkaan seoksen säätöä ulkopuolelta, vain tyhjäkäynnin säätö

Olisko jollakulla kokemuksia tästä mallista ?
Jos sulla on ollut 95+2T öljyt talvet niin voipi olla kaasarissa töhnää eikä jaksa käydä kun ei saa bensaa. Jos saha on enemmän varastoituna kuin käytössä, niin käytä pienkonebensaa jatkossa. Se toimii eikä ole kauhean kallista jos ei ihan työkseen sahaa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.04.2014, 12:03
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Stihlin käyntihäiriöt häipyy sillä, kun vaihtaa merkin Husqvarnaan.

Itellä pari Stihlin 023:sta tuolla varastossa, ja noita Husqvarnoja sitten enemmänkin. Ja ei noita jälkimmäisiä tarvi kauheesti ruuvata vaikka ois seisoneet kauankin. Pari viikkoa sitten otin kaks 246:sta esille, kun polttopuita piti rueta sahaan. Molemmissa viime syksynä jääneet omasekotteet (98E:tä ja 2.5% öljyä) tankeissa ja käyntiin lähti ja ei nikotelleet yhtään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.04.2014, 13:16
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

No jaa, näiden Stihlien kanssa olen ikäni pelleillyt ja hyvin ne kestää huonoa ylläpitoa
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.04.2014, 17:22
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Laitetaan jatkeeksi Stihl 180:sen kanssa. Olisko jonkun 6 vuotta vanha mutta sahattu vain kesämökillä pikkusen polttopuita. Lähtee käyntiin normaalisti, ottaa kierroksia melko paljon mutta ihan täysiä ei ota. Sahata kun koittaa niin täyskaasulla sanoo aina buuuu ja ei tietty jaksa pyöriä ja sammuu jos ei hellitä kaasua. Jotenkin sellanen omituinen tunne kaasukahvassa, ihan kuin olisi mikrokytkin joka kytkee normitoiminnan pois ja buuun tilalle Silleen kikkailemalla osakaasulla pystyy jotain sahaamaan, eli vähäsen toimii.

Pakoputken ja kipinäpellin purin, ihan siistit. Tulppa on uudehko ja väriltään nätti harmaa, ei yhtään nokea. Vaihdoin uuden bensan jossa öljyä 3%. Kaasuvivusto näyttäisi toimivan OK, vivut liikkuu kuten kuuluukin. Ilmanputsari oli puhdas, samaten tankin sisällä polttoaineletkun päässä suodatin ihan siisti.

Noi pystyi mökillä tekemään, jatkohuolto pitää tehdä kotosalla. Bensan puute tuo lienee, kuristin ilmansaantia peukalolla niin johan otti kierroksia. Eli kaasari auki ja putsaus varmaan ensin ja noiden tiivisteiden ja kalvon vaihto. Tässä mallissa ei muuten ollut lainkaan seoksen säätöä ulkopuolelta, vain tyhjäkäynnin säätö

Olisko jollakulla kokemuksia tästä mallista ?
Otin kaasarin irti ja purin atomeiksi. Kaikki oli putipuhdasta, ei jälkeäkään liasta, roskista tai sakasta. Puhaltelin kaikkki kanavat paineilmalla. Tankilta kaasarille tuleva letku oli kunnossa, piti paineilman hyvin sisällä. Tankin sisällä oleva letku on vaikeampi tutkia, puhaltelin senkin läpi paineilmaa eikä tankissa ainakaan pörissyt ilma. Kalvo tuntui olevan ihan ok. Varasosia ei vielä ollut hankittuna, eli mitään en vaihtanut.

Mutta ihan samat oireet kuin aikaisemminkin, käy tyhjäkäyntiä hienosti mutta täysillä kierroksilla ei lainkaan, eikä siis kestä kuormaa juurikaan.

Mitähän tuolle vielä voisi tehdä
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.04.2014, 17:34
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Otin kaasarin irti ja purin atomeiksi. Kaikki oli putipuhdasta, ei jälkeäkään liasta, roskista tai sakasta. Puhaltelin kaikkki kanavat paineilmalla. Tankilta kaasarille tuleva letku oli kunnossa, piti paineilman hyvin sisällä. Tankin sisällä oleva letku on vaikeampi tutkia, puhaltelin senkin läpi paineilmaa eikä tankissa ainakaan pörissyt ilma. Kalvo tuntui olevan ihan ok. Varasosia ei vielä ollut hankittuna, eli mitään en vaihtanut.

Mutta ihan samat oireet kuin aikaisemminkin, käy tyhjäkäyntiä hienosti mutta täysillä kierroksilla ei lainkaan, eikä siis kestä kuormaa juurikaan.

Mitähän tuolle vielä voisi tehdä
Nyt on pakko sanoa, että ei keksi enää kuin jonkun sellaisen vian, joka riippuu kierroksista. Ja se voi tuon kaiken jälkeen ehkä olla enää kipinän loppuminen kun kierrokset kasvaa. Kuulostaa ufolta, mutta niin paljon oot jo tehnyt, ettei paljoa jää jäljelle...

http://www.forestryforum.com/board/i...?topic=67063.0

Tossakin jotain, kaasarijutuista puhuvat ja oireet täsmäisivät.

