![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Noh, niin no. Samaa mietin päivittäin koska HJ:n vuosimaksut on 970e. Jos ostan -96 suburbanin dieselillä vuosittaiset maksut on 85e. Jos ostan vaikka 2001 Suburbanin 6.0 bensa-vortecilla, vuosittaiset maksut on 0 euroa. Kevytkuorkille ei lasketa käyttömaksua vaan dieselvero pelkästään. Verojen maksu menee sitten jatkossa polttoaineverojen muodossa koska 6.5td vie 13-17litraa sadalle nurkissa ja 6.0 bensa ainakin saman verran. Mutta vastapainona kolme penkkiriviä, mukavaa kyytiä ja helpotus siitä ettei niissä Trafin kirjeissä tule mitään ikäviä pankkisiirtolomakkeita. Kevytkuorma-autoista ei tietääkseni mene autoveroa Suomeen tuotaessa, joten voit hyvin tuoda sen Suomeenkin. Tietenkin täällä hölmölässä on kaikenlaisia lapsellisia "sääntöjä" joten joudut katselemaan vähän vuosimalleja ja ehkä riipimään aivan kelvollisia osia irti ja korvaamaan ne EU-kelvollisilla osilla jotta saat auton tieliikennekelpoiseksi. Vakuutukset ovat kevytkuorkille hieman korkeammat samoin kuin katsastus joillakin katsastusasemilla. HDJ:n verosta säästyneillä rahasummalla saat n.666 litraa dieseliä tai n.606 litraa bensaa=4000-4500km ajelua v8:lla. ![]() Wuhuu...
__________________
Tiäräksää tuanoi Viimeksi muokannut vartiainen : 06.01.2014 04:17 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jossain oli juttua et joku joku ajelee viron kilpisellä autolla suomessa ja on maksanut siitä verot suomeen niin kukaan ei voi mitään kun pöytälaatikko firmaan auto on rekisteröity tallinnaan ja kaveri on firman omistaja ja auton haltijakohan se oli
![]() Mut hitot mitään kevyt K-A;ta vaan tappiin varusteltu sopivan ikäinen diesel maasturi jossa suomaliassa verot runsaasti yli tonnin ![]() ![]() Sit vielä kun sen pitäisi nätisti kuten kuuluu niin kuulemma ei tartte tallinnasta kovin paljon kauemman lähettää 100€ ja kirje kuori niin auto on katsastettu palaavassa kirjeessä ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Niin ja plus se etu, minkä saa kun tuo kevytkuorma-autollisen viinaa aina katsastuskeikalla käydessään. Kyllä sinne muutama jalojuoma mahtuu ja kun sen myy kunnanjohtajalle, niin ei poliisiakaan kiinnosta.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Miten mul on sellanen käsitys ettei suomalainen saa ajaa ulkomaan kilpisellä suomessa?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Minulla sama käsitys kuin oltxillakin, eli jos ajan ulkomaan kilpisellä autolla suomessa, verot menevät maksuun. Eli pitäisi sitten olla ulkomaan elävä. Kuinka vaikea on hommata osoite ja Viron kansalaisuus? On se kumma, kun joskus mietin maasturin ostoa ja niiden käyttvoimaveroa, silloin moni kertoi, että sillä ole mitään väliä. No onhan se vähän kallista maksaa melkein tonni vuodessa jostain hojosta, jonka arvo on muutamia tonneja.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Voi tulla kalliiksiLainaus:
http://www.taloustaito.fi/fi-FI/+aut...tolla-suomessa http://www.helsinginuutiset.fi/artik...viron-kilvissa http://ryynanenconsulting.com/ukk/ Voiko suomalainen ajaa Suomessa virolaisen yhtiön omistamalla Viron rekisterissä olevalla autolla? Tämä kysymys on jo pitkään askarruttanut monia eikä siihen ole vieläkään täysin yksiselitteistä vastausta. Lähtökohtana koko kysymykselle on Suomen kansalaisten eriarvoinen kohtelu muiden Eu-maiden kansalaisiin verrattuna. Suomessa asuvalla suomalaisella ei ole Suomen lainsäädännön mukaan oikeutta kuljettaa muuta kuin Suomeen rekisteröityä ajoneuvoa. Tämä laki on luonnollisesti ristiriidassa EU:n vapaan liikkuvuuden kanssa, mutta Suomen viranomaiset eivät siitä välitä. EU lakia katsoessa kenellä tahansa suomalaisella on oikeus ajaa Suomessa mihin tahansa EU maahan rekisteröityä ajoneuvoa, mutta Suomen lakia noudattaessa oikeutta ei ole. Asian tekee vielä mutkikkaammaksi muissa Eu -maissa sijaitsevien yhtiöiden omistamat ajoneuvot. Alla esimerkki joka toivottovasti auttaa valaisemaan suomalaista yrittäjää tilanteen naurettavuudesta ja epäoikeudenmukaisuudesta. Esimerkki § Suomessa syntynyt ja asuva Marko on perustanut kuljetusalan liikkeen Saksaan Münchenin kaupunkiin yhdessä Ranskassa syntyneen ja asuvan liikekumppaninsa kanssa Jeanin sekä Suomessa syntyneen, mutta