![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Juu nyt on kaasarin korjaussarja mallia tarvike. Ihan Stihlin myymälästä kuitenkin ja hieman kummoksuin, kun käski laittamaan kalvon puolelle kaksi tiivistettä päällekkäin. Tuli sarjassa mukana, ja ovat kuulemma niin ohuita, että muuten tulvii. Tuosta sarjasta puuttui kaasarin ja peltilätkän välinen tiiviste (peltilätkä on kumista imukaulaa vasten), niin jouduin laittamaan vanhan takaisin. Täytyy vielä tuo käydä hakemassa uusi. Samalla uusittiin tankilta tuleva letku ja primerin letku + vielä tulppakin. Nyt käy tyhjäkäyntiä niin kylmänä kuin kuumana maailman tappiin, ja lähtee aina ekalla käyntiin. Mutta isoilla kierroksilla taas ei käy ainakaan ilman kuormaa kunnolla, vaan booaa. Kaasu pohjassa kierrokset heittelee edes takaisin ja H-säätöruuvin missään asennossa tilanne ei parane. Täytyy kokeilla viikonloppuna ihan sahatakin jotain, niin tietää lisää. Säädin sytkäpuolen välyksen sieltä puolan suunnalta noin milliin. Tämä ei vaikuttanut käyntiin mitenkään. Mielestäni kipinä ei kuitenkaan kuumana näytä ihan yhtä vahvalta kuin kylmänä, mutta on silti ihan selvä kipinä. Kiinnileikkaumaa en oikein pidä vaihtoehtona, kun joka suunnasta tiirailtuna näyttää pytty ja mäntä hyvältä. Tuota impulssiletkua koittelin tiirailla, mutten kyllä sellaista hoksannut. Osaako joku vähän tarkemmin kuvailla, että minkänäköisestä letkusta on kyse ja mitä se tekee? Entä se kuminen imukaula? Voiko sen vetää ulos, kun kaasari on irti? En kokeillut, kun näytti päällisin puolin hyvältä. Onko tietoa, mikä on puolipuristimen kierre, jos sen kokeilisi vielä tulpata? Ja tosiaan tämä on muovirunkoinen ja tuntuu semmoiselta paketilta, ettei ole tehty purettavaksi... Kampiakselin stefat voi olla aika haasteellisia kaivella esiin. Tästä sahastahan alkaa tulemaan harrastus, mutta jos vaikka varasahaksi saisi vielä....
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
vai meinaatko siis imukaulaa? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sori, en lukenu niin tarkkaan että tämäkin olisi jo vaihdettu, ainoastaan vaan tän virkeen jossa oli kuvattu vikaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Impulssiletku on se haitariletku. Imukaulaa ei taida saada irti kuin sylinterin puolelta... Nynnyvenan kierteistä ei mitään hajua.
Mielenkiintoinen hässäkkä, mutta nythän on hyvä tilanne, kun tietää, ettei runko tod.näk. vuoda ja kiekko on vielä pelattavissa! Työkierrosten nyökkäys ja seilaaminen ei paljon voi johtua muusta kuin polttoaineen saannin ongelmista. Vaihdoitko muuten bensasuodattimen sieltä tankin sisältä ja? Pikkunen ropleemi on, että ei ihan tarkkaan tiedä, miksi alkuperäinen oire korjaantui. Toimenpide kerrallaan edeten, en älynnyt sanoa, ja erikseen käyntiä kokeillen, mitä muutoksia tapahtuu. Sillä sitten osaa vähän sulkea pois eri vaihtoehtoja. Tiedän miten turhauttavaa on kaasarin jumppaaminen ees sun taassun, mutta wanhaa kalvoa ja tiivistettä voisi käyttää paikallaan ja tekstata mitä tapahtuu. Samoin ennen kuin tekee mitään niin edellistä tuluppaa voisi ihan varmuuden välttämiseksi koeponnistaa. Niissä on on vähän liiankin usein eristevikoja jo uusina. Hyllystä otettuihin kalvoihin niihinkään pidä uskoa kuin sika jouluun. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Juu kokeilin tuossa sahailla, niin pari minuuttia pystyi hyvin sahaamaan, ja sitten alkoi kierrokset heittelemään täydellä kaasulla.
Oli se kaasarin korjaussarja jotenkin halvan oloinen eli tosiaan täytyy kokeilla vielä heittää ne vanhat tiivisteet ja kalvot takaisin kokeiluluontoisesti. Eihän siinä mene kuin 10 min... Ja tosiaan vaihdoin tankin sisältä sen suodattimenkin. Laitetaan tähän osien hintoja ihan muillekin tiedoksi: -tiivistesarja Walbro-kaasareihin yleismalli 15€ -silikoniletku 10cm 7€ (mielelläni maksan, jos saan varmasti hyvän letkun) -haitari-imuletku tankilta kaasarille 7€ -polttoainesuodatin tankin sisälle 5€ -tulppa 5€
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Laitetaan jatkeeksi Stihl 180:sen kanssa. Olisko jonkun 6 vuotta vanha mutta sahattu vain kesämökillä pikkusen polttopuita. Lähtee käyntiin normaalisti, ottaa kierroksia melko paljon mutta ihan täysiä ei ota. Sahata kun koittaa niin täyskaasulla sanoo aina buuuu ja ei tietty jaksa pyöriä ja sammuu jos ei hellitä kaasua. Jotenkin sellanen omituinen tunne kaasukahvassa, ihan kuin olisi mikrokytkin joka kytkee normitoiminnan pois ja buuun tilalle
![]() Pakoputken ja kipinäpellin purin, ihan siistit. Tulppa on uudehko ja väriltään nätti harmaa, ei yhtään nokea. Vaihdoin uuden bensan jossa öljyä 3%. Kaasuvivusto näyttäisi toimivan OK, vivut liikkuu kuten kuuluukin. Ilmanputsari oli puhdas, samaten tankin sisällä polttoaineletkun päässä suodatin ihan siisti. Noi pystyi mökillä tekemään, jatkohuolto pitää tehdä kotosalla. Bensan puute tuo lienee, kuristin ilmansaantia peukalolla niin johan otti kierroksia. Eli kaasari auki ja putsaus varmaan ensin ja noiden tiivisteiden ja kalvon vaihto. Tässä mallissa ei muuten ollut lainkaan seoksen säätöä ulkopuolelta, vain tyhjäkäynnin säätö ![]() Olisko jollakulla kokemuksia tästä mallista ?
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan stihl re98 painepesuri | wuntzikka | O/M/V Muut | 7 | 29.12.2013 20:43 |
Stihl raivaussaha, apuja.. | Ambula | Chit-Chat | 7 | 30.08.2013 22:36 |
Ostettu Stihl 362 moottorisaha | Porvoon Hilma | O/M/V Muut | 4 | 21.03.2013 23:15 |
Stihl -lehtipuhaltimet | AtteL | Chit-Chat | 4 | 11.07.2012 21:32 |
Myyty Stihl 025 | liippari | O/M/V Muut | 7 | 24.04.2010 15:22 |