![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Millainen operaatio on kytkimen vaihto LN110 nelikkoon? Tarviiko aikaa varata tunteja vai päiviä?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ihan peruskauraa, joskin kaikki on tuplasti painavampaa kuin normaali henkilöautossa. Jos on nosturi ja jonkinnäkönen vaihdelaatikkopukki käytössä niin ei mitään ihmeellistä
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kytkimen vaihto ja sen yhteyydessä silmälaakeri joka on ainakin hiluxissa tavallinen suojattu kuulalaakeri. Sehän on alunperin 6201 2rsj tyyppinen ja 10mm paksu. Kysymys kuuluu että voiko/mahtuuko sinne 12mm tai paksumpi laakeri sillä yleensähän akseli on kulunut laarin kohdalta ja jos leveämpi niin tulisi vähän ehjääpintaa myöskin mukaan touhuun. Onko kokemuksia
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kysymys öljyvuodosta. Joku on joskus kai aikonut laittaa turbon kyseiseen hiluxiin ymmärtääkseni ja turboon on kai tarvittu paikka mistä saadaan voitelu ja sen takia on vaihdettu se(ja nyt paha selitys) luukku missä öljysuodatin jalka on kiinni ja sijaitsee pakosarjan alapuolella. Öljysuodatinhan on alunperin vaakatasossa oleva litran kokoinen purkki mutta tässä on pystysuorassa oleva pieni suodatin. Noin keskellä laippaa on banjoliitin mistä menee letku generaattorin perään.
Mikä on moottorin tyyppi vakio hiluxissa vm 89 ja mistäköhän moottorista kyseinen laippa voi olla kotoisin. Se luukku vuotaa jostain kohtaa öljyä ja myöskin se banjoliitin. Onko missään kunnon kuvia mistä näkisi mistä om kyse eli mitä luukun takana on voiko sen irroittaa ilman että jotain pahaa tapahtuu ja mistä ja millä nimikkeellä siihen voi ostaa tiivistett/tiivisteitä. Pääseekö luukkua edes irroittamaan poistamatta pakosarjaa tai pakoputkea. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Luukun voi ottaa ihan huoletta pois. Öljyt ja jäähdytinnesteet laskee vaan ensin pois. Moottorin täydellisessä tiivistesatsissa se ainakin tulee mukana. Kyllä ainakin mun korotetussa 110:ssä sen saa pois pyöräkotelon kautta. Se sun öljynsuodatinjalka vois olla cressidasta? 2L:ssä joka siellä tarossa moottorina vakiona on pitäisi sen litrasen suodattimen olla pystyssä reikä ylöspäin. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Suosittelen muuten käyttämään venttiilikopan auki, jos suodatinmalli on alkuperäinen niin sieltä löytyy laahamallin keinut (uudemmassa venttiilikoneiston keinuvivussa on rulla päässä) ja sitten se tarkoittaa että omistat 2,2l moottorin... Ei muuten mutta vaikuttaa suunnilleen kaikkeen moottorin varaosien hankintaan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kysytääs vielä et kun purkaa hiacen jakiksen niin mitä sieltä tippuu öljyn lisäksi syliin?
Ja missä vois olla vika kun nelikon kytkentä haarukan vipu ei liiku laatikossa ja valinta keppi on taka-asennossa (nelikko kytkettäisiin työntämällä?)
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Risukeulan etupyörät jumii käännettäessä
Kyse on siis ln110, 1995 Hilux, alias Hilma.
Pihalle kun nyt vihdoin tuli lunta niin pääsin tekemään mielenkiintoisen experimentin. Kokeessa on kolme vaihetta ja kuvausta. Vaihe 1: hidas neliveto päälle, käännetään ohjauksesta kaikki oikealle ja kytkin ylös. Auto liikkuu ja avoimesta ovesta tarkkaillaan vasemman etupyörän liikkeitä. Pyörä pyörii, mutta vajaan kierroksen jälkeen jumittuu hetkeksi ( tämä näkyy siis selvästi kun vauhtia on todella vähän ja kun alustana on lumi). Jumitus irtoaa lähes samantien ja pyörä pyörii vapaasti. Vaihe 2. Takaveto päälle, samoin kun vaiheessa 1, ruori styyrpuurin ja tarkkailemaan pyörää. Ei jumita tällä kertaa. Vaihe 3: kokeillaan samaa käännöstä, mutta huomattavasti vähäisemmällä käännöllä. Ei jumita. Ja nyt seuraa kysymys: Voiko olla murros, joka jumittaa vaikka ilmiö esiintyy vain 4-vedolla? Kuvittelisin itse, että murros ei tiedä onko vetoa vai ei. Onko etutasauspyörästö mulla jotenkin kiristetty, koska siihen tuo käytös myös viittaa. Vaiko onko tämä vaan murroskysymys? Vääntösauvat on melko ylhäällä. Lörtsykumit murroksen ympärillä on ehjät. Loppuun pakollinen vastuuvapaus- ja moderaattorin iloiseksi tekevä lauseke: hakua on käytetty ahkerasti ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Vähä.Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
onko kellään antaa muita vaihtoehtoja ln65 pidemmiksi jarruletkuiksi? joensuussa ei tunnu kirjat tuntevan ku 2cm pidemmät letkut mitkä kävis suoraan
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=33079 ja http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=33148 Ja noi käyttäjän Azizp linkit vie "vanhalle palstalle" jossa oli eri softa pohjalla. Mulla ei ole käryäkään miten noi linkit sais käännetyä uudelle palstalle. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Eli kysytääs täältä... Ln65 vm.88 moottorinvaihtoprojekti, tällähetkellä kiinni 2L pata, meneekö heittämällä 2L2 paikalleen? Vai kannattaneekoo suosiolla etsiä vakio motti?
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 10 (0 jäsentä and 10 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |