Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.01.2014, 15:05
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Sitä Pertsi juuri meinasikin, että tuo nelilinkin kolmiotuenta nimenomaan estää tuon sivuttaisliikkeen, kun taas panhardi vetää akselia myös sivuun ajettaessa töyssyyn, ja simpukkaohjauksessa akselin sivuttaisliike on välttämätöntä, koska muuten seuraa enemmän tai vähemmän bumpsteeriä, kuten tulee tapahtumaan myös tässä sinunkin setupissa.
Jaa... No kehveli...
No mitenkäs asia menee lehtijousien kanssa?

__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.01.2014, 15:14
Palex:n Avatar
Palex Palex on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Jaa... No kehveli...
No mitenkäs asia menee lehtijousien kanssa?
Samankaltaisesti, mutta niin kuin sanoin, bumpsteeriä on "enemmän tai vähemmän", johon taas vaikuttaa paljon esimerkiksi se, että onko ohjausvarsi kuinka lähellä vai kaukana vaaterista.

Jos siis optimaalista ajettavuutta haetaan, niin nelilinkki keula + simpukkaohjaus ei ole paras mahdollinen vaihtoehto.

Tekemällä kolmilinkin + panhard, säilytät samat joustot kuin nelilinkin kanssa, mutta ajettavuus paranee panhardin tullessa peliin, sen eliminoidessa bumpsteerin.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.01.2014, 15:24
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Samankaltaisesti, mutta niin kuin sanoin, bumpsteeriä on "enemmän tai vähemmän", johon taas vaikuttaa paljon esimerkiksi se, että onko ohjausvarsi kuinka lähellä vai kaukana vaaterista.

Jos siis optimaalista ajettavuutta haetaan, niin nelilinkki keula + simpukkaohjaus ei ole paras mahdollinen vaihtoehto.

Tekemällä kolmilinkin + panhard, säilytät samat joustot kuin nelilinkin kanssa, mutta ajettavuus paranee panhardin tullessa peliin, sen eliminoidessa bumpsteerin.
Tällästä kolmilinkkiä ei vissiin oo missää tehdasvalmisteisessa?

No kokeillaa nyt kuitenki noin. Tehää muutoksia jos ilmenee tarvetta. Ja ohjausvarsi mahollisimman alas...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.01.2014, 15:26
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Cool

Ja mahdollisimman vaateriin.
Edit: Hi steer varsilla sen sais tietty mahdollisimman ylöskin.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.01.2014, 15:43
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Ja mahdollisimman vaateriin.
Edit: Hi steer varsilla sen sais tietty mahdollisimman ylöskin.
Juu ja noi on muutenkin hankintalistalla et saa ohjaustangot ylös suojaan.
Noihin jenkkisimpukoihin saa aika kattavasti vielä noita drop pitman armmeja...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.01.2014, 18:25
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

mites jos ottaa nuo jouset pois laittaa simpukan paikalleen ja hommaa coiloverit jotka asettaa ulommas.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.01.2014, 18:26
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samppas Näytä viesti
mites jos ottaa nuo jouset pois laittaa simpukan paikalleen ja hommaa coiloverit jotka asettaa ulommas.
Parempihan se niin olis, mut se vaatii €€€
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.01.2014, 10:56
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.709
Perusasetus

jos et meinaa kilvittää tätä niin sitten unohdat simpukan ja teet letkuohjauksen. viimeisimpään metsäleluun tein täyshydraulisen ohjauksen , on niin mukava keksintö että vaikea kuvitella maastoautoilua ilman tällaista. rapiat kaksi kierrosta laidasta laitaan ja ei tule hiki rattia veivatessa!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.01.2014, 12:11
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.124
Perusasetus

Kyllähän tää kilpiin oli tulossa..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet Dectane O/M/V Renkaat ja vanteet 1 19.01.2013 15:02
Myyty 40" 17" r15 sarja/Vaihdetaan 35"-37"/699E/Tarjous tommitt O/M/V Renkaat ja vanteet 37 18.07.2012 20:21
Myydään / Vaihdetaan Continental 33"x12,5"-15" AT katupallerot 35" tai isompiin MT pyöriin Sam66 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 27.06.2012 20:39
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 5 17.04.2011 17:00
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat Zamppa O/M/V Renkaat ja vanteet 11 25.09.2008 13:43


Sivu luotu: 19:57 (GMT +2).