Koska ei ota kierroksia, niin käy rikkaalla ja voipi hyvinkin olla ilmansaantipulma eli kokeile ilman suodatinta mitä käy.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 22.04.2014 17:45
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.04.2014, 09:36
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Nyt on pakko sanoa, että ei keksi enää kuin jonkun sellaisen vian, joka riippuu kierroksista. Ja se voi tuon kaiken jälkeen ehkä olla enää kipinän loppuminen kun kierrokset kasvaa. Kuulostaa ufolta, mutta niin paljon oot jo tehnyt, ettei paljoa jää jäljelle...

http://www.forestryforum.com/board/i...?topic=67063.0

Tossakin jotain, kaasarijutuista puhuvat ja oireet täsmäisivät.

Koska ei ota kierroksia, niin käy rikkaalla ja voipi hyvinkin olla ilmansaantipulma eli kokeile ilman suodatinta mitä käy.
Ilman suodatinta käy ja kukkuu ihan samalla tavalla kuin suodattimenkin kanssa. Jos sulkee sormella imuaukosta 3/4 osaa niin johan ottaa kone kierroksia Tarvii varmaan ostaa noita varaosia, voi niissä letkuisa olla vikaa, ei vaan silmällä huomaa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.04.2014, 17:54
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Otin kaasarin irti ja purin atomeiksi. Kaikki oli putipuhdasta, ei jälkeäkään liasta, roskista tai sakasta. Puhaltelin kaikkki kanavat paineilmalla. Tankilta kaasarille tuleva letku oli kunnossa, piti paineilman hyvin sisällä. Tankin sisällä oleva letku on vaikeampi tutkia, puhaltelin senkin läpi paineilmaa eikä tankissa ainakaan pörissyt ilma. Kalvo tuntui olevan ihan ok. Varasosia ei vielä ollut hankittuna, eli mitään en vaihtanut.

Mutta ihan samat oireet kuin aikaisemminkin, käy tyhjäkäyntiä hienosti mutta täysillä kierroksilla ei lainkaan, eikä siis kestä kuormaa juurikaan.

Mitähän tuolle vielä voisi tehdä
Samanmoinen vika korjaantu joku vuosi sotten tyristorin vaiholla omaan stihliin, meni kyllä lopussa jo niin pahaksi että ei saanut enään käyntiin ollenkaan. Kylän moottorisahankorjaaja ei mitään muita vikakohteita heittänytkään. Halpahan se osa ei muistaakseni ollu, mutta kuitenkin murto-osa uuden sahan hinnasta. Niin ja vaihdon jälkeen toiminut kyllä hyvin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.04.2014, 09:39
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uju Näytä viesti
Samanmoinen vika korjaantu joku vuosi sotten tyristorin vaiholla omaan stihliin, meni kyllä lopussa jo niin pahaksi että ei saanut enään käyntiin ollenkaan. Kylän moottorisahankorjaaja ei mitään muita vikakohteita heittänytkään. Halpahan se osa ei muistaakseni ollu, mutta kuitenkin murto-osa uuden sahan hinnasta. Niin ja vaihdon jälkeen toiminut kyllä hyvin.
Tyhmä kysymys mutta mikä on tyristori

Meinaatko tätä: http://www.ebay.com/itm/Stihl-017-01...item2a3b63bcb3

ps. on muuten osat naurettavan halpoja eBay:ssä......
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.04.2014, 14:52
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Laitetaan jatkeeksi Stihl 180:sen kanssa. Olisko jonkun 6 vuotta vanha mutta sahattu vain kesämökillä pikkusen polttopuita. Lähtee käyntiin normaalisti, ottaa kierroksia melko paljon mutta ihan täysiä ei ota. Sahata kun koittaa niin täyskaasulla sanoo aina buuuu ja ei tietty jaksa pyöriä ja sammuu jos ei hellitä kaasua. Jotenkin sellanen omituinen tunne kaasukahvassa, ihan kuin olisi mikrokytkin joka kytkee normitoiminnan pois ja buuun tilalle Silleen kikkailemalla osakaasulla pystyy jotain sahaamaan, eli vähäsen toimii.

Pakoputken ja kipinäpellin purin, ihan siistit. Tulppa on uudehko ja väriltään nätti harmaa, ei yhtään nokea. Vaihdoin uuden bensan jossa öljyä 3%. Kaasuvivusto näyttäisi toimivan OK, vivut liikkuu kuten kuuluukin. Ilmanputsari oli puhdas, samaten tankin sisällä polttoaineletkun päässä suodatin ihan siisti.

Noi pystyi mökillä tekemään, jatkohuolto pitää tehdä kotosalla. Bensan puute tuo lienee, kuristin ilmansaantia peukalolla niin johan otti kierroksia. Eli kaasari auki ja putsaus varmaan ensin ja noiden tiivisteiden ja kalvon vaihto. Tässä mallissa ei muuten ollut lainkaan seoksen säätöä ulkopuolelta, vain tyhjäkäynnin säätö

Olisko jollakulla kokemuksia tästä mallista ?
Ei kokemusta kyllä ole, mutta voisi olla kyllä jonkinlainen suutinvika?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan stihl re98 painepesuri wuntzikka O/M/V Muut 7 29.12.2013 20:43
Stihl raivaussaha, apuja.. Ambula Chit-Chat 7 30.08.2013 22:36
Ostettu Stihl 362 moottorisaha Porvoon Hilma O/M/V Muut 4 21.03.2013 23:15
Stihl -lehtipuhaltimet AtteL Chit-Chat 4 11.07.2012 21:32
Myyty Stihl 025 liippari O/M/V Muut 7 24.04.2010 15:22


Sivu luotu: 01:07 (GMT +2).