pysyvästi Espanjaan muuttaneen Kaukon kanssa. Saksa oli luonnollinen valinta yhtiön kotimaaksi verrattuna esimerkiksi Suomeen, koska sijainti on liiketoiminnan kannalta logistisesti parempi ja yhtiön tarvitsemien ajoneuvojen hinnat ovat Saksassa huomattavasti Suomea edullisemmat. Yhtiö hankkii kuljetuskalustoa tarkoituksenaan hoitaa tavarankuljetuksia EU -alueella ja yhtiön ajoneuvot rekisteröidään luonnollisesti kumppanusten saksalaisen yhtiön nimiin Saksaan. Yhtiöllä ei ole heti mahdollisuuksia palkata ulkopuolista työvoimaa ja siksi yrittäjien tulee hoitaa kuljetustehtävät itse. Yritys saa hyvin toimeksiantoja eri puolelta Eurooppaa ja toiminta sujuu moitteetta kunnes yhtiö saa toimeksiannon kuljettaa tavaraa Puolalaiselta tehtaalta Suomessa sijaitsevaan Ouluun. Yhtiökumppaneita epäilyttää onko heidän mahdollista toteuttaa toimeksiantoa lainkaan, koska he ovat kuulleet ettei Suomalaisilla ole oikeutta kuljettaa muuhun kuin Suomeen rekisteröityä ajoneuvoa Suomessa. Yhtiön ranskalainen osakas ja työntekijä Jean ei pääse keikalle koska hän on juuri ajamassa yhtiön saksalaista rekkaa Italiassa. Marko ja Kauko pähkäilevät voiko heistä kumpakaan ottaa työtä vastaan tehtävänään ajaa lasti Krakovasta Ouluun. Marko on kuullut huhuja että jos hän jää Suomessa kiinni ulkomaalaisen auton ratista niin autosta viedään kilvet ja hänelle määrätään karmeat verot maksettavaksi heti putkareissun jälkeen. Kauko ei ole aivan varma kohdellaanko häntä samoin, koska hän ei ole asunut yli vuoteen Suomessa vaikka onkin vielä seuraavat kaksi vuotta verovelvollinen Suomeen. Tästä epäselvyydestä johtuen Kauko on aina Suomeen sukuloimaan tullessaan vuokrannut Suomen rekisterissä olevan auton vaikka hänellä tietääkseen olisi oikeus ajaa espanjaan rekisteröityä autoaan vapaasti koko Eu alueella ja vaikka Venäjällä jos näin tahtoo. Onko Markolla tai Karilla siis mahdollisuutta suoriutua töistään joutumatta viranomaisten kiusaamaksi Suomessa? Vastaus: Ei Suomen kansalaisilla tai pysyvästi muussa maassa kuin Suomessa asuvilla on oikeus kuljettaa muualle kuin Suomeen rekisteröityä ajoneuvoa Suomessa. Ajoneuvo saa olla yhtämittaisesti Suomessa max 6kk jonka jälkeen se pitää viedä pois Suomesta. Periaatteessa suomalaisilla olisi oikeus ajaa mihin tahansa Eu-maahan rekisteröityä autoa myös kotimaassaan, mutta kukaan suomalainen ei ole vielä taistellut asiasta Eu tuomioistuimessa esimerkkitapauksen saadakseen. Hyvä nyrkkisääntö ulkomaisia yhtiöitä omistaville suomalaisille on tehdä myös pysyvä muuttoilmoitus pois Suomesta. Jos yhtiön omistamalla autolla joutuu ajamaan työasioissa myös Suomessa on hyvä kantaa aina mukana ulkomaista henkilöllisyystodistusta ja todistusta asuinpaikastaan muualla kuin Suomessa, esim vuokrasopimusta tms. Viranomaisten lähtökohta Suomessa on näissä tapauksissa usein “syyllinen kunnes toisin todistetaan”, joten jos yhtiön omistaja asuu virallisesti vielä Suomessa eikä ole valmis taistelemaan oikeuksiensa puolesta ja kuluttamaan siihen aikaa eri oikeusasteissa kannattaa välttää Suomessa ajoa jos se vain on mahdollista tai pyrkiä löytämään yrityksen autolle muun maalainen kuljettaja aina kun autolla joudutaan ajamaan Suomessa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mutta mites sitten kun maksaa autoveron suomeen silloin ei voi koppalakitkaan inistä veroista
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
kuorkista ko ?? niin mistä veroista ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ja vaikka tuo kuluttaa enempi ku ex-traileriveturi (hdj80) niin verot huomioiden n.10tkm vuodessa on raja jonka jälkeen tuo alkaa tulemaan kalliimmaksi... ja mitä tulee vakuutuksiin niin ainakin lähi-tapiolassa tossa on halvemmat vakuutukset ku hodarissa oli.. ja käyttömaksua ei ollenkaan ![]() jos ajoo tulee enempi niin kannattaa kyl miun mielestä ostaa ehdottomasti diesel, ku ei tuo dieselvero mikään iso oo mut bensakone on juoppo ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#10
|
|||
|
|||
![]() Tulli uhkailee.... (k.o käsitys jäi, ei suora kopio)
Siis tullin sivuilla kerrotaan/annetaan ymmärtää, että Jos ulkomaan rekisterissä olevaa autoa käytetään VÄÄRIN (siis suomalainen ajaa omikseen), niin se käyttö voidaan estää poistamalla kilvet...
Ja jos olisi kyse autosta, josta pitäisi maksaa veroa suomeen (kuten pakettiautoista ja dsl kuorma-autosta), niin silloin uhkaavat ottaa takavarikkoon.... Tuo alkuperäinen idea, siis ulkomaan rekisterissä olevan bensakäyttöisen N2(G) auton käyttö jatkuvasti suomessa, ja nimenomaan suomalaisen toimesta omiin ajoihin: Siis nähdäkseni tuo on aikapaljon varmemmalla pohjalla, kuin esim. henkilöautojen lainaus/vuokraus toisesta EU-maasta, jota sitäkin jotkut yrittää viritellä... (Nuo kansalliset verolait tms. ovat aika pyhiä, tuo tavaran ja palveluiden vapaa liikkuminen lienee paljon helpompaa ilman tuota verokysymystä?) JOS haluisin tapella, niin tuohan varmaan olisi selvä jo 2034... Mutta työllistäs noin 50 Pavunlaskijaa/pykälän***sijaa, ja siten maksaisi muutaman Millin verorahoja, ja ainakin osa k.o henkilöt maksaa veronsa jonnekkin muualle kuin suomeen.... Katsellaan ja odotellaan, josko joku "Alkaisi aukaisemaan Latua...." siis kokeilemaan; taikka oma himo yltyy ![]() p.s Olisi aika polleeta ajella n.10v vanhalla n.10 kE:n bensamaasturilla, missä on "paremmin oksennusta kestävät sähkötuolit" siis täysnahkapenkit sähkösäädöin... ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ainakin Pohjolassa ja IF:Ssä sekä -96 suburban 6.5td:n että -01 suburban 6.0:n vakuutukset ovat n. 200 euroa HJ:n tai HDJ:n vakuutuksia kalliimmat. Ja vakuutukset ilman bonuksia, pelkkä pakollinen liikennevakuutus (HJ -91 800e, HDJ -92 830e, 6.5td 1030e ja 6.0 1024e). Avalanchelle liikennevakuutus 1 014,97.
__________________
Tiäräksää tuanoi Viimeksi muokannut vartiainen : 08.01.2014 13:24 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Mulle taasen lähitapiola antoi hj:lle 1012euron liikennevakuutuksen nollabonareilla ja Pohjola tarjosi 720euroa. Ne vaihtelee...
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Joku jossain kirjoitti et heillä tarkoituksella/tahallaan on vakuutukset koko perheellä 2 aik. 2 last. koti vakuutus on talolle irtamistolle ja ulko "tavaroille" Vanhemmilla molemmilla autot ja isällä vielä harrastus ja sekä työauto Ja kaikki vakuutukset on eri firmoissa niin on reilusti halvempaa Ukko siellä hengestä, äiti tuolla, poika täällä ja tyttö muualla harrastus-vapaa aika vakuutukset on eri firmoissa eri perheen jäsenillä ristikkäisyyksiä on äidin hevosharrastus tytön henki firmassa ja tytön hevosh. isän auton firmassa jne jne jne Et kyllä niissä on pienistäkin tulevia eroja ![]() Joku motokerholainen oli laskenut et jos häneltä lähtee bonukset hänestä tulee jokaiseen suomalaiseen vakuutus yhtiöön asiakas ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Volkswagen LT45 kevyt kuorma-auto -95 | ismo | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 20.09.2014 18:00 |
Ostettu Kevyt Kuorma-auto | Roadstar | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 20.06.2011 22:35 |
maastossa kuorma-autolla | NewJuhani | Chit-Chat | 3 | 02.06.2011 21:26 |
Ostettu Kevyt kuorma-auto | MakeO | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.10.2010 18:44 |